Leeftijd kinderwens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:35

Miss_Mii21 schreef:
Tieneke schreef:
Stabiliteit houdt meer in dan het materiële (wonen, inkomen). Het gaat ook over mentale stabiliteit bijvoorbeeld, stevig in het leven staan, maturiteit, verantwoordelijkheid kunnen dragen 24/7...
ik ben niet achterlijk he. Heb een goede opleiding dus dit hoef je mij niet te vertellen.

Oké.....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:41

Captain schreef:
Dieuwke_ schreef:

Dat weet je niet, want je kunt dat niet voor een ander beoordelen.

Precies dit. Moeders doen altijd alsof ze het zwaarste beroep ter wereld hebben. Maar vergeten dat dit hun eigen keuze is geweest, en dat je het echt niet per se zwaarder hebt dan mensen die bijvoorbeel chronisch ziek zijn ofzo. Klaag lekker wat je wil, maar trek aub niet de slachtofferkaart 'want ik ben mamma!!1!1'

Is dit soort afgeven serieus nodig?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:50

Soepblik schreef:
Dorine92 schreef:
Ontpillen kun je alvast aan beginnen, dat scheelt alweer. Als je de sensiplan cursus doet, en die methode voorlopig als anticonceptie gebruikt, kun je hem straks als je er wel voor wilt gaan precies omgekeerd gebruiken, namelijk precies gaan hobbelen als je bevrucht kunt gaan worden. Als jullie beide vruchtbaar zijn is het dan zo raak omdat je heel goed weet wat je doet.
Veel mensen hier op bokt zijn nogal kortzichtig over deze methode omdat ze geen idee hebben wat het inhoudt, maar je kunt bij vragen altijd een pb sturen. Of hen even opbellen voor een uitleg over de methode. Ze kunnen je goed te woord staan.

Als er iemand is die de Sensiplan methode veilig had kunnen volbrengen zonder kind, is het mijn zus. Zij is zo ongelofelijk stipt, keurig volgens de regeltjes, alles tot nog toe plannen, meerdere studies cum laude afgerond, zorgvuldig ingebouwde jarenlange routines waar ze geen dag vanaf wijkt...

En raad eens wie er nu onverwachts met een (gelukkig heel welkome) tweeling op de bank zit? :+

Ze is 36 overigens.

Dan heeft ze toch de methode op een manier toegepast dat zwanger worden nog mogelijk is. Misschien omdat het toch geen ramp zou zijn als het wel zou gebeuren. Iedereen past de methode op haar manier toe, maar puntje bij paaltje.. het is echt geen hogere wiskunde. Er is maar een kort venster waarin je zwanger kunt worden. En je maakt zelf je keuzes in hoe dichtbij je dat venster wilt opzoeken. Sommige mensen nemen wat meer risico omdat het voor hen geen ramp is om zwanger te raken.
Ik neem zelf 0 risico, want ik heb een schurfthekel aan kinderen en alles wat ermee te maken heeft.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:52

Dorine92 schreef:
Soepblik schreef:

Als er iemand is die de Sensiplan methode veilig had kunnen volbrengen zonder kind, is het mijn zus. Zij is zo ongelofelijk stipt, keurig volgens de regeltjes, alles tot nog toe plannen, meerdere studies cum laude afgerond, zorgvuldig ingebouwde jarenlange routines waar ze geen dag vanaf wijkt...

En raad eens wie er nu onverwachts met een (gelukkig heel welkome) tweeling op de bank zit? :+

Ze is 36 overigens.

Dan heeft ze toch de methode op een manier toegepast dat zwanger worden nog mogelijk is. Misschien omdat het toch geen ramp zou zijn als het wel zou gebeuren. Iedereen past de methode op haar manier toe, maar puntje bij paaltje.. het is echt geen hogere wiskunde. Er is maar een kort venster waarin je zwanger kunt worden. En je maakt zelf je keuzes in hoe dichtbij je dat venster wilt opzoeken. Sommige mensen nemen wat meer risico omdat het voor hen geen ramp is om zwanger te raken.
Ik neem zelf 0 risico, want ik heb een schurfthekel aan kinderen en alles wat ermee te maken heeft.

Misschien is de methode toch niet zo waterdicht als men denkt? ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:53

Azmay schreef:

Ja, want schijnbaar heb je het alleen als moeder heel zwaar.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:54

Earth schreef:
Dorine92 schreef:

Misschien is de methode toch niet zo waterdicht als men denkt? ;)

Dit dus. :+ maar dat willen mensen over het algemeen niet horen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:58

Miss_Mii21 schreef:
Tieneke schreef:
Stabiliteit houdt meer in dan het materiële (wonen, inkomen). Het gaat ook over mentale stabiliteit bijvoorbeeld, stevig in het leven staan, maturiteit, verantwoordelijkheid kunnen dragen 24/7...
ik ben niet achterlijk he. Heb een goede opleiding dus dit hoef je mij niet te vertellen.

Wat heeft een goede opleiding te maken met een stabiele relatie hebben? Ik ken mensen met hele goede banen die slechte relaties hebben dus ik snap de link niet helemaal :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:50

Ik zou in ieder geval een poosje samenwonen voordat je eraan begint. Vaak bij elkaar zijn is leuk. Mijn man en ik hadden ook net allebei een koophuis toen we elkaar leerden kennen. Pas na 2 jaar ervoor gekozen samen iets te kopen. In het begin vroegen we nog weleens grappen "wanneer ga je weer naar huis? " als we elkaar zat waren :') . Samenwonen is anders en met een baby nog intenser. Uiteindelijk wel heel gelukkig samen, maar het was even wennen. Neem de tijd om elkaar nog beter te leren kennen zou ik aanraden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:52

Captain schreef:
Azmay schreef:

Niemand zegt dat, maar ik denk dat het onderwerp kinderen / ouders gewoon wat in je allergie-zone zit ofzo.... :=

Captain

Re: Leeftijd kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:56

Jawel hoor dat wordt letterlijk gezegd op de vorige pagina. Pas als moeder weet je wat het is om écht moe te zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:00

pmarena schreef:
Niemand zegt dat, maar ik denk dat het onderwerp kinderen / ouders gewoon wat in je allergie-zone zit ofzo.... :=

Jawel:
JustMe8484 schreef:
Uiteraard zijn er andere oorzaken waardoor je echt uitgeput kunt zijn. Maar buiten dat is moe zijn zonder kinderen niet te vergelijken met moe zijn met kinderen...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:01

Ik kan erover heen gelezen hebben, maar ts hoe lang zijn jullie al samen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:03

Brainless schreef:
pmarena schreef:

Jawel:
JustMe8484 schreef:
Uiteraard zijn er andere oorzaken waardoor je echt uitgeput kunt zijn. Maar buiten dat is moe zijn zonder kinderen niet te vergelijken met moe zijn met kinderen...

Nou precies. Je kiest er toch zelf voor?
Dan ook niet gaan miepen dat het zoveel zwaarder is als voor mensen zonder kinderen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:04

Sunnda schreef:
Ik kan erover heen gelezen hebben, maar ts hoe lang zijn jullie al samen?

Miss_Mii21 schreef:
Cayenne schreef:
Hoe lang zijn jullie nu samen?
En hoe kijkt je vriend hier tegenaan? Denkt hij ook al aan kinderen?
bijna een jaar, speelt bij mij meer dan bij hem.

Bijna een jaartje dus. De vriend van het vorige topic is een andere persoon.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:10

Feit is dat mensen zonder kinderen nooit zullen weten hoe het leven met kinderen is.
Mensen zonder chronische ziekte weten niet hoe het is om wel een chronische ziekte te hebben.

Blablabla

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:18

@TS

De puzzel werk - kind(eren) - paard, is voor de ene makkelijk te leggen en voor de andere niet.
Veel hangt af van:

1) de hulp die je krijgt: wie kan er oppassen en wanneer, hoe vaak per week kan je bv. 3 uur tijd vrij maken voor je paard en is dat voldoende?

2) de financiële middelen die je hebt (kinderen kosten wel wat aan opvang, kleding, uitstapjes, speelgoed,..) is er nog genoeg financiële ruimte voor een paard met kinderen? Hoe meer geld hoe meer klussen je ook kunt uitbesteden en dus ook meer tijd voor jezelf.

3) energie. En dat is het enige dat je nu nog niet echt kan voorspellen.

Wat je leeftijd betreft: bespreek dit met je gynaecoloog.
In de sector van mijn man is het normaal om pas na 40 aan kinderen te beginnen (hoewel de meeste vrouwen kinderloos blijven). Is het gezond of goed? Ik denk dat iedereen het erover eens is dat een twintiger-lichaam meer geschikt is om een kind te krijgen dan een veertiger-lichaam. Maar in de huidige maatschappij verschuift het - terecht - allemaal heel erg.

De belangrijkste tip die ik je wil geven is om vooral je gevoel te volgen.
Laatst bijgewerkt door Beemsterkaas op 27-06-25 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:19

pmarena schreef:
Captain schreef:

Brainless schreef:
Jawel:
JustMe8484 schreef:

Je quote het notabene zelf :=
Er staat gewoon letterlijk dat er uiteraard andere oorzaken zijn waardoor je uitgeput kunt zijn :=
Ofwel: er wordt letterlijk niet gezegd dat je het 'alleen als moeder heel zwaar hebt'

Maar buiten dat.... je bent moe (om welke reden dan ook) zonder kinderen.
Of je bent moe (om welke reden dan ook) met óók nog eens kinderen er bovenop.

Er wordt gewoon een valide punt gemaakt waarbij helemaal niks afgedaan wordt aan hoe vervelend het sowieso al is om moe te zijn.

Er wordt nu net gedaan of de moeders de zeikerds zijn maar er worden dingen ingevuld die helemaal niet zo specifiek gezegd worden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:21

Cioccolato schreef:
Feit is dat mensen zonder kinderen nooit zullen weten hoe het leven met kinderen is.
Mensen zonder chronische ziekte weten niet hoe het is om wel een chronische ziekte te hebben.

Blablabla

Alleen kinderen, met alle bijbehorende moeheid, kies je zelf voor, en een chronische ziekte niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:23

Laten we het kort houden: Moe zijn om welke reden dan ook is verschrikkelijk, maar kinderen maken het nooit beter.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:26

Ja dat is wel een mooie samenvatting. :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:26

Maar je laadt er ook weer van op, want je krijgt er immers zoveel voor terug :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:27

Dieuwke_ schreef:
Maar je laadt er ook weer van op, want je krijgt er immers zoveel voor terug :j

Wie heeft jou dat wijsgemaakt?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:32

Dezelfde moeders die je proberen wijs te maken dat niemand meer moe kan zijn dan een moeder :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:41

Suzanne F. schreef:
Laten we het kort houden: Moe zijn om welke reden dan ook is verschrikkelijk, maar kinderen maken het nooit beter.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:50

Dieuwke_ schreef:
Dezelfde moeders die je proberen wijs te maken dat niemand meer moe kan zijn dan een moeder :D

:D

En als puber krijg je ze om 12 uur hun nest niet eens meer uit, dar waar de chronisch zieke nog steeds uitgeput is.

Maar goed, daar kies je bij kinderen idd zelf voor en gaat weer over.
Voor TS om te bepalen of ze denkt dat ze dit af kan.
Ook alleen als vriend zegt, geen zin meer in.
Want laten we eerlijk zijn, 9 van de 10 keer komt het meeste dan toch bij moeder te liggen aan zorg.