Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:39

Ik had afgelopen woensdag 20 weken echo. De ervaring van eerdere echo's werd herhaald, stuiterbalbaby _O- De echoscopiste had er een flinke taak aan, ze zei dat ze zelf kon zien dat het allemaal goed was, maar ze moest het vastleggen voor het dossier en de baby was sneller dan de echokop :+ Ruim anderhalf uur gelegen daar :+

Wel placenta preavia bevestigd, maar goede hoop dat die nog genoeg naar boven verplaatst als mijn buik verder groeit.

Zometeen naar de babyshower van m'n beste vriendinnetje, zwanger van haar eerste en ook een meisje <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:52

Aah dat lijkt me zo leuk, samen met vriendinnen zwanger zijn en straks 2 kindjes die samen kunnen opgroeien <3

Wij hebben ook een goeie 20 weken echo gehad!! Onze kleine man lijkt zo'n lief snoetje te hebben <3
Afbeelding

Maar idd bij ons hetzelfde verhaal, sommige dingen heeft ze echt meerdere pogingen gedaan om het goed in beeld te krijgen :+

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:56

Wat een goede berichten allemaal! Super fijn van alle goede 20-weken echo’s. Wij zijn morgen aan de beurt!
Sinds vorige week kan mijn man de baby ook voelen. Ze is vooral in de nacht erg druk, overdag voel ik haar niet. Maar dat is misschien ook omdat ik als ik lig mijn vetlaag beter verdeelt heb haha.
We zijn vandaag begonnen met de laatste klusjes in huis voordat we aan de babykamer gaan beginnen. Ik hoop dat we voor de echte hitte geverfd hebben. Ik ben stiekem wel blij dat het even wat is afgekoeld, ik kan nu niet meer zo goed tegen die warmte.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:27

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Kimley op 04-05-25 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:30

Oh ik vond het heerlijk.. ik heb t nu juist weer super koud :')

Ik zal mijn datum nog even aanpassen want dat is toch eerder als gedacht :D

Luna_Rose: 4 september - eerste kindje - meisje
Kimley - 4 september - eerste kindje - jongetje
Anouk_H: 17 september -eerste kindje - jongetje
Eefste: 18 sept - eerste kindje - meisje
CCCCC: 18 sept - eerste kindje - jongen
Babiiveeraa: 22 september - 2e kindje - 11april geslacht
Waikiki_6: 28 september - 2e kindje - meisje
Delaja: 5 oktober - meisje? - eerste kindje
Danielle: 8 oktober - eerste kindje - jongen
Dasalijn: 10 oktober - tweede kindje - meisje
X_anne_x: (vrouw) 30 oktober - tweede kindje - geslacht nog ongekend
Lobkewikjem: 31 oktober - 2e kindje - geslacht nog onbekend.
Wings_love: 3 november - eerste kindje - geslacht nog onbekend
jitskenienke: eerste week november - eerste kindje - geslacht onbekend

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:59

Ik heb even de meest recente gepakt en daar je datum op gecorrigeerd :)

Luna_Rose: 4 september - meisje - eerste kindje
Kimley - 4 september - jongetje- eerste kindje
Anouk_H: 17 september - jongetje -eerste kindje
Eefste: 18 sept - meisje - eerste kindje
CCCCC: 18 sept - jongetje - eerste kindje
Babiiveeraa: 22 september - meisje - 2e kindje
Waikiki_6: 28 september - meisje - 2e kindje
Delaja: 5 oktober - meisje? - eerste kindje
Danielle: 8 oktober - jongetje - eerste kindje
Dasalijn: 10 oktober - meisje - tweede kindje
Ntlie_ : 12 oktober - meisje - tweede kindje
X_anne_x: (vrouw) 30 oktober - geslacht nog onbekend - tweede kindje
Lobkewikjem: 31 oktober - geslacht nog onbekend - 2e kindje
Wings_love: 3 november - geslacht nog onbekend - eerste kindje
jitskenienke: eerste week november - geslacht nog onbekend - eerste kindje

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:23

Ik ga mij hier toch ook maar eens melden. Ben geen actieve bokker, maar lees wel graag mee. Ook met dit topic!
Ik ben in verwachting van ons eerste kindje en 31 oktober uitgerekend. Na een goede 13 weken echo en goede NIPT begin ik iets geruster te worden en gelukkig beginnen de kwaaltjes ook iets af te nemen

Ik lees graag jullie ervaringen mee en fijn om soms tips te lezen van ervaren moeders. Maar vooral leuk om te lezen over verhalen van mensen die in dezelfde fase zitten.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:33

Ik had jullie nog wat foto's beloofd <3

Ik ben er ZO blij mee! Het zijn er zoveel dat ik maar even 3 heb gekozen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:10

Aah ik snap dat je er blij mee bent! Heel leuk deze foto's! <3

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:54

@Kimley wat fijn dat de 20 weken echo goed was! En wat een mooie foto's <3

@Ntlie_
Fijn dat de controle bij de VK goed ging! Voel je de baby inmiddels al wel? Succes met het ijzer tekort..geen ervaring ermee..

@BabiiVeera dat wordt dus een drukte maker :') kan je je alvast voorbereiden :D wel fijn dat alles goed was.

@Anouk_H wat een leuke echo foto! Dat is zo al een echte baby he. <3

@waikiki_6 hoe is de echo gegaan? Leuk dat je ook al de baby voelt!

@stijntilla Welkom hier. Fijn dat de echo en de nipttest goed waren :j

Ik heb morgenmiddag mijn eerste vroegtijdige echo :):) De tijd kruipt voorbij.. gelukkig vanavond avonddienst
Afgelopen maandag een volle dagdienst gehad van 6.45 tot 15u en was kapot. Ik lag om half 8 al op bed..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:33

Prachtige foto's, Kimley! <3

Spannend, Wpaard! :):)

Hoe slapen jullie 's nachts? Ik ben een buikslaper en kan op mijn zij niet goed wennen. Krijg ook constant last van m'n heupen, dat doorstraalt naar mijn benen. Slaap inmiddels met een voedingskussen maar geeft niet echt verlichting. Kan me niet herinneren van de vorige keer dat ik daar last van had...

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:09

Bedankt allemaal <3

Ik slaap juist sinds 21 weken weer heel goed.. daarvoor vaak wakker om te plassen en heel veel dromen. Nu slaap ik vaak de hele nacht door of word 1x wakker om te plassen :')

Wel slaap ik met een kussen onder mijn buik.. ben bijna 23 wk nu

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:13

Ntlie_ schreef:
Prachtige foto's, Kimley! <3

Spannend, Wpaard! :):)

Hoe slapen jullie 's nachts? Ik ben een buikslaper en kan op mijn zij niet goed wennen. Krijg ook constant last van m'n heupen, dat doorstraalt naar mijn benen. Slaap inmiddels met een voedingskussen maar geeft niet echt verlichting. Kan me niet herinneren van de vorige keer dat ik daar last van had...

Ruk omdat mijn zwangere vrouw keihard snurkt en ineens op dr andere zij slaapt :')

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 10:41

Ha ladies,
Ik heb gister mijn 20 weken echo gehad (ben vandaag 21 weken)
Alles helemaal goed met t meisje gelukkig.
Leuk om zo uitgebreid te kunnen kijken.

Verder hier over mijn eigen hart weinig meer duidelijkheid. Ik heb besloten de zwangerschap door te zetten. Maar vind het echt ontzettend spannend allemaal. Ik ga in het erasmus bevallen en zal vanaf het begin een ruggenprik moeten (ben ik heeel bang voor overigens) of een keizersnede. Moet volgende maand in overleg met gynaecoloog.
Half juli krijg ik nog een onderzoek naar mn aderen. Hopelijk komt daar iets positiefs uit, en heb ik laatste 8 weken wat meer ontspanning :)

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:39

Prachtige foto's Kimley! <3

Eefste fijn dat de 20 weken echo goed is gegaan en dat alles goed is met de kleine meid.
Wel nog even spannend dus? Ik hoop dat alles goed verloopt en dat de andere uitslagen positief zullen zijn. :j

Ik heb aanstaande maandag de 13 weken echo. Ik ben dan wel al 14 weken maar dan kunnen we het al weer wat beter zien :D

Ik had afgelopen maandag een gratis babybox opgehaald bij de prenatal, en ongelooflijk leuke kleertjes gescoord. Ik heb voor mezelf besloten dat ik toch wel het geslacht wil weten. Ik ben zo nieuwsgierig geworden.

Ik begin ook echt al een buik te krijgen met de 13 weken zwangerschap. Met slapen heb ik nog niet veel last. Ik ben een zij/rug slaper.

Hoe gaat het met jullie verder?

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 19:16

Afbeelding
Vandaag de vroegtijdige echo gehad. Ze hebben het inwendig gedaan. Eerst knepen we em behoorlijk.. Ze kon alleen een vruchtzakje zien maar geen baby en wel 2 cystes. Ze begon al te vertellen dat dit niet bij een zwangerschap hoort, dat dit dus geen baby bevat.. en toen.. ze ging met dat ding naar de andere kant en we zagen het helemaal. Ik ben zelfs verder dan verwacht, 8 weken en 6 dagen. <3 Hartje klopte goed en moest me geen zorgen maken om de 2 cystes. Pff dat was wel even schrikken.. iemand bekend met cystes ?

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

Kimley: wat een gave foto's!
Wpaard: wat fijn dat je een eerste goede echo hebt gehad! En wat vooruit gezet! Dat is altijd fijn! Ik werd juist wat dagen terug gezet, maar inmiddels is dat ook alweer bijgetrokken.
Ntlie_: slapen gaat hier wisselen, ik ben vaak om de 3-4 uur wakker en moet dan plassen, maar val wel weer snel in slaap gelukkig. Vervelend dat je zo'n last van je lijf hebt en het kussen nog niet genoeg helpt. Ik heb helaas geen tips voor je.
Eefste: wat fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad! Wel vervelend dat de onzekerheid rondom je eigen gezondheid blijft, maar misschien geeft het je wel rust nu je een keuze hebt gemaakt om de zwangerschap door te zetten
Jitskenienke: ik was ook al ruim 13 weken met de 13 weken echo, maar kunnen ze het idd alleen maar goed zien! De box van de prenatal is wel een aanrader dus? Toevallig nog meer tips voor gratis boxen? Ik krijg namelijk geen kraampakket van m'n zorgverzekering...

Hier vandaag een geslachtsecho gehad. M'n oma ging gezellig mee (92 jaar) en vond het heel bijzonder. We willen het nog niet weten, dus er is een briefje bij de bakker ingeleverd en morgenavond doen we een kleine gender reveal met familie ❤️❤️.