Een onzeker ziekenhuis traject

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 06:24

Ben je weer thuis?
Nu wel wat beter?

Met oxycodon kun je toch beter niet autorijden omdat je er suf van kunt worden? Heb jij geen last van bijwerkingen? En heb je nu na een week nog steeds pijnstilling nodig?

En het belangrijkste, is dit nu de zoveelste tegenslag alias vertraging voor het vervolg? Want hoe hou je dat steeds vol, verloren tijd krijg je niet terug. Heb je al plannen om straks bij een weer normaal leven dit uitbundig te vieren met een verre reis of iets avontuurlijks?

Ik hoop echt voor je dat het steeds beter gaat en je straks kunt gaan aftellen naar de gewenste stip aan de horizon.
Het lijkt me een heel lastig en frustrerend traject.

Detroit

Re: Een onzeker ziekenhuis traject

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 11:27

@germie. Ik ben zondag 5 uur lang in het ziekenhuis geweest, daarna mocht ik wel naar huis. In principe vertraagd dit mijn traject nu niet. Het gaat sinds deze ochtend wel wat beter. De koorts is in elk geval gezakt.

Ik heb met mijn vader besloten dat we een mooie reis gaan uitzoeken met zijn tweeën wat een beetje "luxer" is dan normaal, maar niet te ver vliegen (dat wil mijn vader op zijn leeftijd niet meer). Maar dat reisje duurt nog wel minimaal een jaar tot anderhalf jaar voordat dat kan en mag. Alle tijd om wat moois uit te zoeken in elk geval.

Ik ben oxycodon langzaam aan het minderen. Dus dat stopt binnenkort. Autorijden mocht ik sowieso twee weken niet. Maar eerlijk, met of zonder de oxy, zou ik nu echt niet achter het stuur willen stappen met mijn vermoeidheid. Zie het voordeel maar; ik hoef nu niet te tanken :)*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:30

Een mooie reis samen maken is een mooi doel. :j Fijn dat het iets beter gaat en je koorts is gezakt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:41

Mooi dat het nu iets beter gaat.

En zon reis is inderdaad echt iets om naar uit te kijken. Wel lastig dat je nog niet echt kunt plannen, ik ben iemand van einddatums zeg maar.

En hoe moe je bent, dat kan ik inderdaad niet zien. Maar mooi dat het nu beter gaat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:24

Wat een mooi doel om samen een mooie reis te maken! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:56

Wat een super leuk idee Detroit! Ik weet eigenlijk helemaal niet of ik al gereageerd had in dit topic, maar lees al een poosje mee! Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat je snel wat opknapt weer!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 16:23

Hoe is het nu met je?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 18:04

Lief dat je het vraagt!

Het gaat hier niet zo goed. Heb een slecht weekend. Ten eerste wilde het dialyse apparaat vannacht niet zo goed door een verstopping van de katheter. Daarvoor ben ik vanmorgen in Utrecht geweest en hebben ze hopelijk opgelost, zodat het aankomende nacht weer gewoon goed doorloopt.

Ten tweede komt mijn lichaam niet uit de negatieve ziekzijn cirkel. Ik hou nog steeds geen eten binnen en ik heb nog steeds weinig energie. Kan spontaan in slaapvallen. Mijn gewicht neemt nog steeds af (46 kg nu). Omdat het een feestdag is en mijn arts er vandaag niet was, kunnen ze niet zoveel. Morgenochtend word ik gebeld door mijn arts voor een plan van aanpak. Dit kan eventueel een korte opname worden ook. Ze vinden in elk geval dat er iets moet gebeuren om 't negatieve cirkeltje te doorbreken. Wat en hoe weet ik momenteel ook niet precies.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 18:06

Dat klinkt idd niet goed. :(:) Hopelijk kunnen ze je helpen.
Wat vervelend ook van je dialyse apparaat. Wat gebeurd er als je een nacht niet kan dialyseren?

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 18:27

Balen van het dialyse apparaat, hopelijk gaat het vannacht weer goed.

Hopelijk kan je arts en het ziekenhuis je helpen uit die negatieve cirkel te halen en je ie snel wat beter gaat voelen! :knuffel:

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 19:08

Wat vervelend voor je!

Je krijgt vast chronisch prednison en hebt misschien een periode extra gehad rondom de operatie/het ziek zijn. Kan het zijn dat de dosering die je nu krijgt onvoldoende is om te voorzien in de behoeftes van je lichaam op dit moment? Niet bedoeld om me met de behandeling te bemoeien, maar misschien goed om dit morgen met je eigen arts te bespreken?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 19:11

gomir schreef:
Wat vervelend voor je!

Je krijgt vast chronisch prednison en hebt misschien een periode extra gehad rondom de operatie/het ziek zijn. Kan het zijn dat de dosering die je nu krijgt onvoldoende is om te voorzien in de behoeftes van je lichaam op dit moment? Niet bedoeld om me met de behandeling te bemoeien, maar misschien goed om dit morgen met je eigen arts te bespreken?

Ik krijg nu 1x daags 10mg. Heb geen idee of dat genoeg is. Maar kan het natuurlijk altijd voorleggen.

Overigens bemoei je je nergens mee hoor. Vind het fijn als mensen (met medische kennis vooral) meedenken!

@Bellatrix. Een nachtje niet dialyseren; Dan vervuild mijn bloed wat meer. Met 1 nachtje nog geen man overboord, maar wenselijk is het ook niet.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 19:58

Oh wat ontzettend naar voor je!

Wel gaaf dat je een mooie reis gaat maken met je vader.

Ik zag ook mijn naam voorbij komen ivm je vermoeden.... maar ik ben het niet hoor. Ik ben niet zo creatief haha

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 20:39

Bah niet zo leuk nieuws! Hopelijk vinden ze snel een blijvende oplossing voor je en kun je uit die negatieve spiraal de goede kant op!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 12:06

Sure_lee schreef:
Oh wat ontzettend naar voor je!

Wel gaaf dat je een mooie reis gaat maken met je vader.

Ik zag ook mijn naam voorbij komen ivm je vermoeden.... maar ik ben het niet hoor. Ik ben niet zo creatief haha

Maar jij kan wel zo attent zijn! En als ik je kleurrijke paarden zie, is dat toch ook wel creatief!

Het UMCU belde net dat ik mij mag melden. Ze hebben nog naar ontstekingswaarde gekeken en die is wel wat hoog en zorgelijk. Ze weten alleen niet waar ze het moeten zoeken. Dus ze gaan uitgebreid opnieuw veel onderzoeken doen en waarschijnlijk opname voor observatie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:08

:knuffel: sjips. Hopelijk vinden ze de oorzaak. De transplantatienier was het dan niet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:16

Jeetje, nog meer onderzoeken. :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:25

He jakkes, wat een rottige ontwikkeling. Veel succes met de onderzoeken. :knuffel:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:18

Sterkte met alles onderzoeken. Hopelijk vinden ze snel de oorzaak en kunnem ze dit eenvoudig oplossen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:47

Bah sterkte TS! Hopelijk vinden ze snel de oorzaak!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 15:18

Ze hebben een bacterie gevonden in mijn darmen. Krijg nu antibiotica (dag 2 nu) en het gaat al aanzienlijk beter!

Maandag voor de zekerheid nog wel een PET scan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 15:20

Wat fijn dat het al beter gaat! Die bacterie gaat dus gewoon weg met antibiotica?
En dan?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 10:09

Bellatrix schreef:
Wat fijn dat het al beter gaat! Die bacterie gaat dus gewoon weg met antibiotica?
En dan?

De bacterie schijnt wel een hardnekkig te zijn. Soms is de kuur 2x nodig. Maar voor nu werkt de antibiotica goed en voel ik mij aanzienlijk beter.

Uit de PET Scan is gisteren niks bijzonders gekomen, dus ik mag naar huis *\o/*

De hematologen overwegen nog wel een beenmergpunctie, omdat mijn HB ook nog steeds rare dingen doet. Die is ineens weer gedaald en ondanks 2 soorten medicaties (epo en roxadustat) worden er ook niet voldoende jonge rode bloedcellen aangemaakt.

Dus we zijn er nog niet, maar ik voel mij in elk geval niet meer zo ziek. Hopen dat de stijgende lijn nu wel doorzet!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:11

Wat fijn dat je je niet meer zo ziek voelt, dat is heel wat waard. :j
Mag je vandaag naar huis?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:26

Beetje stom om te vragen maar toch wel benieuwd. Hadden ze de nier mogelijk niet eruit hoeven halen als de darmbacterie het probleem is?

Fijn thuis verder opknappen. Hopelijk is de beenmergpunctie niet nodig.