Grijs worden bij donker haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Grijs worden bij donker haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:06

Aandachtspuntje: je kunt een allergische reactie krijgen op donkere bruine/zwarte henna. Er zit een stofje in wat vlot allergische reacties oproept.
(Ik verdraag het helaas niet meer)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:13

Ik lees even mee hier.

Hier heel donker haar. Maar als extra cadeautje van de chemokuren groeit het nu grijs terug -O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 20:22

senna21 schreef:
Aandachtspuntje: je kunt een allergische reactie krijgen op donkere bruine/zwarte henna. Er zit een stofje in wat vlot allergische reacties oproept.
(Ik verdraag het helaas niet meer)

Oh? Hoe uiten die allergische reacties zich dan
Ik weet trouwens wel zeker dat mijn kapster dit niet gebruikt. Ze maakt de kleurenmixen zelf en weet dus precies wat ze erin stopt
Mijn kleur is trouwens middenbruin met 1/3 blond erdoor.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 00:00

Henna is rood/roodbruin. Bruin en zwart wordt gemaakt door toevoeging van PDD en soortgelijke stofjes.
Allergische reacties op PPD zijn: jeuk, zwelling, roodheid, blaren en infecties aan de lymfeklieren. De klachten kunnen weken tot maanden aanhouden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 06:14

senna21 schreef:
Henna is rood/roodbruin. Bruin en zwart wordt gemaakt door toevoeging van PDD en soortgelijke stofjes.
Allergische reacties op PPD zijn: jeuk, zwelling, roodheid, blaren en infecties aan de lymfeklieren. De klachten kunnen weken tot maanden aanhouden.

Mijn kapster gebruikt dacht ik oa walnoot. Een andere bekende is dacht ik koffie maar of zij dat gebruikt betwijfel ik ten zeerste. Ik denk het niet

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:47

Ik ben 43 en heb nog nooit mijn haar geverfd. Bij mij komen er de afgelopen jaren steeds meer grijze haren en twijfelde even of ik nu zou gaan beginnen met verven. Maar het feit dat je het dan bij moet gaan houden is niets voor mij en nog een belangrijke reden is het milieu. Dus na kort twijfelen besloten lekker doorgaan met niet verven :j

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:30

Al jaren laat ik highlights verven, en er komt wel wat grijzigs bij tussen maar het valt niet erg op. In elk geval doe ik niets om het grijze zelf te verbergen. Het komt zoals het komt.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 11:57

Ik hou nog steeds vol, mijn eigen haarkleir wordt vanzelf steeds lichter en lijkt soms wel donkerblond.
Het grijze haar zit voornamelijk bovenop, slapen en bij de slapen. Maar ik stoor mij er niet meer aan.
Ik stijl het mooi met een fohnborstel, gebruik van fudge een hittebeschermer en een leave in conditioner en mijn haar doet het prima.
Gebruik sinds kort ook speciale shampoo en conditioner tegen haaruitval (het zal de leeftijd zijn) en dat werkt ook enorm goed, geen bossen haar meer in het doucheputje)
Het enige waar ik nog naar op zoek ben voor mijn haarverzorging is een niet verzwarende, niet vet makende, anti pluis spul.
De grijze haren springen alle kanten op en ik zoek iets wat daar tegen helpt.
Ik houd niet van haarspray of erg vette/verzwarende producten.
Zoek meer een soort lotion.
Iemand tips?

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 12:12

Heb je toevallig golvend haar/ krullend haar?
Dan kun je kijken naar de producten van Eve Curls.
Niet verzwarend of vet makend, maar zacht en handelbaar haar.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 14:19

Ik heb steil haar van mezelf, maar heb vaak wel een slag aan de uiteindes.

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:29

Je zou meer slag in je haar kunnen hebben dan je nu denkt, misschien moet je eens kijken naar de curly girl methode.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 03:06