Body stress release

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vetra

Re: Body stress release

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:33

Ik ga 21 maart de eerste keer.

En ik heb de week er voor wel de osteopaat staan maar die ga ik niet afzeggen; ik kom daar al 2 jaar en heb daar niet meer dagen lang last van na behandeling. Ik heb ook geen instructies gekregen dat andere behandelingen zouden moeten stoppen.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:42

GekOpFjorden schreef:
LisaVH96 schreef:
Ik heb 14 maart mijn eerste afspraak. Ik volg acupunctuur en beide gaven inderdaad aan dat ik dit van elkaar af moet plannen.

Ik heb mijn afspraak bij een praktijk in Voorhout. Ben benieuwd. Achtereen volgend ook 17 maart en 25 maart een afspraak staan.

Mag ik vragen bij wie in Voorhout (zit in dezelfde regio)

Bij Body stress release praktijk Voorhout.
Via de website contact aangevraagd en zij belde vrij snel eigenlijk. Vroeg aan de telefoon gelijk wat basis dingen.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:56

@ vetra een week er voor lijkt me ook geen probleem, ik ga de week er voor ook wel gewoon naar mijn behandelingen heen.
Mij werd gezegd dat ik mijn standaard behandelingen tussen de 3 bsr afspraken in 'moet' afzeggen voor een zo eerlijk mogelijk beeld.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:03

Ik had ook nog wat andere behandelingen lopen naast de bsr en merkte al snel dat het mij te veel werd. En omdat de bsr mij goed helpt, de rest maar even on hold gezet voorlopig.

Nb blauwe plekken heb ik er niet van tot nu toe terwijl ik altijd snel onder de blauwe plekken zit.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:52

Ik krijg maandag de 4e behandeling en merk al kleine veranderingen.
Mij was wel geadviseerd om even niet naar de sportschool te gaan, maar rustig te wandelen, fietsen of zwemmen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:11

Lizenlotte schreef:
Bespreekt je behandelaar dat niet met je dan, of het lijkt te helpen of niet ?
Mijn behandelaar gaf overigens aan dat ik in de tijd dat ik mijn behandelingen heb 'moet' stoppen met mijn lopende behandelingen (sporten en fysio) om een eerlijk beeld te krijgen. Dat heb ik hier nog niet gelezen volgens mij?

Jazeker, zij vindt dat er veel progressie in zit. Ik merk daar in de praktijk alleen niet zo veel van, vandaar mijn twijfel. Maar ik geef het gewoon nog even een kans!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:50

Kan iemand mij uitleggen of er een groot verschil zit tussen haptotherapie en body stress release? Of iemand die beiden doet?Ik loop al een tijdje bij een haptotherapeut en daar werken ze ook met pressure points, massage en korte aanrakingen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:52

Ik heb jaren haptotherapie gehad (10 jaar ofzo) maar ik vind het totaal niet op elkaar lijken. Ik moet zeggen dat mijn Haptotherapeut ook niet werkte met pressure points en massage. Maar bsr is ook sowieso al niet vergelijkbaar met pressure points en massage :)

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 08:39

Dankjewel! Dan ga ik me wat beter verdiepen. Ik was bang dat het te veel op elkaar zou lijken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 08:46

Je kunt het denk ik het beste vergelijken met chiropractor maar dan een mildere vorm en met een ander doel. Chiropractor maakt het los om het losmaken en bsr maakt het los en geeft het lichaam een impuls om zelf af te voeren/aan het werk te gaan.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:00

Ik loop ook al langere tijd (9 maanden) met een vage rugpijn (linksonder, heup en bil), die er elke dag wel gigantisch inschiet, wat heel erg pijnlijk is. Ik kan dan alleen maar op de bank gaan zitten, of heel voorzichtig voetje voor voetje rondschuifelen. Niet handig met 5 paarden aan huis.
Meestal na een uur op de bank zitten kan ik weer lopen. Heb al meerdere fysio behandelingen achter de rug, osteopaat, sportmasseur, thaise massage. Maar helpt allemaal maar tijdelijk, na 1,5 dag schiet het er toch elke keer weer in. Wel bewegen, rust houden, het zet allemaal geen zoden aan de dijk.
Dus nu dacht ik dat dit misschien wel iets zou kunnen zijn.

Krijg je van de therapeut ook oefeningen mee, of is het puur alleen de behandelingen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:04

Setteli schreef:
Ik loop ook al langere tijd (9 maanden) met een vage rugpijn (linksonder, heup en bil), die er elke dag wel gigantisch inschiet, wat heel erg pijnlijk is. Ik kan dan alleen maar op de bank gaan zitten, of heel voorzichtig voetje voor voetje rondschuifelen. Niet handig met 5 paarden aan huis.
Meestal na een uur op de bank zitten kan ik weer lopen. Heb al meerdere fysio behandelingen achter de rug, osteopaat, sportmasseur, thaise massage. Maar helpt allemaal maar tijdelijk, na 1,5 dag schiet het er toch elke keer weer in. Wel bewegen, rust houden, het zet allemaal geen zoden aan de dijk.

Krijg je van de therapeut ook oefeningen mee, of is het puur alleen de behandelingen?

Ik heb al een hele tijd vergelijkbare pijn als jou, ook met dat het er dagelijks in schiet/schoot alleen heb ik het rechts - en dat straalt dan ook echt uit m’n benen in. Bij mij leek het na de eerst 2 BSR behandelingen alleen maar erger te worden, dat ik me ook af begon te vragen of ik er wel goed aan deed… Bij de 3e behandeling kwam ik helemaal kreupel van de tafel af en toen heeft ze me terug erop laten liggen en nog wat dingen gedaan en ineens was het weg, voelde ik me weer soepel en heb ik bijna staan huilen van de opluchting wat m’n lichaam voelde, de release. En in de weken erna is het ook niet meer zo heftig teruggekomen - maar het zit er wel nog dus ik denk toch dat er bij mij wel meer aan de hand is waar ik tzt mee naar een dokter moet maar a la. Nu vraag ik me wel af of het gewoon toeval is qua timing of dat het gewoon echt wat heeft gedaan. Ik ga nu weer een nieuwe afspraak inplannen om te kijken wat dat doet en ben in principe van plan om gewoon structureel terug te blijven gaan.

Je krijgt geen oefeningen mee, dus het is idd puur wat zij daar ter plekke doen.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:32

Setteli schreef:

Ik heb wel een oefening voor mijn onderrug meegekregen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 00:14

Hier ook oefeningen meegekregen. En "mogen" jullie ook van alles niet meer? In foetus houding slapen, met je benen over elkaar zitten etc

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 09:01

Die tip kreeg ik inderdaad ook, zoveel mogelijk met gestrekte benen slapen. Helpt behoorlijk goed met mijn nachtrust en rugklachten.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 09:54

leonie1988 schreef:
Die tip kreeg ik inderdaad ook, zoveel mogelijk met gestrekte benen slapen. Helpt behoorlijk goed met mijn nachtrust en rugklachten.

Dat doe ik eigenlijk tijd wel. Ik slaap altijd op m'n rug en heb vaak 1 gestrekt been en 1 been met de voet bij m'n knie van het andere been (snap je hem nog :') )

Ik ben bezig om een verwijzing te krijgen naar de Rugpoli, maar de BSR staat wel op mijn lijstje

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:54

N.a.v. dit topic meteen gebeld en 24 maart is de eerste afspraak.
Ik ben zo benieuwd

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 13:41

Zo ik ben terug! Voel me door een vrachtwagen overreden maar voel me verder zeker goed. Het klonk ook allemaal goed! Dus ben erg benieuwd hoe het de komende dagen gaat ontwikkelen.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:52

Ik ben ook net terug en ik heb het koud! :oo . Ben ook echt heel moe.
Er was genoeg om aan te werken, dus ik ben ook benieuwd wat het gaat doen. Hier vooral de tip om niet teveel intensieve dingen te doen de komende dagen en voor wat betreft therapie zei ze vooral: niet teveel tegelijk. Maar het werd niet perse afgeraden.

Ze vroeg of ik wel eens erg gevallen was en toen schoot ik in de lach en zei ik dat ik aan paardrijden gedaan had. Ik hoefde verder niks uit te leggen :')
Ze wilde ook graag weten hoe ik BSR gevonden had. Dan kun je dus uitleggen wat bokt is. Donderdag mag ik weer :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:56

Druk Bsr dagje :D

Ik ben donderdag geweest, had toen al een opkomende migraine en die is helaas ook doorgezet de dagen daarna.
Dus heb niet zo heel veel gevoeld, als dat ik dacht dat mijn rug iets losser zat.

Net ook weer geweest.
En ik voelde wel dat ze nu dieper kon drukken bij mijn rug.
En ze is ook we een poosje bij mijn nek bezig geweest.

Verder geen gevoel van overreden zijn oid. Ben dus benieuwd.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:04

Stille meelezer meld zich ;)
Ook hier nav jullie verhalen al even terug gebeld voor een afspraak, morgen mag ik voor de 1e afspraak. Ik ben echt heel benieuwd of, en zo ja wat ik ervan merk.
Ik heb inderdaad op de paarden uitmesten etc na maar zoveel mogelijk rekening gehouden met rustig aan doen qua lijf.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:05

Dat gevoel van overreden te zijn heb ik nu ook niet gelukkig.

Wel balen van de migraine, zeker als het dat moeilijk maakt om te voelen wat er gebeurt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:15

Hier ook aan de bsr vandaag, mag er straks heen. :)) gaan we met z'n allen vandaag?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:18

Ik ben ook net terug van mijn 4e behandeling.
*\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:27

haha alle therapeuten zitten zowat vol met bokkers nu :D

Hier ook de vraag gekregen hoe ik van BSR gehoord had.

Krijgen we geen groepskorting? :P