Ik moet blijven zitten waar ik zit.
Wel stom wat meer verzekeraars doen nu met voorkeurs medicatie. Alleen die gaat niet van je eigen risico af. Medische noodzaak jammer dan die betaal je toch echt met je eigen risico

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paars schreef:Ik lees bij Menzis dat ze die 20 fysiobehandelingen alleen vergoeden indien de aandoening/klacht is ontstaan in het lopende verzekeringsjaar….dus helaas pindakaas….
Citaat:Van de zorg die uit de basisverzekering vergoed wordt, betaal je het eerste deel zelf, het eigen risico. Dat geldt normaal ook voor geneesmiddelen. Maar als je een voorkeursmiddel gebruikt, hoef je geen eigen risico te betalen hierover. Zo ben je een stuk goedkoper uit.
Goed om te weten: je betaalt wel eigen risico over de kosten die de apotheek in rekening brengt voor bijvoorbeeld een begeleidingsgesprek of terhandstelling.
Marije_jiplover schreef:Ik heb ook zitten vergelijken, maar bij DSW ga ik er op tand flink op achteruit, met een aantal andere zaken wel weer wat op vooruit, t.o.v. blijven bij Menzis met het pakket dat ik daar nu ook heb.
Lastige keuze...
Over Menzis ben ik de afgelopen jaren altijd zeer tevreden geweest, zowel over hoe je telefonisch geholpen wordt na niet alledaagse vragen (voor mij niet alledaags, zij leken nergens van op te kijken) en ook hoe er aan de telefoon werd meegedacht, als over de snelheid van uitbetalen van niet gecontracteerde zorg (mijn fysio heeft met niemand een contract, dus altijd zelf declareren).
Martina67 schreef:Ik heb gemeentepakket bij VGZ.
Niet echt voordelig.
Maar waar ik verder over pieker....
Wanneer is het genoeg?
De zorgverzekeraars worden elk jaar duurder en duurder en de service minder.
Het is een hele vette bak geld dat elke maand weggegeven wordt aan egaal welke zorgverzekering die ons door (r)overheid door de strot gedrukt wordt, want NIET verzekeren of héél simpel verzekeren is er niet bij.
"En al die asielzoekers... zijn die verzekerd en wie betaald die verzekering?" - vraag voor mijn tante.
Wanneer is het genoeg?
Bullebeest schreef:Ik twijfel of ik blijf bij zilveren kruis of over ga naar DSW. Zilveren kruis verlaagt de fysio behandelingen van 27 naar 22. DSW wel 27 en voor mij ligt nog net niet de rode loper uit als ik naar de fysio ga
Mizora schreef:Het leeuwendeel van de zorgkosten is voor 60+ (waarbij de groep met dementie een flink gedeelte van de kosten veroorzaakt) en ook de mentaal beperkten nemen een flinke hap van de zorgkosten (zo'n 10% van wat ik kan vinden) op zich.
Martina67 schreef:Ik heb gemeentepakket bij VGZ.
Niet echt voordelig.
Wanneer is het genoeg?
Het is een hele vette bak geld dat elke maand weggegeven wordt aan egaal welke zorgverzekering die ons door (r)overheid door de strot gedrukt wordt, want NIET verzekeren of héél simpel verzekeren is er niet bij.
"En al die asielzoekers... zijn die verzekerd en wie betaald die verzekering?" - vraag voor mijn tante.
Wanneer is het genoeg?
Fitzroy schreef:Mizora schreef:Het leeuwendeel van de zorgkosten is voor 60+ (waarbij de groep met dementie een flink gedeelte van de kosten veroorzaakt) en ook de mentaal beperkten nemen een flinke hap van de zorgkosten (zo'n 10% van wat ik kan vinden) op zich.
En wat wil je daarmee zeggen? Iedereen ouder dan 60+ een spuitje geven? En oh ja, doe ook maar de mentaal beperkten …
X2305 schreef:paars schreef:Ik lees bij Menzis dat ze die 20 fysiobehandelingen alleen vergoeden indien de aandoening/klacht is ontstaan in het lopende verzekeringsjaar….dus helaas pindakaas….
Waar heb je dit gevonden?
Ik wil namelijk overstappen naar een combinatie polis omdat ik nu een fysio heb zonder contract. Ik heb een chronische afwijking en krijg hier ook nog een nieuwe mri voor volgend jaar. Maar als ik dan naar Menzis overstap heb ik daar dus niets aan…. En heb dit zelf eerder nergens gevonden?
verootjoo schreef:Daar staat toch niet wat jij zegt
Een diagnose bij de fysio stellen ze in de intake, en bij de intake moet je verzekerd zijn. Dat lijkt me logisch. Ze vergoeden niet met terugwerkende kracht behandelingen.
Er staat helemaal niet dat de klacht ontstaan moet zijn in hetzelfde verzekeringsjaar.
carika schreef:Martina67 schreef:Ik heb gemeentepakket bij VGZ.
Niet echt voordelig.
Wanneer is het genoeg?
Wanneer is het genoeg?
Ehm even een andere kant van het verhaal met een modaal inkomen zou je in duitsland veel meer betalen voor je zorgverzekering en néé daar krijg je niet persé meer of betere zorg voor.
Lange wachtlijsten en een twee klasse systeem zijn daar standaard.
Ik weet niet wat het in de UK kost maar daar is het kwa wachtlijsten en zorgstandaard nog erger.
En over de VS hoef ik denk niks te zeggen.
Het wordt alleen al elk jaar duurder omdat al het personeel net als iedereen net is meer verdient dan het jaar ervoor.
Ineke2 schreef:SansaS schreef:Dsw vergoed alleen niet alles als de zorgverlener geen contract heeft.
Dat doet geen een verzekeraar.