SLAP laesie (gescheurde aanhechting pees bicep) ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:06

November108 wat een goede berichten! Wat fijn dat je rugpijn nu eindelijk ook beter is geworden. Ik zit met mijn computerwerk altijd op een zadelkruk, dat bevalt me veel beter dan welke bureaustoel dan ook. Wauw ongelooflijk dat jij al zo snel weer achter de pc kon werken, zo zie je dat onze aandoeningen toch ook wel echt verschillend zijn. In ieder geval super fijn dat je nu ook met je aangedane schouder en arm veel meer kan dan eerst, keep up the good work *\o/*

Ik was gisteren voor een check terug in het ziekenhuis, met de fysiotherapeut aldaar. Hij noemde dat ik op schema lig qua herstel maar dat lang werken nu echt nog niet aan de orde is. Hij zei als je een uur werk wil leveren achter de pc, je een uur of drie bezig zal zijn, omdat je tussendoor steeds je oefeningen moet doen. Anders raakt de pees veel te geïrriteerd en overbelast, en krijg je daardoor veel meer pijn. Het punt is dat door achter de pc werken je pees constant belast wordt. Dat was even slikken zeker omdat mijn eigen fysiotherapeut een veel optimistischer opbouwschema qua werk noemde. Aan de andere kant beter om het nu te weten. De fysio van het ziekenhuis noemde dat week 6 tot 12 post-op het meest risicovol zijn om je schouder alsnog kapot te maken. Dit omdat je de eerste 6 weken de sling om hebt die redelijk goed beschermd. In week 6 tot 12 ga je op geleide van pijn en aan de hand van oefeningen opbouwen. Daarbij is echt wel een groot risico dat je teveel wil gaan doen omdat je niet goed weet waar je grens ligt.

Ik vond het vrij confronterend om te horen dat je dan alsnog je schouder kapot kan maken. De fysio lichtte verder toe dat na 6 weken een en ander wel weer aan elkaar zit maar nog helemaal geen trekkracht heeft, die moet je vooral in week 6 tot 12 gaan opbouwen. Waarbij in mijn geval het bovenhandse gedeelte nog langer gaat duren.

Volgende week weer naar mijn eigen fysio en ik zal hem hier ook in meenemen. Hij is ook aangesloten bij het schoudernetwerk en over het algemeen ben ik heel tevreden met de samenwerking met hem. Hoewel hij steeds noemt dat hij adviezen geeft, maar niet in de toekomst kan kijken, verschilt hij in de opbouw dus behoorlijk met het advies van de fysio vanuit het ziekenhuis. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:59

Hoi hoe is het met jullie? Hier gaat het echt wel beter. Zit weer op de fiets, veel onderhandse oefeningen en twee keer fysio per week. Alleen PC werk is lastig, heel snel pijn aan schouder. Autorijden moet ik van de fysio eerst 'droog oefenen' in stilstaande auto :D dus dat ga ik ook doen. En jullie?

snorkel1986

Re: SLAP laesie (gescheurde aanhechting pees bicep) ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:46

Hier uitstel van de kijkoperatie {:)-:( was een spoedgeval ( konden ze vrijdag al zeggen voor morgen)
Nu wachten tot 21-3 dus wel gelijk een nieuwe datum gekregen

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:41

parmezaan schreef:
Hoi hoe is het met jullie? Hier gaat het echt wel beter. Zit weer op de fiets, veel onderhandse oefeningen en twee keer fysio per week. Alleen PC werk is lastig, heel snel pijn aan schouder. Autorijden moet ik van de fysio eerst 'droog oefenen' in stilstaande auto :D dus dat ga ik ook doen. En jullie?

Hoeveel weken is het nu voor jou geleden 8/9? Of allanger?

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:50

Het is nu ruim 8 weken na de operatie.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 21:51

Snorkel1986 wat balen dat je operatie is uitgesteld! Ook in de Sallandkliniek toch?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 22:38

parmezaan schreef:
Snorkel1986 wat balen dat je operatie is uitgesteld! Ook in de Sallandkliniek toch?

Ja klopt dus wacht dus nog geduldig af.... tot volgende week..

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:27

Ben weer boven water

Onderin kapsel beschadigd schoongemaakt en wat gehecht heel rustig met hulp fycio opbouwen want was erg iel
Noemen we een hagl letsel als ik het goed begrepen heb

Dus afwachten nu maar

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 22:49

Veel sterkte met je herstel! Hoe voel je je nu? Weet je al hoe lang je een sling om moet?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 23:26

Geloof 3/ 4 weken deze anti rotatie ding.. voel mij nu prima maar lig ook.. nog na het in zh.. en mijn arm heeft nog geen gevoel..

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 14:37

Hey dames, het is weer een tijdje geleden met een update van deze kant maar was heel druk met mijn nieuwe baan! Hoe gaat het inmiddels met jullie?

Hier gaat het allemaal langzaam maar gestaag goed! Omhoog en opzij bewegen gaat prima, nog altijd is het redelijk zwaar en niet pijnvrij. Maar het lukt in ieder geval wel :D. De beweging met arm naar buiten draaien vanuit mijn elleboog is nauwelijks verbeterd helaas. Daar werk ik wel erg hard aan met de fysio!

Ik hoop toch zeker eind deze maand wel een keer comfortabel op mijn motor te kunnen stappen. Paardrijden durf ik dan nog zeker weer niet aan - kracht zijn we nog steeds aan het opbouwen.

Al met al ben ik nu 4,5 maand post-operatie en mijn fysio zegt dat het netjes op schema gaat. Zelf vind ik het allemaal eerrrrgggg lang duren maar we zetten door haha, meer zit er toch niet op. Vorige week heeft mijn fysio wel af moeten zeggen i.v.m. ziekte en dus ging ik van 2x per week naar opeens 0x, en dat merkte ik toch wel heeeel erg. Zit gelijk weer helemaal vast, pijn in schouder/nek/rug, en gewoon over het algemeen weer pijn aan de pees. In juni heb ik trouwens nog een controle bij de orthopeed staan.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 14:51

Hier nu 4 weken onderweg en mag de sling afbouwen maar dat valt mij tegen.... en heb nog poos te gaan.. fysio vind ook dat ik op schema lig dus tevreden.. zelf heb ik begin mei controle bij de fysio van ziekenhuis
En ook begin juni bij orthopeed
(had een hagl repair)

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 22:50

Hoi, hier 15 weken na de operatie en ik ben erg tevreden, evenals mijn orthopeed. Ik werk weer 5 uur per dag, kan autorijden en fietsen en stappen te paard. Paard aan de hand begeleiden doe ik met links, dat gaat prima. Het herstel gaat bij mij gelukkig heel voorspoedig :) Ik ga ook wekelijks twee keer naar de fysio en doe thuis ook wat oefeningen. Alleen bovenhands kan ik nog zo goed als niks, daar ga ik de komende tijd mee aan de slag. Jullie ook succes met jullie herstel :wave:

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 15:29

Vervelend om te horen dat het tegenvalt snorkel! Heel veel beterschap, hoop dat je over een tijdje dan echt van je schouderklachten af gaat zijn.

Parmezaan, dat is heel goed om te horen! Heel jaloers dat je weer paard rijdt, maar voor een stapritje heb ik helaas het paard niet voor _O-. Krijg je je arm al wel omhoog, of dat nog helemaal niet?

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 15:41

Als ik heel voorzichtig beweeg krijg ik mijn arm wel omhoog. Ik revalideer tegelijkertijd met mijn paard _/-\o_ zij had een checklichament blessure. Die gaat ook goed ;)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 20:28

Ah oke! Dat is fijn, dan is de beweging er in ieder geval. Was voor mij paar weken terug ook nog hoor, inmiddels krijg ik 'm goed omhoog, alleen nog weinig kracht. Ach, zitten jullie samen in de lappenmand! Fijn dat zij ook de goede kant op gaat :D

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 14:38

Hoe gaat het hier met de schouder klanten?

Ik ben zelf nou 12 weken verder en vind het best tegenvallen... arm op schouder hoogte is een uitdaging en diverse fysio oefeningen vallen ook tegen/ zwaar de schouder is erg stijf volgens de orthopeed maar dat kon passen bij een hagl repair
Maar toch pffff soms..( klaag modus maar weer uit)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-25 08:50

Hey snorkel, hier gaat het steady wel wat beter. Nog steeds met bepaalde bewegingen nog wel pijn, maar dat is meer een steek dan aanhoudende pijn. Ik ben nog steeds kracht aan het opbouwen met de fysio, en we zijn nog aan het werk met mobiliteit uitbreiden maar zelf heb ik langzaam wel door dat ik gewoon een bepaalde beweging niet meer terug ga krijgen. Zolang ik geen pijn heb, heb ik daar wel vrede mee.

Ik weet nog dat iemand hier benoemde dat ze 60 fysiobehandelingen had gehad, en dat ik dat veel vond. Inmiddels zit ik zelf na deze week op behandeling 38, en ik denk dat ik ook wel om en nabij die 60 uit ga komen :'). Kracht opbouwen kost veel tijd merk ik. Ik mest wel weer zelf de wei/stal uit, maar lopen met een volle kruiwagen is wel een uitdaging. Dit weekend stap ik weer voor het eerst op het paard, ben benieuwd hoe dat gaat.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 13:03

November108 schreef:
Hey snorkel, hier gaat het steady wel wat beter. Nog steeds met bepaalde bewegingen nog wel pijn, maar dat is meer een steek dan aanhoudende pijn. Ik ben nog steeds kracht aan het opbouwen met de fysio, en we zijn nog aan het werk met mobiliteit uitbreiden maar zelf heb ik langzaam wel door dat ik gewoon een bepaalde beweging niet meer terug ga krijgen. Zolang ik geen pijn heb, heb ik daar wel vrede mee.

Ik weet nog dat iemand hier benoemde dat ze 60 fysiobehandelingen had gehad, en dat ik dat veel vond. Inmiddels zit ik zelf na deze week op behandeling 38, en ik denk dat ik ook wel om en nabij die 60 uit ga komen :'). Kracht opbouwen kost veel tijd merk ik. Ik mest wel weer zelf de wei/stal uit, maar lopen met een volle kruiwagen is wel een uitdaging. Dit weekend stap ik weer voor het eerst op het paard, ben benieuwd hoe dat gaat.

Hoeveel weken ben jij nu verder?

Ik 13 en 2x per week gemiddeld dus 26x ongeveer fysio gehad
Maar afmesten en kruiwagen drukken word het nog niet.. nu ook wel iets met kracht opbouw bezig ( gele elastiek) en de beweging verder uitbreiden maar dat gaat moeizaam..

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 11:04

Mijn operatie was 10 december, dus ik zit nu op een half jaar. Maar ik mocht pas na 4 weken starten met fysio en toen eerst met 1x per week, dus mijn opbouw is denk ik wel wat trager dan de jouwe! Natuurlijk ook wel andere operaties gehad. Kracht opbouwen blijft lastig maar ik doe het liever dan mobiliseren haha... Vooral veel geduld hebben en niet te hard door je pijngrens heen gaan.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:01

Hier gaat het goed! Ook hier nog twee keer fysio per week, ik merk wel dat de opbouw van bovenhandse bewegingen veel trager gaat dan de opbouw van onderhandse bewegingen. Ik ben medio januari geopereerd, denk dat ik zeker aan de 60 fysio behandelingen ga komen. Al een tijdje weer volledig aan het werk en ook weer lekker aan het paardrijden dus mij hoor je niet klagen *\o/*

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:16

Dat klinkt wel goed parmezaan.. weer rijden ben jaloers...
Helaas kan ik nog steeds niet boven hands bewegen en zit dus nog steeds thuis ( ben een paar uur computer werk aan het doen maar dat is niet veel en lijkt totaal niet op wat ik normaal doe) ben wel begonnen met zwemmen ( naja iets wat daar op moet lijken ) en nog 2x per week fysio ( schouder therapeut) en sta gewoon stal voor mijn gevoel..

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:34

*\o/* heb er gratis een frozensholder bij gekregen -O- -O- echt zo {:)-:( .. dus sta gewoon stil... ( zwem 2x pw " spartelen vliegen in het water") en 2x fysio en 2x per week 2 uurtjes aanwezig op het werk wat computer werk doen.. ( ben gelukkig rechts last van links)

Er was hier nog iemand die dat gekregen had toch heb jij nog DE TIP _O- of gewoon uitzitten en afwachten..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:45

snorkel1986 schreef:
*\o/* heb er gratis een frozensholder bij gekregen -O- -O- echt zo {:)-:( .. dus sta gewoon stil... ( zwem 2x pw " spartelen vliegen in het water") en 2x fysio en 2x per week 2 uurtjes aanwezig op het werk wat computer werk doen.. ( ben gelukkig rechts last van links)

Er was hier nog iemand die dat gekregen had toch heb jij nog DE TIP _O- of gewoon uitzitten en afwachten..

Ja dat was ik. Wat ontzettend vervelend voor je. Helaas is het een bekende complicatie...
Ik ben inmiddels 1,5 jaar verder en de schouder is nog een klein beetje beperkt maar niet veel meer, aan het begin kon ik niet eens eten met rechts.
De fysio heeft het het eerste jaar aldoor voorzichtig gemobiliseerd. Mijn tip is om niet te forceren maar voorzichtig te rekken en niet door de pijn heen gaan.
Sterkte!
Heb je er ook pijn aan?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 18:47

Anna79 schreef:
snorkel1986 schreef:

Ja dat was ik. Wat ontzettend vervelend voor je. Helaas is het een bekende complicatie...
Ik ben inmiddels 1,5 jaar verder en de schouder is nog een klein beetje beperkt maar niet veel meer, aan het begin kon ik niet eens eten met rechts.
De fysio heeft het het eerste jaar aldoor voorzichtig gemobiliseerd. Mijn tip is om niet te forceren maar voorzichtig te rekken en niet door de pijn heen gaan.
Sterkte!
Heb je er ook pijn aan?

Binnen mijn bereik gelukkig geen pijn maar tijdens fysio en zwemmen wel als ik strek. En ook gewoon thuis tussen door wel maar maar kort.. gelukkig zo dra ik stop met de beweging zakt het zo weg