Nouja ik vind dat ik met name de eerste week na chemo veel naar binnen werk. En beweeg veel minder dus had verwacht wel wat te zijn aangekomen. Soms een kilootje meer dan weet minder maar dat is het.
Dan heb jij geluk haha! Hier zit er inmiddels toch wel een kilo of 4 bij aan. Maar toe maar. Soms voel ik me bij minder eten zo slap dat ik dan toch maar wat extra neem.
En wat eet je dan extra? Is dat je standaard dingen maar dan wat meer of heb je echt de behoefte aan wat speciaals? Ik heb het bij een collega mogen meebeleven dat ze haar dagelijkse dingen bleef eten en daarnaast 2 dingen at. Chocoladetoffees + broodjes kroket en dan die 2 dingen het liefst tegelijk icm met kersenthee om het weg te spoelen
Ik heb wel met avond eten over het algemeen dat ik wat minder eet. Maar tussendoor pfieuw. En veel Cola. In die week na chemo lust ik geen koffie maar heb de warme chocomelk met slagroom opnieuw uitgevonden. Slagroom ook op fruit. Smoothie met vanille yoghurt of een soort speculaas tiramisu met stoofpeertjes en slagroom yum.. Maar ik kies vaker voor makkelijke maaltijd voor in de magnetron is precies genoeg. Of pizza of lasagna of ik kook gewoon groente en vlees met airfryer friet of aardappels of een stamppotje.
Als je Dexamethason gebruikt, dan wisselt je bloedsuikerspiegel ook enorm. Logisch dat dan ook je gevoel voor honger compleet van de wap is.
SansaS
Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-24 15:28
Ik eet wel veel groenten met avondeten en soms lunch ook. Dan ben ik tenminste nog beetje verzadigd
Maarja zo was het hier maandag sint Maarten maar kwamen maar 2 kindjes. Dan moet ik de rest maar weer zelf opeten
Ik heb gelukkig nu maar 1 dag dexametason meer dat scheelt al. En vanaf de volgende kuur van 3 weken hoef ik het alleen bij de dubbele kuur paclitaxel/carboplatine te nemen en de paclitaxel los niet meer.
Oh, dat zou wel heel fijn zijn! Blijkbaar hebben we het nodig, maar het is zulke troep......
jokari
Geplaatst: 16-11-24 16:56
What the heck ?? Hoe doen jullie dat ? Ik ben op dag 3 en 4 zó mottig van de botpijn, dat ik echt moeite moet doen om iets te eten en al 2 kilo kwijt ben (en ‘t is niet dat ik veel reserve had ).
Maar yay voor de goede momenten en het kunnen rijden ! Dat geeft een boost aan je humeur.
Ik ben eigenlijk niet zwaarder geworden door de chemo (4 x EC en 12x Taxol waarvan ik 5 heb gekregen, mijn leverwaarden gingen gelijk een speer de lucht in, dus nu al meer dan een jaar dagelijks Medrol 2mg (om de auto-immuun hepatitis in te dijken), naast de anti-hormonale therapie (Letrozol) en doelgerichte therapie met Verzenios (abemaciclip), ben Her2 neu (stadium IV), maar tijdens de chemo mega-honger, een boterham met ham is nog nooit zo lekker geweest, en haring...
Net zoals jij hebben mijn dieren me in beweging gehouden, paarden staan aan huis, en heb twee honden. Naast de steun van gezin en familie hebben mijn dieren me enorm gesteund en nu nog.
Elke dag die ik mag beleven zoals nu ben ik dankbaar, vorige week bisfosfonaten gekregen, pfff daar ben ik toch wel 2x niet goed van geweest, zo stram en stijf, en wat verhoging.
Veel moed gewenst.
BritHittepit
BatmanBrit
Geplaatst: 16-11-24 18:03
Ik ben tijdens mijn eerste behandeling ook veel aangekomen, vooral vocht van de medrol.
Eerste foto is vlak na de eerste behandeling, 2de was ik op mijn dunste, 3de is hoe het nu is.
Hier onder een vergelijking, zit net 2 jaar tussen, op dezelfde plaats met een verschil van bijna 20kg
Ja kan je nagaan britt! Zal bij mij misschien ook deels wat vocht zijn hoewel ik nu geen dexa heb. Maargoed ik was waarschijnlijk te dun voor een reconstructie met eigen buikvet dus ik zeg nu maar steeds eten voor nieuwe borst
Britt je bent mooi wat aangekomen en gelukkig niet meer zo extreem dun. iet er goed uit hoor.
BeFunny
Geplaatst: 16-11-24 18:29
Manadeluca idd heftig verhaal van die leverwaarden. Het is echt gewoon een aanslag op je lijf en organen. De K moet een genadeklap krijgen en die krijgen wij ook. Dat is de keerzijde.
Bij mij gaat het privè zo ruk dat ik af en toe denk waar doe ik het voor maar dan stel ik me voor dat na de chemo ik een nieuwe start kan maken in eigen huis en rustig op kan bouwen en lekker mijn eigen gang kan gaan. Maar dat maakt het traject echt zwaarder. Maar dan denk als ik dit nu overleef ondanks alles wat gebeurd ben ik met recht een powervrouw en dan krijgt niets me meer klein
En Brit die heeft enorm veel te verduren gehad daar heb ik zoveel bewondering voor. Voor iedereen hoor maar zo mee geleefd met haar topic en kijk haar nu. Trots op jou Brit.
Ik merk nu met virusje dat ik bij vlagen ineens licht in mijn hoofd ben. Dan weer oprispingen van misselijkheid en rillerig en denk dat ik anders nauwelijks wat gemerkt had. Maar in wachtkamers is het ook wel een grote infectie bron natuurlijk hoe voorzichtig je ook bent.
Ik moest tijdens de chemo echt moeite doen om niet af te vallen, mijn smaak was elke keer compleet weg, kon dan 1 dag weer een beetje proeven en dan had ik de dag erna de volgende ronde weer Daarna wel door de overgang en de vermoeidheid (dus minder energie om te bewegen) iets van 20 kg aangekomen, die probeer ik er nu nog steeds af te krijgen maar tot nu toe lukt dat totaal niet.
SansaS
Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-24 18:57
Dan staat me nog heel wat te wachten nee gekheid ik hoef geen hormonen te slikken natuurlijk vanwege triple negatief. Ik hoor van veel lotgenoten die hormoontherapie krijgen! Dat het enorm lastig is die kilo's eraf te krijgen
Ik heb dus geen smaakverandering tot nu toe dat zal enorm schelen!
Ik slik ook letrozole en en krijg ook gewoon Lucrin naast Chemo. Op de tamoxifen was ik wel veel aangekomen. Daar ben ik alweer 10kg van kwijt geraakt door het sporten.
Ik heb helaas ook smaakverandering. Vooral koffie smaakt en ruikt anders chemisch echt goor v.a dat ik de injectie heb gezet dus ik verwacht dat dat met die andere kuren weg zal blijven. Denk ook dat ik door die injectie steeds zo beroerd ben de eerste 5-6 dagen.