Hernia, wat heeft voor jou gewerkt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 20:55

Mri schreef:
Vandaag, na de zoveelste nacht van luttele uurtjes slaap, toch naar de huisarts. Terug op de amitriptyline. En daarna langzamer afbouwen. Hopelijk krijg ik dan mijn slaap terug. En icm pijnstillers voor de nacht, zodat de pijn bij draaien ook minder is

Vervelend zeg !!

Ik kan echt een stuk beter lopen sinds de zenuwblokkade, al heb ik nog wel regelmatig pijnlijke momenten en kan ik nog niet heel ver lopen. Ik probeer meer kleine stukjes te lopen.
Zitten is nog steeds lastig en ook 's nacht heb ik af en toe heftige pijn en ga ik mijn bed uit en rondjes lopen in de kamer.

Vandaag nog met mijn fysio een operatie besproken, maar hij zegt geduld hebben, er staat 3 mnd voor en je zit pas op week 6.

Muronia

Re: Hernia, wat heeft voor jou gewerkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 21:10

Ja ze zeggen dat het zelf nog kan oplossen he? Zelf geen ervaring mee maar dat zou het mooiste zijn!

Ik heb vrijdag mn eerste verhoging gehad van de tapentadol. Overdag is het nog steeds heel wisselend. Paar goede dagen gehad en dan krijg ik ook meteen een stuk meer energie. Gevolgd door een mindere dag vandaag. Veel pijn in mn linkerheup. Soms vraag ik me af, komt dit nou uit mn heup (heb ik ook artrose in) of uit mn rug? Ik weet het eigenlijk niet. Hopelijk morgen weer wat beter.

Werd nog even met mijn neus op de feiten gedrukt vandaag bij de apotheek. Dit medicijn kan niet op herhaal want hij staat op de opiatenlijst (stond tramadol niet). Dus elke keer als ik nieuwe moet kan ik eerst de huisarts bellen pff.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 22:12

Muronia schreef:
Ja ze zeggen dat het zelf nog kan oplossen he? Zelf geen ervaring mee maar dat zou het mooiste zijn!

Ik heb vrijdag mn eerste verhoging gehad van de tapentadol. Overdag is het nog steeds heel wisselend. Paar goede dagen gehad en dan krijg ik ook meteen een stuk meer energie. Gevolgd door een mindere dag vandaag. Veel pijn in mn linkerheup. Soms vraag ik me af, komt dit nou uit mn heup (heb ik ook artrose in) of uit mn rug? Ik weet het eigenlijk niet. Hopelijk morgen weer wat beter.

Werd nog even met mijn neus op de feiten gedrukt vandaag bij de apotheek. Dit medicijn kan niet op herhaal want hij staat op de opiatenlijst (stond tramadol niet). Dus elke keer als ik nieuwe moet kan ik eerst de huisarts bellen pff.

Ik heb ook voornamelijk pijn in mijn heup/bil.... dat schijnt toch door de hernia te komen.

Als je gaat reizen, moet je trouwens een verklaring van de apotheek meenemen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:05

Ik ben twee weken geleden enorm door mijn rug gegaan, gezien mijn rug verleden dacht ik
aan spit ( lumbago ) Na 1,5 week aan de pijnstilling te hebben gezeten begin ik nu toch heel hard te twijfelen of het wel spit was / is.

Heb inmiddels ook zo'n last van mijn rechterheup, bil, bovenkant been, en soms tintelingen :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:11

Dat zou ook ischias kunnen zijn BloemBloem. Ik zou even langs de huisarts gaan. Mocht het ischias zijn, dan kan een manueel therapeut je daar goed bij helpen. Vroeger vaak gehad, dat moet wel al een voorteken van mn slechte rug zijn geweest.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:54

BloemBloem schreef:
Ik ben twee weken geleden enorm door mijn rug gegaan, gezien mijn rug verleden dacht ik
aan spit ( lumbago ) Na 1,5 week aan de pijnstilling te hebben gezeten begin ik nu toch heel hard te twijfelen of het wel spit was / is.

Heb inmiddels ook zo'n last van mijn rechterheup, bil, bovenkant been, en soms tintelingen :=

Ik zou inderdaad naar de dokter gaan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:17

Mijn moeder heeft n hernia L4-L5-S1 met uitstralende klachten naar rechterbeen. Ze heeft vanalles geprobeerd, shockwave, pijnblok zetten, fysiotherapie, massage, diverse opties voor operatie aangehoord maar toen ze begonnen over een pijnblokkade zetten maar ze wisten niet met zekerheid of dat iets ging doen dus het wat een diagnostisch instrument of ie het deed of niet, en dat ze een stuk van haar bekkenbot gingen weghalen om bij de plek van de hernia te kunnen komen is mn moeder afgehaakt. Ze is osteopathie gaan doen en PEA gaan gebruiken en is nagenoeg klachtenvrij nu. Nu nog even uitvinden wat nu het beste helpt en of het wellicht de combi is..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:19

Hutcherson schreef:
Mijn moeder heeft n hernia L4-L5-S1 met uitstralende klachten naar rechterbeen. Ze heeft vanalles geprobeerd, shockwave, pijnblok zetten, fysiotherapie, massage, diverse opties voor operatie aangehoord maar toen ze begonnen over een pijnblokkade zetten maar ze wisten niet met zekerheid of dat iets ging doen dus het wat een diagnostisch instrument of ie het deed of niet, en dat ze een stuk van haar bekkenbot gingen weghalen om bij de plek van de hernia te kunnen komen is mn moeder afgehaakt. Ze is osteopathie gaan doen en PEA gaan gebruiken en is nagenoeg klachtenvrij nu. Nu nog even uitvinden wat nu het beste helpt en of het wellicht de combi is..

Dat klinkt ook heftig !!

Ik ben gisteren na 5 weken voor het eerst weer naar stal geweest en vandaag wezen lunchen.
Lopen gaat best goed, vergeleken met 3-4 weken geleden. Zitten doet pijn, maar ja of je dan op de bank pijn hebt of op een stoel in een strandtent met lekker eten.
Ik probeer alles een beetje op te pakken, ik werk een paar uur per week, vanuit huis. Over minder dan 4 weken ga ik op vakantie en moet ik in ieder geval 3 uur in een vliegtuig kunnen zitten.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 23:35

Osteopaat is echt een aanrader! Niet laten kraken of chiropractie laten doen. Veel te heftig voor je lijf nu het zo kwetsbaar is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 01:03

Ik loop sinds een paar dagen echt stukken beter. Zitten is nog wel lastig (en ik heb een zittend beroep).
Dus toch wel baat bij de zenuwblokkade gehad, alleen niet voor 100%.
Vanmorgen weer naar fysio geweest (voor het eerst in 6 weken weer auto gereden), dan loop ik ook een stuk beter.
Helaas zit hij zo vol, dat ik maar 1 x per week kan. Ik denk dat 2 x per week beter zou zijn.

Ik ben wel positief!
Ik werk weer een beetje, deze week 3 x naar stal geweest, 1 x wezen lunchen, dus ik ben best blij.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:39

Jasmijn159 schreef:
Osteopaat is echt een aanrader! Niet laten kraken of chiropractie laten doen. Veel te heftig voor je lijf nu het zo kwetsbaar is.

Osteopathie hielp bij mij niet afdoende. Bsr doet het wel voor mij. Het ligt qua behandeling wel redelijk bij elkaar in de buurt zo te voelen. Al zit osteopathie meer op de organen en facia en bsr meer op spieren en botten om het maar even lomp te omschrijven. Ik vind het echt een aanrader!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Ik zit nu ruim 3 weken thuis met volledige rust en ben vandaag weer bij de fysio geweest. Sinds een week heb ik weinig tot geen pijn meer. De meeste ontsteking is weg wat ervoor zorgt dat ik weer meer energie heb en meer kan doen qua bewegen. Ik wandel zo'n 5km wat super goed gaat en vanaf komende maandag mag ik langzaam aan weer een paar uurtjes administratief werk gaan doen. Weer extra oefeningen mee gekregen van de fysio waarbij ik over een tijdje ook gewichten toe kan voegen om mijn spieren nog sterker te maken. Langzaam aan iets meer positieve dingen. Nog steeds pak ik veel mijn rust en als ik een paar dagen iets meer heb gedaan qua bewegen plan ik wel echt eventjes een rust dag in. Hopelijk kan ik deze stijgende lijn volhouden :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 7 min geleden

Wat fijn Veertje99,

Mag ik vragen hoe jouw dag ongeveer is en wat is rust bij jou?
Ik probeer tussen mijn werk ff te lopen, terwijl ik normaal 9 uur werk zonder te pauzeren.
Ik doe 3 x per dag oefeningen op bed; ik loop een rondje in de buurt, soms 2 x per dag.

Het lopen gaat echt goed, maar ik heb best nog heel de dag pijn.
Nu ook links in mijn rug, zo is het begonnen.
Ik werk 1-2 uur per dag achter de PC. Maar zitten is nog steeds drama.
Mijn enige uitje op dit moment is 3 x pw naar stal om naar mijn dochter of kleindochter te kijken en dat is het. Ik kan niet lang/ver lopen.

Ik hoop eindelijk volgende week donderdag naar de kapper te kunnen, ik heb een vreselijke uitgroei.

Kortom, dit is mijn 7e week (daarvoor had ik een luchtweginfectie) en ik ben het echt zat. En dan denk ik nog maar niet aan mijn vakantie over 2 weken.