Is het veilig om in de auto te ontbijten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 23:45

SansaS schreef:
Ik vind het zo bijzonder te lezen dat mensen zeggen zo moe te zijn niet wakker te kunnen worden maar wel menen ze 3 minuten later klaarwakker in de auto zitten en goed opletten?

Er gebeuren natuurlijk ook niet voor niks zo ontzettend veel ongelukken door niet oplettende mensen.

Hoeft niet zo gek te zijn hoor. Ik voel me ‘s ochtends vaak zo intens moe bij het wakker worden dat ik denk dat ik de dag niet trek en eenmaal in beweging gaat het opeens wel prima en zet mij in een auto en bam ik ben scherp.

Ik zag ergens in je andere berichten iets voorbijkomen over te weinig klaarmaaktijd @ts, ik kan er ook slecht uitkomen en het enige wat bij mij helpt in het op tijd weggaan is mijn wekker vroeg genoeg zetten. Ik kon heel lang niet accepteren dat ik vijf kwartier nodig had van wekker tot auto “dat moet in een uurtje toch ook wel lukken en dat ene kwartiertje heb ik zo hard nodig”. Nu ik het gewoon geaccepteerd heb gaat het veel beter; en ja ik ontbijt ook altijd in de auto dus in theorie zou ik anders 1,5 uur nodig hebben :))

GabberGill

Re: Is het veilig om in de auto te ontbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 23:55

Vertrouwen op een systeem ga ik slecht op. Hij zal ineens een error krijgen hahahahhahaha.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 07:55

GabberGill schreef:
Vertrouwen op een systeem ga ik slecht op. Hij zal ineens een error krijgen hahahahhahaha.

Nog nooit meegemaakt.

Zo'n systeem is een stuk slimmers en doortastender dan de mens.

Als iedereen in een slimme auto zou rijden gebeuren er een heel stuk minder ongelukken.

Neem alleen afstand bewaren al. Die auto neemt veel meer afstand dan de gemiddelde automobilist. Sterker nog je hoort mensen vrijwel altijd zeggen als ze voor het eerst in Zo'n auto stappen wat voor bizarre afstand die auto aanhoudt. Dat er nog wel 2 auto's tussen passen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:23

Ik ontbijt al jaren onderweg.
Soort eiwitshake in m'n eigen auto, broodje, koffie, thee of ander drinken onder het rijden van de bus. Nu geen buschauffeur meer. Maar ander rijdend werk en dan ook ik ook een beker koffie of thee de ruimte in.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:32

SansaS schreef:
denisesilver schreef:
Heb niet eens een klok in mijn auto :')

Vreselijk die halve computerschermen op je dashboard. Zie het tegenwoordig zelfs in lesauto's :n

Echt 10x comfortabeler auto rijden dan zo'n oud hok sorry :=

Tja, wat is comfort? Het enige wat ik mis is een airco in de zomer. En oké, wegligging is niet het beste, omdat mijn hok zo licht is, maar ik hoef nooit krom te liggen bij de pomp en ik kan overal parkeren.

Rijsystemen die storing krijgen helaas al wel heel vaak meegemaakt met andere auto's. Er zijn ook genoeg verhalen van auto's waarbij de deur locked en deze niet meer open te krijgen zijn bij een ongeluk. Mensen die levend verbranden in een Tesla, omdat ze er gewoonweg niet uitgehaald kunnen worden door die systemen etc. Daarbij, het leven is al duur zat. Ik hoef niet een godsvermogen uit te geven voor een nutsmiddel.

Nee, liever een auto zonder al die technologische snufjes, en mensen die niet nog luier worden om zelf na en mee te denken met hun medemens.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:37

Nou, ik heb gewoon een simpel klein autootje, maar ik zou toch echt niks meer kiezen zonder airco hoor. En de begrenzer en achteruitkijkcamera zijn hele fijne extra's.

Verkijk je ook niet op wegligging en de veiligheid ervan. Ik wil uiteindelijk voor de veiligheid vooral wel naar een iets grotere en zwaardere auto. Ben je toch vaak net iets meer beschermd in een ongeluk. Oh en als ik toch die keuze maak, dan ook lekker een automaatje. :+

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:39

Wat een aannames :))

Ik lig ook niet krom bij de pomp. Die auto loopt 1 op 20/ 1 op 25.
Ken eigenlijk geen oude auto's die dat doen.

Maar wegligging en veiligheid is wel een ding hoor. Die moderne auto's zijn ook gewoon een stuk veiliger als je een ongeluk krijgt mbt de kreukelzone.

En dat mensen niet zelf opletten? Natuurlijk wel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:44

Ik ontbijt sowieso niet, dus ook niet in de auto. Ik eet en drink wel gewoon in de auto. Dan kan ik prima terwijl ik rijd. Uiteraard gewoon iets wat je uit de hand kan eten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:45

SansaS schreef:
Wat een aannames :))

Ik lig ook niet krom bij de pomp. Die auto loopt 1 op 20/ 1 op 25.
Ken eigenlijk geen oude auto's die dat doen.

Maar wegligging en veiligheid is wel een ding hoor. Die moderne auto's zijn ook gewoon een stuk veiliger als je een ongeluk krijgt mbt de kreukelzone.

En dat mensen niet zelf opletten? Natuurlijk wel.

1 op 23 mijn auto uit 2005

wel met airco want zou echt niet zonder willen.
En tot zover de luxe, maar wat je niet kent mis je ook niet.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 09:47

Ik neem.heel vaak koffie mee en als ik lang reizen moet bv een cracker
Als bv het stoplicht ergens net rood wordt neem.ik snel.een slokje of plaatsen waarvan je weet dat het weleven duurt,voor je weer verder kan rijden

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 10:29

Ontbijten niet perse, maar ik heb altijd een kop koffie in de auto in de morgen. :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:46

Celebi schreef:
Nou, ik heb gewoon een simpel klein autootje, maar ik zou toch echt niks meer kiezen zonder airco hoor. En de begrenzer en achteruitkijkcamera zijn hele fijne extra's.

Verkijk je ook niet op wegligging en de veiligheid ervan. Ik wil uiteindelijk voor de veiligheid vooral wel naar een iets grotere en zwaardere auto. Ben je toch vaak net iets meer beschermd in een ongeluk. Oh en als ik toch die keuze maak, dan ook lekker een automaatje. :+

Mijn vorige had geen toerenteller, dus ik heb mezelf geleerd op de snelheid te schakelen. Met een automaat vlieg ik de bocht uit denk ik :')

De vorige was een stuk zwaarder en voelde veiliger. De nieuwe bandjes van mijn huidige maken veel goed. Het is verder een hele degelijke, dus wat dat betreft geeft dat mij persoonlijk meer vertrouwen dan een auto met veel tech erin. Mijn vorige gaf toen hij overleed ineens kortsluiting op de snelweg. Dan heb je het niet breed.

Ik vind het knap dat mensen kunnen drinken onder het rijden. Ik sla standaard de helft van mijn tanden eruit :')

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:57

denisesilver schreef:
Celebi schreef:

Mijn vorige had geen toerenteller, dus ik heb mezelf geleerd op de snelheid te schakelen. Met een automaat vlieg ik de bocht uit denk ik :')

De vorige was een stuk zwaarder en voelde veiliger. De nieuwe bandjes van mijn huidige maken veel goed. Het is verder een hele degelijke, dus wat dat betreft geeft dat mij persoonlijk meer vertrouwen dan een auto met veel tech erin. Mijn vorige gaf toen hij overleed ineens kortsluiting op de snelweg. Dan heb je het niet breed.

Ik vind het knap dat mensen kunnen drinken onder het rijden. Ik sla standaard de helft van mijn tanden eruit :')

ik drink een slok water als ik stil sta voor een stoplicht, weinig risico

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 12:27

Ik heb een toerenteller maar ik kijk er geen seconde naar tijdens het rijden. Ik schakel inderdaad meer op snelheid en gevoel. Zo is het me ook geleerd tijdens de rijlessen.

Neemt niet weg dat een automaat echt heel relaxt rijdt. Vooral in files. :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:57

Meest ideale aan mijn auto met tech erin is toch wel het met 1 pedaal kunnen autorijden, door het regeneratief remsysteem.
"Gas" intrappen betekent versnellen, "gas" loslaten betekent remmen.
En indien nodig zit er uiteraard een gewoon rempedaal naast, maar die gebruik ik eigenlijk voornamelijk om echt tot stilstand te komen en in geval van een noodstop.

En ik merk dat autorijden in die auto met tech minder vermoeiend maakt.
Doe al bijna 14 jaar hetzelfde werk, met vergelijkbare hoeveelheid kilometers per dag en ik merk dat dat in deze auto makkelijker te doen is dan in de voorgangers, die aanzienlijk minder tech aan boord hadden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 15:08

Met mijn oudje uit 1999 ben ik kapot na 200+km, met mijn leaseauto uit 2023 ben ik nog helemaal fris en fruitig na zo'n afstand.

Wel vind ik mijn oudje veeeeel leuker om mee te rijden, het is alleen echt vermoeiender. Ook vanwege het rijgeluid (cabrio), maar ook vanwege het missen van cruise control. Stoelen zijn minder comfortabel en geen climate control van enige kwaliteit.

En ik eet en drink gewoon in de auto. Geen hete dranken en geen eten dat smeert of 2 handen nodig heeft.
Niet eten of drinken bij drukke knooppunten op de snelweg of midden in Rotterdam waar er naast auto's, je ook allemaal andere weggebruikers om de oren vliegen. Gebruik gewoon je verstand en inzicht.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 14:33

Sellyxx schreef:
SansaS schreef:
Ik vind het zo bijzonder te lezen dat mensen zeggen zo moe te zijn niet wakker te kunnen worden maar wel menen ze 3 minuten later klaarwakker in de auto zitten en goed opletten?

Er gebeuren natuurlijk ook niet voor niks zo ontzettend veel ongelukken door niet oplettende mensen.

Hoeft niet zo gek te zijn hoor. Ik voel me ‘s ochtends vaak zo intens moe bij het wakker worden dat ik denk dat ik de dag niet trek en eenmaal in beweging gaat het opeens wel prima en zet mij in een auto en bam ik ben scherp.

Ik zag ergens in je andere berichten iets voorbijkomen over te weinig klaarmaaktijd @ts, ik kan er ook slecht uitkomen en het enige wat bij mij helpt in het op tijd weggaan is mijn wekker vroeg genoeg zetten. Ik kon heel lang niet accepteren dat ik vijf kwartier nodig had van wekker tot auto “dat moet in een uurtje toch ook wel lukken en dat ene kwartiertje heb ik zo hard nodig”. Nu ik het gewoon geaccepteerd heb gaat het veel beter; en ja ik ontbijt ook altijd in de auto dus in theorie zou ik anders 1,5 uur nodig hebben :))

Toevallig open ik dit topic weer even. En inderdaad. Ik ben altijd jaloers op de mensen die dat super snel kunnen. Die zitten in een half uur in de auto. Steeds denk ik weer he waarom heb ik zoveel tijd nodig. Ik sta echt niet uitgebreid voor de spiegel. Opfrissen, kleding aan, haar doen, make up doen, tandenpoetsen, eten maken voor de dag zelf(probeer ik nu in de avond te doen) ontbijten, sokken (soms nog zoeken welke bij de outfit passen :') ) en schoenen aan. Maar toch heb ik zeker 5 kwartier nodig als ik ook ontbijt sochtends. Als ik dan ook nog 15/20 min op toilet zit (Spastische darm) is zelfs 5 kwartier te kort.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:43

Maar hoezo probeer je in de avond je lunch klaar te maken?
dat is toch gewoon doen.
En kleding leg je toch ook alvast klaar, incl ondergoed en sokken?

Ik ben ook geen ochtendmens.
Maar als ik vroege had moest ik mijn paarden gedaan hebben en uiteraard ook mijzelf.
En om half 7 of 7 uur begon dan de werkdag, maar kwartier voor aanvang aanwezig zijn, plus 3 kwartier reistijd. Dus half 6- 6 uur in de auto zitten.

Als ik dan in de ochtend nog alles bij elkaar moet zoeken word ik ook niet blij. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 14:46

Ik zorg ook dat in de ochtend alles al klaar ligt en staat, dat scheelt nogal wat bedenktijd.
Ik kan in 3 kwartier mezelf klaarmaken voor vertek en dan ook nog de honden uitgelaten hebben. Als ik een paar minuten over heb drink ik nog een kop thee en anders doe ik dat op mijn werk. Ontbijt (yoghurt smoothie) nuttig ik in de auto (of gedeeltelijk op werk nog).

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 15:20

DuoPenotti schreef:
Maar hoezo probeer je in de avond je lunch klaar te maken?
dat is toch gewoon doen.
En kleding leg je toch ook alvast klaar, incl ondergoed en sokken?

Ik ben ook geen ochtendmens.
Maar als ik vroege had moest ik mijn paarden gedaan hebben en uiteraard ook mijzelf.
En om half 7 of 7 uur begon dan de werkdag, maar kwartier voor aanvang aanwezig zijn, plus 3 kwartier reistijd. Dus half 6- 6 uur in de auto zitten.

Als ik dan in de ochtend nog alles bij elkaar moet zoeken word ik ook niet blij. :)

Omdat ik soms om half 10 thuis kom van stal, ik nog moet douchen. Dan ben ik vaak zo moe dat ik direct door ga en denk doe ik morgen wel. Ja, even doorzetten misschien. Maar soms lukt dat niet..

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 15:21

Goof schreef:
Ik zorg ook dat in de ochtend alles al klaar ligt en staat, dat scheelt nogal wat bedenktijd.
Ik kan in 3 kwartier mezelf klaarmaken voor vertek en dan ook nog de honden uitgelaten hebben. Als ik een paar minuten over heb drink ik nog een kop thee en anders doe ik dat op mijn werk. Ontbijt (yoghurt smoothie) nuttig ik in de auto (of gedeeltelijk op werk nog).

Maar besteed je dan veel tijd aan je uiterlijk? Ik draag een klein beetje make-up en afhankelijk hoe ik uit mijn bed kom probeer ik mij krul in vorm te krijgen of kam ik een staart.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:23

Hoe kun je 5 kwartier nodig zijn om jezelf klaar te maken. Dat is toch ook wel.beetje schop onder de kont.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:35

Natuurlijk is het altijd veiliger om niets anders te doen in de auto dan autorijden.
Maar ik deed het ook altijd.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:40

'Schop onder je kont' en 'maar dat doe je toch gewoon' klinkt allemaal leuk, maar voor sommige mensen lukt dat 'gewoon doen' gewoon niet := Dan kun je beter zoeken naar oplossingen die voor jou wél werken (zoals in dit geval ontbijten in de auto, mits op een veilige manier) dan jezelf te frustreren met iets wat voor jou gewoon niet lukt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:47

Herfstblad schreef:
Goof schreef:

Maar besteed je dan veel tijd aan je uiterlijk? Ik draag een klein beetje make-up en afhankelijk hoe ik uit mijn bed kom probeer ik mij krul in vorm te krijgen of kam ik een staart.

Ik heb mazzel met mijn haar; even mijn handen er doorheen en het zit prima. Klein beetje make up, mascara op en dan ben ik klaar.
Ik sta niet mijn haar te stylen, mijn gezicht te contouren, nepwimpers op te plakken en wenbrauwen te verven nee.