alcohol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:05

Klinkt goed TS. Misschien je SA naam veranderen in "nuchter zijn"? Fijn de steun van je familie.

In een workshop ga ik met mijn Nederlandse vriendin hier in het Franse dorpje een workshop geven snert maken met oliebollen en glühwein om dat in een koek en zoopie tentje aan te bieden als het eettijd is. Schaats filmpjes op de achtergrond en we gaan het aankleden met schaatsen, mutsen en sjaals etc...

luuntje

Re: alcohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:42

Ts wat een fijn nieuws.
Koken met iemand is leuk en lekker.

Kan je ondertussen praten, ook heel belangrijk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:47

Goede suggestie van Pien om de naam aan te laten passen. Elk beetje helpt :)

Kun je er inmiddels beter over praten?

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:13

Wat een goede ontwikkelingen ts! Mag je zeker trots op zijn.

Waar ik ook aan dacht, mensen met ADHD, ADD of autisme of asperger zijn ook vaak gevoeliger voor een verslaving (van dichtbij meegemaakt). Die kunnen alcohol gebruiken als zelf medicatie om alles vol te houden of goed te functioneren in bijvoorbeeld sociale situaties (ook een slechte jeugd kan daar van invloed op zijn). En als er dan (eventueel met medicijnen) wordt behandeld kan het dan zijn dat de alcohol niet meer nodig is zeg maar.

Misschien ook iets om eens naar te vragen bij een behandelaar straks of dat wellicht kan spelen of het laten onderzoeken. Ook omdat je schrijft dat je met alcohol veel makkelijker en vrijer bent in sociale situaties.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:04

Je hebt je naam veranderd, wat goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:06

luuntje schreef:
Je hebt je naam veranderd, wat goed.

Wouw wat goed. Een naam is zo vreselijk belangrijk. Echt wouw wouw.

Weet je Nuchter, ik begin meer en meer te geloven dat je de draak onder controle gaat houden. Ik hoop het zo voor je.
Je bent het zo waard, even los van je thuisfront....

Nuchter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 19:44

Naam is veranderd ja!

Ben ik heel stom als ik wil kijken wat er gebeurd als ik toch drink? In een veilige omgeving, dus als mijn man erbij is, uiteraard met zijn medeweten? Nu merk ik amper wat van de medicatie, op continu gapen na.

Ik denk dat ik dat gewoon moet weten, kijken wat de consequenties zijn. Ook voor mijn man kan dat vertrouwen geven, als ik er echt vreselijk ziek van wordt zal hij ook wel denken van: nou die gaat echt niet drinken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:51

Het is denk ik veel te vroeg om het te gaan proberen. Ik zou echt voor veel langere tijd proberen nuchter te blijven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:53

Als je het een leuk idee vindt een paar uur met je kop boven de plee te hangen, doen.
Een verstandig mens zegt nee bedankt. Tegen de drank én tegen 'kijken of die medicijnen écht wel werken'.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:53

Eens. Dit klinkt gewoon als een smoes om wél te gaan drinken

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:58

Aight schreef:

Dit is ook heel typisch voor alcholisten helaas.. zelf ervaring ook met dierbare ermee. Altijd een smoes om het toch te willen proberen.

Je wordt van deze medicatie gigantisch ziek er van overigens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:58

Aight schreef:

Mee eens. Dit is je verslaving die praat.
Wat wil je ermee bereiken door dit te proberen?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-10-24 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:59

Ik zou dat niet proberen…

ik ken mensen die echt doodziek worden en naar de spoed moeten omdat ze zich zo slecht voelen… fysiek echt ziek, misselijk, hoofdpijn,… met hartkloppingen er boven op…

Er zijn zelfs mensen waarvan ik hoorde die ziek werden van alcohol op hun huid bv met deo, parfum, ontsmettingsgel…

Of als er alcohol in eten is verwerkt, ook al zou dit zo goed als ‘uitgekookt’ zijn…

Pas nog een kennis die ‘alcoholvrij’ bier kreeg, bleek dat dit niet 100% alcoholvrij was maar alcoholarm, die is ook goed ziek geweest!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:01

Nuchter schreef:
Naam is veranderd ja!

Ben ik heel stom als ik wil kijken wat er gebeurd als ik toch drink? In een veilige omgeving, dus als mijn man erbij is, uiteraard met zijn medeweten? Nu merk ik amper wat van de medicatie, op continu gapen na.

Ik denk dat ik dat gewoon moet weten, kijken wat de consequenties zijn. Ook voor mijn man kan dat vertrouwen geven, als ik er echt vreselijk ziek van wordt zal hij ook wel denken van: nou die gaat echt niet drinken.

Niet doen, geen druppel meer.

En ook later niet denken eentje kan wel.

Dat is dus precies je valkuil.

Heel crue, dat je steeds meer bent gaan drinken terwijl je wist dat er veel op het spel stond weerhield je er ook niet van steeds weer opnieuw te beginnen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:02

Als je je man vertrouwen wil geven, dat groeit met alle momenten dat jij niet drinkt. Vertrouwen is te verdienen maar ook gemakkelijk te beschadigen, en hoewel dit een hulpmiddel is, is het een laatste redmiddel. Want als je nu alcohol drinkt dan ben je al de stap over gegaan waarvan je weet dat je op alle fronten spijt gaat krijgen (nu niet alleen mentaal, maar dus ook daadwerkelijk fysiek)

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:06

Dit is inderdaad je verslaving die nu praat. Je probeert het voor jezelf goed te praten, terwijl je weet dat het geen goed idee is. Éen glas is te veel en duizend is nooit genoeg.... Niet aan beginnen, je gaat alleen maar spijt krijgen dat je je nuchtere dagen hebt weggegooid.
Voor sommige mensen is het nou eenmaal niet mogelijk om ooit nog te drinken/iets te gebruiken. En het is lastig want je denk, waarom kunnen anderen het wel en ik niet? Dit is echt iets waar je je overheen dient te zetten en dat gaat tijd kosten.
Je sponsor zou dit ook afraden. Bel anders een paar leden op van de AA en ga met hun praten en leg hun je trek voor. Zij kunnen jou hier een goede hand in geven hoe dit aan te pakken, want je bent niet de enigste die deze weg beloopt.

Nuchter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 20:06

Jullie hebben gelijk, bokt dank! Gewoon niet doen!

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:21

Wat ben je goed bezig ts! Uit ervaring weet ik dat het voor je kinderen heel belangrijk is dat je gewoon nuchter bent. Al bijna een week dus, knap hoor. Ik leef met je mee.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:35

Goed dat je de vraag hier stelt.

Nee niet drinken. Ook niet om te kijken wat de medicatie doet.

Wat je wel nog kan doen is dit met je mentor bespreken. En bij de AA.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:37

Nuchter schreef:
Jullie hebben gelijk, bokt dank! Gewoon niet doen!

De refusal is er dat mocht jij ooit de draak niet onder controle hebben, dan krijg je zo'n optater dat het de bedoeling is dat je het nooit meer doet.
En tevens is het de stok achter de deur en dus een kleine hulp. Uiteindelijk wil dit project kans van slagen hebben, dan kun jij nooit meer drinken, dus ook nu niet even proberen. Maar je bent nu goed begonnen met het lichamelijk afkicken. Dat is al zwaar genoeg. En je begrijpt het "gewoon niet doen". Goed zo!

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 22:00

wat mijn ervaring is, … is dat er op een gegeven moment weer een moment komt dat … je zin krijgt. zo uit het niets.

Het is dan nee zeggen, en na enkele minuten is het dan voorbij. en met de tijd wordt de frequentie dat zoiets gebeurt minder.

sterkte Nuchter

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 22:36

Ik vind het del goed dat je dit met je partner en hier bespreekt en niet zomaar ‘stiekem’ gaat drinken…

Het is ook typisch om te denken, 1 kan geen kwaad maar dan komt de 2de en 3de en maak je toch jezelf wijs dat je terug kan stoppen maar dat is (vaak) niet het geval… dus laat de 1ste gewoon voorbij gaan zodat je niet weer in die leugens en stiekem gedoe terecht komt…

De verleiding en zin zal zeker nog wel opduiken maar je bent goed bezig!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 22:43

Je bent zo dapper en sterk dit aangegaan... Ook hier kom je doorheen. Goed dat je de drang hebt durven uitspreken. Zo kunnen de mensen hier en om je heen je steunen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 23:03

Misschien heeft het geen zin als ik dit als nummer zoveel nog eens zeg, maar nee. Stoppen is stoppen. Geen smoesjes verzinnen om er toch eentje te nemen.

Je hoort zó vaak dat alcoholisten na verloop van (korte of lange) tijd denken: o, maar eentje kan ik er toch wel nemen? En eentje wordt er twee, vijf, tien en de volgende dag weer... Helaas moet je de rest van je leven streng zijn voor jezelf: geen druppel meer. Nooit meer. Ook niet als je bijvoorbeeld op verjaardagen zit waar gedronken wordt.

Eis desnoods dat de rest solidair met je is en dat ze allemaal niet drinken. In jouw situatie zullen ze daar best begrip voor hebben - en bovendien wordt niemand er slechter van als hij een dag eens niet drinkt.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 23:14

Nu is alcohol eigenlijk voor iedereen ook slecnt. Het vergroot je kans op kanker, op hart en vaatziekten, leverproblemen. Eigenlijk is er überhaupt geen goede reden om alcohol te drinken.