Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Goed gedaan!
Cadans is voor iedereen verschillend. Slimmer presteren podcast, daar is 'tie weer, heeft er een leuke podcast over gemaakt.
Als ik het me goed herinner was de samenvatting iets van: als je een beginnende hardloper bent en je zou de cadans 10% kunnen verhogen, heb je iets minder kans op blessures.
De gevorderde hardloper hoeft zijn cadans niet te veranderen, omdat het lijf zich aan heeft gepast aan je beweging.
germie schreef:Hmmm, hier is volgende week een loop over 5 of 10km en dat is vlakbij mijn huis eigenlijk. Maar ik lees dat alleen kinderen een medaille krijgen. Ik vind inschrijfgeld betalen zonder herinnering toch wel wat te veel eigenlijk. Het is geen grote loop, maar ik verwacht toch wel iets eigenlijk. En ook al is het 'maar 7 euro', ik kan gratis dezelfde ronde lopen op die avond als ik gewoon zelf ga trainen.
Kiezen jullie voor runs met herinnering of zonder? Ik laat alle runs zonder herinnering op dit moment schieten, vind het dan zonde van het geld.
Winged schreef:Germie: met lopen heb je ook je armen in beweging. Het kan wel zijn dat je het gevoel hebt dat je zwaait omdat je vanuit je core nog niet genoeg kracht hebt. Train je je rug/buik/billen etc ook? Als je de spieren vanaf je schouders tot en met je billen gaat trainen (garmin heeft daar een paar fijne workouts voor) dan ga je op termijn wel verschil merken. Heel veel draaien in het lijf kost ook energie. En die energie wil je liever naar de benen pompen
BeFunny schreef:Je kan in zo'n vest ook soft flessen mee nemen en die zijn zo gevuld. Als er genoeg tappunten zijn.
Er bestaan ook uitvouwbare bekers die je zelf mee kunt nemen dan kun je bij posten je beker vullen als hun daar jerrycans met kraantjes neerzetten die ze vullen met een tuinslang bijv is het wegwerp bekertjes probleem iig opgelost.
Of dat echt zou werken op een groot evenement weet ik niet. Maar bij de trail evenementen heb je soms pas na 15km een post en soms nog verder. Die lopers redden het ook zonder bekertjes.