Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Nagellakstrips ipv BIAB of gellak, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:23

Ik vind hem wat hard worden en daardoor snel chippen. Ik ga liever voor een rubberachtige, dat houdt wat langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:52

Slmt9 schreef:
Unicornetto schreef:
Ik had de gel nagelwraps van ByEmily, maar na een week laten al veel randen los. Ondanks een topcoat.

Ik ga vanavond maar wat bij Lily&Fox bestellen. Dat scheelt een hoop in de kosten en als ik toch een topcoat gebruik maakt het denk ik niet uit of je gelwraps of gewone gebruikt. Ik ben heel benieuwd!

Je kan nog een rubberbase over de wrap doen, uitharden en dan topcoat. Aan de wrap zelf zit geen hechting, een rubberbase hecht sterk aan beide kanten (dus aan de wrap én de topcoat. Seal je je nagel ook met de topcoat?

Ja het zijn echt randjes aan de zijkant die net iets omhoog staan. Opzich niet opvallend, maar vind het vooral zelf vervelend. :Y)
Aan de topjes blijft het juist goed zitten gelukkig.

Heb meer iets van, als ik er dan toch een gel topcoat overheen doe, dan kan ik net zo goed de stickers van Lily&Fox gebruiken, want die zijn een stuk goedkoper.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:10

Unicornetto schreef:
Slmt9 schreef:

Je kan nog een rubberbase over de wrap doen, uitharden en dan topcoat. Aan de wrap zelf zit geen hechting, een rubberbase hecht sterk aan beide kanten (dus aan de wrap én de topcoat. Seal je je nagel ook met de topcoat?

Ja het zijn echt randjes aan de zijkant die net iets omhoog staan. Opzich niet opvallend, maar vind het vooral zelf vervelend. :Y)
Aan de topjes blijft het juist goed zitten gelukkig.

Heb meer iets van, als ik er dan toch een gel topcoat overheen doe, dan kan ik net zo goed de stickers van Lily&Fox gebruiken, want die zijn een stuk goedkoper.

Ja, daar zou ik ook voor gaan :j

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:31

Ik heb het idee dat de wraps van by Emily vrij precies komen met plaatsen. Echt los vd nagelriem (maar teveel afstand vind ik niet mooi..). Eén hand is bij mijn 2e setje goed gelukt, de andere heb ik te dicht op de nagelriem geplakt, denk ik. Tijdens het maken van een hengstenvlecht verloor ik vandaag een wrap. Haar onder een opstaande randje en los was het. Wel nog een idee voor als verwijderen niet goed lukt, flosdraad gebruiken of gewoon een paard gaan vlechten. :P

Heb ook een bestelling Lily & Fox gedaan, ben benieuwd wanneer het er is.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 20:58

Zo wat gaan we hard met dit topic, nooit gedacht dat er meerdere zo enthousiast zijn!

De nailwraps van nailwrap vind ik te dik en je krijgt snel dat ze loslaten aan de bovenkant. Die van maniko vind ik echt heel goed, blijven echt 3weken goed zitten. Heb nu wat bij Lily en Fox besteld omdat jullie daar heel enthousiast over zijn. Ben benieuwd!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 11:29

Ik heb 2 weken geleden de Lily&Fox besteld en ben aangenaam verrast. Ik vind ze van goede kwaliteit. Ze zijn wel ietsjes dikker en stugger dan die van Blitsbee. De kleur is ook iets minder intens tov blitsbee, maar voor dat geld ben ik echt heel er positief. Nu even afwachten hoe lang ze blijven zitten.

Het is niet mijn mooiste werk. Heb mijn nagels erg kort afgebeten helaas |(

Afbeelding

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 12:20

Mooi, Lucifertje! Ik hoop dat ze bij mij ook zo snel komen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:30

Nou ik heb na aanleiding van dit topic ook een paar setjes besteld bij lily and fox. Super makkelijk aan te brengen, nog niet perfect nr 1 is er al weer af.
Lastigste lijkt de randjes goed aan te drukken.. ben benieuwd hoe alles blijft zitten. Ik heb er nog wel een topcoat overheen gedaan, maar mede door het printje was het best lastig om te zien waar ik al geweest was.

Voor wie het hierboven vroeg, ze hoeven niet onder de lamp, tenzij je een topcoat er over doet welke normaal onder een lamp gaat.

@iedereen, wat gebruiken jullie om je nagels klaar te maken/te ontvetten voor je de wraps aanbrengt?
Ik denk dat randjes van de nagelriemen ook nog beter weg moeten voor de volgende keer..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:40

Ziet er goed uit lucifertje!

Siskeh, voor de randjes van de nagelriemen duw ik ze met wat olie erop terug voordat ik mijn nagels helemaal ontvet, daarna druk ik ze nog een keer terug en blijven ze redelijk weg. we hebben thuis een gellak set dus ik gebruik daar de ontvetter en primer van om mijn nagels voor te bereiden

Mijn wraps van by Emily zitten nu 5 dagen, en nog steeds goed! Ik heb er wel iets aan zitten pulken, maar ze laten echt niet makkelijk los. Kan ook zijn omdat ik er nog een gel topcoat overheen had gedaan, maar ik ben heel blij met hoe ze zitten!

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:53

Ik heb mn eerste 13 wraps bij Lily and Fox besteld :D Ik ben heel benieuwd!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:53

Volg!
Hier ook BIAB nagels maar mijn styliste gaat binnenkort met zwangerschapsverlof..

Vraag me alleen wel af, is hier mee ook het risico op de acrylaten allergie? Om deze reden ben ik eigenlijk aan het overwegen om er helemaal mee te stoppen. Alleen ik ben altijd een nagelplukker geweest dus ben als de doods hoe mijn nagels er weer uit komen te zien..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:06

Ik dacht dat die acrylaten vooral in gel nagellak zaten(Hema en dihema verhaal), ik heb de ingrediëntenlijst van Lily en fox wel gevonden maar ik ga er ook nog ff induiken. Reden voor mij ook om dit te doen is omdat ik idd niet dat risico wil lopen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:08

siskeh schreef:
Ik dacht dat die acrylaten vooral in gel nagellak zaten(Hema en dihema verhaal), ik heb de ingrediëntenlijst van Lily en fox wel gevonden maar ik ga er ook nog ff induiken. Reden voor mij ook om dit te doen is omdat ik idd niet dat risico wil lopen

Ook in Biab dacht ik? Wat ik toen begrepen heb in alle gellaks die in de lamp moeten uitharden. (Ik heb toen dat onderwerp op Radar npo1 gezien)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:25

Slmt9 schreef:
Ik heb mn eerste 13 wraps bij Lily and Fox besteld :D Ik ben heel benieuwd!

Ik heb vandaag ook mijn eerste setjes besteld. Nu afwachten tot ze er zijn. Ben (ook) benieuwd!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:43

Zertab schreef:
siskeh schreef:

Ook in Biab dacht ik? Wat ik toen begrepen heb in alle gellaks die in de lamp moeten uitharden. (Ik heb toen dat onderwerp op Radar npo1 gezien)

(Di-)HEMA zit niet overal in.
Veel merken hebben een HEMA vrije lijn of sommige hele merken zijn volledig HEMA vrij.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:10

Dat zou ik dan eens na moeten vragen bij mijn nagelstyliste of zij merken heeft waar dat in zit. Zij heeft zelf wel die allergie dus ben er bang voor.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:30

Iemand ervaring met Doonails, de soft gel press ons?

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:24

SassyMoon schreef:
fabske schreef:
Ik gebruik de nagelstickers van Kruidvat
Heb ze zowel zonder als met lampje
Met lamp heb ik nog niet geprobeerd

zonder lamp blijven lang zitten [ [url=m/ABiyZa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net na het plakken

[ [url=m/VsPZML.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 weken later

Ze moeten er nu wel echt af hahaha
Iets met nog geen tijd gehad

Hebben ze die echt bij Kruidvat? Ik kon ze niet vinden. Ik gebruik ook geen lamp, alleen een laagje doorzichtige basis nagellak als top eroverheen. Meer ook om het plastic gevoel kwijt te zijn van de stickers. Ik heb ze nu van Temu ruim een week op en zitten nog prima.
[ [url=m/G37Z4s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja die kwamen van de Kruidvat inderdaad, ze zijn wel maar tijdelijk verkrijgbaar geweest.
Nu zijn er alleen nog diegene die je met de lamp kan gebruiken.
Ik zal zodra ik die gebruikt heb ook een foto maken van de verpakkingen.
Heb nu even niks op mijn nagels

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 12:17

Hoelang duurt het ongeveer voor dat de bestelling van Lilly en Fox er is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 14:41

Dat wisselt. Soms heb ik ze binnen een week, soms duurt het 3 weken.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:57

Bij mij duurde het bijna 2 weken voor de bestelling van Lily & Fox binnen was. Maar super cute, hand geschreven berichtje erbij en een origami vosje <3 Net de eerste set erop geplakt, beetje ge-experimenteerd om te kijken wat goed blijft zitten. Baselayer ja nee, prep, toplaag, etc. Maakt me niet zoveel uit als het niet zolang blijft zitten en makkelijk te verwijderen is, het was echt zo gepiept en dat was voor mij de belangrijkste reden om dit te proberen. Nu hopen dat ik er even van kan genieten, ik ben een ramp met nagels :=

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:14

En heb je wel of geen base gebruikt voor of na de wraps?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:16

Contemplate schreef:
Bij mij duurde het bijna 2 weken voor de bestelling van Lily & Fox binnen was. Maar super cute, hand geschreven berichtje erbij en een origami vosje <3 Net de eerste set erop geplakt, beetje ge-experimenteerd om te kijken wat goed blijft zitten. Baselayer ja nee, prep, toplaag, etc. Maakt me niet zoveel uit als het niet zolang blijft zitten en makkelijk te verwijderen is, het was echt zo gepiept en dat was voor mij de belangrijkste reden om dit te proberen. Nu hopen dat ik er even van kan genieten, ik ben een ramp met nagels :=

Tip: warme kokosolie werkt echt het allerbeste om ze eraf te krijgen. Ik begon met nagellakremover, toen babyolie, nu warme kokosolie en dat werkt echt top. En is fijn voor je nagels :D

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:14

Slmt9 schreef:
En heb je wel of geen base gebruikt voor of na de wraps?

Sommige nagels niet en een paar wel, rubber base die ik normaal met gellak gebruik. Even testen wat het beste werkt voor me!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:45

Ben erg benieuwd, wil je je bevindingen delen?