Menstruatiedisk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Menstruatiedisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:32

Nee hoor, het vangt gewoon op maar je moet hem idd iets vaker legen. Nadeel is (net als met een cup) dat als die omkiept het ook meteen de hoofdprijs is qua doorlekken.

Het heeft mij een drietal cycling gekost om te leren hoe ik er ideaal mee om moet gaan, ook op mijn zwaarste dagen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:16

Hm, dan zal mijn menstruatie vandaag wel behoorlijk zwaar zijn en moet ik toch vaker legen, dat gaan we dan morgen even proberen. :)

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:35

Ik heb net de maat L besteld van Lottie’s, de maat M heb ik de laatste keer weer gebruikt en bij heftige menstruatie leek ik dan ook door, hopelijk is dat met de maat L niet zo, ik heb er echt even over getwijfeld ondanks dat ik heb aangegeven dat ik het ging bestellen, ik heb hem besteld, duurt alleen even paar weken voordat ik het kan uit proberen :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:45

Ik ben deze week begonnen met de disc.
Ik heb de nixit, opvang capaciteit van 70 ml. Bewust voor deze gekozen omdat ik heftige menstruatie heb.
Met de cup moest ik de 2 zwaarste dagen echt om de 2-3 uur hem legen. Gebruikte ook altijd wasbaar verband erbij, want ik lekte dus regelmatig door, omdat ik te laat was.

Vandaag dag 2 van de zwaarste dag. Ik ben positief!
Het was wel echt even oefenen met erin brengen en eruit halen.
Gelukkig ben ik de eerste 2 dagen licht ongesteld. Wat een troep heb ik gemaakt
Maar in heb hem nu door! Gebruik wel voor de zekerheid een wasbaar verbandje. Maar die blijft goed schoon eigenlijk.

Ik heb die autodump bij plassen. En daarna als ik mijn bekken kantel, schiet hij eigenlijk alweer goed. Geen lekkage daarna en ik kan weer even door.

Nixit is geen goedkope, maar ben er blij mee. Ook geen krampen meer nu.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:48

Nessa schreef:
Ik ben deze week begonnen met de disc.
Ik heb de nixit, opvang capaciteit van 70 ml. Bewust voor deze gekozen omdat ik heftige menstruatie heb.
Met de cup moest ik de 2 zwaarste dagen echt om de 2-3 uur hem legen. Gebruikte ook altijd wasbaar verband erbij, want ik lekte dus regelmatig door, omdat ik te laat was.

Vandaag dag 2 van de zwaarste dag. Ik ben positief!
Het was wel echt even oefenen met erin brengen en eruit halen.
Gelukkig ben ik de eerste 2 dagen licht ongesteld. Wat een troep heb ik gemaakt
Maar in heb hem nu door! Gebruik wel voor de zekerheid een wasbaar verbandje. Maar die blijft goed schoon eigenlijk.

Ik heb die autodump bij plassen. En daarna als ik mijn bekken kantel, schiet hij eigenlijk alweer goed. Geen lekkage daarna en ik kan weer even door.

Nixit is geen goedkope, maar ben er blij mee. Ook geen krampen meer nu.

Ik zat heel erg te twijfelen over de Nixit, maar aangezien die behoorlijk aan de prijzige kant is heb ik hem laten liggen, maar jij merkt daadwerkelijk verschil dus? En mag ik vragen waar je de Nixit hebt besteld?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 17:53

Ik weet niet het verschil met een andere disc. Ik heb gelijk deze gekocht.
Ik heb hem uit Amerika gekocht. 2 stuks, want in verhouding stuk goedkoper dan. Ik heb er ook nog 1 beschikbaar, mocht je interesse hebben, haha

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:41

Twijfel ook nog steeds of ik een disk moet proberen…

Ondertussen al bijna 7 jaar een cup gebruiker, maar al enkele keren gehad dag hij bij heel fel heffen dus omkiept en lekte… was gelukkig niet meer op mijn zwaarste dagen, maar heeft me geen veilig gevoel(en ik werk op een ambulance dienst, dus sowieso is het vaak heffen en sleuren)

Maar als ik lees dat die disk ook kan lekken dan….

Hier sinds een jaar ook wel helemaal in menstruatie ondergoed!
Gebruikt de boxers van DIM, mijn gewone ondergoed is ook van DIM, alles idd katoen ook hier.
Die verkleuring op zwart is er hier idd ook, maar nooit gedacht dat dat bloed was, het ruikt en voelt altijd fris en soepel, dus bloed is niet mogelijk.

Hier was ik ze altijd eerst met de hand onder de koud water kraan uit tot het water niet meer rood kleurt en dan mee in de was met de rest.

Dit in combinatie met de cup op mijn 2 zwaarste dagen en daarna enkel ondergoed.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:40

Ik heb contact gehad met Bamboozy omdat de M toch lekte op zware dagen, dus nu mag ik met 50% korting een L testen. Hopelijk gaat dit beter want het is wel echt een uitvinding! :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 17:24

Dat is een mooi aanbod, super! Ik ben benieuwd!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:00

Slmt9 schreef:
Dat is een mooi aanbod, super! Ik ben benieuwd!

Nou ik ben hem nu aan het testen! Sowieso stukken beter dan de kleine. Gek genoeg krijg ik juist de grotere veel gemakkelijker in. Kan hem op mijn zware dag maximaal 6 uur inhouden en dan lekt hij. Ik ben daar in principe wel blij mee. :)

Wat ik vooral zo fijn vind is dat je er totaal niks van voelt, dus ik draag hem gewoon direct vanaf de eerste tot aan de laatste dag. Dus niks geen gekloot met inlegkruisjes etc. :)

Wat ik een nadeel vind is het verschonen, dit lukt niet zonder gesmeer. Zodra je de verbinding verbreekt begint het gesmeer direct. Thuis vind ik dit niet erg maar op een openbare toilet vind ik dit geen optie en al helemaal niet als er geen wasbakje in het toilet hokje zelf zit. Een cup kan je daarin tegen gewoon netjes uithalen leeg kiepen met een vochtig doekje erdoor en weer inbrengen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:04

Wat fijn!! Autodumping al geprobeerd? Eventueel met menstruatieondergoed voor de zekerheid?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:24

Ja dat gebeurd als je naar het toilet gaat, ik weet niet zo goed wat ik hier precies van moet vinden. :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:44

Ik vond het wel handig, je hoeft ‘m dan alleen terug te duwen en niet helemaal te verschonen!

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 09:50

Hoe zit het dan met auto dumping en het bloed wat nog in de vagina zit? Je kan natuurlijk wat afvegen maar ik neem aan dat je dan toch nog rest druppels verliest daarna?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:25

Daarom heb ik altijd een inlegkruisje erbij. ;)

alidaenlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 23:15

Ik overweeg ook een disk aan te schaffen, maar vraag me toch nog een ding af. Ik heb gelezen over de auto dumping maar wat nou als je een wind laat? dan span je ook je bekkenspieren aan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 23:38

Ik heb nog nooit lekkage gehad bij een scheet, haha.

Wel bij een heel hevige hoestbui