Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:52

He wat naar!! Heel veel succes en sterkte de komende tijd!

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:58

CharmFaith schreef:
Helaas hier toch slecht nieuws nog steeds geen embryo zichtbaar. Vruchtblaas en dooierzak wel gegroeid en goed zichtbaar maar dit is niet goed dus nu de keuze om af te wachten of me lichaam het zelf gaat afstoten, pillen of weg laten zuigen.

Wat onwijs klote zeg. Mocht je iemand willen om mee te praten, mijn pb staat open. Ik heb twee miskramen achter de rug waarbij ik er bij eentje ook medicatie heb moeten gebruiken.

Heel veel sterkte in deze tijd, al je gevoelens mogen er zijn! :knuffel:

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 14:15

CharmFaith schreef:
Helaas hier toch slecht nieuws nog steeds geen embryo zichtbaar. Vruchtblaas en dooierzak wel gegroeid en goed zichtbaar maar dit is niet goed dus nu de keuze om af te wachten of me lichaam het zelf gaat afstoten, pillen of weg laten zuigen.

Wat verdrietig veel sterkte :(:)

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:26

Wat verdrietig CharmFaith, heel veel sterkte gewenst!

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:34

wat onwijs verdrietig ! veel sterkte :knuffel:

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:36

Sterkte CharmFaith Y;(

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:36

Ach CharmFaith wat verdrietig heel veel sterkte :(:) Y;(

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:49

Heel verdrietig bericht. Heel veel sterkte CharmFaith :(:)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 20:16

Heel veel sterkte CharmFaith

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:52

Hey allemaal,

Na een hele tijd meelezen wordt t nu toch echt tijd dat ik me ook eens meld. T lijkt me vooral fijn om ervaringen te delen maar ook om vragen te kunnen stellen ivm bijvoorbeeld kwaaltjes of wandelwagens ofzo..

Allereerst:
@ CharmFaith, heel veel sterkte toegewenst..

En ik zag de laatste discussie over zwnagerschapskledij gaan.. ik draag nog wel gewone broeken. Ik was (gelukkig) voor de zwangerschap best goed aan t afvallen dus de meeste broeken hingen best los. Maar ik merk nu dat t toch ook oncomfortabel begon te worden. Ik heb nog wat korte broeken aangeschaft in extra grote maten voor een klein prijsje. Want ik vond t ook zonde om nu voor 1 misschien 2 maanden allemaal zwangerschapsklding aan te schaffen en daarna opnieuw voor t koude weer.

@linnnh! Wij verwachten onze dochter( *\o/* *\o/* ) ook op 5 januari!

Ik woon in België, dus bij onze Nipttest was er inderdaad een geslachtsbepaling.
Ze wordt weer een 4e generatie, net zoals mijzelf. En alhoewel dat ik niet zo'n goed, tot geen, contact heb met mijn ouders vindt ik t wel heel speciaal voor mij en mijn oma.

De naam hebben we nog niet besloten maar de peetouders wel, al moeten we die nog vragen. Vandaag eigenlijk pas op een origineel idee gekomen om ze te vragen dus daar morgen maar meteen mee aan de slag.

En verder heb ik maandag de 16 weken echo, waarbij ik echt mijn vragen moet gaan opschrijven. Want die afspraken gaan elke keer zo snel! Ik loop altijd buiten zonder mijn vragen gesteld te hebben :')

Wij doen trouwens geen fancy genderreveal of babyborrel ofzo. We zitten zelfs nog midden in de verbouwing van de bovenverdieping, dus tot die rekeningen betaald zijn (einde zomer) is t zelfs opletten met het kopen van spulletjes -O-
We hebben wel al wat kleertjes gekregen en van een lieve buur een leuke chico stoel. En we hebben zelf tweedehands de meubels van de kinderkamer gekocht. Maar nu is t toch even de riem aanspannen. Dat geeft me wel tijd om fatsoenlijk uit te zoeken welke wandelwagen en autostoel ed ik echt wil natuurlijk :D

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 07:08

Welkom Jojoni en gefeliciteerd met de zwangerschap. Voel je je verder ook goed ?

Succes met de verbouwing, veel inspiratie opdoen en dan kan je straks heerlijk los gaan met de aankopen :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 10:23

Gefeliciteerd jojoni :*

Hier ook geen gender reveal of baby borrel, vind dat (voor mijzelf) wat overdreven :+ Ook geen babyshower oid.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 11:00

Jojoni: welkom en gefeliciteerd. Hier heb ik, op een badpak na want dat vind ik onhygiënisch, alle zwangerschapskleding tweedehands. Als het nog ik goede staat is verkoop ik het straks gewoon weer door.
Sowieso veel tweedehands gekocht voor de 1e, de babykamer destijds voor €100 gekocht en echt een hele leuke mooi, die nu straks naar de tweede gaat.

Voor kinderwagen willen we voor een duo wagen gaan kijken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 17:02

@ charmfaith wat ontzettend naar,hopelijk pakt je lichaam het snel op.

Jojoni welkom! Verbouwing terwijl je zwanger bent weet ik alles van.
Stond 27 weken zwanger ofzo de gestuckte muren glad te schuren zodat ze geverfd konden worden.
Dat was met onze oudste,met 35 weken was alles klaar en konden we de boel poetsen.
Met 36+1 sliepen we voor het eerst in ons nieuwe huis en met 37 weken braken mijn vliezen en op 37+1 is onze oudste in dit huis geboren haha.
Goed ingewijd dus hahahaha.

Onze jongste slaapt al een week met succes in haar 1 persoons bed in haar nieuwe slaapkamer boven.
Nu de babykamer maar opgeruimd en schoongemaakt.
Als het zover is dan nog even extra soppen en de laaste decoratie verwijderen en nieuwe ophangen.

Afbeelding

Ik kwam erachter dat ik ook genoeg luiers maat 1 nog heb liggen,komt goed van pas haha.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:25

Goed ingewijd inderdaad haha. Mooie ruime kamer zeg! Wat voor decoratie ga je ophangen?

Hier wordt de dakkapel geplaatst als ik 34 weken ben O:) maar er komt geen kinderslaapkamer op de zolder, dus dat maakt in principe niet zoveel uit.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 20:02

CharmFaith schreef:

oliebol, heel veel sterkte :(:)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 20:56

Doubtless schreef:
Goed ingewijd inderdaad haha. Mooie ruime kamer zeg! Wat voor decoratie ga je ophangen?

Hier wordt de dakkapel geplaatst als ik 34 weken ben O:) maar er komt geen kinderslaapkamer op de zolder, dus dat maakt in principe niet zoveel uit.

Een poster van een kalfje,vond hem zooo schattig.
En voor de rest denk ik aan olijfgroene tinten.

Afbeelding

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 21:26

Bedankt allemaal!

@CynThier, hoe ik me voelde was voornamelijk de reden dat ik me nog niet eerder gemeld had. Ik ben echt heel erg misselijk geweest tot een week geleden ofzo. Echt maaltijden overslaan en ook heel moe van de misselijkheid enzo. En dan was die eindelijk wat minder aan t worden en nu heb ik ineens al vrij veel last van bandenpijn. Of ja, ik denk dat t vrij veel is.. volgende week even navragen bij de echo..

Ik ben ook veel tweedehands aan t jagen. Maar ik probeer me te richten op de wat grotere aankopen, omdat ik verwacht dat ik voor de rest nog veel ga krijgen..

@maartje1990, welke kinderwagen hadden jullie nu? Of nog iemand anders die een outdoor-model met schuimbanden kan aanraden?

@eilinora, wouw! En dan vindt ik t al knap dat ik met 16 weken sta te helpen met gyproc plaatsen.. wij hopen wel zo'n beetje klaar te zijn als ik 24 weken ben. En als ik dan stop met werken ga ik de muurschilderingen in de kinderkamer maken.
Dat kalfje is ook super leuk! Ik kan al geen keuzes maken in de dcoratie. Dus ik vrees dat t een hele uitgebreide tekening gaat worden hier..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 07:38

Cute Eilinora :D
Jojoni: wij hebben de thule urban glide 2 (met luchtbanden). Die vind ik voor outdoor heel fijn.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 09:49

Hier in de regio staan zoveel duo wagens te koop.
Sommigen ook gewoon voor 100 euro (maar die zijn dan ook spuuglelijk haha)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 17:34

Aangezien het inmiddels insta official is, kom ik me ook melden in dit topic.

Na een miskraam in maart, ben ik nu inmiddels 11 weken zwanger van ons 1e kindje. Gister een goede termijnecho gehad en het gaat verder ook goed dus ik durf het nu wel aan om het ook bokt official te maken. :Y)

En ik gooi er meteen een vraag in voor de wedstrijdruiters. Hebben jullie al een planning qua tot hoelang nog starten?
Ik zou graag nog een paar x starten voordat ik echt niet meer in mijn broeken pas maar vraag me af of dat nog realistisch is uberhaupt :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 17:44

Fabienne_Z schreef:
Aangezien het inmiddels insta official is, kom ik me ook melden in dit topic.

Na een miskraam in maart, ben ik nu inmiddels 11 weken zwanger van ons 1e kindje. Gister een goede termijnecho gehad en het gaat verder ook goed dus ik durf het nu wel aan om het ook bokt official te maken. :Y)

En ik gooi er meteen een vraag in voor de wedstrijdruiters. Hebben jullie al een planning qua tot hoelang nog starten?
Ik zou graag nog een paar x starten voordat ik echt niet meer in mijn broeken pas maar vraag me af of dat nog realistisch is uberhaupt :')

Ik ben geen wedstrijd ruiter, maar wat doe je dressuur of springen? Je zou ook kunnen kijken naar een witte rij legging. Zolang ik qua klachten me goed voel wil ik gewoon blijven rijden.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:10

Welkom Fabienne_Z! Ik denk dat het voor iedereen verschillend is hoe lang je door kunt rijden. Ik ben zelf geen wedstrijdruiter en mijn pony heeft best vlakke gangen. Ik had mijn vorige zwangerschap erg veel geluk met rijden, ik paste de eerste helft nog al mijn rijbroeken, daarna ben ik zwangerschapsbroeken gaan dragen, dat ging prima. Ik heb nog op de dag voordat ik uitgerekend was een buitenritje kunnen maken inclusief galopperen. Ik ga er van uit dat ik dit keer wat minder lang doorrijd, want ik heb afgelopen jaar ook wat minder gereden, dus ik zal de spieren daarvoor nu wel wat minder hebben.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 21:15

Hier al dames begonnen met aanschaffen en/of inrichten van de babykamer?
Hier 2 jaar terug beidde kamers geschilderd kamer 2 in neutrale kleur. En de meubels van ons zoontje gaan dadelijk in de andere kamer. Hij gaat nog wel een tijdje in een 2e ledikantje dat we hebben want hij doet het daar nog prima in.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 21:20

Welkom en gefeliciteerd Fabienne!

@Maartje op de commode/ladekast na hebben we de meubeltjes allemaal binnen. Maar over de rest moeten we het nog eens worden haha, willen wel neutraal kwa kleuren maar een leuk thema in ieder geval.