Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pateeke schreef:Veel hangt denk ik ook af van de onderlinge verhoudingen in de familie, de dynamieken die spelen en hoe er omgegaan wordt met zorgnoden. Dat loopt in sommige families zo spaak dat er barsten ontstaan in de onderlinge relaties en “voor elkaar zorgen” geen evidentie is / mensen de zorg voor familie niet op kunnen of willen nemen.
hahahatsjoe schreef:-knip-
Ik heb zelf geen kinderen en een LAT-relatie, dus er is niemand die voor mij kan mantelzorgen als ik echt oud wordt en niet alles meer kan. En dan ???
Jessix schreef:Ik hoop inderdaad dat ik tegen die tijd een pilletje kan nemen en zo lekker uit kan stappen. Ik zie geen enkele reden om in leven te blijven als ik oud en hulpbehoevend ben.
Cer schreef:Jessix schreef:Ik hoop inderdaad dat ik tegen die tijd een pilletje kan nemen en zo lekker uit kan stappen. Ik zie geen enkele reden om in leven te blijven als ik oud en hulpbehoevend ben.
Dan moet je wel nog bij zinnen genoeg zijn om dat te doen, of iemand in de buurt hebben die het aan je geeft als je je potje niet meer kan vinden...
Suzanne F. schreef:Nou het is eigenlijk van de zotte dat je daar niet zelf over mag beslissen. Ik herinner me de discussie vorige week in het reanimatie topic over wel of niet reanimeren bij een niet-reanimeren penning of tatoeage.
Dat was best een felle discussie waar velen vonden dat je toch echt de wens moest respecteren van het slachtoffer. Maar bij bewustzijn mag je niet kiezen om er een einde aan te maken maar moet je je dagen slijten achter een raam met een luier om waar je 1 x in de week gewassen wordt. En dan nog kan het erger. Mijn dochter doet nu vakantiewerk in een zorgcentrum en zegt dat ze het echt heel zielig vindt voor de mensen daar. Dat ze zo eenzaam zijn en niks kunnen en eigenlijk geen leven hebben. Waarom mag je dan niet zelf kiezen dat dit het was? Dat je besluit om eruit te stappen? Je hebt al geen keuze om hier om aarde te worden gezet, laat me dan de keuze hebben om er weg te gaan.
Sizzle schreef:Dat kan op zich ook, maar dat moet je dan wel al eerder regelen kwa handtekeningen en niet pas als het al zover is.
Een aangetrouwde oom is er mee bezig en mijn schoonmoeder heeft ook al een verklaring liggen.