Mensen vallen tegenwoordig overal maar dood neer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Mensen vallen tegenwoordig overal maar dood neer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:35

Alleen al voor de post van Mizora is het interresant :D

Fascinerend hoe het van topictitel 'mensen vallen dood neer' naar femicide gaat ook..Ben benieuwd hoe ze dan achter de motivatie komen.. #gaatgooglen

Overigens hoor ik nu juist meer berichten over moordende vrouwen, onder het mom van 'ik werd mishandeld'... (en 80.000 mannen per jaar worden (ernstig) mishandeld, daar is ook weer weinig aandacht voor)

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:38

Ik zag gisteren een filmpje, die heette:
Man valt dood neer op de trekker na steken Aziatische hoornaar.
Of zoiets dergelijks, maar het valt mij ook wel op

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:57

Op social media willen ze gewoon zoveel mogelijk clicks en dat gaat natuurlijk goed met zulke sensatie koppen zoals hierboven.

Dat mensen dood neervallen is van alle tijden en wat als het nu wat meer is dan anders, waarom zou je je daar druk om maken. Ik slaap er geen minuut minder om. Er zijn toch al teveel mensen op deze aardbol.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:59

Coco4life schreef:
Ik zag gisteren een filmpje, die heette:
Man valt dood neer op de trekker na steken Aziatische hoornaar.
Of zoiets dergelijks, maar het valt mij ook wel op

Hoornaars zijn nou niet bepaald lieve beestjes en als je een allergische reactie krijgt dan is het wel snel gedaan met je.
Overigens moet je oppassen met wat je bekijkt. Sommige filmpjes zijn ook nep. Niet alles geloven.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:08

Volgens dat filmpje was het vorig jaar in augustus gebeurd. Hij reed langs een nest waarvan hij niet wist dat het er zat. Supervixen ik vind ook dat er teveel mensen op de aardbol zijn. Maar dat betekent niet dat ik het niet erg zou vinden als mn zusje doodgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:58

Supervixen schreef:
Op social media willen ze gewoon zoveel mogelijk clicks en dat gaat natuurlijk goed met zulke sensatie koppen zoals hierboven.

Dat mensen dood neervallen is van alle tijden en wat als het nu wat meer is dan anders, waarom zou je je daar druk om maken. Ik slaap er geen minuut minder om. Er zijn toch al teveel mensen op deze aardbol.

Haha :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:42

germie schreef:
De symptomen van ipe zijn hetzelfde als bij verdrinking. En als je onderwater sterft, dan zit er vocht in de longen, dus is verdrinking aannemelijk. Echter, bij ipe komt dat vocht uit je eigen lichaam, je verdrinkt jezelf als het ware. Maar dat verschil is niet meer te onderzoeken.

Dat verschil is duidelijk te zien aan de longen zelf, het vocht in de longen is dan lichaamsvocht en geen water.
Want als je onderwater sterft door IPE dan adem je daarna geen zwemwater meer in. Ook is het duidelijk aan de zwellingen/oedeem in/van de longen te zien.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:32

Brainless schreef:
germie schreef:
De symptomen van ipe zijn hetzelfde als bij verdrinking. En als je onderwater sterft, dan zit er vocht in de longen, dus is verdrinking aannemelijk. Echter, bij ipe komt dat vocht uit je eigen lichaam, je verdrinkt jezelf als het ware. Maar dat verschil is niet meer te onderzoeken.

Dat verschil is duidelijk te zien aan de longen zelf, het vocht in de longen is dan lichaamsvocht en geen water.
Want als je onderwater sterft door IPE dan adem je daarna geen zwemwater meer in. Ook is het duidelijk aan de zwellingen/oedeem in/van de longen te zien.

Het is offtopic, maar de DAN heeft er eens wat over geschreven dat het mogelijk vaker voorkomt dat IPE dan verwacht. Het kan ook zijn dat er relatief weinig onderzoek gedaan wordt na verdrinking waardoor je het niet weet. Maar ik heb 1 keer een duiker uit een grot gehaald die IPE bleek te hebben, die heeft het overleefd en daarom heb ik toen er ook wat over gelezen uit interesse. En kwam dus ook tegen dat er mogelijk te vaak 'verdrinking' staat bij een overlijden onder water.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:47

[quote="germie"En kwam dus ook tegen dat er mogelijk te vaak 'verdrinking' staat bij een overlijden onder water.[/quote]
Tja, zal denk ik ook liggen aan het land waarin zo'n iemand overlijdt?!
Mijn zus woont in Afrika, daar gaan mensen gewoon dood. Als je vraagt waaraan dan weten ze dat niet.
Tenzij iemand ongeval heeft gehad, net ziek was door bv malaria of al enkele dagen eerder een hartaanval/herseninfarct heeft gehad. Daar wordt geen onderzoek naar gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:48

Bedankt voor alle intressante antwoorden :)

Ik voorspel dat dit topic niet lang meer leeft :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:20

Evamarie schreef:
Bedankt voor alle intressante antwoorden :)

Ik voorspel dat dit topic niet lang meer leeft :P

Je bent bang dat ook het topic zomaar dood neer valt...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:21

Ja dat dus _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:59

Misschien kun je nieuwe input geven?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:01

Urbanus schreef:

Te laat. Het enige wat ons rest is een post mortum.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:01

Kennen jullie ook veel dieren die zomaar dood neervallen? Naar mijn idee komt het daar veel minder voor.

Ik ken 1 paard wat ineens in de paddock dood neerviel, maar toen was ik nog een kleine manege guppie en mijn eigen hond, maar die was bekend met epilepsie en dan schijnt een plotselinge dood (ook bij mensen) vaker voor te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:06

Charaz schreef:
Kennen jullie ook veel dieren die zomaar dood neervallen? Naar mijn idee komt het daar veel minder voor.

Ik ken 1 paard wat ineens in de paddock dood neerviel, maar toen was ik nog een kleine manege guppie en mijn eigen hond, maar die was bekend met epilepsie en dan schijnt een plotselinge dood (ook bij mensen) vaker voor te komen.

Thanx voor de input. Ik was net bezig met de rouwadvertentie...

Maar wel een goede input. ;) Bij dieren lijk je het idd minder vaak te zien!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:09

Hart- en vaatziektes is een typische mensen- (welvaarts-)ziekte. Dus nee, dat zie je bij dieren niet vaak gebeuren.

Bij paarden zie je wel nog eens aorta-rupturen, die vallen dan dus ook zo dood, maar myocard infarcten (hartaanvallen) zie je weinig. Hun dieet geeft dan ook niet zo snel aanleiding tot aderverkalking.

Toevallig wel een paar jaar geleden gehoord dat de jonge kat van een vriendin in één klap overleed. Daar zou een aangeboren hartafwijking een rol kunnen hebben gespeeld.

Komt verder natuurlijk ook nog bij dat er bij het fokken van dieren op erfelijke afwijkingen toch wel gelet wordt (door goede fokkers iig wel). Dat vermindert ook het risico op doodvallen.

En uiteindelijk krijgen dieren van mensen ook vaak gewoon de kans niet om gewoon spontaan dood te gaan, al dan niet 'plots', omdat wij ze al eerder laten inslapen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:46

Ach, ik denk óók dat de meeste mensen mensen niet in dermate grote aantallen dieren in contact zijn dat ze hier een oordeel over kunnen vellen.
Wij houden meer dan twintig jaar schapen, kleinschaling, we hebben altijd tussen 50 en 120 ooien gehouden (dus daar komen jaarlijks 100 tot 240 lammeren bij) . En dan zie je dat spontaan sterven regelmatig voorkomt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:10

Kuggur schreef:
Urbanus schreef:

Kun je misschien een reading geven?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:11

Een reading mortis?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:31

Kuggur schreef:
Urbanus schreef:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:22

Afbeelding