Helemaal haar kort als vrouw zijnde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: Helemaal haar kort als vrouw zijnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:16

Langer met krul vind ik wel het leukste bij jou.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 00:46

Benzz schreef:
Warboel schreef:
Zou het zelf absoluut niet kunnen hebben, geen mooi gezicht en geen mooie hoofdvorm :')

Is dat echt zo, of zie jij dat zo?

Nou hoe ik het zo opgeschreven heb is denk ik wel wat overdreven, maar ik heb heel licht haar en daardoor ook doorzichtige wenkbrauwen en lichte wimpers, dus ik zie er denk ik heel erg ziekelijk uit als ik m’n haar zou millimeteren :=

Ik studeerde aan de kunstacademie en daar hadden echt veel meiden gemillimeterd haar, zo gaaf! <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 01:01

Benzz schreef:
Ayasha schreef:
En ik heb echt geen typisch vrouwelijk gezicht. en dan ook nog flinke krullen waardoor model er in brengen onbegonnen werk was zeg maar. :+ (krullen laten zich niet in model leggen. Die doen hun zin. :+) Laatste foto is wel ook met make up. .

Geen typisch vrouwelijk gezicht? Ik zou toch als ik jouw was nog een keer in de spiegel kijken en dan je eigen beeld wat je hebt naast je neerleggen. Je hebt wel een heel vrouwelijk gezicht!!

En krullen, dat herken ik.........sinds ik producten van Jean Paul Myne gebruik, zijn ze te temmen en sterker nog, zit het fantastisch.

Mag ik jou even een compliment geven in dit topic over hoe je reageert? :+:

Het doet me oprecht goed om dit te lezen… wellicht zie ik mezelf inderdaad anders (zoals veel vrouwen wel eens doen.) maar ik zie dat zelf dus niet… maar dat maakt het wél fijn om te lezen van iemand die geen enkele (morele) verplichting heeft om het te zeggen en ik zie je op meerdere bokkers reageren in dit topic en ben het steeds met je eens over die dames…

Dankjewel voor jouw oprechte positieve noot. :+:

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 01:03

Niekj_Jente schreef:
Gewoon doen wat je leuk vind.

Ik ben van haar tot over de helft van mijn rug ook naar pixie gegaan. Niet helemaal kort.

[ [url=m/1afYHg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu weer een stukje langer

[ [url=m/ekussz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik twijfel wat ik ga doen. Kort houden of lang..

En iets langer met krul
[ [url=m/UhMPkE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met krul staat je superleuk.
Bij de anderen lijk je veel ouder, zeker bij de tweede look, +20 jaar ineens zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 01:09

Niekj_Jente schreef:

Ik ben van haar tot over de helft van mijn rug ook naar pixie gegaan. Niet helemaal kort.

En iets langer met krul

Kort staat je. Maar met krullen vind ik je uitstraling precies wat opener en zelfzekerder?
Dat kan natuurlijk ook aan het tijdstip van de foto liggen. Want ook met kort ben je prachtig maar je oogt gelukkiger op de foto met krullen.

musiqolog schreef:
Laat ik het anders benaderen: ik vind lang haar, echt lang haar, vooral heel erg mooi bij vrouwen. Beetje ouderwetse man wat dat betreft, 't is niet anders. En echt niet alleen bij vrouwen tot 25. Als mensen (m/v/x) na die leeftijd ineens een burgerlijke coupe nemen, vind ik dat zo'n afknapper...

Zeer kort haar bij vrouwen staat voor mij in het rijtje opzichtige tatoeages, opvallende brillen en gekleurd haar: ik vind het niet letterlijk mooi maar er gaat wat van uit. Je springt eruit en dat is leuk. Ik denk dan: kijk, daar gaat een alternatief iemand, die is misschien wel interessant. Natuurlijk staat het de een veel beter dan de ander, daar is hierboven al genoeg over gezegd.

(En voor alle zekerheid: nee, geen enkele vrouw hoeft zich iets aan te trekken van mijn mening.)

Ik denk dat je hier wel een zeker punt hebt. Ook al is dat daarom niet bewust of de bedoeling van de ‘drager’. Maar ik weet dat ik door mijn tattoos, piercings, kapsel en het hele plaatje wel iets ‘vertel’ zonder dat dat bewust mijn doel was. Ik voel me hier gewoon goed in maar ik ben ook niet blind en besef wel dat anderen een boodschap ontvangen bij gebrek aan een betere formulering.

Ik lees hier ook dat sommige vrouwen ‘alles kunnen hebben.’ Maar ik denk dat eigenlijk alle vrouwen dat kunnen. Dat we slechts ‘belemmerd’ worden door het beeld dat we van ons zelf gecreëerd hebben. Ik ben vrij alternatief en iedereen accepteert dat. Zou ik in een geheel nieuwe groep instappen die me niet kent zoals ik nu ben en me keel klassiek kleden dan zou die groep dat evenzeer zien als ‘ik’. Denk ik iig. Terwijl mijn huidige vriendengroep daaraan zou moeten wennen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 02:32

Ik meld me , ik heb een afgeschoren gemilimeterd hoofd. Omdat ik t zat was . Nou groeit mijn haar echt heel snel en ik heb heel veel lapsels gehad van blauw tot rode en undercut, tot op mn billen lang maar sinds 2011 is er na een maagoperatie weijig haar van over gebleven. Plus dat ik hele dunne of kale plekken krijg. Gelukkig boeit t mij niet wat een ander er van vind, dan kijken ze maar kortzichtig de andere kant op. Is t mooi? Ja ik vond een volle lange bos ook leuk om creatief mee te zijn, maar het is maar haar… ik kan prima zonder, gaat niemand dood van en het is gemakkelijk. Staat het me ? Geen idee vast jiet, maar again boeit t mij gewoon niet wat de rest van de maatschappij er van vind en vind ik mn eigen comfort er mee (fysiek of psychisch) veel belangrijker. Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 09:53

Sommige mensen denken dat je psychisch in de war bent als een vrouw haar haar kort wiekt. Kijk maar naar Anouk. Wat die allemaal oliebol over zich heen kreeg toen...nu ze het weer laat groeien idem. Bloempot e.d
Mensen houden graag vast aan het traditionele dat een vrouw lang haar moet hebben. Punt!! En prima hoor. Doe waar je je het lekkerst bij voelt...
Denk ook dat veel vrouwen hun haar niet kort doen vanwege hun mannen die dat niet goed gaan keuren.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:08

Zoals eerder in dit topic gemeld, heb ik sinds een week of 3 een buzzcut. Bevalt mij heel goed, maar voelt wel wat fris aan. Muts op in de kou :D Maar denk dat dit korte echt nog wel even blijft. Alleen straks wordt het zomer. Met een dikke bos haar nooit hitteproblemen in de zon. En nu, met de buzzcut? Volle zon kon wel eens erg warm zijn toch? Petje op of zelfs bovenop je hoofd insmeren met zonnenbrand? Zijn er ervaringsdeskundigen die daar wat over kunnen zeggen?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 11:20

Morgen om half 12 heb ik de afspraak staan bij de kapper.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:33

Niekj_Jente schreef:

En iets langer met krul

ondanks dat ik die bovenste foto mooi vind, vind ik je krullen echt heel prachtig.

Popstra schreef:
Nou als we dan toch fotos plaatsen doe ik er ook even 1
Heb alleen mn bril hier op. [ [url=m/ME44Jo.jpg]Afbeelding[/url] ]

leuk om jou gezicht te zien. :j

Dit staat je goed, maar jij hebt er ook wel zo'n gezicht voor.
En ja dat is mijn persoonlijke mening uiteraard :)

Al denk ik dat jou ook heel goed wat langer heel mooi staat, wel kort nog.
Zoiets:
Maar dat is natuurlijk wel meer werk om te stylen

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:36

Deugenietje schreef:

Wat leuk, benieuwd naar het resultaat

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:53

Deugenietje schreef:

Leuk, succes en ik ben benieuwd wat je er van vindt. :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:55

Wat wil je nu zelf qua kapsel? Of laat je het aan de kapper over?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 13:02

in overleg, zo kort mogelijk

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:04

DuoPenotti schreef:
Niekj_Jente schreef:

En iets langer met krul

ondanks dat ik die bovenste foto mooi vind, vind ik je krullen echt heel prachtig.

Popstra schreef:
Nou als we dan toch fotos plaatsen doe ik er ook even 1
Heb alleen mn bril hier op. [ [url=m/ME44Jo.jpg]Afbeelding[/url] ]

leuk om jou gezicht te zien. :j

Dit staat je goed, maar jij hebt er ook wel zo'n gezicht voor.
En ja dat is mijn persoonlijke mening uiteraard :)

Al denk ik dat jou ook heel goed wat langer heel mooi staat, wel kort nog.
Zoiets:
Maar dat is natuurlijk wel meer werk om te stylen

[ [url=m/sFtpnl.webp]Afbeelding[/url] ]

Das te braaf kort voor mij DP :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:06

Ondanks dat ik je knap vind met kort haar vind ik je huidige kapsel ook braaf voor het beeld dat ik bij je heb. _O- _O- (en dit is bedoelt als compliment voor alle duidelijkheid.)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 14:22

okee dank je wel

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:47

[HK] Bokt smoelenboek

Misschien een idee om hier onze smoelen te plaatsen, ook met lang haar :D

Deugnietje, ik ben benieuwd met wat voor coupe je thuis komt.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:19

Tja, ik vind het niet mooi. Gewoon niet. Ook niet bij mannen. En make-up maakt het nog erger. Lang(er) haar vind ik in alle gevallen mooier.

Moet iemand zich iets aantrekken van mijn mening? Nee, absoluut niet. Iedereen is vrij het kapsel te nemen dat zij/hij wil ;)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:21

Ik heb zelf het tegenovergestelde met ontieglijk lang haar wat ook altijd lang is geweest, maar zelf vind ik het echt onwijs mooi bij andere vrouwen. Een vriendin van mij heeft dit en verft het ook regelmatig en iedere keer denk ik weer goh, wat een lekker wijf ben je zo <3

Ik zou het zelf nooit nemen omdat ik gewoon te gehecht ben aan mijn lange wilde manen. :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:45

Ik vind gemillimeterd haar "militair" staan en dat vind ik ook voor vrouwen erg leuk. Echter als die het dan combineren met make-up dan is het militaire effect weer weg. Het is maar net wat je zelf leuk vindt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:17

Ayasha schreef:

Het doet me oprecht goed om dit te lezen… wellicht zie ik mezelf inderdaad anders (zoals veel vrouwen wel eens doen.) maar ik zie dat zelf dus niet… maar dat maakt het wél fijn om te lezen van iemand die geen enkele (morele) verplichting heeft om het te zeggen en ik zie je op meerdere bokkers reageren in dit topic en ben het steeds met je eens over die dames…

Ik heb mijn hele leven gedacht dat ik er niet toe deed en dat ik niet mooi genoeg was door alle uitlatingen. Paar jaar geleden zei een directeur tegen mij: Je hebt door onzekerheid jezelf totaal anders gezien dat je bent. Ben daar mee aan het werk gegaan en uiteindelijk zelfs een fotoshoot gemaakt. Plus een kledingzaak die mij geadviseerd heeft, een nieuwe kapper die benadrukte wat mooi is.

Sinds dien heb ik een clubje mensen om mij heen die juist kijken naar wat mooi is aan mensen. Iedereen die een ander op uiterlijk affikt of steeds zo afgunstig zijn heb ik afgestoten.

Als ik in de supermarkt loop en ik zie iemand die er heel leuk uitzie zeg ik dat tegenwoordig. We zijn met zijn allen al zo kritisch naar elkaar dat ik daar geen zin meer heb. Iedereen heeft mooie dingen en laten we dat eens wat vaker benoemen.

En bij jou reactie dacht ik: Ze doet hetzelfde wat ik jaren gedaan heb. Jezelf downgraden door overal kritisch op jezelf te zijn en daardoor klopt je zelfbeeld niet meer. Aangezien je volgens mij wat jonger bent dan ik, gun ik het je niet om zo naar jezelf te kijken tot je 46ste :D

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:51

Jaar of 8 geleden had ik het echt kort.
Afbeelding

Tot vorig jaar had ik één kant geschoren.Dat kapsel heb ik ongeveer 3 jaar gehad. Zo lang heb ik nooit een kapsel gehad:o
En heb de neiging om het weer zo te scheren...
Afbeelding
(Sorry had ff geen foto zonder filter van voor. Verder is alles van opzij.)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 01:15

Voor alle nee zeggers wil ik nog wel toevoegen dat een kort koppie mij als onzekere puber destijds echt wonderen heeft gedaan. In plaats van zo’n emo pluk voor mijn ogen had ik niks meer en dat was fantastisch :P

Ik had altijd lang haar en verstopte me er onbewust achter. Toen het zo kort was dat mijn gezicht altijd te zien was, was dat (een letterlijke :') ) eye opener.

Het heeft me voor een groot stuk uit mijn verlegenheid gehaald, iets waar ik 15 jaar later nog van profiteer ondanks dat mijn haar alweer lang is :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 01:20

Benzz schreef:
Ayasha schreef:

Ik heb mijn hele leven gedacht dat ik er niet toe deed en dat ik niet mooi genoeg was door alle uitlatingen. Paar jaar geleden zei een directeur tegen mij: Je hebt door onzekerheid jezelf totaal anders gezien dat je bent. Ben daar mee aan het werk gegaan en uiteindelijk zelfs een fotoshoot gemaakt. Plus een kledingzaak die mij geadviseerd heeft, een nieuwe kapper die benadrukte wat mooi is.

Sinds dien heb ik een clubje mensen om mij heen die juist kijken naar wat mooi is aan mensen. Iedereen die een ander op uiterlijk affikt of steeds zo afgunstig zijn heb ik afgestoten.

Als ik in de supermarkt loop en ik zie iemand die er heel leuk uitzie zeg ik dat tegenwoordig. We zijn met zijn allen al zo kritisch naar elkaar dat ik daar geen zin meer heb. Iedereen heeft mooie dingen en laten we dat eens wat vaker benoemen.

En bij jou reactie dacht ik: Ze doet hetzelfde wat ik jaren gedaan heb. Jezelf downgraden door overal kritisch op jezelf te zijn en daardoor klopt je zelfbeeld niet meer. Aangezien je volgens mij wat jonger bent dan ik, gun ik het je niet om zo naar jezelf te kijken tot je 46ste :D

Ik ben daar nog niet denk ik. Ik ben idd wat jonger. Ik gok dat ik de dingen die mij ‘ergeren’ uit vergroot voor mezelf. Wel doe ik net als jij idd vrouwen aanspreken als hun haar leuk zit of iets hen goed staat, laatst had ik iemand wiens kapsel ik prachtig vond. Blijkbaar was dat mislukt maar ze was er echt prachtig mee. Er was een korte aarzeling maar daarna wel waardering. :j

Maar bij mezelf vind ik het moeilijk, ik draag wat ik mooi vind en trek me ironisch genoeg weinig aan van mensen die daar negatief over zijn maar ik ben mijn eigen grootste vijand/criticus op elk gebied. :=

Thewelsh: met het volume in jouw haar is opscheren volgens mij iets dat jou echt zou staan. Ik ben bevooroordeeld maar ik houd van dat soort kapsels, het geeft iemand vaak zoveel uitstraling. Als ik geen lelijk genezen litteken had zou ik het aan twee kanten opscheren.
Ben net als jij even terug gegaan naar ‘gewoon’ maar toch terug laten opscheren, mijn vader vindt het niks maar ík vind het mooi. :D