MyWishMax schreef:Ik ben idd in erasmus geweest en de revalidatie arts had meer kennis leek wel als de reumatoloog. Klinisch geneticus heb ik nooit gezien. 'Was niet nodig'. En echte diagnose vonden ze ook maar vervelend dat ik die op papier wilde. Arts noemde het wel, maar vond het onzin om het op te schrijven eerst, want het was toch maar onnodige diagnose. Was zijn collega van de revalidatie het niet mee eens.had dezelfde dag als reumatoloog ook een verpleegkundige oid die ook expert zou moeten zijn, was speciale poliedag. Daar kwam helemaal niks behulpzaams uit.
En het leukste was dat het allemaal nooit in dossier gezet is. Toen ik Day opvroeg was er letterlijk niks bekend over mijn bezoek dus was maar eat blij dat ik toch die brief gekregen had bij bezoek. Huisarts heeft ook nooit verslag gehad.
Hier diezelfde ervaring met mijn client. Werd tijdens consult gezegd: 'je hebt HSD' (waarom geen hEDS kon hij geen antwoord op geven... 'Dan waren de klachten doorgaans erger') en dit is nooit in de documenten gerapporteerd. Ook wij hebben de verpleegkundige gezien en vond haar erg heftig in de aannamens, vond haar zeer overdreven 'maar wij hóren jou, wij zien jou'.... En daarna lieten ze niks meer horen toen client vragen had over verwijzing silver splints. Dat vond dr vis toch maar lastig om daar akkoord.voor te geven. Hij begreep (net als vele artsen) niet waarom mijn client zocht naar diagnose. Terwijl die beste meid PTSS, traumas en persoonlijkheidsproblemen heeft doordat ze vroeger altijd te horen kreeg dat alles aan haarzelf lag.
Ooit een revalidatiearts aan de tel gehad die mij vertelde dat 'hij niet geloofde in EDS'.... Ik heb echt met open mond, geluidloos, met grote ogen naar mijn collega gekeken en de tel op speaker gezet en gevraagd of ie dat wilde herhalen. Wist niet wat ik moest zeggen.