Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Je kan gewoon om een print-out vragen. En die moet je ook krijgen. Duurt hooguit een tijdje, want niemand zit op dat werk te wachten. Maar het kan, en er moet aan dat verzoek voldaan worden.
TS: je kunt gewoon een brief schrijven met dit verzoek. Kopie van je ID-kaart erbij als identificatie en klaar. Mocht de praktijk weigeren, dan kun je een klacht indienen.
Ibbel schreef:Je kan gewoon om een print-out vragen. En die moet je ook krijgen. Duurt hooguit een tijdje, want niemand zit op dat werk te wachten. Maar het kan, en er moet aan dat verzoek voldaan worden.
TS: je kunt gewoon een brief schrijven met dit verzoek. Kopie van je ID-kaart erbij als identificatie en klaar. Mocht de praktijk weigeren, dan kun je een klacht indienen.
Himyar schreef:Iemand op Bokt had mij inderdaad al een voorbeeld brief gestuurd. De aardige versie, want ze had er ook nog één achter de hand die verwijst naar zaken in de wet.Ibbel schreef:Je kan gewoon om een print-out vragen. En die moet je ook krijgen. Duurt hooguit een tijdje, want niemand zit op dat werk te wachten. Maar het kan, en er moet aan dat verzoek voldaan worden.
TS: je kunt gewoon een brief schrijven met dit verzoek. Kopie van je ID-kaart erbij als identificatie en klaar. Mocht de praktijk weigeren, dan kun je een klacht indienen.
IHN schreef:Ts, ik begin me steeds meer af te vragen wat je nu wilt bereiken met dit topic? Want nu ik het topic zo teruglees reageer je bijna nergens concreet op vragen die gesteld worden. Mensen willen met je meekijken, dat schiet je af. De huisarts wil een afspraak, dat schiet je af (terwijl dat ws minder tijd kost dan hiwr steeds te xitten typen), er komt geen antwoord op de vraag of je al met digid contact hebt opgenomen.
Bij de vraag welke app gebruik je, geef je geen naam aan, maar:een app die mijn huisarts adviseert.
het lijkt alsof je zelf door je boosheid/opgefoktheid of ongeduld alle oplossingen zelf tegenhoud.
maak die afspraak bij huisarts, en vraag aan hem een kopie mee.
of bel digid en geef aan dat het spul niet werkt.
Polly schreef:maar de assistente gaat echt niet zomaar het hele dossier uitprinten hoor..
Wij opperen hier overigens ook voor mensen die het dossier willen hebben om een nieuwe USB in de verpakking aan te leveren. Maar zonder overleg een heel dossier printen doet de assistente echt niet zonder overleg en de HA wil dit bespreken op het spreekuur...
Bovendien wil TS bloeduitslagen, waarom vraag je bij de assistente niet om een uitdraai van alleen de labuitslag? Meer heb je toch niet nodig? En als je dat wil bespreken dan plan je een Telefonisch Consult of een afspraak op het spreekuur
Citaat:Gesealde usb stick gebracht en gezegd dat ik daarop mijn bloedresultaten van zo lang mogelijk terug wil hebben. Krijg ik zojuist telefonisch te horen dat de huisarts niet zomaar toestemming verleent en dat ik een afspraak moet maken om hier samen naar te kijken. Ik heb gezegd erover na te denken.
Himyar schreef:Was het idee van één van de doktersassistentes, maar dat heb ik al een aantal malen gezegd. Ik heb dat niet zelf verzonnen!
Polly schreef:maar dat is toch ook niet raar? Ik ken weinig huisartsenpraktijken (lees: geen een) die zomaar even op verzoek het dossier op een stickje zetten en veel plezier ermee.
De huisarts heeft aantekeningen gemaakt in het dossier en gaat ervanuit dat de vraag komt omdat er een specifieke vraag is. Het is dan ook heel normaal om betreffende patiënt uit te nodigen op het spreekuur om door te spreken wat er gewenst is en dan kan dan alsnog besloten worden om iets of alles mee te geven.
Het deel wat je in het PGO zelf kan zien is namelijk niet alles wat er in je dossier staat, er hoeft maar een deel zichtbaar te zijn.
Polly schreef:maar de assistente gaat echt niet zomaar het hele dossier uitprinten hoor..
Wij opperen hier overigens ook voor mensen die het dossier willen hebben om een nieuwe USB in de verpakking aan te leveren. Maar zonder overleg een heel dossier printen doet de assistente echt niet zonder overleg en de HA wil dit bespreken op het spreekuur...
Shadow0 schreef:Polly schreef:maar de assistente gaat echt niet zomaar het hele dossier uitprinten hoor..
Wij opperen hier overigens ook voor mensen die het dossier willen hebben om een nieuwe USB in de verpakking aan te leveren. Maar zonder overleg een heel dossier printen doet de assistente echt niet zonder overleg en de HA wil dit bespreken op het spreekuur...
Dan wordt het echt hoog tijd voor een beetje bijscholing. De wet zegt best wel duidelijk iets anders: de patient heeft recht op dat dossier, punt. Een gesprek kan GEEN voorwaarde zijn.
(Enfin, helemaal wat Secricible ook zegt dus.)
Baloedebeer schreef:Klopt tevens hebben ze ook een maand de tijd om de gegevens te verstrekken en in het belang van de privacy is het beste dit te doen via een beveiligde verbinding zoals met je digid. Zo kan het aantoonbaar nooit in de verkeerde handen vallen.