tengeltje11 schreef:Het hele zorgsysteem is in België anders.
Hier heb ik bv altijd de dokter aan de lijn als ik bel voor een afspraak, reden van afspraak hoeft hij niet te weten, hij kijkt gewoon wanneer het lukt. En als je bv een doodziek kind hebt die overgeeft als een malle, komt hij gewoon aan huis.
Wil ik een afspraak bij een neuroloog, bel ik die op en maak een afspraak, zit de huisarts voor niets tussen.
Ook het hele ambulance gedeelte is totaal anders.
Hier kan overal een spoedarts staan binnen de +/-20 min Max, in Nederland zijn de ziekenwagens veel meer uitgerust en zijn er veel minder mobiele spoedartsen.
Hoe zit het in nl qua wie een ziekenwagen krijgt? Hier werden ze bv deze nacht nog opgeroepen en bleek dat die persoon geen slaappil meer had en dus niet kon slapen en daarom de ziekenwagen belde…. Ook dat is België…
Kan dit in nl ook? Of is de triage daarvoor ook veel groter?
Misschien beetje offtopic, maar ik kijk altijd Helden van hier: door het vuur.
Over de brandweer/Ambulance in Gent.
Ik heb me zo vaak verbaasd hoe vaak het in het programma eigenlijk voorkomt dat de Ambulance moet uitrukken om als taxi te dienen. bijvoorbeeld een zere teen hebben, of iemand zich gewoon lam heeft gezopen. Nee dat krijg je hier niet snel voor elkaar

Maar ik neem aan dat ze in belgie daar ook wel bepaalde regels voor hebben omtrent wat prioriteit zal zijn en wat niet?