Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wistaire

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 03:11

Ik vind het toch wel heftig dat veel mensen oorzaak/gevolg niet goed van elkaar kunnen scheiden. Er is natuurlijk geen 100% bewijs dat het niet door de vaccinatie kan komen, maar mensen worden nu eenmaal ziek/krijgen kanker/etc. Dat dit na een vaccinatie gebeurd betekend niet dat dat dan ook de oorzaak is. Ik ken persoonlijk niemand die vage klachten/ziek geworden is na de prik en dat ook daaraan linkt... wel ken ik mensen die ziek geworden zijn of een vererging hebben gekregen van bestaande klachten, maar wie zegt dat dat anders niet gebeurd zou zijn.

Ik ben benieuwd hoe we hier over een aantal jaar op terug kijken, en of er dan wetenschappelijk bewijs is voor wat wel en niet de gevolgen zijn geweest van de vaccinatie.

Wat MS betreft, het is niet ongewoon om nieuwe of verergering van bestaande klachten te krijgen terwijl de scans geen verandering laten zien. Helaas ervaringsdeskundige, en zowel neuroloog als verpleegkundige beamen dat ze dit vaak tegenkomen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 05:59

KootMiraDrum schreef:
Ik zie het ook om me heen.
Student van mij, rond de 25 jaar, gezond, jong, hartinfarct.
Moeder van een collega, rond de 60, 3 jaar geleden volgens de arts een "sporthart" nu hartfalen, veel medicatie, gaat niet goed
Haar dochter, 48 uur hoge koorts na Janssen, meerdere keren Corona, jammer dat de spuit haar niet beschermde tegen Corona.
Daar een vriendin van, na vacc gordelroos
Volgende collega, man, slank, zeer sportief, op de racefiets, hartinfarct
Nog een collega, vorige maand een tia
En nog weer een collega, slanke sportieve man, kerngezond, verschrikkelijk veel pijn in al zijn spieren; van boven naar beneden, tot nu toe komt er uit alle onderzoeken helemaal niets (artrose, weke delen artrose, artritis, reuma, ms enz), reumatoloog vroeg of hij gevaccineerd was.

Mensen krijgen nog steeds infarcten, vaccinatie of niet.
Gebeurd vaker dat jonge mensen dood neervallen, kijk maar naar voetballers alleen al.
Ik kan ook veel oud cliënten/ bewoners en vrienden/ vage kennissen opnoemen die schijnbaar gezond waren tot ze het ineens niet meer waren.
Allemaal pre-coronatijd.

Hoge koorts en corona en laat ik meteen gordelroos meenemen; gordelroos krijg je op het moment dat je immuunsysteem een klap krijgt:

Gordelroos ontstaat door het varicella zoster virus. Dit is het virus dat ook de oorzaak is van waterpokken. Iemand met waterpokken maakt antistoffen aan tegen het virus. Het virus trekt zich dan terug, maar het blijft wel in het lichaam zitten. Hier kan het jarenlang zitten zonder dat u er iets van merkt. Bij sommige volwassenen wordt het virus plotseling weer actief. Bijvoorbeeld door hevige emoties, spanningen of een verminderde weerstand. Dit veroorzaakt gordelroos.

Waardoor het varicella-zoster virus geactiveerd wordt is niet helemaal zeker, maar het speelt vooral op als de weerstand laag is, bijvoorbeeld door een ziekte of door medicijnen die de immuniteit onderdrukken.

De vaccinatie zorgt er niet voor dat je geen corona krijgt, maar dat als je het krijgt je een mildere vorm ontvangt.
Hoge koorts en corona krijgen ondanks je vaccinatie is dus helemaal niet zo schrikbarend.

Ook bij kindervaccinaties zijn er reacties zoals koorts of lichte symptomen waar je tegen geënt werd. Je lichaam moet ineens gaan werken en dat verklaard de koorts.
En zoals eerder gezegd de vaccinatie reduceert de kans op corona en als je het zou krijgen zou het milder zijn dan wanneer je niet geënt zou zijn.

Wederom alles is verklaarbaar.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 07:40

Zo verklaarbaar is de aanhoudende oversterfte niet Onali.
Denk dat het interessant is om over een aantal jaar te kijken, of de oversterfte dan nog aanhoudt. Nu zijn er zoveel factoren van invloed.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 07:45

Wel waar, jullie gooien alleen alle sterfgevallen onder een loep.
Ongerelateerde sterfgevallen die ws ook zonder corona waren gestorven, net als alle andere jaren daarvoor.

En ja er zullen indirect door corona meer mensen sterven, niet door de vaccinatie maar door te laat of geen zorg te krijgen tijdens de lockdowns.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:21

imaudy schreef:
Denk dat het interessant is om over een aantal jaar te kijken, of de oversterfte dan nog aanhoudt. Nu zijn er zoveel factoren van invloed.

Er zullen altijd veel factoren van invloed zijn in het leven. Mensen die gewoon leven zijn geen laboratoriummuizen.

Er wordt onderzoek gedaan naar de oversterfte en ik ben ook benieuwd wat daar uit gaat komen.

Wat betreft onverwachts sterfgevallen, daarvan ken ik ook veel gevallen van ruim voor Corona.
Onverklaarbaar ziek ben ik zelf geweest, tot na tweeënhalf jaar aan onderzoeken bij heel veel speciaal bleek dat ik Lyme had.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:34

fransje23 schreef:
imaudy schreef:

Er zullen altijd veel factoren van invloed zijn in het leven. Mensen die gewoon leven zijn geen laboratoriummuizen.

Er wordt onderzoek gedaan naar de oversterfte en ik ben ook benieuwd wat daar uit gaat komen.

Wat betreft onverwachts sterfgevallen, daarvan ken ik ook veel gevallen van ruim voor Corona.
Onverklaarbaar ziek ben ik zelf geweest, tot na tweeënhalf jaar aan onderzoeken bij heel veel speciaal bleek dat ik Lyme had.

Met onverklaarbare sterfgevallen wordt al rekening gehouden. Die had je altijd al. Er zijn alleen meer onverklaarbare sterfgevallen dan je zou verwachten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:38

Maar momenteel zijn er mensen uw vrijwel iedereen onverwacht overlijden linken aan vaccinatie terwijl het zoals jij schrijft van alle tijden is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:54

fransje23 schreef:
Maar momenteel zijn er mensen uw vrijwel iedereen onverwacht overlijden linken aan vaccinatie terwijl het zoals jij schrijft van alle tijden is.

Nee, zo schrijf ik het niet. Onverklaarbare sterfgevallen zijn er altijd al geweest maar nu zijn het er wel heel veel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 08:57

Zijn het er letterlijk veel meer of horen we er nu meer over?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:00

imaudy schreef:
fransje23 schreef:

Nee, zo schrijf ik het niet. Onverklaarbare sterfgevallen zijn er altijd al geweest maar nu zijn het er wel heel veel.

Waar staan die cijfers? :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:02

Hoe banketstaaf ook mensen gaan nu eenmaal dood en ja ook een hele jonge mensen. gezondheid is niet vanzelfsprekend als je jong bent.

En hoelang wachten we wel niet altijd met naar een dokter gaan. Soms voelen we ons al een week niet goed maar weigeren te bellen onder het nom ach het gaat vanzelf wel over. Zo is mijn oma ook al een aantal keer bijna overleden omdat ze vond dat ze geen hulp hoefde ( waaronder bijna aan corona , maar ook aan andere ziektes).

En de wachttijden zijn nu gewoon lang. Tevens een hartinfarct / aanval bij vrouwen is nog wel een dingetje. Symptomen zijn heel anders als mannen en eigenlijk lopen we daarmee nog een beetje achter. Vaak voel je je als vrouw wat grieperig waardoor je al snel zou denken ik ga maar even liggen en morgen is het weg.

Sportharten komen puur echt door het sporten en verkeerd afbouwen. Wielrenners hebben hier ook veel mee te maken.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:02

Ik was niet van plan te reageren, maar doe het nu toch.
Binnen een jaar zijn er in mijn familie 3 mensen overleden, alle 3 gezond, alle 3 compleet gevaccineerd. Rond de 60 jaar allemaal.
Een oom heeft de avond voor get overlijden nog een bruiloft gehad rn heeft er gedanst en was super gezellig. Hij was fanatiek voetballer en trainer van een elftal. Hij lag 's ochtends dood op de bank toen mijn tante beneden kwam.
Tante, actief nog in de zorg fietste veel, kreeg rare klachten hoestte zo ineens bloed dus fotos laten maken van de longen, longkanker een agressieve vorm en binnen 3 weken overleden.
Oom, heeft 15 jaar geleden een hartstilstand gehad maar goed gezond verder, dood.
Oom, zware hartfalen en is afgelopen maand gedotterd en heeft omleidingen gekregen.

Dus ga me nu vertellen dat dit toeval is, want toeval bestaat niet.
Noem je me dan een wappie, prima.
Maar er gaan op dit moment teveel mensen dood aan " hartfalen", jonge voetballers die omvallen in het veld
Ontsteking aan de hartspier.

En ik snap dat mensen het niet willen zien, want stel dat het wel zo is, dan is dit toch een vorm van genocide? En wat dan, blijft iedereen dan nog trots zeggen dat ze nergens last van hebben of staan ze op en steken ze de kop niet meer in het zand?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:05

Het beweegt zich een beetje binnen clusters ofzo...

je hebt óf heel veel mensen die je kent binnen je familie die problemen hebben na vaccinatie
óf niemand
(ik zit gelukkig aan de niemand kant :j althans, tot nu toe... in juni 2023 kom ik er nog even op terug, indien mogelijk )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:07

Ik werk in de palliatieve zorg en je wilt niet weten hoe vaak het voorkomt dat een ogenschijnlijk gezond iemand helemaal verkankert is van binnen.
Ja die kunnen letterlijk een maand geleden een diagnose krijgen en binnen een paar weken doodgaan.

Is echt niks nieuws.

Die jonge voetballertjes vielen ook VOOR corona al dood neer.

Echt nu zijn het geen coronawappies, vaccinatiewappies maar sterfgevallenwappies :roll:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:14

N4N4 schreef:
2 collega’s die al jaren in de overgang zaten zijn na de vaccinaties plots weer gaan menstrueren en dit is tot op heden ( na de eerste vaccinatie ) niet meer gestopt ..

Van het hele rijtje is dit de enige waarvan met enige zekerheid aangetoond is dat er idd een verband is tussen menstruatieklachten/na de overgang opnieuw beginnen met menstrueren en de vaccinatie.
Ook daar wordt verder onderzoek gedaan, naar hoe dat precies kan en evt te vermijden is.

Ook deze klachten zijn van voorbijgaande aard en hoeven bovendien bij een volgende vaccinatie niet opnieuw op te treden.

Overigens was dit wel (weer) een voorbeeld dat onderzoek zich nog steeds richt op mannen en dat 50% van de bevolking 'vergeten' wordt als er medicatie ontwikkeld wordt. Maar dat is een heel andere discussie waar ondertussen gelukkig steeds meer aandacht voor komt.

Bij alle andere spookverhalen (kanker, dood neervallen, etc) is er geen causaal verband gevonden.

Er is bestaat een interessant fenomeen dat mensen dingen opvallen die ze zelf gedaan of meegemaakt hebben. Als jij een auto van een bepaald merk koopt, zie je die opeens overal rijden. Niet omdat iedereen opeens die Mazda of BMW gekocht heeft, maar omdat je er op gaat letten.

Als iemand in jouw omgeving kanker krijgt, lijkt de halve wereld opeens kanker te hebben gekregen. En als die dan ook nog gevaccineerd zijn, komt het natúúrlijk daardoor. Niet omdat ze roken, genetisch gepredisponeerd zijn voor borstkanker of gewoon pech hebben, natuurlijk niet. Je wilt nl altijd een reden hebben waarom je die pech hebt, en dan is die vaccinatie een mooie zondebok.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:15

LaPluche schreef:
En ik snap dat mensen het niet willen zien, want stel dat het wel zo is, dan is dit toch een vorm van genocide? En wat dan, blijft iedereen dan nog trots zeggen dat ze nergens last van hebben of staan ze op en steken ze de kop niet meer in het zand?

Ga even in het woordenboek opzoeken wat genocide betekent alsjeblieft. Doe niet zo hysterisch...

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:18

Ibbel schreef:
LaPluche schreef:

Ga even in het woordenboek opzoeken wat genocide betekent alsjeblieft. Doe niet zo hysterisch...

Dat bepaal ik zelf wel, of ik hysterisch ben na het verlies na mijn familie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:18

Ik kan zo vijf gevallen opnoemen van veel te jonge mensen die zomaar ineens dood werden gevonden. Allemaal voor het corona tijdperk. Zo is de zoon van ons belastingmannetje in zijn slaap overleden. Rond de 20 jaar oud. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal, is van alle tijden.. en schijnbaar willen mensen er een verklaring voor vinden. De ene keer zijn dat aardstralen, of 5G.. en nu vaccinaties. Terwijl er geen enkel bewijs of zelfs verklaring kan worden gevonden voor een verband tussen de twee.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:20

LaPluche schreef:

Mag ik dan met familie die in concentratiekampen is omgekomen wél hysterisch doen over het gebruik van het woord genocide?
Ga je toch verdikke schamen...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:25

LaPluche schreef:
Ik was niet van plan te reageren, maar doe het nu toch.
Binnen een jaar zijn er in mijn familie 3 mensen overleden, alle 3 gezond, alle 3 compleet gevaccineerd. Rond de 60 jaar allemaal.
Een oom heeft de avond voor get overlijden nog een bruiloft gehad rn heeft er gedanst en was super gezellig. Hij was fanatiek voetballer en trainer van een elftal. Hij lag 's ochtends dood op de bank toen mijn tante beneden kwam.
Tante, actief nog in de zorg fietste veel, kreeg rare klachten hoestte zo ineens bloed dus fotos laten maken van de longen, longkanker een agressieve vorm en binnen 3 weken overleden.
Oom, heeft 15 jaar geleden een hartstilstand gehad maar goed gezond verder, dood.
Oom, zware hartfalen en is afgelopen maand gedotterd en heeft omleidingen gekregen.

Dus ga me nu vertellen dat dit toeval is, want toeval bestaat niet.
Noem je me dan een wappie, prima.
Maar er gaan op dit moment teveel mensen dood aan " hartfalen", jonge voetballers die omvallen in het veld
Ontsteking aan de hartspier.

Ik vindt het heel erg voor je dat je zoveel familie bent kwijtgeraakt.

Maar een hartstilstand 15 jaar geleden staat los van het vaccin natuurlijk

Longkanker wordt is bijna alle gevallen veelte laat ontdekt het is een hele gekke en vreemde ziekte. Het wordt te laat ontdekt omdat de symptomen pas maar voren komen als het al ver heen is. Dat heeft helaas te maken met de ziekte zelf en kan een dokter ook niks aan doen. Mijn oma heeft het ook gehad en het eerste symptoom was en keer kwam was bloed ophoesten. En dat was eerst ook het enige wat er was voor de rest zag je er niks aan. Was al flink uitgezaaid maar ze heeft gelukkig zeker 1 jaar nog heel fit alles kunnen doen ondanks dat ze ernstig ziek was zelfs nog alleen kunnen wonen. Helaas werd ze toen echt heel benauwd en ook na een chemotherapie of imuuntherapie was ze altijd heel ziek vooral na de laatste maar ze wou de kans gewoon nemen om te kijken of het hielp. De kans was 1% maar mijn oma wou toch die 1% kans pakken. Helaas niet gelukt. Ik heb nog nooit zo'n vreemde ziekte van dichtbij gezien als longkanker heel erg onvoorspelbaar en moeilijk te behandelen. Mijn oma heeft altijd wel veel gerookt dat is zeker een oorzaak geweest.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:26

Een schuldige aanwijzen (vaccinatie) is nou eenmaal veel makkelijker dan te accepteren dat sommige dingen gewoon verdrietige, domme pech zijn.

Of - misschien heb ik de verkaring wel - mensen die de medische wetenschap wantrouwen zijn daardoor veel ongezonder en hun familie ook, en daarom vallen ze allemaal bij bosjes neer. Ze kennen immers allemaal héél veel mensen met allemaal onverklaarbare klachten. Toeval??!?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:32

Ibbel schreef:
LaPluche schreef:

Mag ik dan met familie die in concentratiekampen is omgekomen wél hysterisch doen over het gebruik van het woord genocide?
Ga je toch verdikke schamen...

en daar is de tweede wo weer :roll:

Het is simpel
Er is vanaf het allerprilste begin geen goed beleid mbt registratie van wie, wát, waaraan geweest. Het beruchte ´met Covid´ is tekenend genoeg.
Dit gedlt voor Covid zelf en voor de vaccinaties. Zelfs voor de maskers!
Een warboel aan beleid wat uiteindelijk resulteerde in dat de maatregels waren om de zorg te ontlasten. Een zorg die door wanbeleid overbelst raakte al door normaal griep.

Onder de streep is het helder dat we collectiev gemalipuleerd worden via de media.
Geloof wat je wil, of niet. Dat is ook gelijk :)* want leg wat jij gelooft een ander niet op.
Laat je vaccineren en bescherm je zélf als je dat nodig vindt. Laat een ander vrij dat niet te doen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 25-11-22 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:32

verootjoo schreef:
imaudy schreef:

Waar staan die cijfers? :)

Google even op oversterfte 2022 en je vindt het.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:35

nps schreef:
Of - misschien heb ik de verkaring wel - mensen die de medische wetenschap wantrouwen zijn daardoor veel ongezonder en hun familie ook, en daarom vallen ze allemaal bij bosjes neer. Ze kennen immers allemaal héél veel mensen met allemaal onverklaarbare klachten. Toeval??!?

Daar zou best eens een kern van waarheid in kunnen zitten. Dat zou nog eens een interessant onderzoek kunnen zijn, om dat eens uit te zoeken...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:37

LaPluche schreef:

Genocide lijkt me wat overdreven. Daar zijn overigens effectievere methodes voor dan een vaccinatie. En het werkt ook niet zo goed, want het aantal mensen blijft maar groeien.
Misschien even het woord opzoeken in het woordenboek.

Plotseling overlijden komt idd helaas voor, en als er iemand in je familie is overleden is het niet zo dat je gevrijwaard bent voor nog meer ellende. Soms wordt de ene familie keihard getroffen en anderen niet. Dat is intens verdrietig.
Er is nog geen causaal verband gevonden met vaccineren. Vaccineren gebeurt al enorm lang en mensen worden gemiddeld gezien steeds ouder. Ook gebeurt acuut overlijden de laatste twee jaar niet uitzonderlijk meer dan anders.