Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Sketchers schoenen, hoe vallen ze en bevallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:12

Ik snap wat je bedoelt, maar de term groter/kleiner wordt andersom gebruikt :)

Normaal gesproken heb ik maat 41, maar bij Skechers pas ik in maat 40. Dan vallen ze groot.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:29

Inderdaad Oscar, heb ik óók.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 17:38

Die ervaring heb ik ook idd.

Wbt Skechers ik heb onlangs een paar sandalen gekocht. Lopen heerlijk. Ideaal want ik heb hielspoor en kan niet meer op mijn normale slippers lopen. Dan heb ik na een halve dag weer enorme pijn.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:02

Ik heb bijna alleen maar skechers in de kast <3
De uno in neon kleuren, arch fit, go walk.
Bobs zitten mij minder en de 'sjieke' sandalen zitten ook minder mooi.
Terwijl de look a like teva model weer fantastisch zit!

Ik heb eigenlijk altijd maat 40 :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:07

Dames, ik heb gezocht in het topic maar ik kan het niet vinden. Kun je bij Skechers de zool eruit halen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:25

Nee dat kan niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:47

Bij mijn arch fit kan ik de zool eruit halen, bij andere ook, ik leg er meestal meteen Eén merinowollen zooltje in. Dan hoef ik nooit sokken aan. Koel in de zomer en warm in de winter

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:57

Iris82 schreef:
Dames, ik heb gezocht in het topic maar ik kan het niet vinden. Kun je bij Skechers de zool eruit halen?

Bij sommige niet. Bij arch fit en wide fit i.i.g. wel. Diegene die ik tenminste hier heb staan

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 18:58

Heb onlangs bij de Scapino uit pure noodzaak een paar Skechers voor 45 Euro gekocht. Kan er enigszins op lopen tot een halve dag, rest van de dag blijf ik pijn in mijn ene voet houden. Twee dagen achter elkaar dragen is zeker een no go, helaas. Wel kan ik erg goed met een paar G Star Raw schoenen overweg en zelfs meerdere dagen achter elkaar. Ik heb er twee paar van, want ik wil wel graag elke dag een ander paar aan om ze te kunnen 'luchten'. Geen zweetvoeten, maar die wil ik ook niet oplopen door dagelijks op dezelfde schoenen te lopen. De Skechers vielen voor mij precies in de goede maat, dus niet een maat groter of kleiner hoeven kopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 19:07

De zool kun je er uit halen. Ook bij de goedkope, maar daar zit die wel vastgelijmd. Ik voel dat altijd in de winkel. bij de duurdere ligt die gewoon los en is er zeker uit te halen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:13

De Skechers van scapino / van haren zijn volgens mij een mindere kwaliteit.
Heb er ooit eens 1 gepast , en ik was m’n Skechers arch fit van de Nelson vandaan gewend, maar die van de scapino zaten echt heeeel anders. Veel stugger en geen lekkere bodem.
De uitvoering heette volgens mij iets van memory foam

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:36

Ik haal nooit de zolen eruit.
En even naar de kast gelopen, alles zit vast :o

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:40

Heb twee types van de Uno en de zolen kunnen er uit, zitten licht vast gelijmd. Ik vind ze ook kleiner uitvallen, ik heb maat 39 precies niet meer en ook niet minder. Maar de Uno Skechers zou ik een 39- geven ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:56

Bij de 2 paar die ik heb staan kan de zool er niet uit. Dat is memory foam lijkt me dat je dat nu juist erin wil laten. Die zool is nu net wat die schoenen zo fijn maakt. Ik wissel ze af met schoenen waar ik wel mijn eigen inlegzolen in kan doen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:57

Ik vind de skechers groot uitvallen, ik heb maat 38,5 en moet skechers maat 38 heb, heb zelfs 1 paar maat 37,5. Vind ze heerlijk lopen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 20:05

Ik haal nooit de zolen er uit, dus geen idee of ze er uit kunnen. De zool is nu juist wat mijn schoenen zo prettig maakt.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 20:06

Tieme schreef:
Oscar schreef:
Dan vallen ze juist heel groot, toch?
Als je normaal 40/41 hebt en bij Skechers hebt je maat 39 dan vallen ze groot i.p.v. klein.

Nee toch?
Juist klein. Ik heb van de sketchers een kleinere maat nodig dan wat ik normaal zou hebben.

Dan vallen ze dus groot.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 20:29

Idd, als de schoen te groot is bij je normale maat valt de schoen dus groot.

Hier SI klachten en Skechers zijn de enige schoenen waar ik het enigszins op kan volhouden. Ik heb sinds dit jaar ook sandalen. Echt chique zijn ze niet, maar ik heb járen geen sandalen gehad omdat ik er gewoon niet op kon lopen. Nu dus wel weer *\o/*

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 20:31

Ik ben voor de Skechers gegaan omdat ik last van mijn voeten had,
en eigenlijk sindsdien wil ook geen andere.

Heb ze ook vooral genomen voor de Memory foam zolen, en lopen zo veel beter dan mijn
werkschoenen met op maat gemaakte steunzolen.. :\

Paar weken geleden een Sneaker variant gekocht
Afbeelding

En hele andere soort Sneaker waar je U (de kleur) tegen zegt maar lopen zo erg lekker.
Deze heb ik ook in de kleur Olijf kleur, alleen deze is zo goed als kapot gelopen door het vele lopen.

Afbeelding

Je kan mij denk ik makkelijk vinden in het donker.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 21:04

Ik vind ze ook groot vallen. Ik heb normaal maat 39 maar sommige Skechers maat 38.
Mijn man gaat een paar passen binnenkort, ben benieuwd wat hij ervan vindt. Moeilijke voeten en loopt altijd op bergschoenen. Maar voor in huis en bij de fysio moet hij iets anders hebben

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 21:22

En die Go walk die ik heb vallen weer klein, maat groter dan normaal nodig. Dus het verschilt per model.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 07:31

prompter schreef:
Hebben jullie soms ook last van statische elektriciteit? Dat heb ik alleen bij mijn Skechers, met mijn andere schoenen geen last. Ik heb zo'n antistatische sleutelhanger gekocht en hoewel mijn verwachtingen niet hoog waren, lijkt dat toch te helpen, geen tikken meer gehad als ik iets van metaal aanraak.

Heb ik ook bij Ecco schoenen of Riekers, ligt aan het type zool denk ik.

Ik koop ze ook 1 maat kleiner dan mijn andere schoenen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:48

germie schreef:
Na lang wikken en wegen en zoeken heb ik een paar skechers gevonden. De arch fit go walk heren maat 43. Ze vallen dus niet echt groot uit, je moet wel echt 1 maat groter nemen (maar geen 2-3 maten zoals bij sportschoenen het geval is of bij wandelschoenen).
Ik heb enorm veel gepast overal en nergens (Scapino, van Haren, Ziengs), maar het was het steeds net niet. Nu had ik nog een Fashion cheque, en om die niet te laten verlopen maar naar de Ziengs gegaan en dus een paar Skechers gevonden.
Hopelijk bevallen ze goed.
Het mooie van deze schoenen is dat de zool er uit kan, dus als ik het toch niet lekker vind, dan kan ik mijn eigen zool er in leggen. Heb niet het idee dat het memory foam is in mijn skechers. Maar gewoon een fatsoenlijke inlegzool (de meeste merken, zelfs Lowa of Meindl verkopen dure schoenen met troep inlegzolen).
Ik lees wel in reviews dat ze snel slijten, terwijl de Go Walk een wandelschoen is. Dus ik ga er wel van uit dat ze dagelijks 6-10km aankunnen voor een periode van 2 jaar. In de wasmachine doe ik ze zeker niet, dat moet wel kunnen, maar dat kan nooit goed zijn. Maar er zit natuurlijk garantie op, dus als ze al heel snel te snel sluiten is dat teruggaan en nieuwe of geld terug. Voor 95 euro mag je natuurlijk ook wel goede kwaliteit verwachten.

Heren model moet ik ook een maat groter nemen. Dames model heb ik gewoon maat 42. Ik werk 6 dagen in de week in een winkel, op mijn vrije dag draag ik de schoenen ook. Alleen met iets meer dan 1 jaar zijn ze ook wel op hoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:06

Sigislief is er een naam voor die eerste schoenen? Ik heb skechers gepast en ze liepen heerlijk, maar ik vind de meeste modellen niet echt iets voor mij :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 30-07-24 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:30

Coentjuh schreef:
Heb twee types van de Uno en de zolen kunnen er uit, zitten licht vast gelijmd. Ik vind ze ook kleiner uitvallen, ik heb maat 39 precies niet meer en ook niet minder. Maar de Uno Skechers zou ik een 39- geven ;)

Hier dus ook 2 types uno, met een lichte kleur zool en dezelfde kleur zool als de schoen, waar de eerste iets kleiner valt en de andere netjes op maat.

Buiten het feit dat ik mij normaal niet stoor aan spelfouten, wel aan de spelfout van de Skechers schoenen.