Zorgverzekering 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:53

Ja, al had ik er nog wel een extra verzekering tanden bij ongeval bij.
Maar wij gaan inderdaad ook naar die 126,95, dat is voor 2 personen ruim 30 euro per maand meer :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:54

Ja, het is veel geld. :\

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:03

Onze fysiopraktijk stopt zelfs om met sommige verzekeraars te gaan werken. Die krijgen per behandeling een stuk minder voor een patiënt waardoor ze het contract met sommige verzekeraars hebben beëindigd. Gaat bij ons om Menzis / Anderzorg / Hema of Zorg en Zekerheid. Je kunt nog wel gaan maar alles betaal je zelf. Ik betaal bij VGZ dan wel veel maar blijf toch even hangen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:04

Kobus17 schreef:
Ik zit bij Ohra (betaalde €129, ga naar €135,valt op zich nog wel mee)maar zag ineens dat ik een combinatiepolis heb, terwijl ik destijds hun speciaal had gekozen vanwege het feit dat ze een restitutiepolis hadden, maar wanneer ze dat aangepast hebben, geen idee :?
Dit omdat ik het gewoon belangrijk vind dat ik zelf kan kiezen naar welke zorgverlener ik ga.

Jij bent de eerste die ik erover hoor, na mijn eerder post hier in dit topic. Ook mijn verzekering (UMC zorgverzekering, valt onder de VGZ groep) verandert hun polis van een pure restitutieverzekering naar een combinatiepolis. Dit is dan vanaf volgend jaar. Ik wil om deze reden dus overstappen.

Ik kwam erachter dat nog geen 10% van de bevolking in Nederland een pure restitutieverzekering heeft. Vandaar dat het ook in dit topic niet echt naar voren komt. Ik blijf het bijzonder vinden dat zo weinig mensen voor een restitutiepolis kiezen.

Flower033 schreef:
Echte restitutiepolissen zijn er volgens mij niet meer. De laatste die dat nog had was ONVZ. Die heeft dat vorig jaar aangepast.

Ik had dus wel een echte, maar vanaf volgend jaar niet meer. Ik hoor graag in dit topic als mensen nog tips hebben voor een pure restitutiepolis.

Lieke schreef:
Sinds afgelopen jaar. Je had dan geen vrije zorgkeuze voor ggz en wijkverpleging. Rest nog wel, maar het is mij nog niet duidelijk of dit verder is ingeperkt.

Dit is precies wat UMC voor komend jaar gaat inperken, GGZ en Verpleging en Verzorging.

Kobus17 schreef:
Als ik kijk op o.a. independer en google, zie ik Fbto én Onvz, dat zij beide nog een restitutiepolis hebben voor 2023.
Ik moet er nog wel verder even induiken wat ze nog meer, of juist minder te bieden hebben.

Edit: ik lees zojuist dat Fbto ook de restitutiepolis voor 2023 eruit gaat gooien maar dat ze dit alleen nog aan hun polishouders hebben aangekondigd.
Ben "blij" dat ik dit nu lees,dan valt Fbto voor mij ook af.
*gaat weer verder zoeken*

Dank Kobus17 voor het uitzoeken, ik ben hier ook naar op zoek.

Menino schreef:
Ik vind het idee dat ik niet mag kiezen voor mijn eigen zorg, als ik al in een preciaire situatie kom te zitten, zo ontzettend benauwend.

Dus ik baal ook echt als FBTO het de deur uit doet.
Dan maar kijken wat ONZV doet. Daar heb ik ook eerder bij gezeten, in een periode dat ik veel zorg gebruikte, en zij zijn sowieso top maar duur.

Precies wat jij zegt. Die restitutiepolissen zijn ze door de jaren heen aan het uitbannen. Zoveel controle vanuit de overheid/zorgverzekeraars waar je wel of niet naar toe mag. Terwijl ik al jaren bewust extra premie betaal om deze vrijheid te behouden. Maar zoals ik al zei, blijkbaar is nog geen 10% van de bevolking via een restitutiepolis verzekerd, dus een opstand zal er ook niet komen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:06

Lavitabella schreef:
Onze fysiopraktijk stopt zelfs om met sommige verzekeraars te gaan werken. Die krijgen per behandeling een stuk minder voor een patiënt waardoor ze het contract met sommige verzekeraars hebben beëindigd. Gaat bij ons om Menzis / Anderzorg / Hema of Zorg en Zekerheid. Je kunt nog wel gaan maar alles betaal je zelf. Ik betaal bij VGZ dan wel veel maar blijf toch even hangen.

En dit versterkt mijn laatste bericht in mijn post nog even. De zorgverzekeraars kleden de zorg helemaal uit. En dan heb je vervolgens niet de keuze om ongecontracteerde zorg te kiezen omdat straks de restitutiepolissen zijn verdwenen...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:09

janderegelaa schreef:
Flower033 schreef:
Echte restitutiepolissen zijn er volgens mij niet meer. De laatste die dat nog had was ONVZ. Die heeft dat vorig jaar aangepast.

De ONVZ is nog steeds een restitutiepolis alleen niet voor GGZ en wijkverpleging omdat die sector op grote schaal de boel oplichtte. Daarom zijn voor hun maximum tarieven ingesteld.

Is dit werkelijk de reden janderegelaa?
Bij UMC noemen ze het nu een combinatiepolis, wel restitutie behalve voor GGZ en verpleging.

Flower033 schreef:
@janderegelaar: dan is het dus geen zuivere restitutiepolis meer. En ook ONVZ hanteert inmiddels de regel dat een tarief dat veel hoger is dan het marktgemiddelde niet volledig wordt vergoed. Als dat namelijk het criterium is, dan zijn er nog veel meer zuivere restitutiepolissen.

Precies. Naast dat ongecontracteerde GGZ zorg niet meer 100% vergoed wordt, worden ook de tarieven aangepast van marktconform naar gemiddeld gecontracteerd, waarbij verzekeraars deze tarieven zelf bepalen ipv wat wettelijk is vastgelegd. En je ziet al in de laatste post wat er gebeurt, want zorgverleners stoppen met contracten met verzekeraars omdat de tarieven niet meer kostendekkend zijn.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:11

moyra schreef:
Flower033 schreef:

Ben ik het niet mee eens ;)
Ik heb dit jaar bij menzis gezeten omdat ik juist een zuivere restitutiepolis nodig had en geen natura of combinatiepolis.

Van m'n behandelaar had ik een lijst gekregen waar je een restitutiepolis ad kon sluiten vorig jaar.

UMC had hem dus ook nog tot dit jaar. Voor volgend jaar moet ik weer op zoek.
Moyra, kun je laten weten als je weer een lijst hebt van je behandelaar voor een echte restitutiepolis? +:)+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:31

Net even gekeken, wij gaan van 229 naar 268! Vind ik echt te duur. Hebben nu beide een basisverzekering met ER op 485 en ik heb nog een extra tand. Ik ga dus weer shoppen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:35

x_spekkie_x schreef:
janderegelaa schreef:

De ONVZ is nog steeds een restitutiepolis alleen niet voor GGZ en wijkverpleging omdat die sector op grote schaal de boel oplichtte. Daarom zijn voor hun maximum tarieven ingesteld.

Bij UMC noemen ze het nu een combinatiepolis, wel restitutie behalve voor GGZ en verpleging.

Afbeelding

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:36

Handig om te weten (klik op de foto voor de link naar de zorgwijzer met een grotere afbeelding):

Afbeelding

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:45

janderegelaa schreef:
x_spekkie_x schreef:

[ [url=m/0odUQz.png]Afbeelding[/url] ]

Dankje!
Op de website van ONVZ staat ook een lijst met de maximale vergoedingen voor GGZ. Ze houden zich niet aan het wettelijke (wmg) tarief, maar zitten daaronder. Geen idee of dat toereikend is voor die zorg. Ik zie dat ze ongeveer 72% vergoeden van de wmg tarieven.

Voor de geïnteresseerden:
https://www.onvz.nl/vergoedingen/2023/geneeskundige-ggz met lijst met maximale vergoedingen: https://www.onvz.nl/siteassets/files/on ... z-2023.pdf
wmg tarieven: https://zorgprestatiemodel.nza.nl/
Je kunt op prestatiecode vergelijken.

ONVZ biedt dan tenminste nog een volledige vergoeding voor die zorg als de GGZ tarieven niet te extreem zijn.
Bij UMC is het gewoon geen restitutiepolis meer (90% vergoeding van gemiddeld gecontracteerd tarief).

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:49

Hier ook fbto, ik betaal op jaarbasis en heb zojuist de nieuwe tarieven doorgekregen, zou als ik blijf zitten €273 omhoog gaan :oo
Ik heb alleen een basis verzekering en eigen risico op maximaal staan. Ik ga dus ook weer shoppen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:51

x_spekkie_x schreef:
Kobus17 schreef:
Ik zit bij Ohra (betaalde €129, ga naar €135,valt op zich nog wel mee)maar zag ineens dat ik een combinatiepolis heb, terwijl ik destijds hun speciaal had gekozen vanwege het feit dat ze een restitutiepolis hadden, maar wanneer ze dat aangepast hebben, geen idee :?
Dit omdat ik het gewoon belangrijk vind dat ik zelf kan kiezen naar welke zorgverlener ik ga.

Jij bent de eerste die ik erover hoor, na mijn eerder post hier in dit topic. Ook mijn verzekering (UMC zorgverzekering, valt onder de VGZ groep) verandert hun polis van een pure restitutieverzekering naar een combinatiepolis. Dit is dan vanaf volgend jaar. Ik wil om deze reden dus overstappen.

Ik kwam erachter dat nog geen 10% van de bevolking in Nederland een pure restitutieverzekering heeft. Vandaar dat het ook in dit topic niet echt naar voren komt. Ik blijf het bijzonder vinden dat zo weinig mensen voor een restitutiepolis kiezen.

Ben wel benieuwd waarom je dit bijzonder vindt.
Ik check met wie de zorgverzekering contracten heeft en staan mijn keuzes er tussen, dan weet ik genoeg en hoef ik geen restitutiepolis. Of vergeet ik naar iets te kijken?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:03

x_spekkie_x schreef:
janderegelaa schreef:
[url=m/0odUQz.png]Afbeelding[/url] ]

Dankje!
Op de website van ONVZ staat ook een lijst met de maximale vergoedingen voor GGZ. Ze houden zich niet aan het wettelijke (wmg) tarief, maar zitten daaronder. Geen idee of dat toereikend is voor die zorg. Ik zie dat ze ongeveer 72% vergoeden van de wmg tarieven.

Voor de geïnteresseerden:
https://www.onvz.nl/vergoedingen/2023/geneeskundige-ggz met lijst met maximale vergoedingen: https://www.onvz.nl/siteassets/files/on ... z-2023.pdf
wmg tarieven: https://zorgprestatiemodel.nza.nl/
Je kunt op prestatiecode vergelijken.

ONVZ biedt dan tenminste nog een volledige vergoeding voor die zorg als de GGZ tarieven niet te extreem zijn.
Bij UMC is het gewoon geen restitutiepolis meer (90% vergoeding van gemiddeld gecontracteerd tarief).

GGZ is vanuit de basis. En wordt ook door de ONVZ 100% vergoed mits er een contract is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:04

purny schreef:
Zeedraakje schreef:
Cz basis is maar liefst 11,50 per maand omhoog. Aanvullende wel gelijk gebleven.

Hoe kan dat nou. Cz is degene die het minst omhoog is gegaan. 3,75

Dat dacht ik ook maar mijn cz basis is 9.60 hoger

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:08

Lizz schreef:
Ik check met wie de zorgverzekering contracten heeft en staan mijn keuzes er tussen, dan weet ik genoeg en hoef ik geen restitutiepolis. Of vergeet ik naar iets te kijken?

Ik vind het bijzonder omdat dit om een verzekering gaat. Je verzekert je voor zorg. In jouw geval kijk je naar zorg die je kunt verwachten, maar je verzekert je ook voor zorg die je niet verwacht. Dat is het principe van verzekeren, je weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren maar je koopt een risico af. Van zorg die je niet verwacht weet je dus niet waar je naar moet zoeken bij het afsluiten van een verzekering. Met een restitutiepolis hou je de vrije keuze.

Ik wil als er iets gebeurt altijd zoeken naar de juiste zorg op dat moment. En niet dat mij zorgverzekeraar mij verplicht om naar een specifiek ziekenhuis te gaan of naar een specifieke hulpverlener. En ja, ook met een basispolis heb je vaak een keuze, alleen niemand die minimaal 20% van de kosten van een behandeling vervolgens zelf gaat betalen als je behandeling in de duizenden of tienduizenden euro's loopt.

Daarnaast worden er met ziekenhuizen ook omzetplafonds afgesproken, zodat je een langere wachttijd hebt of zelfs naar een ander ziekenhuis moet. Daar heb je met een restitutiepolis geen last van.

Zo heb ik zelf jaren geleden een onverwachte herniaoperatie gehad in een privékliniek waar ik meteen terecht kon voor een MRI en uitslag (ipv wachttijd minimaal 3 maanden voor de MRI + vervolgwachttijd voor een operatie). Deze werd vergoed door mijn restitutiepolis.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:09

janderegelaa schreef:
GGZ is vanuit de basis. En wordt ook door de ONVZ 100% vergoed mits er een contract is.

Precies, mits er een contract is. Ik zoek juist een echte restitutiepolis en dan hoort die mits te vervallen ;)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:17

x_spekkie_x schreef:
Lizz schreef:

Ik vind het bijzonder omdat dit om een verzekering gaat. Je verzekert je voor zorg. In jouw geval kijk je naar zorg die je kunt verwachten, maar je verzekert je ook voor zorg die je niet verwacht. Dat is het principe van verzekeren, je weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren maar je koopt een risico af. Van zorg die je niet verwacht weet je dus niet waar je naar moet zoeken bij het afsluiten van een verzekering. Met een restitutiepolis hou je de vrije keuze.

Ik wil als er iets gebeurt altijd zoeken naar de juiste zorg op dat moment. En niet dat mij zorgverzekeraar mij verplicht om naar een specifiek ziekenhuis te gaan of naar een specifieke hulpverlener. En ja, ook met een basispolis heb je vaak een keuze, alleen niemand die minimaal 20% van de kosten van een behandeling vervolgens zelf gaat betalen als je behandeling in de duizenden of tienduizenden euro's loopt.

Daarnaast worden er met ziekenhuizen ook omzetplafonds afgesproken, zodat je een langere wachttijd hebt of zelfs naar een ander ziekenhuis moet. Daar heb je met een restitutiepolis geen last van.

Zo heb ik zelf jaren geleden een onverwachte herniaoperatie gehad in een privékliniek waar ik meteen terecht kon voor een MRI en uitslag (ipv wachttijd minimaal 3 maanden voor de MRI + vervolgwachttijd voor een operatie). Deze werd vergoed door mijn restitutiepolis.

Dat is inderdaad een risico als je geen restitutie neemt. Daarom kijk ik ook altijd wie er wel en geen contract hebben.
Maar ik wil me niet onnodig/dubbel verzekeren. Want dan zou ik alles moeten verzekeren en de top aanvullende verzekeringen moeten nemen.

Overigens weet ik nog niet wat ik komend jaar ga doen. Mijn polis is €15 hoger geworden, dus ga van de week nog eens goed inlezen en vergelijken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:20

inderdaad Spekkie, je weet niet van welke zorg je gebruik gaat maken. Ik vind het absurd dat een zorgverzekeraar voor je gaat beslissen naar welk ziekenhuis je mag gaan.
Ik zit al jaren bij ONVZ, ik wist ook dat hun restitutiepolis is veranderd. Maar ik vraag me ook af of er nu nog wel 'echte' restitutiepolissen zijn

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:34

janderegelaa schreef:

Het punt met contracten is is dat de zorg in de GGZ nogal eens niet beschikbaar is. De wachtlijsten zijn enorm (juist bij de gecontracteerden, want er wordt te weinig gecontracteerd om voldoende zorg te leveren), en er zijn omzetplafonds waardoor gecontracteerde partijen toch geen zorg mogen leveren na de eerste x patienten. Dan lijkt je verzekering goede dekking te bieden - maar in de praktijk kun je toch nergens terecht.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:40

Ik ga van 175 naar 210… |(

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:52

Ik zie dat vandaag (13 november) alle tarieven bekend zijn van alle verzekeraars. Dus ik ben op zoek gegaan naar de echte restitutiepolissen. Ik denk dat meer mensen hier iets aan hebben :j

Volgens de commerciële Zorgkiezer zijn de enige vrije keuze polissen van de volgende verzekeraars (waarbij ik zelf de voorwaarden heb opgezocht):

Ohra 135,95 (combinatiepolis, 75% GGZ en wijkverpleging zonder contract)
Nationale Nederlanden 137,45 (combinatiepolis, 75% GGZ, wijkverpleging en fysio zonder contract)
DSW 137,50 (combinatiepolis, met nog wel meer beperkingen dan alleen GGZ en wijkverpleging)
Stad Holland 140,75 (restitutiepolis)
FBTO 141,96 (combinatiepolis, 75% GGZ en wijkverpleging zonder contract)
ONVZ 142,50 (combinatiepolis, GGZ en wijkverpleging maximumvergoeding, zie hun eigen lijst)
VvAA 142,50 (combinatiepolis, GGZ en wijkverpleging maximumvergoeding, zie hun eigen lijst)
Ditzo 144,50 (combinatiepolis, met nog wel meer beperkingen dan alleen GGZ en wijkverpleging)
Zorg en zekerheid 147,45 (combinatiepolis, 80% GGZ en 75% wijkverpleging zonder contract)
UMC zorgverzekering 147,85 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
IZA 147,85 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
CZ 149,00 (restitutiepolis)
Aevitea 149,95 (restitutiepolis)
Menzis 152,75 (restitutiepolis)
Studenten Goed Verzekerd (Zilveren Kruis) 152,75 (nog niet bekend op hun website)
Zilveren Kruis 152,75 (restitutiepolis)
IZZ (CZ) 149,00 (restitutiepolis)
IZZ (VGZ) 153,65 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
United Consumers (VGZ) 153,65 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
VGZ 153,65(combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
Zekur 155,15 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
Univé 155,15 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
asr 156,50 (restitutiepolis)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:56

Lizz schreef:
Dat is inderdaad een risico als je geen restitutie neemt. Daarom kijk ik ook altijd wie er wel en geen contract hebben.
Maar ik wil me niet onnodig/dubbel verzekeren. Want dan zou ik alles moeten verzekeren en de top aanvullende verzekeringen moeten nemen.

Het gaat in de vrije zorgkeuze om de basisverzekering (en de daarop aansluitende vergoedingen in de aanvullende verzekeringen, zoals bijvoorbeeld een fysiotherapeut). Hoe je verder je verzekering aanvult met pakketten staat los van de natura of restitutie polis :)

Kinke schreef:
inderdaad Spekkie, je weet niet van welke zorg je gebruik gaat maken. Ik vind het absurd dat een zorgverzekeraar voor je gaat beslissen naar welk ziekenhuis je mag gaan.
Ik zit al jaren bij ONVZ, ik wist ook dat hun restitutiepolis is veranderd. Maar ik vraag me ook af of er nu nog wel 'echte' restitutiepolissen zijn

Dank voor je reactie! Ik kan me hier niet genoeg over uitspreken! :o
En over de echte restitutiepolissen, die zijn er dus gelukkig nog wel heb ik net uitgezocht (zie vorige post van mij).

Shadow0 schreef:
Het punt met contracten is is dat de zorg in de GGZ nogal eens niet beschikbaar is. De wachtlijsten zijn enorm (juist bij de gecontracteerden, want er wordt te weinig gecontracteerd om voldoende zorg te leveren), en er zijn omzetplafonds waardoor gecontracteerde partijen toch geen zorg mogen leveren na de eerste x patienten. Dan lijkt je verzekering goede dekking te bieden - maar in de praktijk kun je toch nergens terecht.

Dank voor de aanvulling :j

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:00

Faelynn schreef:
Hier ook fbto, ik betaal op jaarbasis en heb zojuist de nieuwe tarieven doorgekregen, zou als ik blijf zitten €273 omhoog gaan :oo
Ik heb alleen een basis verzekering en eigen risico op maximaal staan. Ik ga dus ook weer shoppen.

Hier ook, maar dan per maand. Ik ga van 88,95 naar 111,95. Vind het een behoorlijk verschil en ga ook verder kijken. Ik wil mijn eigen risico toch weer terug naar 385,00 maar dat wordt voor mij dan flink bijbetalen voortaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:08

x_spekkie_x schreef:
Ik zie dat vandaag (13 november) alle tarieven bekend zijn van alle verzekeraars. Dus ik ben op zoek gegaan naar de echte restitutiepolissen. Ik denk dat meer mensen hier iets aan hebben :j

Volgens de commerciële Zorgkiezer zijn de enige vrije keuze polissen van de volgende verzekeraars (waarbij ik zelf de voorwaarden heb opgezocht):

Ohra 135,95 (combinatiepolis, 75% GGZ en wijkverpleging zonder contract)
Nationale Nederlanden 137,45 (combinatiepolis, 75% GGZ, wijkverpleging en fysio zonder contract)
DSW 137,50 (combinatiepolis, met nog wel meer beperkingen dan alleen GGZ en wijkverpleging)
Stad Holland 140,75 (restitutiepolis)
FBTO 141,96 (combinatiepolis, 75% GGZ en wijkverpleging zonder contract)
ONVZ 142,50 (combinatiepolis, GGZ en wijkverpleging maximumvergoeding, zie hun eigen lijst)
VvAA 142,50 (combinatiepolis, GGZ en wijkverpleging maximumvergoeding, zie hun eigen lijst)
Ditzo 144,50 (combinatiepolis, met nog wel meer beperkingen dan alleen GGZ en wijkverpleging)
Zorg en zekerheid 147,45 (combinatiepolis, 80% GGZ en 75% wijkverpleging zonder contract)
UMC zorgverzekering 147,85 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
IZA 147,85 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
CZ 149,00 (restitutiepolis)
Aevitea 149,95 (restitutiepolis)
Menzis 152,75 (restitutiepolis)
Studenten Goed Verzekerd (Zilveren Kruis) 152,75 (nog niet bekend op hun website)
Zilveren Kruis 152,75 (restitutiepolis)
IZZ (CZ) 149,00 (restitutiepolis)
IZZ (VGZ) 153,65 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
United Consumers (VGZ) 153,65 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
VGZ 153,65(combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
Zekur 155,15 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
Univé 155,15 (combinatiepolis, 90% gemiddeld gecontracteerd tarief GGZ en wijkverpleging zonder contract)
asr 156,50 (restitutiepolis)

Hmm,
en 90% gecontracteerd tarief, betekent dat 90% vergoed wordt als het niet gecontracteerd wordt? Of snap ik het dan verkeerd?

Wel bedankt voor het uitzoeken _/-\o_ Hier kan ik wel wat mee.