Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 11:32

secricible schreef:
Wat ben je dapper TS om zo open te zijn en zoveel hulp te aanvaarden.
Ook met al die hulp, slecht slapen is gewoon een probleem. Zoek met elkaar naar een duurzame oplossing waarin jullie beide goed kunnen slapen. Ergens een ruimte voor een opklapbed, wellicht kan er toch iets in de kattenkamer.

Ik krijg echt een beetje rillingen van sommige mensen hier. Geeft ze aan dat veel problemen door haar komen heeft ze vast en zeker een toxische partner. Licht ze toe hoe en wat moeten mensen per se melden dat ze niks vriendelijks erover kunnen zeggen. Jeetje zeg...

Helemaal met je eens. Ik schrik hier ook van. Heel bijzondere manier van omgaan met elkaar en het siert ze totaal niet.

Ik denk dat je mijn dingetje bedoelt LoveGlove? Anders heb ik over andere dingetjes gelezen. Het is inderdaad geen goedkoop ding maar er is nu dus nog introductie korting. Dat scheelt toch alweer 15 euro dacht ik. Geld is geld, maar sommige dingen hebben in mijn ogen voorrang om escalatie te voorkomen, dit is in mijn ogen zo'n ding. Slapen is niet alleen voor jullie relatie goed, maar ook voor jou persoonlijk met alle bijkomstigheden.
Ik herken jouw verhaal met dat alles zeer doet, je heel erg de focus hebt gekregen op het snurken, etc. Hier nog zo één. Ik zou ook niet weten bij wie ik moet aankloppen om daar vanaf te komen, dus dat terzijde.
In het aller uiterste geval kan je eens gaan praten met een huisarts over slaapmedicatie wat je kan helpen. Ik heb heel veel stress gehad in 2021 door werk en letsel, ik heb toen tamazepam gekregen om beter te slapen want ik lag hele nachten wakker met storm in mijn hoofd. Valeriaan alleen hielp dus al niet meer. Om mijn lichaam terug rust te geven (welke die heel erg nodig had) kreeg ik die pilletjes. Die mocht ik alleen in noodgevallen gebruiken want het zou verslavend werken. Het heeft mij wel heel erg geholpen en ik kan nu al een hele lange tijd op een goede manier inslapen zonder medicatie en slaap ook gewoon weer door.
Wanneer het buiten erg gehorig is zet ik mijn Numsy aan, maar deze werkt bij mijn vriend niet (denk ik) omdat het te ver weg van mijn gehoor is en het snurken dus niet voldoende overstemt. Hier in combinatie met buren-herrie werkt het wel :)

Dusja, het is een beetje zoeken, een beetje puzzelen, maar uiteindelijk komen we er wel! Veel succes! :(:)

marleen_88

Re: Wat te doen met mijn snurkende vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 11:38

Wat een fijne berichten TS, heel knap van je dat je je eigen mindere kanten ziet en hulp aanvaart.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:12

Idd knap dat je zoveel zelfreflectie hebt!

Heb je zelf al eens een slaaponderzoek ondergaan? Dat kan ook veel inzicht geven!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:51

Cayenne schreef:
Anti-snurk-spray? Daar had ik echt nog nooit van gehoord!
Werkt dat?

Het haalt het volume flink omlaag, en hij snurkt ook minder!
Werkt niet in op de slijmvliezen, dus beschadigt die ook niet :) Ik ben fan haha!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:04

Ts, welke problemen jij zelf ook hebt, door een slechte onderbroken nachtrust wordt je prikkelbaar, slaap tekort breekt iedereen op, ook zonder de problemen die jij noemt. En dat snurk probleem is misschien wel het gemakkelijkste om op te lossen. Het is niet jouw maar jullie probleem want zeker weten gaat je slechte slapen doorwerken in jullie relatie en daar zitten jullie niet op te wachten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 22:11

BigOne schreef:
Ts, welke problemen jij zelf ook hebt, door een slechte onderbroken nachtrust wordt je prikkelbaar, slaap tekort breekt iedereen op, ook zonder de problemen die jij noemt. En dat snurk probleem is misschien wel het gemakkelijkste om op te lossen. Het is niet jouw maar jullie probleem want zeker weten gaat je slechte slapen doorwerken in jullie relatie en daar zitten jullie niet op te wachten.

Is ook zo. Maar apart slapen werkt voor nu even :)
Ik vind het ook geen ramp om een kat bovenop me te hebben liggen. Dat gebeurt nu elke keer dat ik op kantoor lig :')

Cayenne schreef:
Idd knap dat je zoveel zelfreflectie hebt!

Heb je zelf al eens een slaaponderzoek ondergaan? Dat kan ook veel inzicht geven!

Nee. Ik wil dat wel graag doen, gezien ik waarschijnlijk wel een gevalletje apart ben denk ik. Ik heb gille de la tourette en ik tic in mijn slaap ook wat. Lijkt me interessant om dat terug te zien. Maar ook, mijn dromen zijn zo enorm intens soms dat ze me wakker maken. En het zijn geen nachtmerries maar enorme drukke intensieve dromen. Soms is het zo erg dat ik me dan juist moe voel als ik wakker word :=
Ik ben benieuwd hoe dat zal vertalen in een slaaponderzoek. En zoals ik al zei, ik en slaap zijn nooit beste vrienden geweest. Ik heb periodes waar ik snachts veel wakker wordt en niet meer goed in slaap kom gevolgd mer periodes waar ik zo diep slaap dat ik door de wekker heen slaap bijvoorbeeld.

Dus een slaaponderzoek lijkt me wel interessanr om te doen bij mij :=
Wie weet heb ik ook slaapapneu. Je weet maar nooit :')

Maar eerst allergieën testen als ik van dokter ben veranderd, voordat ik overspoeld wordt door hooikoorts in de lente mer dit nieuwe werk. Ik merk het nu al goed. Ik wil tegen die tijd denk ik wel wat medicatie ervoor hebben :=

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 18:04

Eigenlijk heb je gewoon problemen met je executive function. Heb ik ook last van, zit hem bij mij in de combinatie ASS en ADHD plus een beetje cptss. Mijn huishouden wil je ook niet zien :=

En dan is je slaap wel enorm belangrijk ja, zeker binnen een relatie. Kan ik me ook best voorstellen dat de communicatie binnen een relatie ook flink energie kost voor jullie beide.

Slaaponderzoek is best interessant om eens te doen. Ik heb enorme problemen met inslapen, na onderzoek kwamen we er al snel achter dat zodra ik stil wordt of rustig mijn hersenen vier tandjes harder alles gaan proceceren van die hele dag. Nu met wat muziek of podcast is dat al best een stap verbeterd. Slaaponderzoek was ontzettend waardevol want anders hadden ze me aan flinke medicatie willen zetten en daar wordt je ook niet bepaald vrolijk van. Maar mijn hele lijf heeft vaak nogal aparte reacties op medicatie. :').

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-22 22:49

alice0cullen schreef:
Eigenlijk heb je gewoon problemen met je executive function. Heb ik ook last van, zit hem bij mij in de combinatie ASS en ADHD plus een beetje cptss. Mijn huishouden wil je ook niet zien :=

En dan is je slaap wel enorm belangrijk ja, zeker binnen een relatie. Kan ik me ook best voorstellen dat de communicatie binnen een relatie ook flink energie kost voor jullie beide.

Slaaponderzoek is best interessant om eens te doen. Ik heb enorme problemen met inslapen, na onderzoek kwamen we er al snel achter dat zodra ik stil wordt of rustig mijn hersenen vier tandjes harder alles gaan proceceren van die hele dag. Nu met wat muziek of podcast is dat al best een stap verbeterd. Slaaponderzoek was ontzettend waardevol want anders hadden ze me aan flinke medicatie willen zetten en daar wordt je ook niet bepaald vrolijk van. Maar mijn hele lijf heeft vaak nogal aparte reacties op medicatie. :').

Ja dat heb ik ook. Door stilte gaat mijn brein als een tierelier. Word je gek van. Al helemaal als je probeert te slapen :')

En ik heb dat met medicatie ook _O-
Van paracetamollen krijg ik bijvoorbeeld hoofdpijn en ik hoef ook maar 5 mg per dag aan adhd medicatie te nemen. Meer is meteen te veel :')

En inderdaad, ADHD, ASS en c-ptss is een rotte combi om te hebben als ja fatsoenlijk wilt functioneren. Maar ik heb waarschijnlijk ook een zeldzame genetische afwijking in het vcp gen waar ik niet zoveel vanaf weet. De kennis zit bij mijn bioligische moeder die ik nier meer zie. En om daar onderzoek naar te doen gaat waarschijnlijk duur zijn, gezien her zo zeldzaam is. Mijn moeder was in feite (een van) de eerste waar ze haar meest duidelijke symptoom ontdekte: rillen. Bij haar specifiek rillen haar armen en handen heel veel. Ik heb dat rillen ook een beetje. Maar ik heb het ook in mijn benen. Daar meer dan mijn handen. Mijn voormalige jeugdzorg coach zei eens dat ADHD en ASS ook vaak bij de afwijking komen. Verder is er ook niks aan te doen en wordt het erger naarmate je ouder wordt. Meer dan dat weet ik niet. Maar ik denk wel dat ik het heb. Vanuit daar zou ik ook veeel antwoorden kunnen krijgen. Waarom moet alles geld kosten? :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 02:34

Dat zijn wel heel veel heftige klachten TS.
Mocht je dat rillen willen laten onderzoeken.. Kun je geen doorverwijzing krijgen van de dokter? Kost dan hooguit je eigen risico.
Ik weet als geen ander hoe heftig slaapproblemen kunnen zijn. Ik heb 3 slaaponderzoeken gehad in het ziekenhuis, ben intern geweest bij een slaapkliniek en mijn problemen zijn helaas niet op te lossen. Tijdens een gunstige nacht slaap ik hooguit 4 uurtjes (en vaak niet eens achter elkaar).
Het kan je echt opbreken, vandaar dat ik denk dat in jouw geval het heel belangrijk is dat je -in ieder geval voorlopig- apart slaapt. Dan kun je in ieder geval iets slapen en ondertussen verder zoeken naar een oplossing.