Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36758
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:54

Ik vind het ook vrij pittig inderdaad en dat voor iemand die helemaal niet van sporten houdt eigenlijk. :')

Maar ik moet echt nog wat kilo's kwijt, al heb ik er nu ongeveer tien af.

Soms mis ik de motivatie en ga ik puur op doorzettingsvermogen naar de sportschool. Had dan liever op de bank blijven liggen. :') Maar als ik eenmaal ben geweest is het dan wel goed.

Eulogy
Berichten: 5754
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:27

Knap van je inderdaad! Denk dat niemand elke dag gemotiveerd is om te gaan, dus heel goed juist dat je ook zonder motivatie gaat :j

Ik heb ook best vaak geen zin :') Maar ik vind het erger om achteraf te balen dat ik niet heb getraind.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:27

Weet niet hoe dat bij jou werkt, maar ik moet me bij onze gym aanmelden als ik wil komen trainen. Dat is de grootste stok achter de deur die ik ooit heb gehad :j Ik ga bijna nooit - niet.

Roosch

Berichten: 36758
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:58

Dat is bij ons ook zo,maar je kunt de aanmelding terugtrekken. :))

Ik ben ook bijna geen enkele keer niet gegaan, maar als ik echt geen zin heb dan kan ik mezelf gewoon uitschrijven. :))

Zertab

Berichten: 12419
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:58

Roosch, ik vind het echt knap van je!

@Renee: ik moet mijzelf ook aanmelden. Inderdaad een goede stok achter de deur!


Gisteravond echt heerlijk getraind en begin eindelijk weer iets van mijn oude gewichten terug te krijgen (bijvoorbeeld 17 kg squat en 17kg rug, daar ben ik echt wel trots op). Nu verder trainen :D

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:37

Oh bij ons kan dat niet, dan moet je een reden aangeven en vervalt je aanmelding. Dus kun je nog maar 2x gaan ipv 3x.

Lekker bezig Zertab!

Zertab

Berichten: 12419
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:49

Bij ons kan ik wel afmelden, en er zit geen maximaal aantal inschrijvingen aan. Dus ik kan elke dag alles doen zeg maar.

Roosch

Berichten: 36758
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:55

Hier ook, ik mag onbeperkt gaan. :))

Maar in de praktijk meld ik me gelukkig maar heel weinig last minute af. Zoals vandaag heb ik me wel afgemeld voor vrijdag want dan andere plannen.

Grootste uitdaging voor mij is dat enkele van m'n groepslessen vaak rond half 8 pas beginnen. Dan heb je gewerkt tot een uur of 5, gegeten, je ploft even op de bank.. en dan moet je je weer bij elkaar rapen.
Dat kost af en toe wat moeite.

Rest van de week gaat het goed, omdat dat ook niet in de avond is. Ik moet er maar doorheen zeggen we dan. :')

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:15

Ik ken dat inderdaad @Roosch. Vanavond is kickboksen om 20:30. Dan heb je gewerkt, eten gekookt/gegeten, kind naar bed gebracht, ga je even op de bank zitten... En dan moet je er vanaf. De zwaarste stappen om te zetten. Als je eenmaal weer in beweging bent en klaar staat om te beginnen dan gaat het altijd wel weer ;)

Mijn man zegt altijd: zonder zin kan het ook. Dus dat zeg ik dan ook maar tegen mezelf :P
Meestal komt de zin vanzelf wel als je bezig bent... Of niet, maar ook dan kun je het afmaken en daarna lekker naar huis gaan. Haha.

Eulogy
Berichten: 5754
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:49

Oh ja vreselijk. Ik ga altijd direct door na werk, anders vind ik het echt janken om later nog van de bank af te moeten :+

Josien_

Berichten: 9055
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:35

Haha wel herkenbaar, vanavond om 20.00 crossfit. Dat wordt ook even van de bang slepen..
Gelukkig is de spierpijn van zaterdag bijna over :D .

Marije_jiplover

Berichten: 25416
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:37

Mijn kickbokstraining is gelukkig voor het eten al.
Daarna zou ik ook wat meer moeite hebben, denk ik.

xPabloBokt

Berichten: 9518
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:45

Mag ik me ook melden?

Ik ben niet fanatiek sporter, maar ik ga wel binnenkort beginnen met de sportschool en ik wil er minimaal 10 kilo af :)

Op het moment rij ik een uurtje in de week paard. Ik wil sowieso een avond in de week gaan fitnessen en dan eventueel nog een groepsles erbij. Zag dat ze bij mijn sportschool een les Powerkick hebben en dat leek me wel tof om te proberen.

Vanavond heb ik mijn meet- en weegafspraak.

Zertab

Berichten: 12419
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:00

Herkenbaar. Maandagavond begint de bodypump om 20:00. Dan moet ik mijzelf er echt naar toe slepen.

Roosch

Berichten: 36758
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:01

Ik heb het nu opgevangen door eerst naar de winkel te lopen na het eten en daarna gelijk door te gaan naar sportschool. Waar ik drie kwartier te vroeg was. Maar hey ik ben niet ingekakt na het eten. :')

Eerst maar even op de crosstrainer dan maar.

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:32

Ik ben nog een beetje zoekende.

Op moment doe ik:
Maandag of dinsdag wandelen met een vriendin

Woensdag paardrijden en badminton

Zaterdag paardrijden en vaak nog wel een stuk wandelen

Zondag hardlopen of wandelen of zwemmen en wandelen.

Het zwemmen vind ik weinig aan maar geeft wel een voldaan gevoel.

Door chronische pijnklachten aan mijn hand zijn lessen als bodypump afgevallen. Alles wanneer er gewicht of druk op komt is pijnlijk. Toen is de lol met fitness er wel afgegaan.

S_imonee

Berichten: 3847
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:51

Dat is zeker een goede week KletsKoekje. Fijn dat je het zo leuk vindt!

Dat hoor ik ook vaak terug van mijn zumba dames die liever niet om 20:00 uur komen, Zertab.
Ik probeer zelf altijd nog iets "actiefs" te doen voor ik ga sporten. Voor het sporten op de bank ploffen is voor mij niet zo'n goed idee.

Dat is top Renee1991.

Dat is een vol schema Roosch. Ik snap dat je dan af en toe wat motivatie nodig hebt. Het is wel lekker afwisselend met verschillende sporten.

Welkom xPabloBokt.

Waar ben je dan nog zoekende in SsSimonee? Wat voor sport je nog zou kunnen doen?
Jouw schema ziet er ook lekker gevuld uit :D

Ik voel mij al een paar dagen vreselijk down. Gisteren thuis gesport en vandaag met een dansles mee gedaan. Dat geeft toch wel een goed gevoel.
Morgenochtend ga ik een lesje pilates doen. Donderdag mag ik weer een Zumba les geven en vrijdagochtend een kleine 45 minuten yoga.
Het weekend weer paardrijden en misschien nog wel even wandelen.
En ik moet nodig mijn fysio oefeningen weer gaan doen. Ik merk dat ik weer last krijgt/vast zit van/in mijn heup.. -O-

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:03

Citaat:
Waar ben je dan nog zoekende in SsSimonee? Wat voor sport je nog zou kunnen doen?
Jouw schema ziet er ook lekker gevuld uit :D

Ik voel mij al een paar dagen vreselijk down. Gisteren thuis gesport en vandaag met een dansles mee gedaan. Dat geeft toch wel een goed gevoel.
Morgenochtend ga ik een lesje pilates doen. Donderdag mag ik weer een Zumba les geven en vrijdagochtend een kleine 45 minuten yoga.
Het weekend weer paardrijden en misschien nog wel even wandelen.
En ik moet nodig mijn fysio oefeningen weer gaan doen. Ik merk dat ik weer last krijgt/vast zit van/in mijn heup.. -O-




Ik dacht wel weer te willen fitnessen en dan meer sh'bam/jam.

Maar nu ik gestart ben met wandelen op maandag of dinsdag avond met een vriendin heb ik ook weer een extra beweeg moment.

Ik mis ergens iets. Maar aan de andere kant zit ik ook aardig vol qua tijd. Werk ook 32 uur per week en dat is een pittige baan.

Roosch

Berichten: 36758
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:07

Wat ik ook lastig vind is het feit dat ik fulltime werk, nog een opleiding doe en ook best wel behoefte heb aan rust af en toe. Al met al ben ik vaak ruim 8 uur bezig met sport en dan moet ik vaak in het weekend wel de rustmodus in.

Ik hoop dat zodra ik op mn streefgewicht ben ik wat meer kan doseren en ipv 4/5 keer per week prima af kan met 2 a 3 keer per week. Want gek genoeg vind ik sport echt helemaal niet leuk. :')

Zertab

Berichten: 12419
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:06

Dat is best slim om gewoon niet op de bank te ploffen, dan hoef je er ook niet vanaf te komen :')

XxLMMxX
Berichten: 3130
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 22:09

Sterkte simonee.
Ik hoop dat het sporten je weer wat opvrolijkt.
Ik voel mij ook nog steeds slecht helaas.
Ik probeer wel te sporten, gewoon naar dingen gaan waar ik zin in heb. Maar ik merk dat hardlopen daardoor er wel bij in schiet de laatste tijd helaas. Ik hoop dat ik dat in de loop van de week weer op kan brengen.

S_imonee

Berichten: 3847
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 20:26

Dankje XxLMMxX. Jij ook sterkte. Vervelend dat je je nog steeds slecht voelt.
Goed dat je wel sport en dingen doet die je leuk vindt. Hopelijk wordt het daar beter van.
Ik heb vandaag wel een goede dag, gelukkig :)

Sh'bam schijnt ook wel leuk te zijn indd. Het is dat ik al twee x per week zumba geef, maar anders is dat wel iets wat ik een keer had willen proberen.
Ik snap wat je zegt. Werk en sport en privé dingen, het is allemaal wel veel.
Ik hoop dat je dat wat je mist, kan vinden, SsSimonee!

Zertab schreef:
Dat is best slim om gewoon niet op de bank te ploffen, dan hoef je er ook niet vanaf te komen :')

Ik zou zeggen: probeer het een keer! :D

Lieke

Berichten: 11354
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:12

Roosch, is het niet een optie om door te zoeken naar een sport die je wel leuk vind, of heb je al veel uitgeprobeerd? Dat is het zoveel makkelijker vol te houden.

Maar opstaan nadat je op de bank bent neergeploft blijft lastig. Hier is dat meestal niet het geval, ben ergens tussen 19.00-19.30 klaar met eten/opruimen/kinderen naar bed en dan ga ik gelijk door. Ik ben gelukkig ook niet gebonden aan vaste lestijden. Klimmen doe ik wel samen, dus dan spreek ik wel een tijd af. Alleen dinsdag kan ik pas de deur uit om 21.00 uur, dan moet ik mezelf nog weleens een schop onder de kont geven.

Lees ook dat er nog best wat mensen willen afvallen, hier wil ik ook graag nog wat kilo's kwijt (ook omdat dat direct een positief effect heeft op klimmen/hardlopen), maar hou echt van eten, dus dat blijft lastig.

Marije_jiplover

Berichten: 25416
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:47

Ik heb gisteren mijn eerste wandeling van wel 2 km weer gemaakt na mijn corona besmetting.

Ik had op zich wel verder gekund, maar wilde niet te veel ineens.
Mijn partner heeft long covid opgelopen na onze eerste besmetting in maart 2020, en daar heeft hij nog last van.
Dus ik doe liever even rustig aan nu, kijken wat mijn lichaam weer kan.
Vandaag ga ik wel weer een eindje lopen, morgen hoop ik weer op mijn pony zijn rug te stappen.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:24

XxLMMxX hoe komt het dat je je slecht voelt? :(:) Misschien heb je dat al wel gezegd maar heb ik het even niet mee gekregen. Misschien fijn om de lat niet te hoog te leggen voor jezelf.

Rustig opbouw inderdaad Marije :j

Ik heb gisteravond weer HIIT training meegedaan, jemig, ik was helemaal leeg. Nu overal spierpijn :') Volgens m'n horloge 580 kcal verbrand :+