Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:44

Sizzle schreef:
Ah wat vervelend. Veel sterkte gewenst voor je man.

tnx! Ik zit hem nu achter de broek om al die afspraken af te zeggen

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:55

8nnemiek schreef:
Dat is gewoon onderzocht en bewezen; mensen met symptomen zijn besmettelijker.
En als je je grieperig voelt en je gaat zonder te testen naar buiten dan ben je net zo asociaal bezig. Waarom zou je wel testen voor je eigen moeder, maar niet voor iemand anders zijn/haar moeder die je wellicht in de supermarkt tegen gaat komen?

Ga jij een test doen elke keer als je verkouden bent dan ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:05

Jee Morrie, sterkte! Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn en er goed doorheen komen.
hahahatsjoe schreef:

Natuurlijk doe ik elke keer een test. Dat wordt niet voor niks geadviseerd.
Nu weet ik niet hoe vaak jij dan wel niet verkouden bent, maar ik voel me hooguit een paar keer per jaar eens minder lekker, en een paar keer per jaar een thuistest doen overleef je heus wel :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:10

De huidige thuistesten zijn echter zeer waarschijnlijkniet meer betrouwbaar voor huidige varianten. Las een paar weken terug dat eerste onderzoeken aanwijzen dat waarschijnlijk ruim 30% niet meer opgepikt wordt. Officiele cijfers heb ik nog niet gezien.
Ik weet behoorlijk zeker dat minimaal mijn man laatst weer covid mee naar huis genomen heeft (was op de piek in de UK geweest). De zelftests bleven echter negatief ookal waren de symptomen hetzelfde alsxde keer ervoor.

Yummy

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:19

Ik heb geen flauw idee of ik corona heb gehad. Wel paar keer ziek geweest en getest maar negatief. begin dit jaar deed ik voor de grap een zelftest die positief was. afspraak gemaakt bij de GGD maar negatief. 2 dagen later weer een (overduidelijke, duidelijker dan de vorige) positieve zelftest. Weer naar de GGD maar wederom negatief. Heb opgebeld met de GGD en die zeiden dat ik corona had want de GGD testen waren onbetrouwbaarder dan de zelftesten? _/-\o_ Heb toen nooit klachten gehad maar voor de zekerheid wel in quarantaine gegaan

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:21

8nnemiek schreef:
Jee Morrie, sterkte! Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn en er goed doorheen komen.
hahahatsjoe schreef:

Natuurlijk doe ik elke keer een test. Dat wordt niet voor niks geadviseerd.
Nu weet ik niet hoe vaak jij dan wel niet verkouden bent, maar ik voel me hooguit een paar keer per jaar eens minder lekker, en een paar keer per jaar een thuistest doen overleef je heus wel :=

Nu ben ik al zeker een jaar niet meer ziek/verkouden geweest dus nooit hoeven testen.
Maar in mijn omgeving wordt er tegenwoordig niet veel meer getest. ‘Het zal wel corona zijn, die test heeft verder geen nut’- idee. En eerlijk is eerlijk, zo is het wel effectief.

Ik merk dat in het begin van corona mensen direct meldden als ze corona hadden en dan alles afzeggen. Nu krijg ik eerder berichten in de trend van ‘hey, ik heb verkoudsheidsklachten maar test niet gedaan. Is dat ok om af te spreken?’ Of zelfs ‘hey, ik ben positief getest maar geen/weinig klachten, is dat nog ok om te komen?’. Dus er wordt wel nog gemeld maar niet per se meer getest of in isolatie gegaan afhankelijk van de voorkeuren van de ander. Persoonlijk is het voor mij altijd prima om toch langs te komen, imo is er toch geen ontsnappen aan op termijn. Maar tot nu toe zelf dus nog nooit positief :')

Over die superverspreiders: de enige keren dat ik ‘grootschalig’ iets heb geweten was een collega van mij die een heel schoolfeest heeft aangestoken en een vriendin de halve familiebbq. Beiden zijn slechts de volgende dag positief getest en wisten het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:10

hahahatsjoe schreef:
[***] schreef:
Nou ja, dankzij iemand als germie ben ik altijd doodop en heb ik altijd een hoge hartslag en sinds ik corona heb gehad ben ik om de haverklap ziek.
Fijn dat het voor jullie niet erg was, voor anderen wel.

Als je zo stoer bent om domme dingen te doen waardoor anderen risico lopen moet je ook zo stoer zijn om met de reacties te dealen.

Dat ligt niet aan iemand als germie maar aan je eigen afweer.

Nou, nee. Ik ben besmet geraakt door contact met iemand die bewust besmet naar een zeer drukke plek ging. Ik wist dat niet en ben dichtbij geweest.
Uiteraard kan ik het stomtoevallig in de trein onderweg hebben opgepikt, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat dat voor iedereen geldt die daar die avond besmet is geraakt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:29

Poekkie schreef:
Dat durf ik dus echt wel betwijfelen.
Die paar extra contacten gaan het imo het verschil niet maken tussen de grote hoop.

Klopt , net als die paar dronken automobilisten die iemand doodrijden op de grote hoop van auto ongelukken ook niet het verschil maken, toch vinden we daar wat van.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:04

Toen ik corona had waren het verkoudheidsklachten en af en toe plots zo ontzettend moe.

Ik heb mij 1 middag ziekgemeld omdat ik zo zo ontzettend moe was. Slapen ging helaas niet. Die middag had mijn moeder (ook corona-besmetting ;) ) toevallig van het werk een online lezing. Deze ging over een reuzeinteressant onderwerp waar ik toevallig op ben afgestudeerd. Ik ben er uit nieuwsgierigheid bij gaan zitten, maar er is echt niets blijven hangen. Dat zegt genoeg. Normaal ben ik een spons :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:16

Mijn man heeft het een paar weken geleden gehad, keelpijn en spierpijn, verder viel het gelukkig mee. Hij heeft 2 nachten in de blokhut geslapen en we hebben verder wat afstand gehouden in huis als we er allebei waren. Ik heb een paar keer een test gedaan maar gelukkig niet gekregen. Hij heeft ook geen rest verschijnselen gelukkig.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:52

Prairy schreef:
Mijn man heeft het een paar weken geleden gehad, keelpijn en spierpijn, verder viel het gelukkig mee. Hij heeft 2 nachten in de blokhut geslapen en we hebben verder wat afstand gehouden in huis als we er allebei waren. Ik heb een paar keer een test gedaan maar gelukkig niet gekregen. Hij heeft ook geen rest verschijnselen gelukkig.

Dan is jouw afweer goed, werkt je immuunsysteem goed.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:57

Hier 2 weken geleden besmet geraakt op vakantie in Zweden. Ik kreeg keelpijn en voelde mij niet helemaal fit.

Heb afgelopen pandemie vaker keelpijn gehad en echt goed ziek van. Maar alle testen negatief. Ging ik nu ook van uit. Hadden een paar koude avonden gehad en gewoon in de voortent van de caravan gezeten. En vaak word ik dan idd ziek.
Maar voor de zekerheid wel een test gehaald en getest en nog voor de controle streep was de test streep er.

Was toen wel moe en dus keelpijn maar niet heel ziek. Mijn man testen negatief dus overlegd met camping eigenaren (waren Nederlands dus wel zo makkelijk overleggen) en besloten de dag er na in de vroeg ochtend naar huis te rijden.

Die avond alles ingepakt ik in de caravan man de tent en alles wat er in stond.

Die nacht heb ik bijna niet geslapen ging mij steeds beroerder voelen. Kreeg ook koorts. Om kwart over 6 weg gerdeb op de camping. En de rit met moeite door gekomen met paracetamol en ibuprofen. Gelukkig hebben we een wc in de caravan die dus onderweg gerbuikt. Mijj man was gelukkig nog negatief dus de hoog nodige keren dat hij ergens naar binnen moest heeft hij dat gedaan.

Ik ben een week ziek geweest. Erg snel buiten adem. Moe en beroerd. Keelpijn was dag 2 al wel zo goed als weg. Wel erge hoofdpijn.

Mijn man teste woensdag ochtend nog negatief. Is toen boodschappen gaan doen wel afstand houden en mondkapje op. In de avond teste hij positief. Donderdag was hij echt goed ziek en moest overgeven. Daarna knapte hij wel op. Bleef wel moe en snel buiten adem en de hoofdpijn bleef.

Donderdag avond kreeg mijn oudste dochter klachten. Bijde kids maar getest oudste positief jongste negatief. Oudste heeft die avond en de ochtend er na keelpijn, hoofdpijn en misselijk. Daarna geen klachten meer.

Jongste bleef negatief en geen klachten. Tot gisteravond precies 2 weken na mij. Loopneus en wat verhoging. En dus positief. En dat in haar eerste schoolweek in groep 3. Ze voelt zich gelukkig niet ziek, alleen last van der neus.

Mijn man is inmiddels weer volledig aan het werk alleen nog wat moe maar niet extreem.

Oudste dochter is volledig hersteld en gewoon naar school.

Ik ben nog erg moe snel buiten adem vooral met langer praten en staan/lopen. Hoest nog iets. Werk ook nog niet omdat ik calcenter werk doe en bellen nog niet gaat. Zijn nu aan het kijken of ze wat kunnen vinden voor mij zonder bellen zodat ik wel kan opbouwen.

Kinderen hebben eind februari ook corona gehad dit jaar (voor het eerst) en zijn daar lang ziek van geweest. Mijn man en ik zijn negatief gebleven. Wel lichte klachten dus hele gezin in quarantaine. (Was toen net dat je niet meer in quarantaine hoefde als je in contact was geweest).

Hoop dat mijn klachten snel over zijn. Kan niet zo veel en daar baal ik van.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:44

Hoe is het met jullie?

Ik ben nog steeds knettermoe :O
Ik baal er echt van.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:02

Hier gisteren ochtend een bijeenkomst gehad waar ik niet veel hoefde te doen/praten. En in de middag 2 uurtjes gewerkt. Doe calcenter werk van uit huis, maar nog niet gebeld. Alleen collega's in teams ondersteunt als ze vragen hebben dat waren er niet veel en mijn mail bij gewerkt. Ik was gesloopt en merk ook dat vandaag minder gaat.
Vandaag Oudste opgehaald van school (nou ja ze ging uiteindelijk spelen bij iemand anders) en bij speelafspraak opgehaald. Jongste vermaakt zich erg goed zelf. En vanavond 10 min gewandeld. Langer ging echt niet.

Daihyo vervelend he die vermoeidheid. Ik raak ook snel buiten adem jij ook?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:09

[***] schreef:
Nou ja, dankzij iemand als germie ben ik altijd doodop en heb ik altijd een hoge hartslag en sinds ik corona heb gehad ben ik om de haverklap ziek.

Als je zo stoer bent om domme dingen te doen waardoor anderen risico lopen moet je ook zo stoer zijn om met de reacties te dealen.

Dus jij legt de schuld bij mensen zoals germie?

Volgens mij heb jij dit toch echt te danken aan jouw eigen gezondheid.
Als je straks overgewicht/hoofdpijn krijgt of hebt krijgen wij dan ook de schuld zeker. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:24

_Mir schreef:
[***] schreef:

Als je straks overgewicht/hoofdpijn krijgt of hebt krijgen wij dan ook de schuld zeker. :')

Ik wist niet dat overgewicht een besmettelijk virus was :+ weer wat geleerd :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 22:16

_Mir schreef:
[***] schreef:

Dus als je ernstig ziek wordt van corona ligt dat aan jezelf? Genoeg mensen die hartstikke fit en jong zijn met een enorm gezonde levensstijl en enorm gevloerd worden door corona.

Ik gun niemand wat , maar bij dit soort opmerkingen denk ik wel eens goh krijg het maar eens....

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:53

_Mir schreef:
Kinderachtige reacties op het bericht van germie. Jaloers ofzo gok ik.

Ik heb het ook eens gehad, gewoon als normale griep. Boodschappen heb ik gewoon gedaan, ik heb gewoon normaal geleefd. Ben alleen dus ging ook niet anders. Niets aan de hand. Griep bestaat nl al eeuwen lang, maar sommige zijn er nu ineens extreem bang voor.

De gevaccineerde in mijn omgeving hebben het meerdere keren gehad en werden er zieker van. Ieder zijn eigen (bewuste) keuze.

Gadverdamme wat asociaal, zulke mensen gun je bijna een afschuwelijk verloop zoals sommigen hier in het topic hebben mee moeten maken :n

OT: ik heb het zelf al die tijd kunnen ontlopen maar zit er nu helaas midden in. Ik sport 5x per week en leef vrij gezond (niet roken, niet drinken, geen drugs, relatief gezond eten en dus veel beweging) en ik ben normaal gesproken nooit ziek. Een snotneus is al een behoorlijke zeldzaamheid :+
Ik ben er helaas toch zieker van dan ik onbewust had gehoopt/verwacht. Hoofdpijn, moe maar niet kunnen slapen 's nachts, keelpijn, hoest de longen uit mijn lijf, druk op mijn borst, veel vastzittend slijm, geur en smaak wisselen tussen normaal en afwezig, 0 concentratie, met vlagen verhoging/zweten en ik zit onder de jeukende/pijnlijke bulten. Zit nu op dag 5 en merk inmiddels een heel kleine verbetering, dus hopelijk zet dat snel door.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:43

Ik ben er 2 dagen echt ziek van geweest. Boven de 39 graden koorts en heb ballen opgehoest wat leek op de inhoud van een abces :r . Nu vooral nog steeds hoesten na inspanning.. ik heb een goede conditie en sport 4x per week maar heb nu na 300m hardlopen al een hartslag van 185... We zijn nu 3 weken na besmetting en geur en smaak beginnen nu beetje terug te komen maar was compleet weg. Vooral dat verdwijnen van conditie frustreert heel erg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:02

Klinkt bekend, ik kwam de trap nog niet meer op in het begin, boven was ik al helemaal buiten adem. Beterschap! Hopelijk heb je snel je conditie terug.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 02:27

Bizar hoe verschillend het ziekteverloop bij iedereen is he?
Ik heb t 2x gehad.

Eerste keer 1 dag extreme spierpijn in mn rug (maar had de dag ervoor 14 schapen bekapt, dus dacht dat dat t was haha) en lichte keelpijn voor 1 dag. Oh en geen smaak en reuk. Verder niet ziek. Beetje verkouden.

Tweede keer voelde ik dat kriebeltje in mn keel weer 1 avond. En licht verstopte neus. Dat was t.

Aan beide keren geen vermoeidheid of wat dan ook overgehouden. Heel erg fijn :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:44

Sizzle schreef:
De huidige thuistesten zijn echter zeer waarschijnlijkniet meer betrouwbaar voor huidige varianten. Las een paar weken terug dat eerste onderzoeken aanwijzen dat waarschijnlijk ruim 30% niet meer opgepikt wordt. Officiele cijfers heb ik nog niet gezien.
Ik weet behoorlijk zeker dat minimaal mijn man laatst weer covid mee naar huis genomen heeft (was op de piek in de UK geweest). De zelftests bleven echter negatief ookal waren de symptomen hetzelfde alsxde keer ervoor.

Dit is niet waar. Ik heb zelf 2 weken geleden corona gehad en vroeg dit aan de medewerker bij de GGD. De thuistesten zijn voor ongeveer 85% betrouwbaar met de huidige variant.

Zelf ben ik waarschijnlijk bij het sporten besmet geraakt. De dag daarna had ik een familiedag maar geen symptomen. Dit was zaterdag
Zondag ben ik thuis gebleven en alleen boodschappen wezen doen.
Maandag kreeg ik lichte klachten, thuistest was negatief. Maandagavond werd ik zieker
Dinsdagmorgen wakker geworden met zware hoofdpijn en last van mijn oor. Positief.
Daarna vrijwel alles voorbij zien komen. Pijn met hoesten, pijn met niezen, pijn in mijn benen, koud hebben, slijm ophoesten en slijm wat niet verder kwam, heel even reukverlies en diarree.

Alleen mijn zus en ik hebben corona gehad, de rest van de familie niet.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:50

Ik heb afgelopen juni voor het eerst Corona gehad, opgelopen bij een klant (ik ben huishoudhulp).

Ik heb het maandag opgelopen, en ben woensdag halverwege mijn werkdag heel ziek geworden. Knallende hoofdpijn, koorts, het gevoel alsof ik ging flauwvallen. We zaten in een hittegolf op dat moment, dus ik had wel meteen door "dit is niet goed" haha.

Ik heb de werkdag afgemaakt en ben thuis onder een donsdeken gekropen. Ik had net geen 40° koorts. Donderdag naar de dokter, ik testte uiteraard positief.

Ik voelde me vooral heel slap, en had ontzettende hoofdpijn. Ik proefde en rook ook niets meer.
Zaterdag is mijn vriend ook zien geworden, hij had de mannelijk "ikgadood" variant :')

Ik ben toen een week flink ziek geweest, en nog een week of 2 héél snel heel moe. Veeeeeel geslapen. Pas na pakweg een maand had ik mijn smaak en geur terug.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:25

Purny, het ligt heel erg aan de leverancier.
Maar de algemene betrouwbaarheid is omlaag gegaan.

„With the emergence of omicron, sensitivities were found to decrease to 80.9% for Flowflex, 73.0% for MPBio, and 70.3% for Clinitest.“

Als je geen symptomen hebt dan schrijft een Nederlandse vakgroep (UMC) nog vóor de omicron (dec. 21):
„Betrouwbaarheid is 90 procent (met symptomen) en 39 procent (zonder symptomen) voor de nasale zelftest. Uit deze cijfers blijkt dat de nasale zelftest voldoende betrouwbaar is, maar alleen bij personen die op het moment van de test symptomen van een coronabesmetting hebben. Bij personen zonder symptomen is de neustest echter onvoldoende betrouwbaar.“

Verder nog:
The overall sensitivity of the rapid antigen tests was determined to be 63.0%. Among the symptomatic participants, RATs had a sensitivity of 77.8%, but this dropped to 39.2% in asymptomatic patients.
https://www.contagionlive.com/view/comp ... ng-omicron

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 10:49

Ik heb nu corona.. Ik moet zeggen dat 't me alles meevalt.. Wel flinke hoestbuien en wel heel moe, maar verder voel ik me gewoon prima.. Ik ruik en proef ook nog alles.. (Helaas, want nu ik me verveel, snaai ik echt te graag :') )

Morgen mag ik in feite weer aan het werk, maar ik ga wel even met mijn leidinggevende in overleg wat 't beste plan is ivm moeheid..