Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitobeer

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:09

De moed zinkt in mijn schoenen. Ik sta van 14u tot 22u te werken en ik verwacht dat we richting de 36 graden zullen gaan binnen in de fabriek.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:14

Dreamy schreef:
truus1957 schreef:
Het is buiten toch wel oppassen geblazen. Ik las gisteren dat in Spanje, waar het nog warmer is, een wegwerker in elkaar is gezakt en is overleden. Lichaamstemperatuur van de arme man was 41,6.

Oef, als ik dit lees besef ik me dat ik echt geluk heb gehad. Heb een insult gehad paar weken geleden en temperatuur is toen gemeten op 42,3 :=

Ik ga werken tot 12u in de airco en dan lekker m’n (hopelijk gewoon koel blijvende) woning in. :j Gewoon rustig aan.

Dan heb je echt geluk gehad Dreamy!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:14

kitobeer schreef:
De moed zinkt in mijn schoenen. Ik sta van 14u tot 22u te werken en ik verwacht dat we richting de 36 graden zullen gaan binnen in de fabriek.

Ijszakjes onder je t-shirt steken. Kijk naar de sporters, voorbeelden genoeg en bijzonder efficiënt :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:15

Ik heb een zwembad in mijn tuin staan en airco in huis. Voor de paarden is alles geregeld en de honden laten we vroeg en laat uit.

Het is gelukkig maar 2 dagen. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:31

Ik ben heel benieuwd of de geplande werkzaamheden in mijn huis door kunnen gaan.
Ik had het wel geweten als ze niet door kunnen gaan. Ik ga gewoon in een tram zitten met airco :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:32

kitobeer schreef:

Pas op jezelf hoor. Er zijn geen harde normen voor vanuit de Arbowetgeving, maar de werkgever heeft wel de plicht om het veilig te houden. (En als de fabriek zelf niet zomaar koeler kan dan zijn er in elk geval nog zaken zoals korter werken met meer pauze, voldoende koel drinkwater en elkaar goed in de gaten houden die van invloed kunnen zijn.)
Advies is om bij problemen zoveel mogelijk samen naar de werkgever te stappen om een oplossing, maar als het echt niet anders kan en het levert gevaar op, stoppen en melding doen bij de Inspectie en de vakbond inschakelen. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -inspectie (Artikel van een paar jaar terug, dus wellicht dat het niet meer volledig up to date is.)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:33

Wij hebben een diploma uitreiking op school... Zie er gewoon tegenop.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:36

Wij krijgen misschien een extra pauze van 10 minuten maar dat zet echt geen zoden aan de dijk hoor. Of een ijsje. :+ Lief bedoelt maar er is geen airco, en dat is eigenlijk wat ze moeten installeren...want na dat ijsje en die pauze moet je weer in de hitte lichamelijk werk verrichten. :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:52

Voor de mensen die in de hitte op hun werk zitten, er zijn oa koelpetten, sjaaltjes en polsbandjes die heerlijk verkoeling geven!
Ook matjes voor aan je bureaustoel etc! Echt een uitkomst!
https://www.mensenverkoeling.nl/

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:56

Over mijzelf maak ik mij idd ook geen zorgen. op kantoor is heerlijke airco. mn bijrijdster gaat gelukkig dinsdag op het heetste van de dag naar mn paard. en mn moeder zorgt voor de konijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:26

Ik werk op kantoor dus overdag zit ik heerlijk met de airco aan. De fabriek gaat om 12:30 uur dicht. Het wordt daar echt te warm maar de mensen van kantoor werken door.

De paarden gaan morgen en dinsdag van 12:00-18:30 naar binnen en we zetten ventilatoren aan.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:27

Shadow0 schreef:
kitobeer schreef:

Pas op jezelf hoor. Er zijn geen harde normen voor vanuit de Arbowetgeving, maar de werkgever heeft wel de plicht om het veilig te houden. (En als de fabriek zelf niet zomaar koeler kan dan zijn er in elk geval nog zaken zoals korter werken met meer pauze, voldoende koel drinkwater en elkaar goed in de gaten houden die van invloed kunnen zijn.)
Advies is om bij problemen zoveel mogelijk samen naar de werkgever te stappen om een oplossing, maar als het echt niet anders kan en het levert gevaar op, stoppen en melding doen bij de Inspectie en de vakbond inschakelen. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -inspectie (Artikel van een paar jaar terug, dus wellicht dat het niet meer volledig up to date is.)

15 min meer pauze op gans de shift meer zal er niet in zitten. En het helpt niet dat ik teamleider ben. Ik heb een voorbeeld functie. 2j terug werd het 40 graden toen is alles blijven draaien . Ik heb toen boos gezegd als je bij 40 graden niet stopt dan stop je nooit.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:38

Ik ben even heel blij dat ik in Denemarken zit waar het dinsdag bij 26 graden blijft :D

Sterkte aan iedereen!

Denk ook aan kleine bakjes water in de tuin voor de vogels, egeltjes en andere kleine zoogdieren!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:44

Suliko schreef:
Ik ben even heel blij dat ik in Denemarken zit waar het dinsdag bij 26 graden blijft :D

Sterkte aan iedereen!

Denk ook aan kleine bakjes water in de tuin voor de vogels, egeltjes en andere kleine zoogdieren!

Goede tip! Ik heb altijd in de schalen onder de bloempotten water staan en daar maken ze dankbaar gebruik van.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:09

Haha, dinsdag ben ik jarig :')

Morgen en dinsdag mooi vrij genomen zodat ik lekker thuis met de airco aan kan chillen.

De paarden vlecht ik de manen morgenochtend van in (tinker en fries met een dik pak manen), zodat ze niet heet bedekt zijn. Verder kunnen ze naar binnen en naar buiten wanneer ze willen. Automatische drinkbakken op verschillende plekken, 24/7 ruwvoer en een baas die ze een paar keer per dag onder de tuinslang zet, luxeleven die beesten :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:48

Ik zit dinsdag 4 uur in de auto, gelukkig met airco maar toch zal het wel warm worden in de zon in de auto. Paraplu mee, extra water en wat eten en dan zien we wel. Kan altijd nog een keertje stoppen voor een ijsje :Y)

Thuis gaan we de hottub vullen met water als een soort dompelbad. En dan zien we het wel...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:52

Ik heb een zilverfolie nooddeken verknipt en over de ramen en deuren zonder zonwering geplakt. Het was binnen de hele dag 19 graden binnen nu :+

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:15

Arabesk schreef:
Ik heb een zilverfolie nooddeken verknipt en over de ramen en deuren zonder zonwering geplakt. Het was binnen de hele dag 19 graden binnen nu :+

[ [url=m/dzwWbj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet de meest elegante oplossing maar hé, als het werkt :D

Wel uitkijken dat ze geen inval bij je doen om te kijken dat je geen wietplantage hebt :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:22

Arabesk schreef:

[ [url=m/dzwWbj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat zo eentje met gouden en zilveren kant?
Goud doe je aan de binnenzijde als iemand het koud heeft dus dan nu aan de buitenzijde toch? Dat heb jij ook zo te zien. Misschien wel een idee voor de voordeur. Daar brandt de zon ook zo op.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 07:25

Arabesk dat is een fijne oplossing!
Kijk alleen uit dat de tape niet in je verf brandt door de zon.
Ik hoop echt dat er een beetje wind staat hoor en iet zo windstil als gisteren :=

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:03

Ja dan maar een kale plek in de verf. M'n hekel aan hitte heeft dat er wel voor over

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:20

Arabesk schreef:
Ja dan maar een kale plek in de verf. M'n hekel aan hitte heeft dat er wel voor over

Begrijp ik helemaal hoor :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:30

kitobeer schreef:
15 min meer pauze op gans de shift meer zal er niet in zitten.

Een werknemer die door de ambulance moet worden meegenomen wegens hittebevangen is aanzienlijk langer uit de running...
En bovendien, mensen die bijna oververhit zijn worden ook versufd vaak. Dus ook in andere opzichten is het gevaarlijk, zeker in veel fabrieken.

Citaat:
En het helpt niet dat ik teamleider ben. Ik heb een voorbeeld functie.

Inclusief een voorbeeld om grenzen aan te geven, zou ik zeggen. Als het niet meer verantwoord is moet je het niet doen. Het voorbeeld dat je geeft hoeft niet te zijn 'doorgaan tot je er letterlijk bij neervalt'.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:47

Gelukkig duurt het maar 2 daagjes. Dus echt rede tot paniek is nou ook weer niet nodig.
We hebben het wel eens langer zo heet gehad. 2019 nog.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:16

Indien mijn amandelen nog erger pijn gaan doen moet ik beginnen aan mijn antibioticakuur. Ja, antibiotica en zon :Y) Top!

Dus ik zit vermoedelijk vooral binnen aan ijsjes te sabbelen terwijl ik aan het werk ben. Buiten heb ik een schaduwdoek opgehangen in de hoop daarmee de warmte nog wat uit het huis te kunnen houden. Boven is alles nu dicht (het is buiten warmer dan binnen). En vanavond onder alleen een dekbedhoes slapen.

Verder vooral lekker blijven drinken.