Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dreamy schreef:truus1957 schreef:Het is buiten toch wel oppassen geblazen. Ik las gisteren dat in Spanje, waar het nog warmer is, een wegwerker in elkaar is gezakt en is overleden. Lichaamstemperatuur van de arme man was 41,6.
Oef, als ik dit lees besef ik me dat ik echt geluk heb gehad. Heb een insult gehad paar weken geleden en temperatuur is toen gemeten op 42,3![]()
Ik ga werken tot 12u in de airco en dan lekker m’n (hopelijk gewoon koel blijvende) woning in.Gewoon rustig aan.
kitobeer schreef:De moed zinkt in mijn schoenen. Ik sta van 14u tot 22u te werken en ik verwacht dat we richting de 36 graden zullen gaan binnen in de fabriek.
Shadow0 schreef:kitobeer schreef:De moed zinkt in mijn schoenen. Ik sta van 14u tot 22u te werken en ik verwacht dat we richting de 36 graden zullen gaan binnen in de fabriek.
Pas op jezelf hoor. Er zijn geen harde normen voor vanuit de Arbowetgeving, maar de werkgever heeft wel de plicht om het veilig te houden. (En als de fabriek zelf niet zomaar koeler kan dan zijn er in elk geval nog zaken zoals korter werken met meer pauze, voldoende koel drinkwater en elkaar goed in de gaten houden die van invloed kunnen zijn.)
Advies is om bij problemen zoveel mogelijk samen naar de werkgever te stappen om een oplossing, maar als het echt niet anders kan en het levert gevaar op, stoppen en melding doen bij de Inspectie en de vakbond inschakelen. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -inspectie (Artikel van een paar jaar terug, dus wellicht dat het niet meer volledig up to date is.)
Suliko schreef:Ik ben even heel blij dat ik in Denemarken zit waar het dinsdag bij 26 graden blijft![]()
Sterkte aan iedereen!
Denk ook aan kleine bakjes water in de tuin voor de vogels, egeltjes en andere kleine zoogdieren!
Arabesk schreef:Ik heb een zilverfolie nooddeken verknipt en over de ramen en deuren zonder zonwering geplakt. Het was binnen de hele dag 19 graden binnen nu
[ [url=m/dzwWbj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Arabesk schreef:Ik heb een zilverfolie nooddeken verknipt en over de ramen en deuren zonder zonwering geplakt. Het was binnen de hele dag 19 graden binnen nu
[ [url=m/dzwWbj.jpg]Afbeelding[/url] ]
kitobeer schreef:15 min meer pauze op gans de shift meer zal er niet in zitten.
Citaat:En het helpt niet dat ik teamleider ben. Ik heb een voorbeeld functie.