tita schreef:Soms vraag ik me af of iedereen hier wel goed leest, princequillo
Het is niet de bedoeling dat we hier de TS haar man gaan afzeiken of dat we roepen is een fase…of zeggen ohhhhh meid wat errrggg en rot.
TS vraagt om tips…jawel tips
En als je alle posten van de TS leest kun je daar een boel uit afleiden
Jaar ochtenden zijn een STRijd….. ja hoe dan…. En welke moeder heeft dat niet en vooral hoe lost jij dat op.
Als ik laat opsta en alles snel snel wil doen en constant tegen mijn kinderen ga snauwen dar ze op moeten schieten werkt dat niet.
Als jij vroeg opsta en veel tijd hebt om in alle rust de kids even laten eten of niet willen laten eten… “discussies” over kleding wil aangaan, strijd tandenpoetsen
Je zal zelf ook rustiger blijven als je meer tijd hebt
In dit geval kun je niet meer spreken of niet willen, of niet vroeg kunnen opstaan.
Is niet zo dat je niks meer hoeft te doen als thuisblijf moeder.
Tips zijn misschien niet hoe je het wil horen…. Maar er is er maar een die voor jezelf kan zorgen en dat ben je zelf
En nee ik lig ook liever op mijn “vrije” dag tot 7:30 op bed…. Want ik ben ook moe maar als ik zo laat opsta hebben we ruzie in huis en dat is geen fijn begin voor de dag.
Dus voor de kleuters heb ik in de ochtend gewoon tijd om “discussies” aan te gaan over eten of kleding.
Hoeft niet snel snel dus wordt er automatisch geluisterd naar elkaar was enkel een tip
Dan hoef je niet aan te vallen…..
Bovendien maakt iedereen hier aannames, want TS der man helpt wel… en TS heeft wel degelijk me-time
Ze heeft een paar mooie tips gekregen….. daar kan ze iets mee zoals splitten van een weekend ochtend en dat ze haar man even in de ochtend aan moet wennen….dat is dan maar zo
Ik lees prima, hoor. Ik kan heus wel zien dat je tip is om het rustiger aan te doen.
Maar dat neemt ook niet weg dat je ook aannames maakt (zoals TS nu zegt, ze staat 6.30 op, dat is maar 15 minuten later) en de post begint met een vreemde opmerking. Nu ook weer dat het niet zo is dat je niks meer hoeft als thuisblijf moeder, maar nergens kan ik uit opmaken dat TS niets doet omdat ze een thuisblijf moeder is.
Ook val ik niet aan. Maar je reactie, goh, dat is echt wel hard hoor. Daar mag ook wat van gezegd worden. Tita, het was anders overgekomen als je het gewoon bij de tip had gelaten: kun je niet vroeger opstaan zodat er rust is? Ipv, "ik wou dat ik die luxe had".