Menstruatie bikini?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Menstruatie bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:06

Zou er bloed in het water komen dan verdund dat zo ontzettend door het zwembadwater.

Ik snap echt de walging niet en ik ben best snel vies van dingen :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:16

Urbanus schreef:
Zou er bloed in het water komen dan verdund dat zo ontzettend door het zwembadwater.

Verdund of niet, menstruatiebloed is vies. Van jezelf, en al helemaal dat van een ander.

"Menstruatie: extra weefsel dat niet nodig is (omdat de eicel niet bevrucht is) komt vrij via je vagina, samen met slijm en andere vaginale vloeistoffen."

Hoezo is dat niet vies?
Het is de natuur, dat snap ik ook wel - maar kom op, als je dat leest, wil je toch niet dat je medevrouwen dit vrijelijk laten gaan in hetzelfde zwembad als waar jij in zit?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:25

LWDaisy schreef:
Urbanus schreef:

Verdund of niet, menstruatiebloed is vies. Van jezelf, en al helemaal dat van een ander.

"Menstruatie: extra weefsel dat niet nodig is (omdat de eicel niet bevrucht is) komt vrij via je vagina, samen met slijm en andere vaginale vloeistoffen."

Hoezo is dat niet vies?
Het is de natuur, dat snap ik ook wel - maar kom op, als je dat leest, wil je toch niet dat je medevrouwen dit vrijelijk laten gaan in hetzelfde zwembad als waar jij in zit?

Jij vindt dat vies. Dat is wat anders. Ik betwijfel of je het zou merken of zien als iemand zo'n broekje op een lichte dag gebruikt (wat de intentie is van het zusje van TS). Waarom zo'n walging van die paar drupjes bloed die mogelijk uit het broekje kunnen ontsnappen?

@Urbanus: ja ik snap het ook niet. Als je daar al vies van bent zou ik sowieso niet in zwembaden enzo gaan zwemmen :').

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:25

Ik denk dat de dames die nu bah en ieuw roepen echt geen idee hebben hoe vies zelfs zwembadwater zonder menstruerende dames is... :+ Dan ga je best niet meer zwemmen...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:39

IMANDRA schreef:
LWDaisy schreef:

Hoezo is dat niet vies?

Jij vindt dat vies. Dat is wat anders. Ik betwijfel of je het zou merken of zien als iemand zo'n broekje op een lichte dag gebruikt (wat de intentie is van het zusje van TS). Waarom zo'n walging van die paar drupjes bloed die mogelijk uit het broekje kunnen ontsnappen?

@Urbanus: ja ik snap het ook niet. Als je daar al vies van bent zou ik sowieso niet in zwembaden enzo gaan zwemmen :').

Omdat het om lichaamssappen gaat, en meer dan enkel bloed. Ik ben ook vies van snot en speeksel hoor.
Tuurlijk is zwembadwater sowieso niet heel schoon, ivm al die mensen die er in zwemmen, incl. zweet en wat nog allemaal. Maar we moeten het toch niet nog viezer maken?

Plassen in het zwembad is vies, menstrueren in het zwembad is vies. Hou die vuiligheid aub bij jezelf.

Ik probeer zelf zwemmen te vermijden als ik ongesteld ben, maar op reis zal ik het ook niet laten. Maar ik ben dan wel zo iemand die om het uur naar de wc rent voor een nieuwe tampon. Ieder haar ding natuurlijk :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:41

In zwembater belanden niet enkel "lichaamssappen" die je in principe kan waarnemen. Dat is een redelijk naïeve gedachte.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:44

Tieneke schreef:
In zwembater belanden niet enkel "lichaamssappen" die je in principe kan waarnemen. Dat is een redelijk naïeve gedachte.

Wil net zeggen, ook gewone afscheiding komt in het water als je gaat zwemmen hoor. :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:45

Tieneke schreef:

Etcetera :) Er zal vast nog een andere hoop viezigheid inzitten, maar dat hoeft niet nog meer te worden.
Het is niet omdat iets niet 100% is, dat het nog minder hoeft te worden.

Een hamburger van MacDo zal ook niet het meest kwalitatieve vlees zijn, maar dat is geen excuus om het om de grond te laten vallen en toch nog te serveren.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:46

En waar zeg ik dat dan...?

Edit: ik zie hier niemand zeggen: "oh ja, het is toch al vies, dit kan er ook wel bij." Maar wel dat het enigzins gerelativeerd kan worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 07:50

LWDaisy schreef:
Tieneke schreef:

Etcetera :) Er zal vast nog een andere hoop viezigheid inzitten, maar dat hoeft niet nog meer te worden.
Het is niet omdat iets niet 100% is, dat het nog minder hoeft te worden.

Een hamburger van MacDo zal ook niet het meest kwalitatieve vlees zijn, maar dat is geen excuus om het om de grond te laten vallen en toch nog te serveren.

Dus jij vindt dat mensen die menstrueren dan maar gewoon helemaal níet mogen zwemmen?
Of hey, laten we vrouwen in het algemeen ook maar weigeren. Want iehw die natuurlijke afscheiding die mensen hebben, de horror. Ja dat zwembad is al vies, maar hoeft niet nog viezer te worden, dus blijf er maar uit.
Als we dan toch bezig zijn, laten we mannen dan ook maar weren. Dat smegma wat mogelijk uit dat broekje ontsnapt zou maar in het water komen :roll: .

Hele flauwe reactie zo, maar het illustreert wel jouw denkwijze.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 08:06

Ik ken iemand die bij een onderzoeksinstituut werkte voor water en hij zat bij de afdeling die oa verantwoordelijk was voor zwembaden (advies over zuivering etc).
Hij zei toen: mij krijg je niet in een zwembad. Dat zegt denk ik al genoeg. :')

Ik wil het eigenlijk niet weten. Ik zwem bijna nooit, alleen op vakantie. Dan denk ik er maar gewoon niet bij na.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 08:22

Nou ik hoef ook niet zo perse meer nee.....

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 08:28

De geur van chloor ontstaat alleen door het binden aan stoffen als urine.

Een zwembad dat niet ruikt is schoner dan een die wel ruikt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 08:40

Er zijn genoeg opties gegeven denk ik.
Lijkt mij ook dat een menstruatie bikini alleen is om mee op het strand te liggen en niet is om mee te zwemmen.

Ik zwem niet heel vaak in een zwembad maar ik kan me echt niet druk maken om dat soort dingen.
Heb van kinds af aan al dat ik eigenlijk altijd met mijn mond open zwem en dan het water weer uitspuug. Ik kan niet zo goed door mijn neus ademen.

Dus ja volgens jullie berichten krijg ik dan allemaal dingen van ander mensen in mijn mond...
Boeit me weinig. Ben er nog nooit ziek van geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:16

Dat is we heftig ja, hopelijk wordt dit niet ook een trend :x

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:23

prugelpiet schreef:
Het is niet een dagje zwemmen, de meid moet op vakantie met een vriendinnetje. Dan is het echt vervelend als je ongesteld bent. En zo’n broekje lijkt me ook heel ongemakkelijk. Je gaat mij niet vertellen dat het niet opvalt.

Nee, ze gaat niet op vakantie.
De OP zegt dat ze soms gaat logeren en dat ze dan vaak net ongesteld is.

Nu weet ik niet hoe vaak soms is, maar als dat 2 maandelijks is en je het met hormonen wil oplossen dan kun je net zo goed meteen aan de pil gaan.

Iedereen heeft natuurlijk het recht over het eigen lijf, maar ik vind het voorschrijven van de pil om te zwemmen bij een kind dat nog in de groei is niet iets om te verkopen als een praktische smartie die je gewoon even neemt.
Het is en blijft gewoon een feit dat je je hormoonhuishouding veranderd met de pil, ongeacht of het af en toe is of constant.
Er zijn ook genoeg ervaringen te vinden van meiden die vervolgens tijdens hun vakantie last hadden van zware stemmingswisselingen of buikkrampen.

Iedereen lijkt hier er vooral overheen te lezen dat het gaat om het laatste stadium in de toch al milde menstruatie. Wellicht dat een aantal van de walgers hier hele sloten bruine klodders produceren, maar als het een gewone lichte kleine meisjes menstruatie is, dan hebben we het mogenlijk ook over een lichte spotting die je normaal al kan opvangen met 1 inlegkruisje op een hele dag.

Toen ik nog jong was had ik op vakantie ook wel eens een piepklein inlegkruisje in mijn badpak voor de laatste spotjes. Als we dan gingen zwemmen ging ik gewoon eerst even naar de wc om hem te verwijderen.

TS, als grote zus kun je waarschijnlijk heel goed alle voors en tegens met je zusje bespreken. Zij maakt uiteindelijk dan zelf een weloverwogen keus. Misschien weet ze ook gewoon niet goed hoe ze met een tampon moet omgaan, of heeft hem een keer per ongeluk te ondiep gedaan. Dan krijg je daar een slechte ervaring van.

Wat bokt van haar uitendelijke plan vind is secundair uiteraard.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-04-22 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 09:30

Tieneke schreef:
Ik denk dat de dames die nu bah en ieuw roepen echt geen idee hebben hoe vies zelfs zwembadwater zonder menstruerende dames is... :+ Dan ga je best niet meer zwemmen...

Ik ben zo’n “dame” die “ieuw” roept. En ja, ik weet wat er in het water zit en daarom ga ik ook niet naar een openbaar zwembad. Ik vind het onhygiënisch. Je moet niet doen of de “dames” wereldvreemd zijn omdat ze iets vies vinden. Net als in een Spa in zo’n gemeenschappelijke jacuzzi. Doe ik ook niet. Heeft er ook mee te maken dat mijn immuunsysteem nauwelijks werkt en ik zoek dus (voor mij) onhygiënische situaties niet op.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:10

Maar als ze bij wijze van spreken 2x in de maand gaat logeren... Is het dan niet mogelijk om te plannen dat ze niet gaat logeren als ze ongesteld is? Is misschien wat lastig, ik weet niet hoe regelmatig de menstruatie al is. Maar als ze net ongesteld is geweest, kan ze dat weekend erna logeren.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:32

chevax schreef:
Tieneke schreef:

Ik ben zo’n “dame” die “ieuw” roept. En ja, ik weet wat er in het water zit en daarom ga ik ook niet naar een openbaar zwembad. Ik vind het onhygiënisch. Je moet niet doen of de “dames” wereldvreemd zijn omdat ze iets vies vinden. Net als in een Spa in zo’n gemeenschappelijke jacuzzi. Doe ik ook niet. Heeft er ook mee te maken dat mijn immuunsysteem nauwelijks werkt en ik zoek dus (voor mij) onhygiënische situaties niet op.

Dat is dan toch helemaal prima?
Jij noemt het wereldvreemd, ik noem het eerder naïef om (enkel) dit vies te vinden.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:49

Nou ben ik trouwens wel benieuwd of iedereen die openbare zwembaden vermijdt wel in natuurwater/ zee zwemt? Dieren piesen, kakken, ejaculeren en gaan dood (ontbinden) ook gewoon in dat water. Over lichaamssappen gesproken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:53

LWDaisy schreef:

Hoezo is dat niet vies?

Ik vind dat gewoon niet vies. Ik ben geen freebleeder, maar menstruatiebloed van mij of een ander boeit me niks.

Dat overdreven walgende gedoe vind ik zo puberaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 10:55

Sommige dingen moet je gewoon niet teveel over nadenken. Moet wel zeggen dat ik liever hier in ons plaatselijke zwembad zwem, dan in de zwembaden van sommige vakantieparken. Daar wordt imo toch minder op de hygiëne gelet en is doorgaans ook veel minder toezicht.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:01

Amber_anne schreef:
De geur van chloor ontstaat alleen door het binden aan stoffen als urine.

Bedankt.....

Ik vind -of nu na dit bericht is het misschien wel vond - chloor altijd lekker ruiken.

Het wordt nu een stukje minder :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:14

Ik vind ook dat mensen erg overtrokken reageren rondom het hele onderwerp menstruatie. Ik vind het prima dat mensen iets vies vinden of dat bijvoorbeeld menstruatie ondergoed niets is voor sommige mensen (het gewone gebruik ervan, hier heb ik het niet over het gebruik als bikini). Maar het woordgebruik van walgelijk en heel de dag in je eigen prut marineren, is ook gewoon niet vriendelijk. Je zegt daarmee dat ik en anderen walgelijk zijn, onhygiënisch, op grond waarvan? Een product wat je niet kent en nooit geprobeerd hebt. Van niemand hoef je het te proberen en je mag het idee helemaal niets vinden. Maar jemig, waarom gelijk je mening en oordeel zo groots ventileren over iets wat helemaal niet jouw probleem is. :')

Het artikel over freebleeden wat hier geplaatst werd vind ik ook erg sensationeel en misleidend gepresenteerd, wat ik er eigenlijk uit lees is dat zij gewoon de cup en wasbaar maandverband gebruikt en tampons en maandverband afzweert. Helemaal prima toch? Er wordt nergens gezegd dat zij gewoon het bloed laat lopen, op één zin na dat ze in het buitenland boven de grond hurkte, tja, dat doet iedere vrouw die wel eens in het wild piest. En wat belachelijk om dan zo'n extreme tegenreactie van een huisarts erin te plaatsen die nergens op slaat. "Je kunt schimmelinfecties oplopen, omdat het bloed gewoon langs je benen loopt" hoezo loop je daar een schimmelinfectie door op? En waar blijft dan de informatie over hoe juist maandverband voor schimmel- en bacteriële infecties zorgt en hoe tampons de natuurlijke bacteriële verhouding van je vagina verstoort? :roll: (Niets tegen maandverband of tampons, maar er zijn wel degelijk bewezen nadelen van het gebruik ervan).

Het is zo jammer dat een onderwerp als menstruatie nog zoveel oordeel en overtrokken reacties oproept.

TS, jammer maar ook interessant dat je topic zo uit de hand loopt :') Ik lees gelukkig wel een aantal hele goede adviezen. Als het echt om de laatste dagen gaat waarin je zusje alleen wat spotting heeft of slechts heel licht bloedverlies, denk ik dat een menstruatie bikini prima is. Maar als ze meer bloed, met het risico dat het langs haar been loopt, zou ik daar zeker niet aan beginnen.
Het aanraden om een pil te nemen om haar menstruatie op te schuiven vind ik discutabel, het is in een keer een piek in hormonen die je slikt die de natuurlijke hormoon huishouding ook kunnen verstoren. Eenmalig lijkt me dat geen probleem, maar je schrijft dat het logeren vaker samen valt met haar menstruatie.
Het inbrengen van de eerste tampons is altijd spannend, maar uiteindelijk valt het echt heel erg mee. Mij lijkt 13 een prima leeftijd om daarmee te oefenen en het helpt ook om mentale angst/spanning rondom te geslachtsorganen te doorbreken. Je hebt nou eenmaal een lijf en ik weet nog toen ik die leeftijd had dat ik mijn geslachtsorganen ook erg raar en spannend vond. Mini tampons met een inbrenghuls zijn makkelijk en comfortabel in te brengen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:16

Ik schreef het al eerder, maar toch

Het gaat er toch niet om wat men hier vindt?? Volwassen vrouwen die stevig in hun schoenen staan en ervaring hebben met menstruatie.....

Het gaat om een meisje van 13!!!! Die vinden het echt niet leuk als er wat bloed te zien zou zijn. Kan je er van alles tegen roepen, maar op die leeftijd is dat gewoon echt anders.

En ja, ik vind alles smerig. Ga al jaren de zee niet in en een zwembad hoeft van mij niet. Zet ik wel in de tuin en hou ik zelf schoon. Zelfde met een sauna bijv.

Ik snap overigens niet dat mensen plassen in het water. Ik ga of ging gewoon naar het toilet. En je zweet en viezigheid moet je vooraf afspoelen, maar sommige mensen lopen zo door.
Ik vind het ook walgelijk dat mensen hun neus snuiten tijdens het zwemmen. Wat anderen daarmee doen moeten ze zelf weten. Maar ik vind het smerig en je kan hier niet voor een ander oordelen wat iemand maar normaal moet vinden.