Ik snap echt de walging niet en ik ben best snel vies van dingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:Zou er bloed in het water komen dan verdund dat zo ontzettend door het zwembadwater.
LWDaisy schreef:Urbanus schreef:Zou er bloed in het water komen dan verdund dat zo ontzettend door het zwembadwater.
Verdund of niet, menstruatiebloed is vies. Van jezelf, en al helemaal dat van een ander.
"Menstruatie: extra weefsel dat niet nodig is (omdat de eicel niet bevrucht is) komt vrij via je vagina, samen met slijm en andere vaginale vloeistoffen."
Hoezo is dat niet vies?
Het is de natuur, dat snap ik ook wel - maar kom op, als je dat leest, wil je toch niet dat je medevrouwen dit vrijelijk laten gaan in hetzelfde zwembad als waar jij in zit?
IMANDRA schreef:LWDaisy schreef:
Verdund of niet, menstruatiebloed is vies. Van jezelf, en al helemaal dat van een ander.
"Menstruatie: extra weefsel dat niet nodig is (omdat de eicel niet bevrucht is) komt vrij via je vagina, samen met slijm en andere vaginale vloeistoffen."
Hoezo is dat niet vies?
Het is de natuur, dat snap ik ook wel - maar kom op, als je dat leest, wil je toch niet dat je medevrouwen dit vrijelijk laten gaan in hetzelfde zwembad als waar jij in zit?
Jij vindt dat vies. Dat is wat anders. Ik betwijfel of je het zou merken of zien als iemand zo'n broekje op een lichte dag gebruikt (wat de intentie is van het zusje van TS). Waarom zo'n walging van die paar drupjes bloed die mogelijk uit het broekje kunnen ontsnappen?
@Urbanus: ja ik snap het ook niet. Als je daar al vies van bent zou ik sowieso niet in zwembaden enzo gaan zwemmen.
Tieneke schreef:In zwembater belanden niet enkel "lichaamssappen" die je in principe kan waarnemen. Dat is een redelijk naïeve gedachte.
LWDaisy schreef:Tieneke schreef:In zwembater belanden niet enkel "lichaamssappen" die je in principe kan waarnemen. Dat is een redelijk naïeve gedachte.
EtceteraEr zal vast nog een andere hoop viezigheid inzitten, maar dat hoeft niet nog meer te worden.
Het is niet omdat iets niet 100% is, dat het nog minder hoeft te worden.
Een hamburger van MacDo zal ook niet het meest kwalitatieve vlees zijn, maar dat is geen excuus om het om de grond te laten vallen en toch nog te serveren.
prugelpiet schreef:Het is niet een dagje zwemmen, de meid moet op vakantie met een vriendinnetje. Dan is het echt vervelend als je ongesteld bent. En zo’n broekje lijkt me ook heel ongemakkelijk. Je gaat mij niet vertellen dat het niet opvalt.
Tieneke schreef:Ik denk dat de dames die nu bah en ieuw roepen echt geen idee hebben hoe vies zelfs zwembadwater zonder menstruerende dames is...Dan ga je best niet meer zwemmen...
chevax schreef:Tieneke schreef:Ik denk dat de dames die nu bah en ieuw roepen echt geen idee hebben hoe vies zelfs zwembadwater zonder menstruerende dames is...Dan ga je best niet meer zwemmen...
Ik ben zo’n “dame” die “ieuw” roept. En ja, ik weet wat er in het water zit en daarom ga ik ook niet naar een openbaar zwembad. Ik vind het onhygiënisch. Je moet niet doen of de “dames” wereldvreemd zijn omdat ze iets vies vinden. Net als in een Spa in zo’n gemeenschappelijke jacuzzi. Doe ik ook niet. Heeft er ook mee te maken dat mijn immuunsysteem nauwelijks werkt en ik zoek dus (voor mij) onhygiënische situaties niet op.
LWDaisy schreef:Verdund of niet, menstruatiebloed is vies. Van jezelf, en al helemaal dat van een ander.
Hoezo is dat niet vies?