CalipsoLover schreef:Ik denk dat ik ergens tussenin zit, ik begrijp mensen die zich niet hebben laten vaccineren en vond dat die keuze ook vrij moest zijn. Waarom? Voornaamste reden omdat het een nieuw soort virus is, en een nieuw soort vaccin. Ik vind het ook absurt dat er mensen waren die andere gingen afrekenen vanwege hun keuze. Een deel van mijn familie heeft zich niet laten vaccineren, een deel wel. We hebben hier soms vurige discussies over gehad en ik vond hun argumenten niet altijd correct, maar over het algemeen heb ik ze nooit afgerekend voor hun keuze.
Ik ben zelf dubbel gevaccineerd en heb 2x covid gehad. 1x heel erg, 1x niks gevoeld. Ik heb mijn booster niet meer genomen, omdat ik nog jong ben en omdat ik mijn omgeving continu mensen had van mijn leeftijd die heel ziek waren van de booster + niet veel later ook covid kregen, ik wou dat niet en twijfelde ook of ik dan zieker ging zijn van die booster als van corona zelf. Een paar weken later kreeg ik covid en heb ik nauwelijks iets gevoeld. Nu toch blij dat ik de booster dus ook niet genomen heb. Ik wou gerust twee vaccins nemen voor het algemeen goed, maar blijven vaccineren was voor mij uit de boze.
Op zich valt het nieuwe aan het vaccin erg mee, het is n.l. ontwikkeld voor SARS 1 virus en dat bestaat al sinds 2003. Het enige is dat het specifieke virusmateriaal van SARS-Cov2 is genomen.
Dat is voor mij eigenlijk de reden dat ik mij waarschijnlijk niet opnieuw laat boosteren als het vaccin niet is aangepast op de recentste variant, zoals b.v. bij de griepprik wel wordt gedaan.
Ik het de 2 basisvaccinaties (Pfizer) en booster (Moderna) gehad. Na de prikken 1 tot 2 dagen rond de plek van de prik een gevoelige plek gehad. Bij Moderna wat meer dan bij Pfizer. En ondanks de booster toch begin maart corona opgelopen. Gezien de klachten (flinke verkoudheid) vermoed ik dat het de omicron variant is geweest en het oude vaccin daar niet voldoende tegen beschermd.
Spijt heb ik beslist niet van de vaccinatie. In mijn omgeving iets te veel kwetsbare mensen en ik verklein de kans op ziek worden graag zo veel mogelijk. Dus de basisregels en vaccineren.