Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:01

CalipsoLover schreef:
Ik denk dat ik ergens tussenin zit, ik begrijp mensen die zich niet hebben laten vaccineren en vond dat die keuze ook vrij moest zijn. Waarom? Voornaamste reden omdat het een nieuw soort virus is, en een nieuw soort vaccin. Ik vind het ook absurt dat er mensen waren die andere gingen afrekenen vanwege hun keuze. Een deel van mijn familie heeft zich niet laten vaccineren, een deel wel. We hebben hier soms vurige discussies over gehad en ik vond hun argumenten niet altijd correct, maar over het algemeen heb ik ze nooit afgerekend voor hun keuze.

Ik ben zelf dubbel gevaccineerd en heb 2x covid gehad. 1x heel erg, 1x niks gevoeld. Ik heb mijn booster niet meer genomen, omdat ik nog jong ben en omdat ik mijn omgeving continu mensen had van mijn leeftijd die heel ziek waren van de booster + niet veel later ook covid kregen, ik wou dat niet en twijfelde ook of ik dan zieker ging zijn van die booster als van corona zelf. Een paar weken later kreeg ik covid en heb ik nauwelijks iets gevoeld. Nu toch blij dat ik de booster dus ook niet genomen heb. Ik wou gerust twee vaccins nemen voor het algemeen goed, maar blijven vaccineren was voor mij uit de boze.

Op zich valt het nieuwe aan het vaccin erg mee, het is n.l. ontwikkeld voor SARS 1 virus en dat bestaat al sinds 2003. Het enige is dat het specifieke virusmateriaal van SARS-Cov2 is genomen.
Dat is voor mij eigenlijk de reden dat ik mij waarschijnlijk niet opnieuw laat boosteren als het vaccin niet is aangepast op de recentste variant, zoals b.v. bij de griepprik wel wordt gedaan.
Ik het de 2 basisvaccinaties (Pfizer) en booster (Moderna) gehad. Na de prikken 1 tot 2 dagen rond de plek van de prik een gevoelige plek gehad. Bij Moderna wat meer dan bij Pfizer. En ondanks de booster toch begin maart corona opgelopen. Gezien de klachten (flinke verkoudheid) vermoed ik dat het de omicron variant is geweest en het oude vaccin daar niet voldoende tegen beschermd.
Spijt heb ik beslist niet van de vaccinatie. In mijn omgeving iets te veel kwetsbare mensen en ik verklein de kans op ziek worden graag zo veel mogelijk. Dus de basisregels en vaccineren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:03

8nnemiek schreef:
Hier is het onderzoek naar de vaccin effectiviteit onder verschillende leeftijdsgroepen, heel duidelijk met cijfers en tabellen:
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 21_def.pdf
[ [url=m/mpES0g.png]Afbeelding[/url] ]

Lijkt me vrij duidelijk.

Zouden ze hier in BE dan andere vaccins gebruikt hebben ? :=

DiantaM

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:05

Hier alle vaccinaties gehad, booster gehad. Niet ziek geweest van de vaccinaties.

1 x besmet geweest met COVID. Alleen licht verkouden geweest.

Geen enkele spijt dat ik gevaccineerd ben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:11

vaccinatie en booster gehad, partner idem. Beide niet ziek geweest, geen covid gehad (voor zover we weten)
Idem vriendengroep en familie.
Niemand heeft er spijt van

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:11

Ik heb heel in het begin al corona gehad (voor men begon met vaccineren) ik kon er toen nog ‘goed’ vanaf komen met 1 Moderna prik. Daar ben ik toen zieker van geweest dan van de corona zelf. Ik heb er ook voor gekozen mezelf niet verder te laten vaccineren en boosteren. Ik vond het ook vreselijk dat er zo met de vinger werd gewezen naar ongevaccineerde.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:29

2 x Moderna en de booster met Pfizer gehad, geen klachten daarvan
In februari Corona gehad, maar amper klachten. Opvallende was wel dat mijn menstruatie daarna juist vroeg was, ben benieuwd naar de volgende ronde.
En zeker geen spijt, heb dat ook van niemand gehoord, die info lijkt alleen bij de anti-vaxers terecht te komen.
Of ik eventueel nog eens laat prikken beslis ik dan wel weer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:13

Ik voel me prima bij het feit dat ik me heb laten vaccineren. Ik heb nergens last van, nergens last van gehad, geen Corona gehad en prima dat ik het heb laten doen. Mocht er weer een QR gedoe komen waarbij ik me moet laten vaccineren om ergens naar toe te kunnen, dan laat ik het zo weer doen.
Voor nu allemaal prima, liever geen gedoe meer met toegangsbewijzen enzo. Hoop dat dit het was en we niet weer nieuwe ernstige varianten krijgen.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:43

Volledig geënt en geboosterd. Van de eerste enting de bekende bijwerkingen gehad; koorts en pijn in arm. Ik ken geen mensen die spijt hebben van hun vaccinatie. Wel een aantal mensen in mijn omgeving, zowel werk als privé, die zeer ernstig ziek zijn geweest (o.a. ongevaccineerd en langdurig in coma) en helaas ook een aantal sterfgevallen |(

Wel enkele collega's die zich niet wilden laten enten en daar maar over bleven doorgaan. Ook steeds weer zelf erover begonnen als het onderwerp totaal niet ter sprake kwam. En dan met allerlei websites die bewijs zouden leveren. In het begin ging ik nergens op in en reageerde altijd dat het ieders eigen keuze is maar toen het maar weken lang door bleef gaan heb ik dat afgekapt.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:48

Hier 2x gevaccineerd en heb nu corona. Gewoon paar dagen ziek van. Heb ik spijt? Geen idee hoe ziek ik zou worden zonder de vaccinaties. Zal er nooit een antwoord op krijgen , maar het viel wel tegen om corona te hebben. Had gehoopt op alleen verkouden

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:56

Ik ben in juni gevaccineerd, had 1 dag een pijnlijke arm en een wat wattig hoofd, maar verder nergens last van gehad. In november heb ik corona gekregen maar ben er niet heel ziek van geweest, vooral vermoeid en hoofdpijn en kortademigheid die ruim twee tot drie weken aanhield. Voelde toch wel anders dan een griepje en was blij met de vaccinatie, dat ik toch beschermd was om niet zieker te worden of langduriger last te hebben.

Het krijgen van corona zag ik eigenlijk als booster, doordat ik tot maart meerdere keren in contact ben geweest met mensen die positief bleken te zijn (in binnenruimtes voor meerdere uren) waarbij ik het niet opnieuw opliep terwijl de rest van die groepen wel. Daardoor zag ik geen noodzaak om de booster te nemen. Helaas deed de GGD app erg ingewikkeld en heb ik nooit een herstelbewijs kunnen krijgen, ondanks er vaker achteraan gaan. Eind maart ging ik naar Spanje en moest ik wel een bewijs hebben, mijn vaccinatiebewijs zou verlopen en herstelbewijs lukte maar niet, dus toen heb ik puur om die reden een booster laten zetten. Dus ook hier geboosterd en beschermd door corona zelf, wat toch wel prettig voelt. Van de booster helemaal geen last gehad op een pijnlijke arm na voor één dag. :)

Zolang er geen mutatie komt die gevaarlijker is voor andere mensen zie ik geen noodzaak voor mezelf om later weer te vaccineren. Mijn lijf (her)kent nu corona en ik ben jong en gezond, dus voor mezelf maak ik me er absoluut geen zorgen om. Mocht het weer zo veranderen dat corona echt een gevaar gaat vormen voor anderen dan vind ik het wel het overwegen waard. Al ben ik ook absoluut tegen het beleid van een bewijs moeten laten zien en waarin een vaccinatiebewijs als belangrijkst wordt gezien.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:37

Hier is iedereen geënt en geboostered en niemand heeft spijt.

Ik vond het eigenlijk wel ironisch dat ik nu studies heb gezien die suggereren dat mensen zelfs met milde covid een verhoogd risico hebben op hart klacht en beroertes binnen een jaar na besmetting.

Dus ik snap ook echt niet waar je spijt van zou moeten hebben.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:54

Ik vind dat ik dat niet kan beoordelen. Ik ben volledig ingeënt, inclusief boosters. Geen centje pijn gehad, alleen een beurse plek van de prik. Laatste staartje van de thuiswerk/lockdown positief getest na keelpijn van 2 dagen en hangerigheid.
Hoe kan ik nu zoiets beoordelen als ik niet ook het alternatief heb uitgevoerd, niet inenten dus? Het is niet het testen van 2 soorten cola o.i.d. Je kunt alleen vertellen wat je zelf hebt ervaren van 1 methode.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:09

Hier volledig gevaccineerd, geen corona gehad (voor zover ik weet) en zeker geen spijt van.
Sterker nog: ik heb de vaccinatiecampagnes voor cliënten (en deels ook medewerkers) op mijn werk gecoördineerd. Ik vond dat mooi werk, fijn om op die manier mijn steentje bij te kunnen dragen.
Voor cliënten was het effect heel opvallend: ineens geen corona besmettingen meer. Inmiddels wel weer, maar ze worden er nauwelijks ziek van. Voor de vaccinaties was dat wel anders, dan overleden soms halve afdelingen binnen een paar weken.
Met de vierde prik zag je de vaccinatiebereidheid onder cliënten wel teruglopen, vind ik ook best begrijpelijk. Iedereen mag daarin gelukkig zijn of haar eigen keuze maken.
Maar door nu allerlei gebeurtenissen toe te gaan schrijven aan mogelijke onbekende bijwerkingen van de vaccinatie zoals TS nu doet, vind ik eigenlijk wel een beetje stemmingmakerij.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:26

allereerst vind ik het altijd jammer als mensen onder het mom van een grapje zichzelf een wappie noemen. Ik denk dat je zo toch bijdraagd aan de hokjesmaatschappij.

maar goed, ik was niet gevaccineerd om diverse redenen, o.a. omdat ik niet zo bang was voor de gevolgen van corona. Ook niet bang voor het vaccin, maar vond het gewoon niet ech tnodig. Uiteindelijk eind vorig jaar toch overstag gegaan omdat ik het vooral heel onhandig vond om voor zwemles te testen etc.

Booster niet gehad omdat ik in februari corona heb gekregen. Best ziek van geweest maar gelukkig niet zo ziek als van griep (influenza). Geen idee of ik zieker was geworden als ik niet geent was. Ik denk het persoonlijk niet. DUs in die zin, wel wat twijfel hoe goed het vaccin, met name tegen Omikron, werkt.

Geen spijt van mijn vaccin omdat ik er goed over heb nagedacht en geen angst had voor enge bijwerkingen op lange termijn o.i.d.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:11

Janssen en booster pfizer. Niet persee spijt, maar wel alle keren last van gehad. Van janssen doodziek en beide keren behoorlijk van mijn menstruatie

Ik ga iig geen nieuwe meer halen en heb deze vooral voor de vakantie en drukk erop gehaald.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:27

3x pfizer en gemakzuchtprikker…
Ik weet dat als er booster nr4 komt. Ik mij niet meer laat prikken.

Ik ben zo ellendig geweest na de booster. 3 dagen koorts, 2à3 weken compleet futloos dat zelfs even snel naar de winkel mij voor de rest van de dag platlegde.
Dikke opgezette klier onder mijn oksel.

Ik heb nog geen corona gehad, wel al meerdere hoog risico contacten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:28

Rawr schreef:
Hier alleen een Janssen prikkie gehad, wat toch wel een beetje de AliExpress vaccinatie was. Nooit ergerns last van gehad en geen spijt van maar ook niet bijzonder blij mee ofzo. Overigens ook nog geen Covid gehad, of in ieder geval niet dat ik het door had. Of dat door het vaccin komt zal ik nooit achter komen.

Op één na zijn al mijn collega's gevaxxed en geboosterd. De meesten hebben daarnaast ook nog Covid gehad maar niemand heeft blijvende klachten aan wat dan ook overgehouden. Met uitzondering van de ene ongevaccineerde collega, een vrouw van 32, die afgelopen februari Covid had en nu zeer waarschijnlijk long Covid heeft dat zich uit in extreme vermoeidheid. Nou is 1 iemand natuurlijk totaal niet representatief maar het zet me wel aan het denken.

Hoeft niet hoor. Iemand die ik ken, gevaccineerd én geboosterd. Gaat nu richting long covid.
Gevaccineerd of niet zegt echt niets over hoe erg je corona krijgt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:29

alice0cullen schreef:

Ik vond het eigenlijk wel ironisch dat ik nu studies heb gezien die suggereren dat mensen zelfs met milde covid een verhoogd risico hebben op hart klacht en beroertes binnen een jaar na besmetting.

Als je gevaccineerd bent, heb je toch ook covid in je? Plus gevaccineerd zijn betekent niet dat je geen covid meer kan oplopen.

Ik ken wel mensen die gevaccineerd zijn en in datzelfde jaar een TIA kregen. Kan toeval zijn. De studies zijn volgens mij nog niet hard gemaakt.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:39

Ik ben 2x gewoon gevaccineerd en 1 keer geboosterd.
Sinds de eerste vaccinatie bijna dagelijks migraine, constant moe (niet kunnen slapen zo moe) en regelmatig langere tijd duizelig.

Ik liep 10 a 20 km per dag, maar dat red ik bij lange na niet meer.

Komt volgens de huisarts niet door de vaccinatie, maar is toch wel heel toevallig.

Bewust de vaccinatie gekozen, maar nu ontzettend spijt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:08

BrankaZ schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik denk dat ik ergens tussenin zit, ik begrijp mensen die zich niet hebben laten vaccineren en vond dat die keuze ook vrij moest zijn. Waarom? Voornaamste reden omdat het een nieuw soort virus is, en een nieuw soort vaccin. Ik vind het ook absurt dat er mensen waren die andere gingen afrekenen vanwege hun keuze. Een deel van mijn familie heeft zich niet laten vaccineren, een deel wel. We hebben hier soms vurige discussies over gehad en ik vond hun argumenten niet altijd correct, maar over het algemeen heb ik ze nooit afgerekend voor hun keuze.

Ik ben zelf dubbel gevaccineerd en heb 2x covid gehad. 1x heel erg, 1x niks gevoeld. Ik heb mijn booster niet meer genomen, omdat ik nog jong ben en omdat ik mijn omgeving continu mensen had van mijn leeftijd die heel ziek waren van de booster + niet veel later ook covid kregen, ik wou dat niet en twijfelde ook of ik dan zieker ging zijn van die booster als van corona zelf. Een paar weken later kreeg ik covid en heb ik nauwelijks iets gevoeld. Nu toch blij dat ik de booster dus ook niet genomen heb. Ik wou gerust twee vaccins nemen voor het algemeen goed, maar blijven vaccineren was voor mij uit de boze.

Op zich valt het nieuwe aan het vaccin erg mee, het is n.l. ontwikkeld voor SARS 1 virus en dat bestaat al sinds 2003. Het enige is dat het specifieke virusmateriaal van SARS-Cov2 is genomen.
Dat is voor mij eigenlijk de reden dat ik mij waarschijnlijk niet opnieuw laat boosteren als het vaccin niet is aangepast op de recentste variant, zoals b.v. bij de griepprik wel wordt gedaan.
Ik het de 2 basisvaccinaties (Pfizer) en booster (Moderna) gehad. Na de prikken 1 tot 2 dagen rond de plek van de prik een gevoelige plek gehad. Bij Moderna wat meer dan bij Pfizer. En ondanks de booster toch begin maart corona opgelopen. Gezien de klachten (flinke verkoudheid) vermoed ik dat het de omicron variant is geweest en het oude vaccin daar niet voldoende tegen beschermd.
Spijt heb ik beslist niet van de vaccinatie. In mijn omgeving iets te veel kwetsbare mensen en ik verklein de kans op ziek worden graag zo veel mogelijk. Dus de basisregels en vaccineren.

Ik weet inderdaad dat het vaccin niet vanaf 0 begonnen is. Maar het is wel het eerste RNA vaccin op de markt, en dan snap ik wel dat er mensen zijn die daar hun twijfels bij hebben. Zeker omdat het nog in de testfase zit op dit moment. Ik geloof zelf ook niet dat er iets mis is met dat vaccin, anders had ik mezelf ook niet laten vaccineren. Ik geloof in de wetenschap. Maar ik begrijp sommige mensen hun twijfels wel, en dan vind ik het een gevrijwaarde keuze om daar wel of niet in mee te stappen.

Ik heb geen booster genomen omdat het voor mij echt geen reet verschil ging maken. Ik ben zelf gezond, ik heb geen risicopatiënten in mijn omgeving en de garantie dat je het niet kan doorgeven is nihil. Voor mij was er gewoon op dit moment geen echte goede reden om nog achter mijn booster te gaan dus.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:28

Ik heb mijzelf pas laat laten vaccineren, wegens dezelfde reden (kat uit de boom kijken), in december 2021 en in januari 2022. Geen booster dus maar wel volledig gevaccineerd. Ik heb dit jaar maart corona gehad :+
Volgens mij heb ik in juli 2020 wel corona gehad maar toen hadden we nog geen zelftesten en mocht je ook nergens langs gaan om te laten testen (geen risicogroep, belangrijk beroep etc).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:32

Zertab schreef:
alice0cullen schreef:

Als je gevaccineerd bent, heb je toch ook covid in je? Plus gevaccineerd zijn betekent niet dat je geen covid meer kan oplopen.

Er is niet gevaccineerd met een virus, we hebben alleen vector- en MRNA vaccins gehad, dus nee je hebt geen covid in je als je gevaccineerd bent.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:38

Hier drie keer Pfizer gehad.
Heb er geen spijt van maar wel behoorlijk wat klachten van gehad.
Drie keer flink ziek, menstruatie van de rel en hormonen in de war. Lange tijd enorm moe en duizelig.
Opgezette klieren vooral bij de booster heel flink.
Nog geen Corona gehad.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:52

Hier geen prikjes gehad, wel elk jaar corona. Normaal zou ik niet eens doorhebben dat ik “ziek” zou zijn. Wat ik dus ook niet ben. Driekwart dag hele lichte hoofdpijn (wat ik verder nooit heb) en anderhalve dag vet moe :+ Nou wat een drama. Ik zou niet weten waarom ik er überhaupt over zou gaan nadenken om daar”tegen” een prikje te nemen, wetende dat heel veel mensen die wel een prik hebben genomen, ziek werden ofwel van de prik, ofwel later alsnog van corona (en dan dus zieker dan ik). Hier ook werkzaam in groot bedrijf waar een paar gezonde collega’s vreselijke bijwerkingen hebben gekregen door de prikken.
Dus ik ga nu nog even genieten van de dingen die je echt heel moeilijk kan doen zonder die domme pas (zoals vliegen) en als alles weer dicht gaat, heb ik mijn adresjes. Prik komt er sowieso niet in, no matter what. Zijn ze nou helemaal betoeterd om mensen te gaan dwingen tot medische handelingen die ze helemaal niet nodig hebben! Om nog maar niet te spreken over eventuele schade die het kan aanrichten, terwijl je het zelf niet eens in je lichaam wilde hebben (collega van mij, ik zal jullie de details besparen maar die heeft dus mega spijt gekregen, en mocht alsnog nergens naar binnen omdat ie logischerwijs die tweede prik niet meer durfde te nemen na de ervaringen met de eerste)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:54

alice0cullen schreef:

Wat ik vooral ironisch vind, is dat ze hierbij geen onderscheid maken tussen mensen die 1 of meerdere prikken hebben gehad en daarna corona krijgen, en mensen die 0 prikken hebben gehad en corona krijgen. Dát had ik nou interessant gevonden, gezien het aantal mensen in mijn omgeving die hartfalen kregen als gevolg van de prik