Sup ( stand up paddling)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:35

pimaude schreef:
Whoa suppen met 3 honden! Raak je dan niet sneller uit balans?

Ik heb telkens maar 1 erop gehad maar deze honden passen zich echt ontzettend goed aan met suppen - goede balans. M’n vriendin heeft ze vaak met 3 tegelijk erop gehad zonder problemen - nu kan zij wel ook beter suppen als mij haha, bij mij zou dat niet kunnen. Maar die drie honden samen hebben meer balans als mijn eigen ene hond alleen denk ik :') vandaar ook wel fijn dat ik eerst met anderen heb kunnen oefenen hihi.

Supervixen

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:36

Ik ga zaterdag met een groepje van 8 man suppen op de weerribben, ben heel benieuwd!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:38

Wat gaaf met die honden!
Lijkt me zo leuk als mijn hondje het ook leuk vindt, dan kan ze ook mee uiteindelijk. :D

Bedankt voor de tips over de schoenen. We gaan op het water bij Zeewolde zondag, geen idee hoe daar de bodem is. Heb voor de zekerheid toch maar besteld. :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:00

Oeh waar ga je precies in Zeewolde? Ben benieuwd! Mocht het goed bevallen zou ik tzt wel een locatie door willen krijgen hihi. Wij zijn in augustus een mid week daar en de sup gaat ook mee.

Is idd erg leuk zo samen met de honden <3 Ik ben met m’n eigen hond nog niet geweest, maar hopelijk kan ik daar snel mee gaan oefenen.

Ik vind die schoentjes echt onmisbaar maar ik gruwel er ook echt van om met blote voeten in de natuur te lopen haha hoezeer ik ook van in de natuur zijn houd maar ik kan er niet tegen met blote voeten hahaha. Ook steentjes enz in t water op de bodem vind ik al snel irritant.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:23

We hebben de sups gehuurd bij Surfschool Zeewolde, zit aan het Wolderwijd. :)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:59

Wij zijn op vakantie in de Vendee, Frankrijk, en hebben uiteraard de SUPs meegenomen. Heerlijk 3,5u genoten van een prachtig meerAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:38

Dat de hele tijd moeten staan staat me tegen, ik wil lekker kunnen zitten. Ik heb dan ook geen zittend beroep, ter compensatie wil ik in mijn vrije tijd zitten. :')
Maar het lijkt me op zich wel leuk om te doen. Ze deden het hier in de buurt ook wel eens, gewoon in de sloot.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:40

Je hebt ook sups met zitje :D voelt misschien als een beetje valsspelen, maar ik vind het echt heerlijk. Vooral omdat ik niet genoeg kracht heb om te staan :))

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:45

Amyyy schreef:
Je hebt ook sups met zitje :D voelt misschien als een beetje valsspelen, maar ik vind het echt heerlijk. Vooral omdat ik niet genoeg kracht heb om te staan :))

Dat lijkt me wel wat ja, met zitje. Die sups zijn verder behoorlijk stabiel, tenminste, zo zien ze er wel uit. :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:58

Ow wat leuk! Ik heb er ook 1 sinds 2 weken. Heerlijk op t recreatie water bij ons in t dorp, en op vakantie het meer bij de camping!
T is wel wennen maar leer het redelijk snel.
Hondjes vinden het ook erg leuk!
Maar met hondjes is het gewoon zittend varen zeg maar. Vind t sneu als ik balans kwijt ben dat zij in t water liggen hahaha!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:41

Suppen op de weerribben is echt een enorme aanrader. Geweldig.
Heerlijk met een groepje 6.5km gesupt vanaf Belt-Schutsloot.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:40

Vanmorgen dan voor het eerst wezen suppen en ik vond het echt heel leuk, dus voor herhaling vatbaar. :D
Hadden wel aardig tegenwind op de heenweg, zal wel spierpijn hebben morgen. :)) Staan was ook nog een uitdaging, dus op de heenweg veel op m'n knieën gezeten, maar na een paar keer afwisselen ging het balans houden met staan al veel makkelijker. :D

Helaas geen foto kunnen maken onderweg, ik was vergeten om een waterdicht tasje mee te nemen. :')

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:07

Ik heb net heel even mn sup uitgelaten met kinderen erbij, we waren in het ondiepe gedeelte naast de haringvlietbrug, maar dat is toch wel even wat anders als je in de gaten moet houden of je kind op een andere sup niet afdrijft haha.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:33

Superleuk! Ik kwam vorig jaar met een nachtje Middelburg in aanraking met zo'n SUP. De rustige kant van de gracht opgegaan, we hebben echt genoten. Zat al een tijdje te twijfelen of ik er eentje wilde, maar ik ken niemand die er eentje heeft, vond het een behoorlijke aanschafprijs en een Ridgeback erop zetten is geloof ik geen goed plan :').
Afgelopen zondag kwam een vriendin er ineens mee, dus we zijn heerlijk de sloten opgegaan en ruim 3 uur relaxed over 7,5 km gedaan. Nu heb ik spierpijn :+. Ik heb die van haar vriend getest en die beviel eigenlijk goed. En de helft goedkoper dan die ik voor ogen had. Als het goed is wordt-ie vandaag of morgen bezorgd :). De zee is zo ongeveer onze achtertuin, dus daar willen we ook een keertje gaan testen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:49

Yv_ schreef:
Superleuk! Ik kwam vorig jaar met een nachtje Middelburg in aanraking met zo'n SUP. De rustige kant van de gracht opgegaan, we hebben echt genoten. Zat al een tijdje te twijfelen of ik er eentje wilde, maar ik ken niemand die er eentje heeft, vond het een behoorlijke aanschafprijs en een Ridgeback erop zetten is geloof ik geen goed plan :').
Afgelopen zondag kwam een vriendin er ineens mee, dus we zijn heerlijk de sloten opgegaan en ruim 3 uur relaxed over 7,5 km gedaan. Nu heb ik spierpijn :+. Ik heb die van haar vriend getest en die beviel eigenlijk goed. En de helft goedkoper dan die ik voor ogen had. Als het goed is wordt-ie vandaag of morgen bezorgd :). De zee is zo ongeveer onze achtertuin, dus daar willen we ook een keertje gaan testen.

Welke wordt het?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:58

Wattsup sar 10 :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:48

Suppen bij het muiderslot kwam ik op fb tegen.

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:59

Ja die tour lijkt me heel leuk! Denk alleen dat ik nog even moet oefenen qua conditie en zo voordat ik daarmee mee kom. :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:01

Naar aanleiding van de tip in dit topic zijn we vorige week gaan suppen in Loosdrecht. Echt heel erg leuk! Korte instructie gehad, daarna op weg met de kaart en lekker onze eigen route gedaan. En wat is het daar mooi! We waren redelijk vroeg, dus ook nog niet vreselijk warm, en relatief rustig op de kleinere doorgangetjes. Heeeerlijk! En wat went het snel! Ik ben geen held, zeker niet icm water, maar ik kon al vrij vlot gaan staan. Wel enorme spierpijn erna in m'n benen, door het constant je balans houden op het water, wat ik totaal niet gewend ben :D Maar voor herhaling vatbaar, dus de Weerribben en de Biesbosch willen we binnenkort ook 's gaan bekijken vanaf een sup. En dank voor de tip van IkSup!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:09

Ja mooi is het daar he?!!
Erg leuke route. Je waant je soms gewoon in het buitenland.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:28

Kun je daar ook sups huren? Klinkt als een mooie route!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:35

Mandarijn schreef:
Kun je daar ook sups huren? Klinkt als een mooie route!

Je kunt hier huren: https://www.iksuploosdrecht.nl/ Gratis vlakbij parkeren, makkelijk communiceren, fijne mensen. En echt prachtige omgeving!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:31

Eergisteren voor het eerst mijn hond mee gehad.
Hoewel ze niet echt een zwemmer is, vond ze dit echt erg leuk.

Zo gezellig dan, samen met je hond op pad.. ( en ja.. zij had een zwemvestje aan)

De avond daar voor ook al zo'n magisch moment ( zonder hond weliswaar):

En het moge duidelijk zijn... ik ben niet perse van het kilometers maken. Gewoon lekker op een mooie plek een beetje peddelen, dobberen, peddelen en genieten van de natuur: héérlijk!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 05:14

Prachtig <3

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 06:42

Heel mooi!
Waar is dit?