Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Ceterizine doet bij mij ook niks. En wat voor neusspray gebruik je? Je kan best de huisarts bellen voor andere pillen ( zwaardere) en een andere neusspray. En idd heel veel fysiotherapeuten kunnen tapen. Zoeken op tapen voor hooikoorts en je woonplaats intypen op Google, je hebt gee verwijsbrief nodig. Mijn verzekering vergoed het gewoon.
Ik heb nu trouwens amper klachten nu de meeste bomen uitgebloeid zijn.
biancaaaa schreef:eilleen333 schreef:Hoe kom je bij een fysio die kan tapen? Ik ben echt een beetje wanhopig momenteel. De laatste dagen is het extreem, en eigenlijk is het al een maand bij vlagen niet te doen.
Nu wil ik volgende week wel naar de huisarts, maar die hebben een wachttijd van een week of 2 weet ik. Kan ik ook op een andere manier tapen proberen?
Ik gebruik nu ceterizine (soms wel 3 tabletten op een dag) en neusspray, maar momenteel doen ze beiden 0,0 en zit mijn neus potdicht met snot wat er gewoon uit stroomt.
Kan amper op stal zijn, laat staan mijn paard poetsen. En dat kan ik normaal altijd prima. Dit is redelijk problematisch met mijn werk als paardenarts… dus ik zoek eigenlijk snel verlichting.
Denk dat iedere fysio die ook iets met medisch tapen doet wel kan helpen. Het zijn echt heel simpel twee stukken tape. Ik kan daar meestal ook snel even tussendoor terecht want met 5 min sta ik weer buiten.
rien10 schreef:biancaaaa schreef:[quote="eilleen333"
Hoe kom je bij een fysio die kan tapen? Ik ben echt een beetje wanhopig momenteel. De laatste dagen is het extreem, en eigenlijk is het al een maand bij vlagen niet te doen.
Nu wil ik volgende week wel naar de huisarts, maar die hebben een wachttijd van een week of 2 weet ik. Kan ik ook op een andere manier tapen proberen?
Ik gebruik nu ceterizine (soms wel 3 tabletten op een dag) en neusspray, maar momenteel doen ze beiden 0,0 en zit mijn neus potdicht met snot wat er gewoon uit stroomt.
Kan amper op stal zijn, laat staan mijn paard poetsen. En dat kan ik normaal altijd prima. Dit is redelijk problematisch met mijn werk als paardenarts… dus ik zoek eigenlijk snel verlichting.
[/quote
Denk dat iedere fysio die ook iets met medisch tapen doet wel kan helpen. Het zijn echt heel simpel twee stukken tape. Ik kan daar meestal ook snel even tussendoor terecht want met 5 min sta ik weer buiten.
Ik doe het nu zelf. Niet bij mijzelf uiteraard maar bij anderen. Tape kopen. You tube. En proberen maar. De fysio heeft het tenslotte ook eens voor het eerst gedaan.
https://www.fysiotape.nl/
eilleen333 schreef:SusanH schreef:Ceterizine doet bij mij ook niks. En wat voor neusspray gebruik je? Je kan best de huisarts bellen voor andere pillen ( zwaardere) en een andere neusspray. En idd heel veel fysiotherapeuten kunnen tapen. Zoeken op tapen voor hooikoorts en je woonplaats intypen op Google, je hebt gee verwijsbrief nodig. Mijn verzekering vergoed het gewoon.
Ik heb nu trouwens amper klachten nu de meeste bomen uitgebloeid zijn.
Ik gebruik de xylometazoline. Al jaren verslaafd, maar ik gebruikte het niet veel, alleen voor het slapen. Maar nu komt het er niet doorheen. Ik gebruikte altijd de kinder variant.
Met cetirizine ging het jaren goed, maar dit jaar is het drama. Waarschijnlijk deels omdat ik ook een kat in huis heb waar ik allergisch voor ben. Dat ging ook heel goed de laatste tijd, maar misschien stapelt het zich op? Heb dit voorjaar ook Corona gehad, misschien speelt dat een rol?
Maar ik wil gewoon mijn paard verzorgen en aan het werk. Ik ga maandag meteen bellen.
rien10 schreef:Mij is altijd verteld dat meer dan één levocetrizine per dag niet helpt. Althans, niet beter dan één.
ikkeniet schreef:rien10 schreef:Mij is altijd verteld dat meer dan één levocetrizine per dag niet helpt. Althans, niet beter dan één.
Dat schijnt ook zo te zijn, maar bij mijn zoon werkt de levocetrizine ongeveer vanaf half 8 's ochtends tot half 5 in de middag. En dan heb je alleen maar niesaanvallen en opgezette rode ogen en neus.
En als het nodig is slikt hij er dus dan nog 1 in de namiddag. ( ik merk nu dat er soms een dag is dat het lukt op 1, maar dat is meer heel af en toe)
ikkeniet schreef:rien10 schreef:Mij is altijd verteld dat meer dan één levocetrizine per dag niet helpt. Althans, niet beter dan één.
Dat schijnt ook zo te zijn, maar bij mijn zoon werkt de levocetrizine ongeveer vanaf half 8 's ochtends tot half 5 in de middag. En dan heb je alleen maar niesaanvallen en opgezette rode ogen en neus.
En als het nodig is slikt hij er dus dan nog 1 in de namiddag. ( ik merk nu dat er soms een dag is dat het lukt op 1, maar dat is meer heel af en toe)