Hooikoorts ik weet het even niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah_

Re: Hooikoorts ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 21:53

Gebruiken jullie naast het tape ook nog de medicijnen of helemaal niks meer?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:34

SusanH schreef:
Ceterizine doet bij mij ook niks. En wat voor neusspray gebruik je? Je kan best de huisarts bellen voor andere pillen ( zwaardere) en een andere neusspray. En idd heel veel fysiotherapeuten kunnen tapen. Zoeken op tapen voor hooikoorts en je woonplaats intypen op Google, je hebt gee verwijsbrief nodig. Mijn verzekering vergoed het gewoon.

Ik heb nu trouwens amper klachten nu de meeste bomen uitgebloeid zijn.

Ik gebruik de xylometazoline. Al jaren verslaafd, maar ik gebruikte het niet veel, alleen voor het slapen. Maar nu komt het er niet doorheen. Ik gebruikte altijd de kinder variant.

Met cetirizine ging het jaren goed, maar dit jaar is het drama. Waarschijnlijk deels omdat ik ook een kat in huis heb waar ik allergisch voor ben. Dat ging ook heel goed de laatste tijd, maar misschien stapelt het zich op? Heb dit voorjaar ook Corona gehad, misschien speelt dat een rol?
Maar ik wil gewoon mijn paard verzorgen en aan het werk. Ik ga maandag meteen bellen.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 22:45

Hier ook iemand waarbij de tape op wonderbaarlijke wijze werkt..

Ik was bij de fysio voor iets anders en ik vroeg aan hem of dit nou echt werkte. Hij zei bij de een wel en bij de ander niet. Ik kon altijd zelf filmpjes opzoeken en plakken. Ik heb altijd die tape in huis dus ik mn moeder de opdracht gegeven om het op m'n rug te plakken :')

Heel eerlijk, ik vond het moeilijk te geloven dat een simpel tape strookje kon helpen tegen hooikoorts, maar elke keer als het er nu weer af is begin ik als een gek te niezen en beginnen mn ogen weer onophoudelijk te prikken. Vandaag wel 20x achter elkaar _O- met tape heb ik echt nergens last meer van en zelfs geen medicijnen meer nodig. morgen maar weer eens vragen of mam voor plakker wilt spelen...

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:03

Ik ga toch eens kijken voor fysio als ik dit zo lees . Dit jaar nieuwe verzekering dus eerst even navragen hoe en wat .
Kon mezelf goed redden met 1 tabletje desloratadine zit nu inmiddels op 2 sinds gister .
Ze geven vanaf einde volgende week regen af misschien dat ik da terug kan naar 1 tablet .
Ik reageer ook nu op de honden die aan verharen zijn .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:18

Je hebt idd geen verwijzing van een HA nodig voor de fysio. Alleen hangt het van je verzekering af of het vergoed wordt. Even op internet zoeken naar een praktijk in de buurt en/of een rondje bellen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:31

Hier is de uiteindelijke juiste medicatie combi bij mijn hevig allergische dochter:
2 maal daags Zaditen (werkzame stof ketokifen), met daarnaast indien nodig 1 tot 2 maal daags Dymista neusspray. Bij hevige klachten is de Dymista echt een reddend product! Zou je wellicht nog eens kunnen proberen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:34

biancaaaa schreef:
eilleen333 schreef:
Hoe kom je bij een fysio die kan tapen? Ik ben echt een beetje wanhopig momenteel. De laatste dagen is het extreem, en eigenlijk is het al een maand bij vlagen niet te doen.
Nu wil ik volgende week wel naar de huisarts, maar die hebben een wachttijd van een week of 2 weet ik. Kan ik ook op een andere manier tapen proberen?

Ik gebruik nu ceterizine (soms wel 3 tabletten op een dag) en neusspray, maar momenteel doen ze beiden 0,0 en zit mijn neus potdicht met snot wat er gewoon uit stroomt.

Kan amper op stal zijn, laat staan mijn paard poetsen. En dat kan ik normaal altijd prima. Dit is redelijk problematisch met mijn werk als paardenarts… dus ik zoek eigenlijk snel verlichting.

Denk dat iedere fysio die ook iets met medisch tapen doet wel kan helpen. Het zijn echt heel simpel twee stukken tape. Ik kan daar meestal ook snel even tussendoor terecht want met 5 min sta ik weer buiten.

Ik doe het nu zelf. Niet bij mijzelf uiteraard maar bij anderen. Tape kopen. You tube. En proberen maar. De fysio heeft het tenslotte ook eens voor het eerst gedaan.

https://www.fysiotape.nl/

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:15

rien10 schreef:
biancaaaa schreef:
[quote="eilleen333"
Hoe kom je bij een fysio die kan tapen? Ik ben echt een beetje wanhopig momenteel. De laatste dagen is het extreem, en eigenlijk is het al een maand bij vlagen niet te doen.
Nu wil ik volgende week wel naar de huisarts, maar die hebben een wachttijd van een week of 2 weet ik. Kan ik ook op een andere manier tapen proberen?

Ik gebruik nu ceterizine (soms wel 3 tabletten op een dag) en neusspray, maar momenteel doen ze beiden 0,0 en zit mijn neus potdicht met snot wat er gewoon uit stroomt.

Kan amper op stal zijn, laat staan mijn paard poetsen. En dat kan ik normaal altijd prima. Dit is redelijk problematisch met mijn werk als paardenarts… dus ik zoek eigenlijk snel verlichting.
[/quote

Denk dat iedere fysio die ook iets met medisch tapen doet wel kan helpen. Het zijn echt heel simpel twee stukken tape. Ik kan daar meestal ook snel even tussendoor terecht want met 5 min sta ik weer buiten.

Ik doe het nu zelf. Niet bij mijzelf uiteraard maar bij anderen. Tape kopen. You tube. En proberen maar. De fysio heeft het tenslotte ook eens voor het eerst gedaan.

https://www.fysiotape.nl/

Jij zit niet toevallig in de buurt? :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 09:37

Ff in je profiel gekeken. Nee. Dan ben je wel lang aan t rijden. Is er een drogist open vandaag? Met brede leukoplast lukt het ook. Niet zo heel goed, want je krijgt de ronde vorm er niet goed in, geen rek in t spul. Maar daar kan je wat knipjes in maken. Voor vandaag ben je dan geholpen. Ik zal Ff filmpje voor je zoeken. https://youtu.be/m03XdOT5uVU Het gaat om de tape op de rug.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:18

Mijn zoon (12jaar) heeft al jaren lang last van boompollen, alleen komt het er bij het testen dus niet heel duidelijk uit, wel de huisstofmijt scoort huizenhoog.
We zien heel duidelijk dat zo gauw de pollen er zijn hij er heel erg veel last van krijgt.
Hij gebruikt nu 2 maal daags een tablet levocetricine, een neusspray en oogdruppels.
Daarbij merken we dat als we hem tapen hij er een stuk minder last van heeft.
Helaas kan hij maar 2 dagen de tape op hebben, omdat daarna zijn huid ervan stuk gaat.
Maar hij heeft zeker een week minder last van alles.
Bij heel erg veel last of gordelroos mag hij ook Telfast tabletten.
In het najaar gaan we starten met een imuumtherapie dmv tabletten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:21

Telfast nam ik nog weleens mee uit de UK, gewoon bij de drogist vandaan. Die werkten bij mij ook goed. Ik ben er alleen alweer een tijdje niet meer geweest. Fexofenadine is dat. Cetirizine doet bij mij niets.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:33

Mijn hooikoorts werd zo hevig dat er niets anders meer was dan aan de prednison gaan...

Toch via de longartsen nog maar weer een consult bij de kno-arts. Die vond het een raar verhaal, maar zag wel met een scoop de irritatie in neus en keelholte.

Zegt hij: je bent allergisch voor benzalkoniumchloride? Ik zeg dat dat klopt, maar dat dat een conserveermiddel is wat alleen in oogdruppels zit (dat zei de oogarts die de allergie ontdekte).
Niet dus, het zit ook in neusspray. Dus gestopt met de dymista. En nu gaat het zonder prednison veel beter dan met neusspray.
Het is ook nog een allergie die redelijk vaak voorkomt.
Maar goed, ik gebruikte nu otrivin baby en een andere waar geen conserveermiddel inzit.
Ik hoop dat er nog een medische neusspray is zonder conserveermiddel.
Gelukkig is niezen momenteel sociaal best geaccepteerd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:36

Mij is altijd verteld dat meer dan één levocetrizine per dag niet helpt. Althans, niet beter dan één.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 13:20

eilleen333 schreef:
SusanH schreef:
Ceterizine doet bij mij ook niks. En wat voor neusspray gebruik je? Je kan best de huisarts bellen voor andere pillen ( zwaardere) en een andere neusspray. En idd heel veel fysiotherapeuten kunnen tapen. Zoeken op tapen voor hooikoorts en je woonplaats intypen op Google, je hebt gee verwijsbrief nodig. Mijn verzekering vergoed het gewoon.

Ik heb nu trouwens amper klachten nu de meeste bomen uitgebloeid zijn.

Ik gebruik de xylometazoline. Al jaren verslaafd, maar ik gebruikte het niet veel, alleen voor het slapen. Maar nu komt het er niet doorheen. Ik gebruikte altijd de kinder variant.

Met cetirizine ging het jaren goed, maar dit jaar is het drama. Waarschijnlijk deels omdat ik ook een kat in huis heb waar ik allergisch voor ben. Dat ging ook heel goed de laatste tijd, maar misschien stapelt het zich op? Heb dit voorjaar ook Corona gehad, misschien speelt dat een rol?
Maar ik wil gewoon mijn paard verzorgen en aan het werk. Ik ga maandag meteen bellen.

Je gebruikt dus geen speciale neusspray tegen allergische klachten? Dan zou ik idd morgen de huisarts even bellen.

En ik ben naast de tape gewoon mijn medicijnen blijven gebruiken :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:49

Geen speciale neusspray nu idd.
Het gekke is dat ik vandaag super goed ga. We wat last, maar niet te vergelijken met gister. Toen werd ik echt al beroerd wakker.
Maar dan nog ga ik er wel achteraan.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:15

rien10 schreef:
Mij is altijd verteld dat meer dan één levocetrizine per dag niet helpt. Althans, niet beter dan één.

Dat schijnt ook zo te zijn, maar bij mijn zoon werkt de levocetrizine ongeveer vanaf half 8 's ochtends tot half 5 in de middag. En dan heb je alleen maar niesaanvallen en opgezette rode ogen en neus.
En als het nodig is slikt hij er dus dan nog 1 in de namiddag. ( ik merk nu dat er soms een dag is dat het lukt op 1, maar dat is meer heel af en toe)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 15:51

ikkeniet schreef:
rien10 schreef:

Dat schijnt ook zo te zijn, maar bij mijn zoon werkt de levocetrizine ongeveer vanaf half 8 's ochtends tot half 5 in de middag. En dan heb je alleen maar niesaanvallen en opgezette rode ogen en neus.
En als het nodig is slikt hij er dus dan nog 1 in de namiddag. ( ik merk nu dat er soms een dag is dat het lukt op 1, maar dat is meer heel af en toe)

Is een andere tablet proberen dan niet beter? Levoceterizine doet bij mij ook niet veel.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:03

ikkeniet schreef:
rien10 schreef:

Is dat in overleg met de arts gegaan? Het farmaceutisch kompas houdt toch ook echt een maximale dosering van 5mg per dag aan... Dus zou er toch een beetje voorzichtig mee zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:35

Dat deed bij mij ook helemaal niets. Desloratine werkt wel vrij aardig, daar mag ik max 2 tabletten permdag van hebben wel.maar dat is natuurlijk heel ander spul

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:38

Hier ook groot voorstander van medical taping. Hooikoorts, menstruatiepijn, teveel spanning in schouders, overbelasting van kuitspieren.... het werkt als een tiet!
Ik haal de tape inmiddels bij de action, die hebben roze, voor 1.99 per rol!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:52

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus weet niet of het al geopperd is, maar acupunctuur schijnt ook onwijs goed te kunnen helpen, weet ik van een kennis. De partner van een vriendin van mij heeft super veel baat bij acupunctuur bij astma: moest heel veel puffers gebruiken en was dan nog benauwd en hoeft nu bijna niet meer te puffen. Hij zweert bij acupunctuur.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:07

Wellicht een domme vraag, maar voor de mensen die last hebben van hooikoorts 'moeten' zij nu ook nog klachten hebben? Of ligt het eraan waar je precies allergisch voor bent?

Hier nl sinds vorig jaar begin april last, dit jaar ook weer precies begin april even 1 dag echt last verder helemaal niet meer. Zijn ook bezig met een kuur, dus heel benieuwd of het echt werkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 20:29

Hangt er vanaf waar je allergisch voor bent. Ik reageer vooral op boompollen. Gras minder, dus nu ook minder klachten.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:45

Niemand die hier z'n neus spoelt? Mijn vader is dat na jarenlange afschuwelijke klachten gaan doen en dat werkt ontzettend goed. Kan je doen met een kom water, maar ook met een neusdouche die je in de winkel koopt. Ff lezen hoe het moet en gaan. Geeft geweldige opluchting.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 21:15

Wildgirl schreef:
Hier ook groot voorstander van medical taping. Hooikoorts, menstruatiepijn, teveel spanning in schouders, overbelasting van kuitspieren.... het werkt als een tiet!
Ik haal de tape inmiddels bij de action, die hebben roze, voor 1.99 per rol!

Hoe doe jij dat! Tape je zelf?