Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:elnienjo schreef:Meer vis/seafood eten is nog gezonder dan alleen maar vlees natuurlijk.
Vraag me af of mensen die geen vlees eten vanwege vet, wel vis eten...
Janine1990 schreef:elnienjo schreef:Meer vis/seafood eten is nog gezonder dan alleen maar vlees natuurlijk.
Vraag me af of mensen die geen vlees eten vanwege vet, wel vis eten...
MarlindeRooz schreef:Mijn vriend eet op aanraden van de diëtist (hij wilde checken of hij gezond at) weinig rood vlees en inderdaad wel regelmatig tonijn of makreel.
En straks woont hij in huis bij mij. En aangezien ik meestal zal gaan koken wordt het veel vega(n).
elnienjo schreef:Of misschien heeft hij wel helemaal geen problemen met hoodzakelijk vega(n) eten.MarlindeRooz schreef:Mijn vriend eet op aanraden van de diëtist (hij wilde checken of hij gezond at) weinig rood vlees en inderdaad wel regelmatig tonijn of makreel.
En straks woont hij in huis bij mij. En aangezien ik meestal zal gaan koken wordt het veel vega(n).
Hij kan voor zichzelf zijn vis klaarmaken natuurlijk als het alternatief vegan is. Of als ie gemakzuchtig is gewoon gerookte makreel, zalm, paling eten als tussendoortje.
elnienjo schreef:Mkango schreef:Of misschien heeft hij wel helemaal geen problemen met hoodzakelijk vega(n) eten.
Dat is niet echt gezond natuurlijk: ijzer, B12, de vetten waarvoor vette vis door artsen worden aanbevolen.
Citaat:Uit welke natuurlijke voedingsbron wil je anders b12 halen? Ben je toch echt afhankelijk van vlees of van producten van dieren.
Dagahra schreef:Azmay schreef:Zo "natuurlijk" is dat niet, die dingen kan je ook prima uit andere bronnen halen.
Artsen zijn het ook niet overal over eens..
Uit welke natuurlijke voedingsbron wil je anders b12 halen? Ben je toch echt afhankelijk van vlees of van producten van dieren.