Meer mensen nog coronavrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij al wel eens corona of vaker corona gehad?

Ja
304 (27%)
Nee
805 (72%)

Totaal aantal stemmen: 1109

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:34

hier ook nog altijd corona-vrij, we zijn ook nog steeds vrij streng en letten heel goed op.
Ik zelf ben zelfs al van voor Corona niet meer ziek geweest, geen griep, geen verkoudheid, niks van dat alles.

*klopt heel hard af*

Vanillia

Re: Meer mensen nog coronavrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:04

Ik had nee gestemd op deze poll, maar vorige maand helaas toch besmet :( We hebben het gekregen van onze 4 maanden oude baby, waar zij het heeft opgelopen geen idee want we zitten zo ongeveer 24/7 aan elkaar vastgeplakt. We zijn allemaal niet heel erg ziek geweest gelukkig, maar het viel me toch best tegen. Baby had een dag koorts (39 graden), 1x overgegeven en een paar dagen diarree. Mijn man en ik hebben ook 1 dag koorts gehad en ik heb een kleine week wat gehoest, ben wel nog 3 weken heel moe geweest. Mijn man was al sneller van zijn vermoeidheid af, maar hoest nog steeds.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:23

Hier 2,5 jaar de dans ontsprongen maar vorige maand toch positief geraakt. Samen met zuslief waren wij de enige van de familiedag die we hadden waarbij we toch wel op dichte afstand met familie hebben gezeten.
Nu is mijn collega positief. Dinsdag met haar gewerkt wel op ruime afstand gezeten maar maak me toch wel een beetje zorgen dat ik weer besmet kan raken... Misschien heb ik gewoon angst voor niks.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:28

Ik was in juli aan de beurt. Ging in combinatie met mijn nierziekte niet zo heel goed, dus ik heb nog 2 nachtjes ziekenhuis gehad :7

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:31

Voor de tweede x nu corona en totaal geen klachten ik en mijn kids zijn niet gevaccineerd en gaan we ook niet doen. Eerste x ook geen klachten alleen loopneus

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:32

purny schreef:
Hier 2,5 jaar de dans ontsprongen maar vorige maand toch positief geraakt. Samen met zuslief waren wij de enige van de familiedag die we hadden waarbij we toch wel op dichte afstand met familie hebben gezeten.
Nu is mijn collega positief. Dinsdag met haar gewerkt wel op ruime afstand gezeten maar maak me toch wel een beetje zorgen dat ik weer besmet kan raken... Misschien heb ik gewoon angst voor niks.

Ik ken eigenlijk niemand die het zo snel achter elkaar heeft gehad maar het blijft een roulette. Maandenlang kreeg iedereen Corona en ik niet. Vervolgens test ik positief een dag nadat ik 6 uur in een bus had gezeten met 80 man :+
Niemand daarna positief :+ en waar ik het dan uiteindelijk heb opgelopen? Geen idee.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:26

nope. Nog niet gehad. Dat terwijl ik niet geent ben, astma heb en close. contact heb gehad inclusief drinken uit dezelfde fles (ivm geen bekers) van iemand met corona.
Het lijkt een selffulfilling prophecy. Ik ben vanaf het begin 0 voorzichtig. Ja, ik test netjes want anderen hoeven geen slachtoffer van mijn keuzes te worden, maar ben nooit bang geweest en ook niet. voorzichtig. om mij heen kregen de meest voorzichtige mensen het als 1e. En ik dus niks nada noppes

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:57

IHN schreef:
nope. Nog niet gehad. Dat terwijl ik niet geent ben, astma heb en close. contact heb gehad inclusief drinken uit dezelfde fles (ivm geen bekers) van iemand met corona.
Het lijkt een selffulfilling prophecy. Ik ben vanaf het begin 0 voorzichtig. Ja, ik test netjes want anderen hoeven geen slachtoffer van mijn keuzes te worden, maar ben nooit bang geweest en ook niet. voorzichtig. om mij heen kregen de meest voorzichtige mensen het als 1e. En ik dus niks nada noppes

Of symptoomloos is ook nog een optie :o

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:15

Zebrastrwep, dat kan natuurlijk, maar de kans lijkt me vrij klein aangezien ik steeds driftig getest heb als ik bij iemand was met corona. Zelfs voor mijn winkelbezoek testte ik. Daarnaast zpu je volgens de overlevering dood neer moeten vallen als je astma hebt, dus symptoomloos? Maar ja. Het lan natuurlijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:28

Mijn man heeft nog geen Corona gehad.
Zoon heeft het 2x gehad.
En ik was de pineut afgelopen maart met Corona.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:57

Hier ook iedereen om mij heen al vaker corona. Ik heb het gelukkig nogsteeds niet gehad ook geen verkoudheidje.

Ben zelfs samen met mijn vriend in quarantaine geweest maar ik bleef negatief :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:14

IHN schreef:
. Daarnaast zpu je volgens de overlevering dood neer moeten vallen als je astma hebt, dus symptoomloos? Maar ja. Het lan natuurlijk.

Ach er wordt zoveel gezegd. Ik werk met kwetsbare mensen waarvan aantal met flinke longproblemen en zuurstof en die hadden weinig tot geen klachten en zitten nog steeds overeind. Kan zeker wel symptoomloos. 1 client was partner ziek. Client voor zekerheid getest en die had een positieve test. Verder geen klachten.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:16

Hier 1x gehad. Helemaal aan het begin van dit gedoe. Daarna niet meer, ondanks werk in de zorg.
Afgelopen tijd een paar x bii positief geteste clienten geweest waarvan een paar x zonder bescherming. Niet besmet geraakt.

Paar maanden terug was jongste ziek door corona. Ik en andere kind hebben het niet gekregen. Mijn ouders hebben heb ook nooit gekregen terwijl die veel met mensen omgaan op hun werk op school en regiotaxi.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:24

IHN schreef:
Zebrastrwep, dat kan natuurlijk, maar de kans lijkt me vrij klein aangezien ik steeds driftig getest heb als ik bij iemand was met corona. Zelfs voor mijn winkelbezoek testte ik. Daarnaast zpu je volgens de overlevering dood neer moeten vallen als je astma hebt, dus symptoomloos? Maar ja. Het lan natuurlijk.

Je hoeft als risicopatient niet perse zware klachten te krijgen ook dan kan het symptoomloos gaan. Er zijn best heel veel mensen die er niks van merken. En er dood aan gaan hoeft ook niet perse als je astma hebt. De kans KAN alleen groter zijn maar uitzonderingen zijn er altijd.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:46

weet ik wel, hoor.. Ik ben nooit meegegaan in de paniek. Daarom dus ook nooit aan de maatregelen gehouden. Behalve dus testen, want mijn keuzes hoeven anderen niet de dupe van te worden. En ik vind het best grappig dat juist de mrmensen die zich tot aan het hysterische probeerden te beschermen allemaal corona hadden en ik niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:48

IHN schreef:
weet ik wel, hoor.. Ik ben nooit meegegaan in de paniek. Daarom dus ook nooit aan de maatregelen gehouden. Behalve dus testen, want mijn keuzes hoeven anderen niet de dupe van te worden. En ik vind het best grappig dat juist de mrmensen die zich tot aan het hysterische probeerden te beschermen allemaal corona hadden en ik niet.

Nou gefeliciteerd dat je je nooit aan de maatregelen hebt gehouden :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:52

Ik heb ook nog geen corona gehad. Hoe? Geen idee. Zo ontzettend vaak met besmette mensen in contact geweest. Contact met achteraf, positieve familie (zoals m'n broertje, die heeft het 4x gehad), ik heb gewerkt in een verzorgingshuis waar meerdere keren een cohort-afdeling is geweest, ik heb gewerkt op een middelbare school waar de ene na de andere leerling en collega corona kregen, vrienden die het bleken te hebben etc.
Ik heb wel meerdere keren passende klachten gehad maar nooit een positieve uitslag gehad. Niet bij de GGD (en daar ben ik vaak geweest om me te laten testen) en nooit een positieve zelftest gehad. Dus weet ook niet precies hoe het zit :+.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:35

Zebrastreep schreef:
IHN schreef:

Nou gefeliciteerd dat je je nooit aan de maatregelen hebt gehouden :')

dankjewel. Zo goed helpen ze dus whaha

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:03

Het blijft grappig dat zoveel gevaccineerden wel corona krijgen en vaak... En zo veel ongevaccineerden niet.

Heb me overigens deels niet aan de maatregelen gehouden, nooit een mondkapje gedragen in de winkel bijvoorbeeld en gewoon geknuffeld. Natuurlijk wel rekening gehouden met anderen en niet de deur uit gegaan als ik verkouden was o.i.d. En een keer getest toen ik naar mijn oude moedertje toe moest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:12

Ik ben niet gevaccineerd en heb geen corona gehad.
Mijn man is wel gevaccineerd in het begin en heeft ook geen Corona gehad. We zijn 1x ziek geweest en testten toen beiden negatief.

Onze zoon is gevaccineerd en is 2x positief getest. Moest testen omdat collega positief was. Hij had geen klachten. Is wel ziek geweest na vaccineren.

Mijn moeder is alle keren gevaccineerd en heeft geen corona gehad. Is nu wel flink ziek geweest van vaccinatie.

We hebben ons deels waar het moest aan de maatregelen gehouden, maar qua werk was contact niet altijd te vermijden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:22

hahahatsjoe schreef:
Het blijft grappig dat zoveel gevaccineerden wel corona krijgen en vaak... En zo veel ongevaccineerden niet.

Heb me overigens deels niet aan de maatregelen gehouden, nooit een mondkapje gedragen in de winkel bijvoorbeeld en gewoon geknuffeld. Natuurlijk wel rekening gehouden met anderen en niet de deur uit gegaan als ik verkouden was o.i.d. En een keer getest toen ik naar mijn oude moedertje toe moest.

Als je gevaccineerd bent geeft het ook geen garantie dat je het niet meer krijgt, je krijgt het alleen minder heftig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:27

purny schreef:
hahahatsjoe schreef:

Als je gevaccineerd bent geeft het ook geen garantie dat je het niet meer krijgt, je krijgt het alleen minder heftig.

Dat weet je natuurlijk nooit. Ze kijken naar de cijfers, maar per individu kan het wel weer schelen. Als je eenmaal gevaccineerd bent, weet je nooit hoe de ziekte was verlopen als je niet was gevaccineerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:52

Nee ook nog niet.

Collega vond het heel bijzonder, schoonzusje ook. Maar als ik hier kijk valt het mee gelukkig mee :D

"slordig" geweest met vaccinaties (ondanks ik pro ben, gewoon geen tijd voor vrijgemaakt :o ) . dus er maar 1 gehad.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:59

Ik heb voor zover ik weet ook nog geen Corona gehad. Misschien heb ik het wel gehad en heb ik het niet gemerkt. Dit geldt ook voor mijn vriend. Wij zijn tot nu toe een van de weinige in onze familie/vriendenkring die het nog niet gehad hebben.

In het begin altijd netjes aan de regels gehouden, maar nu leef ik eigenlijk niet anders meer dan ik voorheen deed (dat verschilde ook niet erg veel van toen de regels er nog wel waren).

Ik ben overigens wel gewoon gevaccineerd. Alleen de vierde heb ik nog niet gehaald, daar twijfel ik een beetje over...

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:51

purny schreef:
hahahatsjoe schreef:

Ik ben niet gevaccineerd en het was een fluitje van een cent, twee dagen min geweest, dat is alles.