Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:42

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:44

Flower033 schreef:
Weet je wie het meeste van je weet: de grote internetbedrijven: meta (facebook), Google, Microsoft. Alles wat je op internet en op je telefoon doet, komt bij hen terecht. De meeste mensen hebben er geen enkele moeite mee om alles, maar dan ook alles, openbaar op social media te zetten. En het dan raar vinden dat ze bijvoorbeeld opgelicht worden via whatsapp. Omdat de appjes lijken alsof ze van de kinderen komen.

Om alles van je te weten heeft de overheid helemaal geen QR-code nodig. Het is veel makkelijker om de data op te vragen bij de internetbedrijven. Wat bijvoorbeeld gebeurde bij de verkiezingen van 4 jaar geleden in de USA en de Brexit.

Je slaat de spijker op z'n kop. We laten allemaal al een gigantisch digitaal spoor achter, of je nu cookies accepteert of niet. De overheid hoeft helemaal geen extra moeite te doen en extra uitgaven te maken om je gegevens te krijgen. Die heb je namelijk zelf al vrijwillig overal achtergelaten. We hebben er geen moeite mee om een account aan te maken op sites als Vakantieveilingen, gekoppeld aan je PayPal (die overigens ook het ei uit je gat vragen voor je er een account kunt maken). Waarom heb je (in algemene zin) er dan zoveel moeite als de overheid vraagt om een QR-code?

prompter

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:49

Ik heb een keertje het aantal camera's geteld op de A13 tussen oprit Overschie en oprit Delft Zuid, een stukje van 7 kilometer. Het waren er 23 !!!! Ik heb dus niet de illusie dat de QR code heel veel meer van mijn leven prijs gaat geven :D. Elke stap wordt zowat al gevolgd. En eigenlijk heb ik daar weinig moeite mee, vind het verspilling van mijn energie om me daar druk om te maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:52

Electra63 schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/robin-fran ... a636e2864/

De oprichter van Herstel-NL overleden aan Covid-19.

Verbaasd me niets, regelmatig discussie met hem gehad op Twitter en ineens was hij foetsie , sinds 8 december twitterstilte .
Triest maar ja, wanneer Corona maar een griepje is kan dit gebeuren en heel eerlijk, ik kan er niet wakker van liggen .

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:03

pas 49 jaar. Blijft toch triest dat je op die leeftijd overlijdt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:06

Flower033 schreef:
pas 49 jaar. Blijft toch triest dat je op die leeftijd overlijdt.

Het is triest als je overlijden (waarschijnlijk) voorkomen had kunnen worden.

Je kan een hele goede econoom zijn, maar dat maakt je nog geen deskundige over wel of niet vaccineren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:11

Ja precies, het had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden.
Hoeveel mensen zouden geen prik gaan halen als daarmee de kans op overlijden met kanker voor 80% zou minderen?
Ik zou vooraan staan hoor. En ik denk veel met mij.
Maar nu het corona is doen ze zo raar.

En ondertussen wel weer 3 weken een bed bezet. Hoeveel mensen hadden daar in zijn plaats gebruik van kunnen maken?

Ik blijf erbij, als je zo stoer bent om bewust niet te prikken, niet uit prikangst oid. Nee omdat het wel meevalt dat griepje.
Mag je ook zo stoer zijn je corona opname niet te aanvaarden.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 29-12-21 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:11

Ik denk dat men vooral bang is dat de qr code gebruikt zal worden als mooi opstapje naar het uitbannen van gewoon geld, de enkel nog digitale europese munt en dat de qr code het begin bleek van de 'digitale switch' waarbij zo'n code weer gekoppeld wordt aan klimaat- (co) en andere doelstellingen vanuit de overheid en dit alles online verzameld wordt, waarbij het bedrijfsleven voedt (reisbewegingen ed) en de overheid meekijkt.

Ik denk niet dat die angst direct ongegrond is, want die losse plannen zijn er allemaal al. Maar de vraag is of dit gaat lukken. Ik denk dat Nederlanders dan niet eens de grootste dwarsliggers zullen zijn in de EU.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:15

Het probleem blijft dan de anderhalf tot twee miljoen digibeten in Nederland. Of niet helemaal digibeet, maar ook niet helemaal alfabeet, en dan stuklopen op de informatietechnologie.

Baar geld moet blijven, alleen al voor die groep mensen. Maar ik ben al heel voorzichtig met het zakelijk aannemen daarvan - ik moet al verantwoorden waarom ik dat doe. Waanzin, eigenlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:16

Sunnda schreef:
Ik denk dat men vooral bang is dat de qr code gebruikt zal worden als mooi opstapje naar het uitbannen van gewoon geld, de enkel nog digitale europese munt en dat de qr code het begin bleek van de 'digitale switch' waarbij zo'n code weer gekoppeld wordt aan klimaat- (co) en andere doelstellingen vanuit de overheid en dit alles online verzameld wordt, waarbij het bedrijfsleven voedt (reisbewegingen ed) en de overheid meekijkt.

Ik denk niet dat die angst direct ongegrond is, want die losse plannen zijn er allemaal al. Maar de vraag is of dit gaat lukken. Ik denk dat Nederlanders dan niet eens de grootste dwarsliggers zullen zijn in de EU.

Kijkend naar Duitsland waar je niet eens overal kan pinnnen... nou nee dit gaat echt niet gebeuren in de EU. :=

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:20

DuoPenotti schreef:
Ja precies, het had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden.
Hoeveel mensen zouden geen prik gaan halen als daarmee de kans op overlijden met kanker voor 80% zou minderen?
Ik zou vooraan staan hoor. En ik denk veel met mij.
Maar nu het corona is doen ze zo raar.

En ondertussen wel weer 3 weken een bed bezet. Hoeveel mensen hadden daar in zijn plaats gebruik van kunnen maken?

Ik blijf erbij, als je zo stoer bent om bewust niet te prikken, niet uit prikangst oid. Nee omdat het wel meevalt dat griepje.
Mag je ook zo stoer zijn je corona opname niet te aanvaarden.

Ik snap wel wat je zegt, anderzijds: hoeveel mensen zijn bereid hun leefstijl nou werkelijk aan te passen ter voorkoming van hart- en vaatziekten? Doodsoorzaak nr. 1. Dan nog eerder de quick fix met levenslange cholesterolverlagers.

Het menselijk brein is complex, de weg van de minste weerstand. Misschien geldt dat bij het vermijden van een vaccin ook? We zijn natuurlijk allemaal geneigd om informatie op te zoeken wat onze eigen gedachten sterkt.

Betreft je laatste stukje: gelukkig wordt in het ziekenhuis nooit beslist op basis van schuld. Daar kan je toch niet werkelijk aan beginnen? Ik heb in het begin van de pandemie ook gewezen naar die idiote vleeseters, “die dieren gewoon eens met rust te laten”. Het bracht me alleen maar een onrechtvaardigheidsgevoel, met was als resultaat?
Laatst bijgewerkt door laliz op 29-12-21 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:24

Ik ben het met je eens Laliz, ik denk daar vaak en veel over na. Ook omdat ik heel erg veel hart- en vaatziekten in mijn familie heb (2 ooms jong ziek/hartoperatie, 1 tante jong (71) overleden en 3 grootouders jong overleden (55, 71, 71). Ik leef zeker niet super gezond maar ik ben mij wel bewust van de grote kans die ik heb om ook hart- en vaatziekten te krijgen op jonge leeftijd. Wel leefden de meeste van deze mensen erg ongezond (drank, overgewicht, slecht eten). Maar dat is wel confronterend hoor.

En dat is ook de reden dat ik gewoon boosters / vaccins haal omdat ik weet dat ik erg heftig op virussen kan reageren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:30

Maar dat is nu mijn punt.
Dat aanpassen is niet eenvoudig, daar speelt zo veel mee.
Een prikje halen is wel eenvoudig. Daarom begrijp ik juist het vermijden niet.
Ik ben net zonder afspraak naar de prikloctaie gegaan die daarvoor was opengesteld, binnen 20 minuten had ik mijn prik. Er is geen enkele levenswijze die je in 20 minuten kunt wijzigen en volhouden.

Ik weet ondertussen niet of het gelukkig is al je weet dan 10 operaties onnodig zijn uitgesteld door 1 persoon.
Die door een paar simpele prikjes daar waarschijnlijk niet geweest was.
Je zou maar op die wachtlijst staan...en misschien ook wel overlijden....

Mijn vader is met 38 overleden aan longkanker.
Ja hij rookte toen, dus eigen schuld.
Maar zijn moeder en zus 52 en 26 hebben nooit gerookt. Dus zo simpel is dat ook weer niet.
Waar kan ik mijn anti-kanker prikje halen?

Mijn opa en tante hadden diabetes, zonder overgewicht...
Ook zo'n leuk familie kwaaltje.
Ik let ook erg goed op, daarom ook geen obesitas, helaas wel overgewicht.
Mag ik een prikje voor dat overgewicht en 1 voor dat ik geen diabetes krijg aub?
Oh doe er ook meteen 1 voor die schildklier, is dat overgewicht misschien ook weg.

En als we toch bezig zijn, 1 voor de migraine die me 3 dagen in de week beperkt...ook zo vandaag. Maar zo aan gewend ben dat ik toch maar ga boosteren....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:19

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:21

Tja ik zal wel geen empathie hebben maar ik kan echt weinig medelijden met zo iemand hebben. Wel met zijn omgeving. :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:36

Hij was trouwens niet tegen vaccins maar graag alleen voor de kwetsbaren, tja , hij was er zelf blijkbaar ook een. Russische roulette eens te meer.
Over één of twee jaar had zijn mening er misschien toe gedaan maar nu heeft het hem wel de dood ingejaagd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:39

Hij is zelf een man van 50+ en zo te zien ook niet geheel vrij van overgewicht dus dan zit je al flink in de groep kwetsbaren naar mijn inziens.

Ga dit wel doorsturen naar mijn vader om hem te motiveren een afspraak te maken voor een booster. :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:58

Recent hadden we een sterfgeval in de familie (oude tante), net aan het begin van de nieuwe maatregelen, ik denk een anderhalve maand geleden? Afijn, ik ging bewust al niet mee omdat ik in een risicogroep zit. Er waren maatregelen genomen, zoals niet condoleren, geen koffietafel, etc. Hoe daarmee werd omgegaan? De oude tantes vielen mn man rond zijn nek voor hij het wist, één tante riep als een dolle dat ze overtuigd was van complotten en was overal tegen. De koffietafel ging niet door nee, maar een groot deel van de familie ging met z'n allen na de dienst in een cafeetje in het dorp gezellig borrelen. Een nicht heeft iedereen ongezouten de waarheid gezegd. Zij werkt in de zorg en vond het verschrikkelijk om te zien hoe laks er met regels werd omgesprongen. Ze kreeg gelijk, want er waren achteraf 4 besmettingen. Heel de familie is getest uit voorzorg, één tante heeft nog steeds thuis zuurstof en een ander is opgenomen.

Je hoeft het niet eens te zijn met het beleid, maar afstand houden is een kleine moeite die toch onnodige besmettingen kan voorkomen. En dat afstand houden, daar komt toch niemand echt aan je vrijheid ofzo?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:18

Nu ben ik wel voorstanders van de regels.
Maar ik geef eerlijk toe, bij een overlijden kan ik me voorstellen dat het anders is.
Niet bij familie die elkaar zo amper ziet. Dan is een knuffel niet nodig.
Maar naaste familie die elkaar troost... imo kan dat bijna niet anders.

Bij de Ic waar ik VW-werk deed zag ik dan ook echt verpleging een oogje dichtknijpen hoor.
Een beetje menselijk mogen we ook blijven.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:08

DuoPenotti schreef:
Nu ben ik wel voorstanders van de regels.
Maar ik geef eerlijk toe, bij een overlijden kan ik me voorstellen dat het anders is.
Niet bij familie die elkaar zo amper ziet. Dan is een knuffel niet nodig.
Maar naaste familie die elkaar troost... imo kan dat bijna niet anders.

Bij de Ic waar ik VW-werk deed zag ik dan ook echt verpleging een oogje dichtknijpen hoor.
Een beetje menselijk mogen we ook blijven.

Nee, het is hier familie die elkaar nooit ziet. Kijk, ik hou me ook aan de regels, maar ben ook niet roomser dan de paus. Natuurlijk is er wel eens een moment dat je elkaar even vastpakt. Maar hier, ook in de context met de tante die zwaar in ontkenning is, klopte het gewoon niet. Detail: de “wappie”-tante had wél direct na overlijden de coronopas van haar (dus net overleden) zus weggegrist. En dan trots vertellen “kijk, ik hou gewoon m’n vinger hier een beetje op en dan heeft niemand iets in de gaten”. Waar blijven je principes dan?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:53

Helemaal met je eens hoor :j

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:10

Lees ik nu goed dat jullie een overlijden beoordelen na diegene zijn staat of ie ingeënt is? Of ie rookt of bijzonder zwaar. Straks ook nog of ie gestudeerd heeft of niet? Opmerkelijk dat gevoel van sommige hier. Be- of veroordelend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:15

Dinopino schreef:
Lees ik nu goed dat jullie een overlijden beoordelen na diegene zijn staat of ie ingeënt is? Of ie rookt of bijzonder zwaar. Straks ook nog of ie gestudeerd heeft of niet? Opmerkelijk dat gevoel van sommige hier. Be- of veroordelend.

Ik vind zijn overlijden triest, zoals ieder zijn overlijden.
Maar had zeer waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden, dat maakt het dan extra triest, zeker voor zijn nabestaanden en/of familie.

wat ik opmerkelijk vind, zijn berichten op SM, dat hij tenminste zijn rug recht heeft gehouden of dat hij bij zijn principes bleef.
Heb je wat aan in je kist?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:23

Dinopino schreef:

Tja, daar hebben zijn vrouw en drie kinderen weinig aan, die kunnen hem begraven.
Terwijl het zeer waarschijnlijk voorkomen had kunnen worden.
Voor de nabestaanden in en in triest.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:33

Dan zou je ook kunnen zeggen dat Peter R. de Vries het erna heeft gemaakt toch?