Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flower033 schreef:Weet je wie het meeste van je weet: de grote internetbedrijven: meta (facebook), Google, Microsoft. Alles wat je op internet en op je telefoon doet, komt bij hen terecht. De meeste mensen hebben er geen enkele moeite mee om alles, maar dan ook alles, openbaar op social media te zetten. En het dan raar vinden dat ze bijvoorbeeld opgelicht worden via whatsapp. Omdat de appjes lijken alsof ze van de kinderen komen.
Om alles van je te weten heeft de overheid helemaal geen QR-code nodig. Het is veel makkelijker om de data op te vragen bij de internetbedrijven. Wat bijvoorbeeld gebeurde bij de verkiezingen van 4 jaar geleden in de USA en de Brexit.
Electra63 schreef:https://www.ad.nl/binnenland/robin-fran ... a636e2864/
De oprichter van Herstel-NL overleden aan Covid-19.
Sunnda schreef:Ik denk dat men vooral bang is dat de qr code gebruikt zal worden als mooi opstapje naar het uitbannen van gewoon geld, de enkel nog digitale europese munt en dat de qr code het begin bleek van de 'digitale switch' waarbij zo'n code weer gekoppeld wordt aan klimaat- (co) en andere doelstellingen vanuit de overheid en dit alles online verzameld wordt, waarbij het bedrijfsleven voedt (reisbewegingen ed) en de overheid meekijkt.
Ik denk niet dat die angst direct ongegrond is, want die losse plannen zijn er allemaal al. Maar de vraag is of dit gaat lukken. Ik denk dat Nederlanders dan niet eens de grootste dwarsliggers zullen zijn in de EU.
DuoPenotti schreef:Ja precies, het had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden.
Hoeveel mensen zouden geen prik gaan halen als daarmee de kans op overlijden met kanker voor 80% zou minderen?
Ik zou vooraan staan hoor. En ik denk veel met mij.
Maar nu het corona is doen ze zo raar.
En ondertussen wel weer 3 weken een bed bezet. Hoeveel mensen hadden daar in zijn plaats gebruik van kunnen maken?
Ik blijf erbij, als je zo stoer bent om bewust niet te prikken, niet uit prikangst oid. Nee omdat het wel meevalt dat griepje.
Mag je ook zo stoer zijn je corona opname niet te aanvaarden.
Electra63 schreef:https://www.ad.nl/binnenland/robin-fran ... a636e2864/
De oprichter van Herstel-NL overleden aan Covid-19.
DuoPenotti schreef:Nu ben ik wel voorstanders van de regels.
Maar ik geef eerlijk toe, bij een overlijden kan ik me voorstellen dat het anders is.
Niet bij familie die elkaar zo amper ziet. Dan is een knuffel niet nodig.
Maar naaste familie die elkaar troost... imo kan dat bijna niet anders.
Bij de Ic waar ik VW-werk deed zag ik dan ook echt verpleging een oogje dichtknijpen hoor.
Een beetje menselijk mogen we ook blijven.
Dinopino schreef:Lees ik nu goed dat jullie een overlijden beoordelen na diegene zijn staat of ie ingeënt is? Of ie rookt of bijzonder zwaar. Straks ook nog of ie gestudeerd heeft of niet? Opmerkelijk dat gevoel van sommige hier. Be- of veroordelend.
Dinopino schreef:Lees ik nu goed dat jullie een overlijden beoordelen na diegene zijn staat of ie ingeënt is? Of ie rookt of bijzonder zwaar. Straks ook nog of ie gestudeerd heeft of niet? Opmerkelijk dat gevoel van sommige hier. Be- of veroordelend.