Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:41

Whizz schreef:
Zo heb ik ook gedacht Padoertje :)) ik kon kiezen uit verschillende ringetjes! Bij mij helpt het trouwens goed, het is niet weg maar echt veel minder vaak en ook minder heftig.

Minder vaak doe ik het al voor. Ik ga met hoofdpijn naar bed en sta ermee op. Binnenkort ook intake voor een ooglidcorrectie, dus hopelijk verlicht dat de boel ook een beetje.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:10

Dit topic even onder de aandacht gebracht van mijn dochter die ook regelmatig kampt met migraine. Heel regelmatig zelfs, is te herleiden naar haar maandelijkse cyclus. Zijn hier dames die dit ook hadden en baat hebben gehad bij een daith piercing?
Las ergens in het begin dat het niet zo goed zou werken voor hormoon gerelateerde migraine.
Dochter overweegt dit eens te proberen.

Dan nog een vraag. Iemand bekend met een goede piercer in het midden van het land, omgeving Harderwijk?

Mars

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 16:33

Hormoongerelateerd hier maar piercing helpt me niet.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:44

Mars schreef:
Hormoongerelateerd hier maar piercing helpt me niet.

Wat jammer voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:16

Even een mega schop in dit topic. Ik ben vanmorgen bij de migrainekliniek in Veldhoven geweest en wil heel graag mijn ervaring delen.
Eerst samen mijn klachten doorgesproken en gekeken hoe dit eventueel verband houdt met de nervus vagus. Daarna moest ik op verschillende punten in mijn gezicht, maar ook in mijn schouders en buik drukken en deze een cijfer geven.
Vervolgens werden er rechts ongeveer vier naaldjes in het oor gezet. Op zich was het meteen stil in mijn hoofd (dat is het normaal nooit), maar kort daarna kwam er mega veel verdriet los. Ik moest proberen er niet tegen te vechten zoals ik normaal doe, dus maar gewoon eruit gooien. Dat luchtte op. Daarna kwam er een enorme rust, was het nog steeds stil in mijn hoofd en ik kon ook beter doorademen. Normaal voel ik een blokkade als ik diep probeer in te ademen.
Daarna gingen de naaldjes eruit, en was meteen de onrust en gejaagdheid terug. Heel bijzonder.
Vervolgens werden er links naaldjes in gezet, deze veroorzaakten ook rust maar vooral een heel relaxed en vrolijk gevoel. Dat voelde echt super fijn. De drukpunten waren ook allemaal minder gevoelig.
Dus daarna, aan het einde van de afspraak is er in mijn linker oor een piercing gezet, omdat hij daar het meest effect had.
En mensen, ik zit nu ZONDER hoofdpijn op de bank. Ik kan me niet heugen dat ik helemaal hoofdpijnvrij was. Ik kan wel janken van geluk en kan het iedereen aanraden.

Overigens kan een piercing die niet goed is gezet inderdaad geen effect hebben, maar hij kan ook een heel verkeerd effect hebben. Dus ik vond het z'n geld meer dan waard.
Afbeelding
Er zit nog een beetje bloed aan, dat is morgen uiteraard weg.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 13:30

Wat ontzettend fijn voor je! Nu lekker genieten van een leven zonder migraine!
En blijf van je oor af! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:33

Ja ik blijf er netjes vanaf :j Overigens vond ik het zetten van de piercing heel erg meevallen.
Ga nu wel een tukkie doen want het hele proces met de naaldjes was wel heel vermoeiend :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:16

Klinkt goed! Geef je nog een keer een update als je wat weken verder bent? Hopelijk blijf je je zo voelen. :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:44

Wat super Renee1991! Hopelijk blijf je je zo fijn voelen!

Ik ben in september 2022 geweest, ook in Veldhoven. Van de 7 dagen in de week was ik er 4 a 5 geveld met migraine. Ik heb al jarenlang vaak migraine, maar sinds eind 2021/begin 2022 was het einde echt zoek en kwam ik er amper meer uit. (kon amper meer werken, steeds ziekmelden, durfde nergens echt alleen meer heen zonder backup plan om thuis te komen/opgehaald te worden omdat ik met een migraine aanval niet eens meer kon praten/lopen/functioneren)
Ik kreeg van de neuroloog het aanbod om anti epileptica te gaan slikken ''om te proberen'' en besloot toen dat ik dan liever een piercing wilde omdat ik geen behoefte had aan ''toevalligheidsbingo met een lange lijst bijwerkingen''.

Ik ben ook in Veldhoven geweest.
Tijdens het uitmeten/testen met de naaldjes was ik helemaal ''zen'' en was het haast eng zo rustig dat ik werd. Toen ze het naaldje eruit trokken schoot ik in een paniekaanval, naaldje zat er zó terug in ook :))

Helaas had ik met piercen blijkbaar teveel spanning, en daardoor schoot de piercing scheef met het zetten. Ze hebben hem hierdoor dus een stukje teruggetrokken, en nogmaals gepierct maar dan op het juiste plek. En dat deed best zeer, maar die piercing zat op 't goede plek dus ik was heel raar rustig :)).

Ik heb tot nu toe 2 x een migraine ''aanval'' gehad. De eerste keer was in oktober en duurde die 3uur (heftige dag, kreupelheidsonderzoek van mijn jonge paard, heel druk gemaakt, en weinig gelegenheid om tot rust te komen), de tweede keer was in februari dit jaar, duurde 2 uur (3e paard gekocht en die werd thuis gebracht dus vond het heel spannend hoe die zou passen bij de rest).

Wel heb ik dus elke keer als ik mezelf heel druk maak en ''ik normaal migraine zou hebben'' een soort druk in mijn oor/piercing (nervus vagus?) en als ik het écht bont maak, dan zit er de dag erna een beetje smurrie aan de piercing. Maargoed, als het dat is, dan zijn dat de meest onschuldige bijwerkingen natuurlijk!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:05

Wat fijn!

Ik heb een maand een anti-epileptica geprobeerd, topiramaat. Met een bijsluiter waar je u tegen zegt. Vreselijk vond ik dat. Ik mocht mij niet in het verkeer begeven, werd er moe en somber van en kreeg uitslag.

Volgende week heb ik mijn 4e dry needling behandeling voor mijn nek en schouders en de migraine aanvallen lijken al iets korter en minder vaak.

Eind maart heb ik voor de 2e keer botox. Ik had de vorige keer afgezegd, omdat ik die dag niet kon en het niet vond helpen. Maar om de cgrp-remmers te mogen proberen moet ik nog 1 of 2 keer botox laten doen.

Ik zit ook te denken om een piercing te nemen. Dat had ik een jaar geleden ook voorgelegd aan de neuroloog, maar die kende het niet. Ik had alleen gelezen,, misschien hier, dat de genezing wel iets van een jaar kan duren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:22

Oh wat goed Renée *\o/*

misschien me daar toch eens aanmelden.
vind piercing dood eng, maar dit schrijf ik nu ook weer met een bonkende kop...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:57

DuoPenotti schreef:
Oh wat goed Renée *\o/*

misschien me daar toch eens aanmelden.
vind piercing dood eng, maar dit schrijf ik nu ook weer met een bonkende kop...

ze zijn lief!
Ik vroeg ook om een dwangbuis, of algehele verdoving.. Vond het zó ongelooflijk eng. Maar toen ik het verschil merkte met dat naaldje erin of eruit was ik om!

En echt, ik kan het me niet meer herinneren hoe het voelde tijdens het piercen ;)

@Eilish; qua genezing klopt dat denk ik wel. Maar dat is vooral het ''onderhoud en schoonhouden'' verder merk je er weinig van is mijn ervaring.
Door het dubbele gat, én matige wondgenezing, én het feit dat hij dus steeds onrustig wordt als ik mezelf over de grens heen jaag heeft het genezen bij mij nogal een op en af verloop. Maar door de positie in mijn oor ziet echt niet zomaar iemand of er een klein korstje op zit of niet. Verder schoonmaken bestaat bij mij uit spoelen onder de douche. En als het echt te onrustig is even druppelen voor een dag of 5.
(ik sliep na 5 dagen op dat oor.. Ondanks dat ze zeiden dat het niet mocht, maar ik werd gewoon wakker in de ochtend met dat oor op mijn kussen :+ Is dat goed? Nee vast niet. Maar daar denk ik niet over als ik slaap)

Ik zit wel met smart te wachten tot de genezing is voltooid om het sieraad te laten vervangen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:03

Ik vond een daith niet erg pijnlijk vergeleken met sommige andere piercings. Heeft bij mij alleen niks geholpen wbt migraine maar t is wel een mooie piercing om te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:36

Nee het zetten viel mij reuze mee DP. En ik ben overgevoelig wat betreft pijn. Hij bereidt je ook super voor als hij hem gaat zetten, ik kan alleen maar zeggen dat het enorm meevalt.
Ik wil best met je mee gaan hoor, als je dat fijn vindt!
Voor wie nog twijfelt, ik zou het zeker wel doen. Voel me echt hoera in de gloria.

Mars had jij laten testen voordat ie gezet werd? Want dan zit ie waarschijnlijk niet op de juiste plek.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:12

Wauw... wat veel positieve berichten.
Ik ben heel erg benieuwd of het ook voor mijn hoofdpijn werkt.
Mijn pijn noem ik vaak migraine omdat mensen dan snappen dat ik echt niets meer kan. Maar of dat officieel ook zo is weet ik niet.

Het is bij mij 12 jaar geleden begonnen na een val van mijn paard. Daarbij whiplash opgelopen die in eerste instantie niet herkend werd. Dus niets mee gedaan. Jaar later 3x per week 24u extreme hoofdpijn aanvallen. Altijd beginnend vanuit mn nek (rand schedel) naar 1 kant van mn hoofd.
De dag erna bijna altijd aan de andere kant. (Wervels verschuiven door spierspanning ook iets)

Jaren van alles geprobeerd totdat ik bij de osteopaat terecht kwam. Dat heeft destijds heel erg geholpen. (van 3x per week naar eens in de 4 maanden). Daarbij ook gestopt met bepaalde voedingsmiddelen (oa zoetstoffen, want dat was een duidelijke trigger).

Nu.. sinds 2.5 maand is het weer helemaal terug bij af. Ik lig dagen lang op bed. Vreselijk om niets te kunnen. Qua werk, sociale dingen.. alles.
Mijn osteopaat is helaas overleden. Ik heb nu een afspraak bij een nieuwe gemaakt. Hopelijk net zo goed.
Ik heb afgelopen weken voor het eerst acupunctuur gehad. Maar het lijkt het nog veel erger te maken..

Ik ben doodsbang voor een piercing daar, maar ga er toch maar eens verder over lezen. Of het voo rmij ook wat zou kunnen betekenen.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 20:53

@Renee1991, het is nu anderhalf week geleden dat jouw Daith piercing is gezet en ik ben wel benieuwd of het effect nog steeds zo goed merkbaar is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:07

Zet je een daith voor migraine links of rechts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:18

Akires, ja, ik ben onwijs blij dat ik hem heb laten zetten. Geen migraine meer gehad (nu had ik dat niet super vaak dus dat is nog wat kort dag), maar ik liep wel dagelijks met in meer of mindere mate aanwezige hoofdpijn. Ik heb nu al veel momenten/dagen gehad dat ik opeens dacht hé... Ik heb helemaal geen hoofdpijn. Ik merk ook echt dat ik daardoor nu meer energie heb. Ook een duidelijk verschil is mijn humeur en mijn monnikskapspieren, van m'n nek naar mn schouders, zaten altijd muurvast en liggen nu gewoon los. Echt een verademing. Ik ben echt intens blij!

Billy, in principe is het altijd gespiegeld, dus begint je migraine rechts, is het meestal links te doen. Maar als je het specifiek over de kliniek hebt waar ik ben geweest (weet niet of je het daarom vroeg), die testen beide oren met naaldjes en kijken waar deze het grootste effect hebben. Bij mij was dat overduidelijk.

Akires1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 22:24

Goed om te horen :)
En wat fijn voor je dat je je zoveel beter voelt.

Ik lees in dit topic over de kliniek in Veldhoven (voor mij zo’n beetje de andere kant van het land), maar zag nu dat er ook een VSN Daith kliniek in Leeuwarden is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 22:59

Die in Leeuwarden zijn bij dezelfde vrouw in de leer geweest als de kliniek waar ik ben geweest zo te zien :j Dus ik zou dat best aandurven.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 12:35

Wat fijn dat het bij jullie zo goed werkt! Bij mij kwam vorig jaar al uit de testen dat ik ze in beide oren zou moeten, maar dat vond ik te heftig ivm het veel dragen van oordopjes etc. Ik ben dus links begonnen en merk veel verbetering maar ik heb nog wel wat klachten. Eigenlijk precies zoals ze voorspelden :) Ik ga volgende maand, exact een jaar na het plaatsen van links, dus voor de tweede piercing in m’n rechteroor. Ben heel benieuwd!

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 12:33

Fijn dat het goed werkt Renee!

Hier is destijds mijn hoofdpijn denk ik weggebleven door mijn zwangerschap, dit is nu 8 maanden terug en in die 8 maanden is het gewoon weer zoals voorheen. Voor mij is de piercing dus enkel een sieraad helaas :(

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 13:29

Hier ook alleen een sierraad...(helaas)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:12

Ik schop het topic omhoog.
Maar in September heb ik een afspraak staan.
Heb nu wekelijks minimaal 3 dagen migraine.
Ik schijt 3 kleuren }:0
Maar ik ga het proberen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:20

Succes DuoPenotti!
Ik hoop dat het je gaat helpen.

Ik heb nu zo'n twee dagen per week migraine. De neuroloog zei bij de laatste belafspraak dat ik cgrp remmers (Emgality) mag proberen.
Van de zorgverzekeraar moet ik misschien eerst nog een andere anti-epileptica proberen. Ik heb topiramaat geprobeerd en dat vond ik een drama.
Maar de neuroloog heeft vakantie gehad en de apotheek heeft nog niets gehoord. De volgende belafspraak met de neuroloog komt er alweer aan en daar zit 8 weken tussen met de vorige.

Als de Emgality niets is, dan zit ik ook aan een Daith piercing te denken.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 11-07-23 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt