Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tanya schreef:Maar wees eerlijk; als je nu een nieuwe echo krijgt dan heb je de dag later weer iets nieuws waar je je zorgen om maakt, toch? Het IHT zal dit vast ook met je gaan doorlopen etc, maar juist niet toegeven aan de angst kan ook goed zijn. Hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen maar ik denk het zeker wel!
Is het nieuw, dat je zo angstig bent?
Napie schreef:Wat fijn dat de uitslag goed is. Door zowel het ziekenhuis als je huisarts is je nu verteld dat er niks aan de hand is. Omarm het goede nieuws. Heel fijn dat je hulp bent gaan zoeken want op jouw leeftijd deze gedachtes en angsten is niet goed. Vertrouw je lichaam
Niello schreef:Een cyste op een echo is altijd zwart.
superpony schreef:Goed dat je hulp krijgt, want dit gaat niet meer om het bobbeltje. Goed aangeven hoe en wat. Niet inhouden of dingen verzwijgen als je eenmaal kan praten met iemand. Je hebt diegene nodig.
En qua nog een echo. Doorgaans vertellen ze wat ze zien en hebben ze wel ervaren ogen voor wat ze zien. Bij twijfel kijken ze ook samen met een andere arts. Serieuze dingen nemen ze echt niet licht.
Maar voor de patient/leek is dat echt niet te zien of te herkennen. Ik heb hele onrustige borsten met veel weefsel, oude littekens, veel kalkjes etc. Moet echt op de artsen vertrouwen, want zelf kan je dat niet zien en goed begrijpen.
Zelfde als ze een cyste leegzuigen, zien zij aan de vloeistof al dat het niet slecht is. Ze sturen het op, maar kunnen dan al redelijk voorspellen dat het niks ernstigs is. Is hun vakgebied.
kwita schreef:ja hier wel ervaring ....eisen dat je doorgestuurd word!
ik had ook zo een situatie de HA moest eerst zelf eens voelen en hij voelde niets ...dus er zat niets!
dat ontspoorde in een enorm machts misbruik , want tijdens de corona zijn ze niet blij op je als je iemand zomaar instuurt !.![]()
Ik dus zelf naar het borstkankercentrum gebeld en daar werd er wel gevoeld en die mailde dus de dokter om een doorverwijzing....waar hij nog beweerde dat er niets te zien en te voelen was, was was er al een mamagrafie gemaakt ( waar dus door de grootte niets te zien was) en al een echo waar ze dus wel iets zagen en een punctie met bewijs dat wat er wel zat niet goed was.
De tumor was 6.76 cm en 3 aangedane klieren in de oksel varierend van 0,3 tot 1,20 cm .Je snapt wel dat ik inmiddels een andere huisarts heb...maar de oude was venijnig en vooral woest dat ik zelf gegaan was zonder doorverwijzing want ja dat doet afbraak aan zijn naam :![]()
Het is jouw gezondheid en ja dat kan je letterlijk je leven kosten!.
Nu na een behandeltraject van een jaar heb ik echt angst dat het terug komt en zou het dan weer zo een strijd wezen of zou deze arts meer klasse hebben dan zijn collega?
En dat vind ik het ergste je bent afhankelijk en daar moet je dan maar op vertrouwen, dat is nog wel een dingetje!
nienke555 schreef:Er was ook uitgelegd dat cystes mooie afgeronde 'bolletjes' zijn en dat een tumor vaak helemaal niet mooi glad is en juist hobbelig aan de randen. Maar ik heb zelf dat zwarte vlekje dus niet echt kunnen zien dus daarom maak ik me er zo'n zorgen over. De arts/radioloog deed heel vluchtig 'oh kijk hier heel klein iets'. Maarja, toen heb ik het dus niet echt gezien.
Ik kan het niet loslaten en blijf er maar over malen. Wil zo graag nog een echo, het lukt me niet om ergens anders aan te denken. Kan wel huilen ervan. Ik kan alleen maar denken aan dat dit straks wel een tumor blijkt en hij steeds groter wordt.
ik had ook zo een situatie de HA moest eerst zelf eens voelen en hij voelde niets ...dus er zat niets!
dat ontspoorde in een enorm machts misbruik , want tijdens de corona zijn ze niet blij op je als je iemand zomaar instuurt !.![]()
Ik dus zelf naar het borstkankercentrum gebeld en daar werd er wel gevoeld en die mailde dus de dokter om een doorverwijzing....waar hij nog beweerde dat er niets te zien en te voelen was, was was er al een mamagrafie gemaakt ( waar dus door de grootte niets te zien was) en al een echo waar ze dus wel iets zagen en een punctie met bewijs dat wat er wel zat niet goed was.
De tumor was 6.76 cm en 3 aangedane klieren in de oksel varierend van 0,3 tot 1,20 cm .Je snapt wel dat ik inmiddels een andere huisarts heb...maar de oude was venijnig en vooral woest dat ik zelf gegaan was zonder doorverwijzing want ja dat doet afbraak aan zijn naam :![]()
Nu na een behandeltraject van een jaar heb ik echt angst dat het terug komt en zou het dan weer zo een strijd wezen of zou deze arts meer klasse hebben dan zijn collega?
En dat vind ik het ergste je bent afhankelijk en daar moet je dan maar op vertrouwen, dat is nog wel een dingetje!
kwita schreef:veel meningen, maar ik wil benadrukken dat je zeker je eigen gevoel moet volgen want het klopte inderdaad niet. Vertrouw nooit zomaar er op dat de arts duidelijk alles van tevoren kan weten en goed kan inschatten. Maar Ts ondanks alles heb ik mijn schoon bericht gehad, en alles ziet er dusdanig positief uit dat er weer veel toekomst perspectief is.
kwita schreef:veel meningen, maar ik wil benadrukken dat je zeker je eigen gevoel moet volgen want het klopte inderdaad niet. Vertrouw nooit zomaar er op dat de arts duidelijk alles van tevoren kan weten en goed kan inschatten. Maar Ts ondanks alles heb ik mijn schoon bericht gehad, en alles ziet er dusdanig positief uit dat er weer veel toekomst perspectief is.
nienke555 schreef:Nou het was allemaal goed, de uitslag was BIRADS 1, helemaal goed dus. Dat zwarte plekje wat ze zagen was waarschijnlijk gewoon een hele kleine cyste, maar ik heb het zelf niet gezien dus maak me daar nog best wel zorgen om eigenlijk. Zou het liefst nog een echo willen dat ze echt duidelijk samen met mij kijken en uitleggen dat het gewoon een normale cyste is, en dat het zwarte plekje niet iets anders is.
Ben vanmiddag met mijn ouders bij de huisarts geweest en heb daar aangegeven dat het echt niet meer ging en dat de angsten voor allerlei ziektes enorm groot zijn. Heb een doorverwijzing gekregen voor de ggz psychiatrie (IHT crisisdienst ofzo, Intensive Home Treatment), dus die gaan me morgen bellen om het op te starten. Ik hoop dat het me wat rust brengt want dit is niet leuk meer.
Edit: MarliesV: ik ken mezelf, en ga me inderdaad bij elke bobbel weer zorgen maken. Dus vandaar dat nu de psychische hulp ook wordt opgestart zodat dat hopelijk minder wordt.
Niello schreef:Oooh, hoe ziet dat er dan uit? Dat leek namelijk zo op de echo foto's die ik op google had bekeken. Vandaar dat ik dat dachtTs, een tumor is niet zwart op een echo.