“Bang” voor vaccinatie…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:06

hahahatsjoe schreef:
...meer dan 90% van de mensen heeft weinig tot geen last van Covid-19.

Zelfs als dat klopt, is het probleem dat je niet weet of je bij die 90% of 10% hoort, noch of je anderen gaat besmetten die tot die 10% behoren.
De voornaamste reden waarom überhaupt zoveel geld en energie in vaccins en maatregelen is gestoken, is omdat dat percentage dat wél ernstige klachten krijgt, bij dit virus zodanig hoog is dat de zorg er langdurig volledig door overspoeld kan worden.
Die minder dan 10% uit jouw bewering, in combinatie met de besmettelijkheid, resulteert alsnog in dusdanig hoge aantallen patiënten die intensieve zorg nodig hebben of overlijden, dat we dat als samenleving niet accepteren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:07

hahahatsjoe schreef:
Maar succes verder, ik hoop dat je nooit iets dergelijks meemaakt als wat hij nu meemaakt door de vaccinatie met Janssen.

Na!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:07

oomens schreef:
hahahatsjoe schreef:
Maar succes verder, ik hoop dat je nooit iets dergelijks meemaakt als wat hij nu meemaakt door de vaccinatie met Janssen.

Na!

DOOR

*edit, zie ook de site van de rijksoverheid*
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 03-08-21 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:09

Huertecilla schreef:
LOndertussen gaat het +:)+ in de UK. Die zijn er zonder enige beperking nu al, straks volledig* van af voor de seizoensziektes van het najaar. Oh en zonder de noodzak van meer hervaccineren dan risiscogroepen.

* tot op een normaal niveau van resistentie

Gingen ze daar niet op grote schaal ook nog een derde prik zetten?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:11

Hoewel ik graag een onderbouwing zie van de 90%, want hoor ik (tot zelfs 98%) vaker langskomen maar kan ik met de huidig bekende cijfers niets logisch van maken, is je voorbeeld qua epilepsie iets wat ik direct geloof.

Ik hoop ontzettend dat jullie al netjes een melding bij lareb hebben gemaakt want dit zijn serieuze dingen en waarom iets de epilepsie verergert is niet altijd duidelijk. Maar dat niet-logische dingen epilepsie kunnen verergeren is wel duidelijk en ook dat er soms een gezamenlijke (niet-logische) trigger kan zijn. Mocht het jj-vaccin dit zijn, is dit belangrijk om te ontdekken omdat daarmee dit soort verergeringen zo veel mogelijk voorkomen kunnen worden.

Nee, het is niet 100% zeker dat het van het vaccin komt, maar bij een (al meer dan 10 jaar) stabiel epileptisch beeld dat direct na een vaccinatie verandert, is de kans groot. Nu kan het een zeer specifieke individuele trigger zijn geweest, maar via lareb kan uitgezocht worden of het misschien toch die gezamenlijke trigger is geweest.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:13

Mizora schreef:
Hoewel ik graag een onderbouwing zie van de 90%, want hoor ik (tot zelfs 98%) vaker langskomen maar kan ik met de huidig bekende cijfers niets logisch van maken, is je voorbeeld qua epilepsie iets wat ik direct geloof.

Ik hoop ontzettend dat jullie al netjes een melding bij lareb hebben gemaakt want dit zijn serieuze dingen en waarom iets de epilepsie verergert is niet altijd duidelijk. Maar dat niet-logische dingen epilepsie kunnen verergeren is wel duidelijk en ook dat er soms een gezamenlijke (niet-logische) trigger kan zijn. Mocht het jj-vaccin dit zijn, is dit belangrijk om te ontdekken omdat daarmee dit soort verergeringen zo veel mogelijk voorkomen kunnen worden.

Nee, het is niet 100% zeker dat het van het vaccin komt, maar bij een (al meer dan 10 jaar) stabiel epileptisch beeld dat direct na een vaccinatie verandert, is de kans groot. Nu kan het een zeer specifieke individuele trigger zijn geweest, maar via lareb kan uitgezocht worden of het misschien toch die gezamenlijke trigger is geweest.

Ja hij heeft het uiteraard gemeld. Is zelf arts trouwens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:14

hahahatsjoe schreef:
hahahatsjoe schreef:

DOOR

Dat zeg je heel stellig. Betekent dat dat je er bewijs van hebt?

En hij herkende zijn collega's en patiënten dus niet zeg je, kan ik daaruit opmaken dat hij gewoon ging werken? Ik vind het een vaag verhaal. Als je zo van de wereld bent als dat jij het beschrijft dan ga je toch zeker niet naar je werk.

En zelfs als het inderdaad door het vaccin komt, wat natuurlijk kan, dan is het nog onzin om te roepen dat het vaccin gevaarlijk zou zijn voor gezonde mensen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 03-08-21 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:14

hahahatsjoe schreef:
Na!

DOOR[/quote]
Dat maak jij ervan. Zolang een oorzakelijk verband niet aannemelijk is gemaakt, is het enkel een correlatie.
Let wel: een correlatie die verder onderzoek behoeft, zoals alle ernstige klachten die mogelijk verband houden met de vaccinatie.
Daarvoor hebben we gelukkig instanties als het Lareb.
Zolang dat onderzoek niet is gedaan, is wat jij doet niet meer dan vooruitlopen op mogelijke conclusies. Speculeren dus.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:17

KootMiraDrum schreef:
IMANDRA schreef:

Nou, als je het zo goed weet kan je vást wel gedetailleerd en met bronnen uitleggen waarom San87 het fout heeft!

Waarom zou ik het werk voor anderen doen? Ik hoef niemand te overtuigen. Als men oprecht geinteresseerd is kan men zelf op zoek gaan.

Jammer, ik sta open voor alle correcte en objectieve info. Ik vind die van jou echter niet terug.

@TS: de lange termijn effecten van het vaccin zijn nog niet onderzocht kunnen worden, die van COVID echter nog veel minder… daarom koos ik wel voor het vaccin (Pfizer). Ik heb geen bijwerkingen gehad na beide spuiten.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:20

hahahatsjoe schreef:
Maar succes verder, ik hoop dat je nooit iets dergelijks meemaakt als wat hij nu meemaakt door de
DOOR

Met alle respect hahahatsjoe, maar was jij niet diegene die het verhaal van de ouders van een stalgenoot misbruikte voor je argumentatie? Dat die stalgenoot hier zélf online jouw verhaal moest gaan rectificeren? Daarmee heb je jezelf wel een beetje gediskwalificeerd van deze discussie, niet? Ik zou je willen vragen te stoppen met vage medische verhalen van anderen aanhalen en insinuaties te maken rondom andermans medische toestand om je punt te maken. Ik vind het zó respectloos.

Verder, wat Mizora zegt (Dank voor je voice of reason in deze topics :)). Ook ik zou aanraden in ieder geval melding bij het Lareb te maken en wellicht nog goed eens met je huisarts te kijken. Dan kan je wellicht ook anderen met epilepsie helpen. Vooralsnog neem ik het verhaal met een hele dikke korrel zout. Het is pas door de vaccinatie als bewezen is dat het door vaccinatie komt.

Lareb heeft nog een pagina gewijd aan vaccinatie en epilepsie: https://www.lareb.nl/vaccin-knowledge-s ... 5B2%2D7%5D.

Voor de mensen die Lareb niet geloven heeft community EpilepsieNL ook een stuk gepubliceerd: https://epilepsie.nl/over-epilepsie/cor ... -epilepsie

Lang verhaal kort, don't worry. Bij twijfel, naar je huisarts.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:23

Mizora schreef:
[knip]

Toch blijkt ruim 75% van de sterftes in deze leeftijdscategorie niet gevaccineerd te zijn, en samen met de te kort gevaccineerden (binnen 21 dagen na de eerste vaccinatie, wanneer je nog niet beschermd bent) is dit zelfs ruim 80%.

[knip]

Wacht even, waar komt dat idee vandaan dat je binnen 21 dagen na je 1e vaccinatie nog niet beschermd bent? En daarna dus wel? :)

janderegelaa schreef:
Dinopino schreef:
Mijn kinklare onzin die staat niet op internet. Deze onzin komt van de verplegers die hier in de ziekenhuizen werken. Wat je van mij persoonlijk vind, verandert aan het feit niets.

Klinklare.

Heb jij al die verplegers gesproken? Of is er een statement naar buiten gebracht?

Klinkklare. :') _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:34

hahahatsjoe schreef:
Je leest niet goed. Hij heeft zijn hele leven al epilepsie. Nadat hij corona heeft gehad is de epilepsie niet verergerd. De avond nadat hij het Janssen vaccin kreeg heeft hij een zeer zwaar insult gehad (iets wat hij nog NOOIT eerder heeft gehad) *edit, te persoonlijk*. De dagen erna herkende hij zijn patiënten en collega's niet, was echt van de wereld, ik had hem zo nog nooit meegemaakt *edit, te persoonlijk*. Voor zijn vaccinatie was hij even "weg" als hij een insult had, meer niet, dat is nu wel anders.

Even hoor... er stond me iets bij van dit verhaal:
Citaat:
Hahahatsjoe: Beide ouders van een een paardenvriendin, 70+, nog midden in het leven. Ze hadden beiden die dag hun vaccinatie gehad, 's avonds waren ze niet lekker, de volgende ochtend echt ziek en binnen een week beide dood.

En toen dit:
Citaat:
ikkeniet: Ik ga dit verhaal van deze schrijfster, hahahatsjoe, ontkrachten....... hebben zich dus NOOIT kunnen laten vaccineren!

Dus ik vind het een lastig verhaal....

Edit: NPS had m ook al gezien

Citaat:
Als men oprecht geinteresseerd is kan men zelf op zoek gaan.

Ja, de bingo kaarten kunnen weer gepakt worden :j

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:37

nps schreef:
hahahatsjoe schreef:
Maar succes verder, ik hoop dat je nooit iets dergelijks meemaakt als wat hij nu meemaakt door de
DOOR

Met alle respect hahahatsjoe, maar was jij niet diegene die het verhaal van de ouders van een stalgenoot misbruikte voor je argumentatie? Dat die stalgenoot hier zélf online jouw verhaal moest gaan rectificeren? Daarmee heb je jezelf wel een beetje gediskwalificeerd van deze discussie, niet? Ik zou je willen vragen te stoppen met vage medische verhalen van anderen aanhalen en insinuaties te maken rondom andermans medische toestand om je punt te maken. Ik vind het zó respectloos.

Verder, wat Mizora zegt (Dank voor je voice of reason in deze topics :)). Ook ik zou aanraden in ieder geval melding bij het Lareb te maken en wellicht nog goed eens met je huisarts te kijken. Dan kan je wellicht ook anderen met epilepsie helpen. Vooralsnog neem ik het verhaal met een hele dikke korrel zout. Het is pas door de vaccinatie als bewezen is dat het door vaccinatie komt.

Lareb heeft nog een pagina gewijd aan vaccinatie en epilepsie: https://www.lareb.nl/vaccin-knowledge-s ... 5B2%2D7%5D.

Voor de mensen die Lareb niet geloven heeft community EpilepsieNL ook een stuk gepubliceerd: https://epilepsie.nl/over-epilepsie/cor ... -epilepsie

Lang verhaal kort, don't worry. Bij twijfel, naar je huisarts.

Eerste alinea: die discussie ga ik niet aan. Ik heb bewust voor gekozen niet meer in dat topic te reageren omdat het dan een welles nietes verhaal wordt. Ik heb overigens geen stalgenoten want ik heb mijn paardjes thuis. En de waarheid ligt meestal in het midden. Ik hoef niets te bewijzen en ik wil niets bewijzen want er valt niets te bewijzen, ik heb alleen mensen willen waarschuwen voor wat er kan gebeuren. Of iemand zich al dan niet laat vaccineren is zijn of haar zaak. Ik ga mensen ook niet ontwijken omdat ze zich hebben laten vaccineren. Ik ben ook niet anti-vaxx maar vertrouw op mijn eigen immuunsysteem (dat zich overigens al bewezen heeft toen mijn vriend corona kreeg) dus ik laat mij niet vaccineren. Punt (voor mij is dit einde discussie, ik wilde alleen maar reageren op de onzin die janneman uitkraamde).

Edit: andere mensen voelen kennelijk wel de noodzaak iets te bewijzen, zie hierboven.........

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:42

Het punt is dat je met 5% van de informatie mensen wil waarschuwen, terwijl de feiten heel anders kunnen liggen. Of je dat nu bewust doet/weet of niet. En gezien je verhalen verdraait (je benoemde inderdaad 'paardenvriendin' en niet 'stalgenoot', maar lekker makkelijk als je alleen een enkel detail hoeft te ontkrachten en daarmee kan insinueren dat het niet klopt, terwijl het ook puur alleen dat detail kan zijn wat fout is) ben je gewoon heel onbetrouwbaar met je 'waarschuwende verhalen', dus dat mag gezegd worden zodat mensen je reacties in context kunnen zien.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:44

IMANDRA schreef:
Het punt is dat je met 5% van de informatie mensen wil waarschuwen, terwijl de feiten heel anders kunnen liggen. Of je dat nu bewust doet/weet of niet. En gezien je verhalen verdraait (je benoemde inderdaad 'paardenvriendin' en niet 'stalgenoot', maar lekker makkelijk als je alleen een enkel detail hoeft te ontkrachten en daarmee kan insinueren dat het niet klopt, terwijl het ook puur alleen dat detail kan zijn wat fout is) ben je gewoon heel onbetrouwbaar met je 'waarschuwende verhalen', dus dat mag gezegd worden zodat mensen je reacties in context kunnen zien.

:+

IMANDRA

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:45

Nuttige bijdrage weer :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:49

hahahatsjoe schreef:
Edit: andere mensen voelen kennelijk wel de noodzaak iets te bewijzen, zie hierboven.........

Ik hoef niets te bewijzen... het enige wat ik ermee aangeef is dat ik geen ene reet geloof van wat jij schrijft. Maar dat is ook niet erg.. als je zelf maar doet wat je goed acht :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:49

Ik meld me hier ook. Nog niet gevaccineerd. Mijn partner wel.
Bang is misschien niet helemaal het juiste woord, maar wekelijks lees ik de meest tegenstrijdige berichten over de vaccinaties en nog nooit zag ik zoveel berichten gecensureerd worden. Ik kijk nog even de kat uit de boom. Ondertussen testen ze vaccinatie pillen die op de markt komen en ook behandelmedicatie.
Vaccinatie ok, maar ik ben niet bereid om mij 3x te laten inspuiten en jaarlijks te vernieuwen. Dat is wel waar ze nu naartoe neigen. Ook zou het fijn zijn om een comfortabelere en meer betrouwbare testmanier te hebben.
Ik krijg echt de kriebels van mensen die niet gevaccineerden uitkotsen en zelf willen laten betalen voor hun medische kosten. Dan moeten we ook iedere roker, drinker, persoon met overgewicht en beoefenaar van risico sport ook zelf voor de medische kosten laten opdraaien. Mensen die gevaccineerd zijn kunnen ook het virus overdragen. Ik vind het ook vreemd dat je niet mag testen op antilichamen en dat zelf als je de ziekte gehad hebt alsnog een vaccin moet. Berichten neem ik nu veel minder serieus omdat ze al veel te vaak zichzelf tegengesproken hebben.
Ik mag binnenkort nergens meer naartoe omdat ik niet gevaccineerd ben. Veel mensen hebben zich enkel laten vaccineren om terug vrijheid te krijgen. Ik vind dat krom. We primeren altijd een tolerante maatschappij, maar tijdens Covid blijft er van die tolerantie weinig over. Hoe onverdraagzaam mensen kunnen zijn had ik nog nooit eerder zo fel opgemerkt. We moeten en zullen allemaal hetzelfde denken. Met alle censuur worden we ook stevig aangemand om hetzelfde te lezen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:51

oomens schreef:
Huertecilla schreef:
LOndertussen gaat het +:)+ in de UK. Die zijn er zonder enige beperking nu al, straks volledig* van af voor de seizoensziektes van het najaar. Oh en zonder de noodzak van meer hervaccineren dan risiscogroepen.

ja klopt, geloof ik na wereldwijd aanleveren voor landen die de basis nog moeten, ging de rest voor de 3e

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:54

hahahatsjoe schreef:
janderegelaa schreef:
Kun je nagaan hoe jouw immuunsysteem op Covid zou reageren…

Wat een onzin die laatste zin van jan. Ik zou niet meer reageren in Covid-topics omdat ik mij vaak dood erger aan de onnozelheid van sommigen, maar nu moet ik toch even reageren. Mijn eigen vriend heeft Covid-19 gehad. Was 3 dagen wat minnetjes waarvan 1 dag op de bank. Hij werkt in de zorg dus heeft zich wel laten vaccineren (Janssen). Hij kreeg na de vaccinatie een zeer zware epileptische aanval waardoor hij zowat 3 dagen van de wereld was, zijn collega's en patiënten niet meer herkende, gewoon compleet van slag was. En nu, weken later, heeft hij nog steeds meer en ergere aanvallen dan voorheen (voorheen was hij gewoon even "afwezig" als hij een insult had, meer niet). Even los van wat voor angst dan ook, als je goed gezond bent zou ik me niet laten vaccineren, meer dan 90% van de mensen heeft weinig tot geen last van Covid-19.

Was jij niet degene met een onzin verhaal over een vriendin met wasserette die haar beide ouders zogenaamd door vaccinatie was verloren?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:55

betadine schreef:
Bang is misschien niet helemaal het juiste woord, maar wekelijks lees ik de meest tegenstrijdige berichten over de vaccinaties en nog nooit zag ik zoveel berichten gecensureerd worden. Ik kijk nog even de kat uit de boom. Ondertussen testen ze vaccinatie pillen die op de markt komen en ook behandelmedicatie.
Vaccinatie ok, maar ik ben niet bereid om mij 3x te laten inspuiten en jaarlijks te vernieuwen. Dat is wel waar ze nu naartoe neigen. Ook zou het fijn zijn om een comfortabelere en meer betrouwbare testmanier te hebben.
Ik krijg echt de kriebels van mensen die niet gevaccineerden uitkotsen en zelf willen laten betalen voor hun medische kosten. Dan moeten we ook iedere roker, drinker, persoon met overgewicht en beoefenaar van risico sport ook zelf voor de medische kosten laten opdraaien. Mensen die gevaccineerd zijn kunnen ook het virus overdragen. Ik vind het ook vreemd dat je niet mag testen op antilichamen en dat zelf als je de ziekte gehad hebt alsnog een vaccin moet. Berichten neem ik nu veel minder serieus omdat ze al veel te vaak zichzelf tegengesproken hebben.
Ik mag binnenkort nergens meer naartoe omdat ik niet gevaccineerd ben. Veel mensen hebben zich enkel laten vaccineren om terug vrijheid te krijgen. Ik vind dat krom. We primeren altijd een tolerante maatschappij, maar tijdens Covid blijft er van die tolerantie weinig over. Hoe onverdraagzaam mensen kunnen zijn had ik nog nooit eerder zo fel opgemerkt. We moeten en zullen allemaal hetzelfde denken. Met alle censuur worden we ook stevig aangemand om hetzelfde te lezen.

Precies
Zulke mensen mogen in mijn omgeving echt vertrekken
Respect en in waarde laten graag over en weer.
Naar mijn mening speelt de media ook wel een grote rol in het maken van een tweedeling in de maatschappij (alleen al hoe de krantenkoppen geformuleerd worden)
Inmiddels wordt de maatschappij warm gemaakt voor vaccinatie 3

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:58

betadine schreef:

Ditzelfde gevoel heb ik ook, maar dat is vnl omdat ik wat groepen (ook op telegram) volg die anti vaxx zijn... Die enorm opruien, veel mensen angst aan praten, niet bij gevaccineerden in de buurt willen zijn, en een verdienmodel hebben gemaakt van 'tegen corona maatregelen zijn'... Dus wat jij schrijft maar dan precies omgekeerd.. :j

Citaat:
Ik mag binnenkort nergens meer naartoe omdat ik niet gevaccineerd ben

Ja, die lees ik ook vaak in die groep :j Ik ben er nog niet helemaal uit hoe dat werkt... waar mag je niet naartoe dan?

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:00

oomens schreef:
Huertecilla schreef:

Ja zeker! Voor de jaarwisseling willen ze ook dat afgerond hebben.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:04

Vaccinatie bewijs, verplicht vaccineren (andere landen al aan de orde van dag, incl bedrijven)
je baan verliezen als je de vaccinatie weigert.
Testbewijzen voor toegang
Verplicht in quarantaine met bewaking voor de deur (Spanje)

Lang geleden werd ook binnen Bokt geroepen dat het er allemaal niet zou komen.
En het is er dus wel gekomen.

Ergens niet naar toe mogen? dat kan zomaar gebeuren hoor.
Als ik naar een musical wil moet ik bijvoorbeeld al een negatieve test hebben, anders kom ik er niet in.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:05

Ik ben ook aan het twijfelen. Ik heb er wel 1 gehad en was 2 dagen niet lekker. Beroerd, misselijk, hartkloppingen, maagpijn, diaree en erg moe. 6 dgn na de prik kreeg ik tintelingen in mijn voeten en later in mijn onderbenen en handen. Onverklaarbare blauwe plekken op mijn benen. Strakke huid gevoel en pijnlijke huid bij aanraking. Arts zag er geen erg in omdat ik geen andere klachten erbij had. Hij zei wel de tweede prik te nemen. Ik heb 3 weken. Met deze klachten gelopen. Heel soms komen de tintelingen in mijn voeten terug. Ik heb nu al 2x de afspraak afgezegd. Ik weet het even niet meer. We willen dit jaar naar Duitsland maar dat wordt een dingetje als ik het bij 1 prik laat. Ik voel mij dan best schuldig tegenover de andere van het gezin. Maar om een prik te nemen om alleen maar het buitenland te gaan gaat tegen mijn gevoel in. Tuurlijk zou ik het niet alleen daarvoor doen. Twijfels twijfels.