Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eilinora schreef:Even een update,
Het goede drinken was even van korte duur, ze ging weer terug naar 80 a 90 ml per 3 uur.
Inmiddels is ze afgelopen maandag bij de tongriem kliniek geweest in Groningen, tongriem en lipbandje waren toch ernstiger dan we dachten.
Tongriempje werd geklasseerd als type 3 en lipbandje als type 4.
Ze is meteen behandeld, dat was even heel naar en de oefeningen die we voor elke voeding moeten doen zijn pijnlijk en gewoon alles behalve leuk.
Vreselijk om je baby pijn te doen maar de oefeningen moeten gebeuren om te voorkomen dat het weer aangroeit.
We kregen ook de indruk dat ze flesvoeding gewoon echt niet zo lekker vind.
Ik ben dan ook begonnen met relacteren (ja toch wel uiteindelijk).
Nu 3 weken bezig met kolven, kolven en kolven en supplementen.
Inmiddels ben ik van 0 ml naar 450 ml ongeveer per dag gegaan.
Ze kan zowiezo 2 flesjes moedermelk per dag drinken nu en dat zijn flessen van zo'n 140 ml wat helemaal op gaat.
Ze is weer een heerlijk vrolijk kind die enorm gegroeid is de laatste weken.
Op advies van lactatiekundige moet ik eigenlijk domperidon gaan slikken maar helaas wil mijn huisarts er niks van horen.
Al 2 weken in gevecht om hem het duidelijk te maken maar hij wil er niks mee.
Ik heb dus morgen een afspraak bij een andere huisarts die wel mee wil denken.
[ [url=m/UKRQd9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jSCbzg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Smorgens kan ze inmiddels een hele voeding drinken uit de borst en dan ligt ze er daarna zo heerlijk voldaan bij.
[ [url=m/rD5Tbg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eilinora schreef:En we zijn weer terug bij af.... 5 van de 7 flessen drinkt ze maar 80 ml op.
2x krap 135 ml
Plasluiers verschillen maar sommigen zijn aanzienlijk minder vol.
Ik denk dat we straks met 4 maanden alvast starten met oefenhapjes groente en fruit.
Ze is van 950 ml gezakt naar 650 ongeveer.
Laatste week ging ze echt beter drinken en dronk ze bijna elke fles leeg maar nu is het vaak nog bijna de helft laten staan.
Ze laat tijdens het drinken ook veel uit haar mondje lopen.
Vorige week vrijdag woog ze 6060 gram.
Geboortegewicht was 3560 gram.
Inmiddels is ze bijna 3 maanden oud.
_lautje_ schreef:Dat is toch hartstikke veel![]()
Althans dat is hier altijd een dag van heel veel drinken geweest. Van alledrie.
Fijn dat laseren wel echt verschil heeft gemaakt en relateren ook is gelukt! En dat ze de borst weer goed pakt!
Die formule werkt niet meer boven de 5/5,5 kg. Dan wordt gewicht zo groot dat je enorme hoeveelheden moet gaan geven
Eilinora schreef:Ja die hoeveelheden kan ik vergeten, ik krijg er nog niet eens 150 in laat staan 200.
Zoals het nu is drinkt ze totaal op een dag 775 ml maximaal.
Helft moedermelk en de andere helft kunstvoeding.