Redenen om je wél te laten vaccineren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:34

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
En de bangmakerij laat ik even wezen, daar ben je gevoelig voor of je bekijkt het realistisch.

Heeft NIETS te maken met of jij wel/niet bang bent.

Wederom wil je blijkbaar niet begrijpen dat de bangmakerij van de meerderheid de rechten van de minderheid treedt.
Dát is het probleem van de georganiseerde massahysterie. Dat we als samenleving rechten opgegeven hebben -O-

Tja en uiteaard ziet de meerderheid dat niet; wíl die deze beperkingen. Dat is nu net de crux. Zie hoe jij, JdR en anderen de sociale druk en overheidschantage goéd vinden.

Vind dat net te kort door de bocht HC.
Er zit ook een groep tussen die niet als 'makke schaapjes' alles maar doet wat wordt opgedragen omdat ze bang zijn.

Ik ben geen moment bang geweest, maar heb me wel degelijk het grootste gedeelte van de tijd aan de regels gehouden, en laat me nu (na enige twijfel) toch ook vaccineren.
Ben nog steeds niet bang om het te krijgen overigens, maar wil niet degene zijn die het overdraagt aan iemand die hier wél bang voor is vanwege bijv. gezondheidsredenen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:36

MarliesV schreef:
nps schreef:
Ohjee, behoor ik nu tot de banggemaakte meerderheid?

Nee dat is geen ojee, dat is JIPPIE, je hoort ergens bij! *\%/*

Inderdaad halen veel mensen een veilig gevoel uit kuddegedrag. Dat is de basis ervoor. Blijmoedig naar de slacht.
Orwell niet gelezen allemaal :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:37

Muurp schreef:

Lang door de bocht en het is weer te ingewikkeld :P

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:37

Huertecilla schreef:
Muurp schreef:

:)) Krijg je zere vingers van.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:42

Huertecilla schreef:
MarliesV schreef:

Nee dat is geen ojee, dat is JIPPIE, je hoort ergens bij! *\%/*

Inderdaad halen veel mensen een veilig gevoel uit kuddegedrag. Dat is de basis ervoor. Blijmoedig naar de slacht.
Orwell niet gelezen allemaal :)*

HC, sarcasme modus stond aan :+ , blijkbaar mis je die toevoeging

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:43

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
En de bangmakerij laat ik even wezen, daar ben je gevoelig voor of je bekijkt het realistisch.

Wederom wil je blijkbaar niet begrijpen dat de bangmakerij van de meerderheid de rechten van de minderheid treedt.
Dát is het probleem van de georganiseerde massahysterie. Dat we als samenleving rechten opgegeven hebben -O-

Tja en uiteaard ziet de meerderheid dat niet; wíl die deze beperkingen. Dat is nu net de crux. Zie hoe jij, JdR en anderen de sociale druk en overheidschantage goéd vinden.

Ik denk dat het niet komt door "georganiseerde massahysterie" en de overheid, maar door een pandemie met grote maatschappelijke gevolgen. Ik denk dat dat helemaal niks met bangmakerij te maken heeft - het virus is er nou eenmaal, het is geen poltergeist of iets onzichtbaars.

En echt, de overheid zit ook echt niet te wachten op een slinkende economie, boze mensen en bakken staatssteun uitgeven. Die willen een gezonde, productieve beroepsbevolking die lekker veel belastinggeld in het laatje brengt.. Die gaan echt geen massahysterie (kom op zeg) organiseren.

Ik ben niet bang. Wel begaan, met iedereen die met de nare gevolgen van dit virus te maken heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:13

Citaat:

Jewel toch? Of valt misschien de bange meerderheid wel mee? Is het een bange minderheid en een realistische meerderheid?

Citaat:

Ik begrijp dat ook niet helemaal... juist een samenleving doe je samen, dus je geeft rechten op (áls dat al zo is..maar goed) voor anderen. Als je in een samenleving alleen dingen wilt doen die voor jezelf goed zijn, dan is het toch geen samenleving meer?

Citaat:

Als je het ergens mee eens bent, is het geen chantage... volgens mij ?
Je praat nu andere mensen aan dat zij zich hebben laten chanteren.. maar hoe bepaal jij dat dan?

Voor zover ik het weet (of ik ben echt súpergoed gebrainwashed, maar ja, dan weet ik dat natuurlijk niet zelf :P ) heb ik me niet laten leiden door massahysterie... Juist de mensen die begonnen met blikken pannetjes en angst zaaiden over de komende dictatuur vond ik last hebben van massahysterie :j

Ik zie ook niet goed wat het voordeel zou kúnnen zijn voor een overheid (en dan ook nog bijna alle overheden ter wereld, op een paar na) om hun volk dit aan te doen. Want ze hebben niet overal ervoor gezorgd dat iedereen tam maar deed wat er gezegd werd. Dat was alleen in landen zo waar dat al zo was.

Sterker nog, de burgerlijke ongehoorzaamheid in NL werd in den beginne nogal veroordeeld door mensen uit het buitenland.. dacht ik?

tamary

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:20

Bij vrijheden ben je ook verantwoordelijk voor de gevolgen van de acties en beslissingen die je in die vrijheid mag maken. Ben je niet in staat of bereid tot het naleven van die verantwoordelijkheden, dan is die vrijheid niet mogelijk ivm de gevolgen voor derden.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-21 10:45

Waarom geven we Huertecilla nog steeds een voedingsbodem? Waarom blijven reageren? Heeft geen enkele zin en volgens mij wordt er alleen maar op gekickt 8)7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:51

VuurVleugels schreef:
Waarom geven we Huertecilla nog steeds een voedingsbodem? Waarom blijven reageren? Heeft geen enkele zin en volgens mij wordt er alleen maar op gekickt 8)7

Nou ja, sommige dingen ben ik wel gewoon benieuwd naar :j

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:59

Eigenlijk wel raar dat we ons moeten vacinneren om van de maatregelen af te komen die eigenlijk tot nu toe niks bijdraagt aan de verminderen besmetting. En dan doel ik de mondkapjes.
Dit Komt bij mij over dat dit als dwang middel gebruikt wordt.
Zelf denk ik niet dat vacinneren de oplossing is, wel denk ik dat wanneer je dat gereis gedrag aanpakt over de wereld, zeg de pret reisjes reisjes. Dat wel veel ellende zou gaan schelen in ziektes en nieuwe golven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:06

Ik heb 5 juni mijn eerste vaccinatie Moderna gehad, in juli de tweede. Behalve een beurse arm nergens last van. En ik ken werkelijk niemand die met Pfizer of Moderna is geent die er ziek van is geworden. Een beurse arm en een beetje gevoelig op de volgende dag, maar that's it.

Ik heb me laten vaccineren omdat ik denk dat het de snelste weg is naar het oude normaal.
Niet omdat ik me bang heb laten maken door de regering, of een mak schaap ben die mee doet aan de massahysterie en zich blijmoedig naar de slacht laat leiden, hoe kom je er op :')
Ik zie het ook niet als dwangmiddel.
Ik heb gewoon met gezond verstand een beslissing genomen.

Maar goed volgens sommigen zijn we allemaal te stom om het te begrijpen _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:06

Blussem schreef:
Eigenlijk wel raar dat we ons moeten vacinneren om van de maatregelen af te komen die eigenlijk tot nu toe niks bijdraagt aan de verminderen besmetting. En dan doel ik de mondkapjes.
Dit Komt bij mij over dat dit als dwang middel gebruikt wordt.

maar 'we' vaccineren toch niet om van de mondkapjes af te komen?
Of snap ik je zin nou zo verkeerd?

Citaat:
Zelf denk ik niet dat vacinneren de oplossing is, wel denk ik dat wanneer je dat gereis gedrag aanpakt over de wereld, zeg de pret reisjes reisjes. Dat wel veel ellende zou gaan schelen in ziektes en nieuwe golven.

Ik denk dat de hele touristische industrie dan moet gaan hergroeperen... dat is ook wel een hele operatie ..

Ik vaccineer me omdat ik wil bijdragen aan het indammen van een pandemie, en ik ben enorm dankbaar dat we nu niet meer dezelfde faciliteiten hebben als begin 1300 of begin 1900

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:10

Huertecilla schreef:
Muurp schreef:

Haha, gewéldige opmerking. Vrij vertaald "als je het niet met me eens bent, dan ben je te dom mijn redenatie te begrijpen"....

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:37

Het probleem is ook dat tegenwoordig te veel 24h maatschappij zijn geworden en dat keertje ziek zijn niet meer normaal is.

Terwijl voor je geestelijke gezondheid het juist heel goed kan zijn om af toe week ziek te zijn en zonder stress te kunnen herstellen.

Als je kijk hoe groot drama je tegenwoordig hebt bij alleen een verkoudheidje.

Zelf denk ik beter geweest was als we niet hadden gevaccineerd. Dan hadden we nu wat ouderen verloren en konden we nu verder.

Nu hou je probleem in stand van zwakkere ouderen die we voor rest van hun leven moeten blijven beschermen .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:41

Ik wil graag meelezen.

Ik twijfel.

Puur door wat het op langere termijn doet. Is nog onbekend?
En het idee dat mij verplicht gaat worden iets in mijn lijf te spuiten.

En omdat ik vind, vaccineren doe je voor jezelf, niet voor een ander. Het is mijn lichaam. En daar wil ik liever geen "troep" in.

Maar ik sta zeer zeker open voor meningen, onderbouwingen.
Ik ben zeker geen wappie, hou mij aan de regels enz enz.

Maar ik twijfel gewoon heel erg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:43

Blussem schreef:
Het probleem is ook dat tegenwoordig te veel 24h maatschappij zijn geworden en dat keertje ziek zijn niet meer normaal is.

Terwijl voor je geestelijke gezondheid het juist heel goed kan zijn om af toe week ziek te zijn en zonder stress te kunnen herstellen.

Als je kijk hoe groot drama je tegenwoordig hebt bij alleen een verkoudheidje.

Zelf denk ik beter geweest was als we niet hadden gevaccineerd. Dan hadden we nu wat ouderen verloren en konden we nu verder.

Nu hou je probleem in stand van zwakkere ouderen die we voor rest van hun leven moeten blijven beschermen .

Wáuw. Ik ben niet perse voor vaccineren maar dit soort berichten vind ik echt te ver gaan. Wie ben jij om de waarde van iemands leven te bepalen? :n
IMO kunnen we juist mensen met opvattingen zoals de jouwe missen in deze maatschappij die toch al dusdanig hard is dat velen er niet in kunnen functioneren. :n
Ouderen hebben wijsheid die jongeren missen. Ze hebben generaties groot gebracht en beschermd. Bij de huidige ouderen zitten mensen die gevochten hebben voor de vrijheden waar jij nu zo laks gebruik van maakt alsof ze er altijd waren. En als ze dan ouder zijn en zwakker, dan worden ze af geserveerd ipv gerespecteerd. :n Die "zwakken" zijn iemands moeder, vader, broer of zus. :\

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:52

Blussem schreef:

Noem je zwakkere ouderen nou echt een probleem? Wauw.. -O- (en hoe zit het met mensen die niet oud zijn en wel een zwakkere gezondheid hebben?)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:59

Blussem schreef:

Wat bedoel je met "ouderen"?
Mijn man (volledig werkzaam) heeft een auto-immuunziekte, corona kan voor hem veel problemen veroorzaken.
Zo ook voor mijn dochter van 19.. en ik ken meer mensen die volledig meedraaien in de maatschappij die onder de risicogroep vallen.
Allemaal maar dood laten gaan of met veel problemen door een infectie nooit meer 100% kunnen werken?

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:59

Blossom drukt het een beetje onhandig uit misschien, maar helaas werkt eigenlijk al het beleid dat we ergens op voeren wel zo: Het is een afweging van schade/of baten voor een bepaalde groep t.o.v. de schade/baten voor een andere groep.

In het geval van Covid-19 is het heel bewust voor gekozen om de schade aan ouderen te willen beperken, maar dat 'ten koste' te laten gaan van vrijheden van andere(jongeren). Een andere keus had kunnen zijn om te zeggen dat het 'verlies' van die ouderen wel genomen had kunnen worden. Ik denk dat pas over een tijd echt duidelijk is of de afweging die gemaakt is de 'juiste' is geweest. Hoewel ik geen moeite heb met de keuzes die gemaakt zijn, denk ik wel dat in de keuze tussen 'leven' voor 1 groep of 'kwaliteit van leven' voor een andere groep we vaak voor de 1e optie kiezen.

Ik denk echter ook dat vaccinaties juist kunnen bijdragen om 'the best of both worlds' te kunnen krijgen. Ik vind de (negatieve)consequenties van vaccinaties en het risico daarop namelijk verwaarloosbaar, terwijl het er wel voor zorgt dat zowel 'leven' als 'kwaliteit van leven' voor een hele hoop anderen er op vooruit gaan als er een goede vaccinatiegraad gehaald wordt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:01

Cer schreef:
VuurVleugels schreef:

Nou ja, sommige dingen ben ik wel gewoon benieuwd naar :j

Struisvogls staan nog steeds boven de grond ook al verkeren ze in gelukzalige onwetendheid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:01

@Bonna
Niet alleen ouderen vallen onder de risicogroep, ook veel uit de andere leeftijdsgroepen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:03

Ayasha schreef:
Ouderen hebben wijsheid die jongeren missen.

Dank je.
Maar toch gaan ´ze´ op de negeerlijst van menig piepkuiken hier _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:04

Huertecilla schreef:
Struisvogls staan nog steeds boven de grond ook al verkeren ze in gelukzalige onwetendheid.

Geen idee wat je daarmee bedoelt, maar dan nog heb ik geen antwoord... :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:04

Huertecilla schreef:

_/-\o_