Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:11

Ik laat me wel vaccineren omdat ik deel wil zijn van de oplossing, niet van het probleem.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:20

Ook hier inmiddels geheel gevaccineerd.

Ik denk dat veel niet mensen die zich niet willen vaccineren zich niet realiseren dat je vantevoren nooit kunt inschatten hoe het virus grip op jou persoonlijk zal hebben. Dat is het gevaarlijke aan dit virus.
Ik heb helaas , ook door mijn werk, veel corona oliebol gezien, bij jong en oud!

Ook heb ik de vaccinatie genomen om wat terug te doen voor de mensen die op de IC's werken, wat een poedersuiker jaar hebben zij achter de rug.

En ja angst is een slechte raadgever, maar deze corona angst was/is zeker wel gegrond.

Vaccineren doe je , in mijn ogen, met elkaar en voor elkaar.

Wat gaan de anti vaccers doen om deze oliebol te lijf te gaan? Wat dragen zij aan voor oplossing.

Van mij mag er een vaccinatie paspoort of in ieder geval een vaccinatie bewijs er komen, geen enkel probleem mee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:29

_Reneee schreef:
Oh en ik gok dat mensen weten dat ze niet ziek worden van corona omdat ze het al hebben gehad :)*

Dat zegt niks :) je kan een lage virusload hebben gehad en de volgende keer alsnog aan de beurt zijn.

Flowery

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:37

Hier ook een twijfelaar maar denk toch dat ik het wel ga doen. We willen volgend jaar een lange reis maken en ik ben bang dat veel landen een vaccin verplicht stellen en ik dan geen vaccin meer kan krijgen.
En voor het gemak van evenementen en reizen binnen EU, ik ben liever een paar dagen ziek van het vaccin dan 10x per jaar dat staafje in mijn neus om maar ergens binnen te komen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 07:37

_Reneee schreef:
Hier gaat hij ook de prullenbak in, om meerdere redenen:

- Ik ben 29 en zie de noodzaak niet, de risico’s van het vaccin zijn voor mij groter dan corona. Dus dan maak ik liever zelf antistoffen tegen corona en en draag ik zo bij aan de groepsimmuniteit
- Het wordt door je strot geduwd en je wordt gewoon gemanipuleerd
- Ook zonder vaccin kun je straks gewoon reizen en dingen ondernemen want het aantal besmettingen neemt af en de maatregelen worden soepeler
- Ik maak me zorgen over de langetermijn effecten, zo las ik dit en of het nu waar is of niet, het brengt me aan het twijfelen en ik vertrouw de boel gewoon niet
- Ik heb geen zin om elk jaar zo’n prik te nemen
- Ik vind dat we het afgelopen jaar worden geregeerd door angst en dat is een slechte raadgever

Mijn oma is overigens wel gevaccineerd en daar ben ik blij om. Sowieso vind ik dat iedereen in een risicogroep gevaccineerd moet worden en ik vind het goed dat er zo’n grote vaccinatiebereidheid is. Maar ik vind dat je het wel in perspectief moet zien. De kans dat ik doodziek word van corona is zo’n 1 op 5000, de kans dat ik borstkanker krijg is 1 op 7. Dus nee, ik voel me absoluut niet comfortabel bij een vaccin waarvan de langetermijnrisico’s nog niet inzichtelijk zijn.

Oh en ik gok dat mensen weten dat ze niet ziek worden van corona omdat ze het al hebben gehad :)*

Een aantal dingen omtrent het artikel wat je aanhaalt, puur en alleen om de verspreiding van (mogelijk) onjuiste informatie tegen te gaan:

- Het artikel is niet peer-reviewed. Dit houdt in dat het niet door andere wetenschappers, én door het wetenschappelijke tijdschrift waarin het moet worden gepubliceerd, is nagekeken op betrouwbaarheid en validiteit. Dit wil niet zeggen dat het dus per definitie onwaar is, maar de bron die je aanhaalt én het artikel zelf vermelden dat er geen conclusies mogen worden getrokken op basis van het artikel, zoals ook onderin de pagina te lezen is:

Afbeelding

- De groepsgrootte van participanten in de studie is bizar klein (16). Op de miljoenen mensen in Nederland, zeggen deze resultaten eigenlijk heel weinig tot niks.

- Een groot deel van de participanten in de studie doorliep tegelijkertijd nog een andere studie naar BCG, zoals wordt vermeld: "A high percentage (56.3%) of individuals had been vaccinated with BCG in the past 12 months due to the fact that many participants participated in parallel in a BCG-trial." Dit is geen ideale situatie voor een studie, omdat participanten eigenlijk een 'neutrale' basis moeten vormen. Onderzoekers willen altijd puur en alleen datgene wat zij ontwikkelen/ontdekken onderzoeken. Hier kun je dus geen inmenging van mogelijke andere factoren bij gebruiken, want die brengen de validiteit van je onderzoek in gevaar (want, wordt dit resultaat door de onderzoeker veroorzaakt of door die andere factor?). Op Covid-antilichamen werd wel geselecteerd: "One individual was removed from the dataset after detecting high concentrations of antibodies against SARS-CoV-2 N-antigen at baseline." Dus waarom daar wel, en bij die BCG prik niet?

- Er is in het artikel niks te vinden over betrouwbare, statistische conclusies. Er staat alleen maar "Data is available upon request". Niks over (mate van) correlaties, betrouwbaarheid, validiteit. Het is opvallend dat dit er niet in staat, omdat dit eigenlijk gewoon direct te controleren moet zijn en bij vrijwel alle wetenschappelijke artikelen aanwezig is. Het geeft een overhaaste indruk.

Dit zijn allemaal elementen waardoor ik dit artikel met een hele grote korrel zout neem. Vooral de groepsgrootte en de BCG vaccinaties maken dat deze studie eigenlijk heel weinig tot niks zegt.

Ik post dit niet om een vaccinatie door je strot te duwen. Ik post dit om nuance en (wetenschappelijke) helderheid aan te brengen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:17

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:21

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:04

VuurVleugels schreef:
_Reneee schreef:
Hier gaat hij ook de prullenbak in, om meerdere redenen:

- Ik ben 29 en zie de noodzaak niet, de risico’s van het vaccin zijn voor mij groter dan corona. Dus dan maak ik liever zelf antistoffen tegen corona en en draag ik zo bij aan de groepsimmuniteit
- Het wordt door je strot geduwd en je wordt gewoon gemanipuleerd
- Ook zonder vaccin kun je straks gewoon reizen en dingen ondernemen want het aantal besmettingen neemt af en de maatregelen worden soepeler
- Ik maak me zorgen over de langetermijn effecten, zo las ik dit en of het nu waar is of niet, het brengt me aan het twijfelen en ik vertrouw de boel gewoon niet
- Ik heb geen zin om elk jaar zo’n prik te nemen
- Ik vind dat we het afgelopen jaar worden geregeerd door angst en dat is een slechte raadgever

Mijn oma is overigens wel gevaccineerd en daar ben ik blij om. Sowieso vind ik dat iedereen in een risicogroep gevaccineerd moet worden en ik vind het goed dat er zo’n grote vaccinatiebereidheid is. Maar ik vind dat je het wel in perspectief moet zien. De kans dat ik doodziek word van corona is zo’n 1 op 5000, de kans dat ik borstkanker krijg is 1 op 7. Dus nee, ik voel me absoluut niet comfortabel bij een vaccin waarvan de langetermijnrisico’s nog niet inzichtelijk zijn.

Een aantal dingen omtrent het artikel wat je aanhaalt, puur en alleen om de verspreiding van (mogelijk) onjuiste informatie tegen te gaan:

- Het artikel is niet peer-reviewed. Dit houdt in dat het niet door andere wetenschappers, én door het wetenschappelijke tijdschrift waarin het moet worden gepubliceerd, is nagekeken op betrouwbaarheid en validiteit. Dit wil niet zeggen dat het dus per definitie onwaar is, maar de bron die je aanhaalt én het artikel zelf vermelden dat er geen conclusies mogen worden getrokken op basis van het artikel, zoals ook onderin de pagina te lezen is:

[ [url=m/ubdw6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

- De groepsgrootte van participanten in de studie is bizar klein (16). Op de miljoenen mensen in Nederland, zeggen deze resultaten eigenlijk heel weinig tot niks.

- Een groot deel van de participanten in de studie doorliep tegelijkertijd nog een andere studie naar BCG, zoals wordt vermeld: "A high percentage (56.3%) of individuals had been vaccinated with BCG in the past 12 months due to the fact that many participants participated in parallel in a BCG-trial." Dit is geen ideale situatie voor een studie, omdat participanten eigenlijk een 'neutrale' basis moeten vormen. Onderzoekers willen altijd puur en alleen datgene wat zij ontwikkelen/ontdekken onderzoeken. Hier kun je dus geen inmenging van mogelijke andere factoren bij gebruiken, want die brengen de validiteit van je onderzoek in gevaar (want, wordt dit resultaat door de onderzoeker veroorzaakt of door die andere factor?). Op Covid-antilichamen werd wel geselecteerd: "One individual was removed from the dataset after detecting high concentrations of antibodies against SARS-CoV-2 N-antigen at baseline." Dus waarom daar wel, en bij die BCG prik niet?

- Er is in het artikel niks te vinden over betrouwbare, statistische conclusies. Er staat alleen maar "Data is available upon request". Niks over (mate van) correlaties, betrouwbaarheid, validiteit. Het is opvallend dat dit er niet in staat, omdat dit eigenlijk gewoon direct te controleren moet zijn en bij vrijwel alle wetenschappelijke artikelen aanwezig is. Het geeft een overhaaste indruk.

Dit zijn allemaal elementen waardoor ik dit artikel met een hele grote korrel zout neem. Vooral de groepsgrootte en de BCG vaccinaties maken dat deze studie eigenlijk heel weinig tot niks zegt.

Ik post dit niet om een vaccinatie door je strot te duwen. Ik post dit om nuance en (wetenschappelijke) helderheid aan te brengen.

Klopt, dit weet ik ook. Vandaar dat ik het hierin gooide, het spookt namelijk al weken in mijn hoofd. Bedankt voor je toelichting.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:15

karrij schreef:
Wat gaan de anti vaccers doen om deze oliebol te lijf te gaan? Wat dragen zij aan voor oplossing.

Ik zag corona juist als een oplossing.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:24

echtgenoot en ik worden vanmiddag gevaccineerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:29

De vergelijking met borstkanker :') ten eerste, dat is niet besmettelijk.. Ten tweede, als ze iets zouden uitvinden om (borst)kanker te voorkomen, zou je het dan ook weigeren? Ik denk het niet..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:43

Relaxed schreef:
De vergelijking met borstkanker :') ten eerste, dat is niet besmettelijk.. Ten tweede, als ze iets zouden uitvinden om (borst)kanker te voorkomen, zou je het dan ook weigeren? Ik denk het niet..

Euh nee dat bedoel ik niet, ik denk dat je me niet begrijpt. Als het daarvoor zou zijn zou ik het zeker doen. Zonder twijfel.

Ik denk ook dat mijn mening ook zeker te maken heeft met het feit dat ik totaal niet met corona te maken heb gekregen in mijn omgeving. Kan me voorstellen dat als je er mensen aan verliest je niet twee keer hoeft na te denken.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 09:45

Palmera schreef:
karrij schreef:

In dat opzicht is corona niet sterk genoeg als oplossing. Maar ik snap je volkomen. Nature will find its way

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:46

Ja, ik laat me absoluut vaccineren, de afspraken staan en mij vriend heeft net de eerste prik gehad. Dit omdat;

- vaccineren de beste en meest efficiente manier lijkt te zijn uit deze pandemie
- ik vertrouwen heb in vaccins. Ik heb ze allemaal gehad, ik heb er nog een berg extra gehad vanwege reis naar afrika en ik heb er nog nooit ook maar enig nadelig effect van gehad (en ook geen ziektes!)
-Ik ben banger voor de langetermijngevolgen Corona (daar weten we echt niks van) dan van het vaccin (de techniek is niet nieuw, zelfs mrna niet, de werking is super duidelijk)
- ik wil heel graag mijn hele familie bij elkaar kunnen zien zonder dat we rekening hoeven te houden met corona
- ik wil mijn steentje bijdragen aan de maatschappij
- ik wil dat kwetsbaren die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden ook gewoon dingen kunnen doen zonder bang te zijn ziek re worden

VuurVleugels dank!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:54

Palmera schreef:
karrij schreef:

Ook just to get the facts straight - pandemieen zijn een bijzonder slechte manier om overbevolking tegen te gaan (tenzij ze de hele vruchtbare bevolking omleggen). Overal blijkt - hoe hoger de levensstandaard, hoe lager het aantal kinderen. De meeste westerse landen zitten rond de 1.7 kind per gezin.

Daarnaast komen er van onzekere tijden juist meer kindjes. Na de Spaanse Griep, na de oorlog... dikke kans dat na een heftige gebeurtenis juist een babyboom komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:55

_Reneee schreef:
Relaxed schreef:

Euh nee dat bedoel ik niet, ik denk dat je me niet begrijpt. Als het daarvoor zou zijn zou ik het zeker doen. Zonder twijfel.

Ik denk ook dat mijn mening ook zeker te maken heeft met het feit dat ik totaal niet met corona te maken heb gekregen in mijn omgeving. Kan me voorstellen dat als je er mensen aan verliest je niet twee keer hoeft na te denken.

Wat bedoel je dan? :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:57

Relaxed schreef:
_Reneee schreef:

Wat bedoel je dan? :)

Renee, correct me if I'm wrong maar ik vatte het op als de angst om ernstig ziek te worden voor zichzelf in perspectief zetten.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:08

Ja dat bedoelde ik :)

Vind het wel lastig en kijk het ook echt nog aan. Wie weet laat ik hem in het najaar alsnog zetten.

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:13

Nee ik wil het vaccin niet. Heb al twee uitnodigingen gehad maar niet op in gegaan.

Ik doe het niet omdat je niet weet wat de gevolgen op langere termijn is. Wil geen proefdier zijn.

Ik vind wel dat ze je het vaccin opdringen doordat je geweigerd wordt voor evenementen en reis naar buitenland.
Ik laat mij niet omkopen.

Van wat ik gehoord heb kan je zo de grens over met de auto.

Vorig jaar waren we veel vrijer en nu zijn er zoveel regels ons opgelegd.

Ik houd afstand en kom toch weinig onder de mensen dus dat gaat prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:16

_Reneee schreef:
Ja dat bedoelde ik :)

Vind het wel lastig en kijk het ook echt nog aan. Wie weet laat ik hem in het najaar alsnog zetten.

Ah ok, ik las hem idd anders :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:18

Wanneer er maar genoeg mensen wel de prik halen is niet vaccineren ook alleen een probleem voor niet gevaccineerden, vooral wanneer bvb de Delta variant zich hier gaat verspreiden. Niet omdat hij gevaarlijker is maar wel 6 keer zo besmettelijk. Dus dan lopen veel niet gevaccineerden het risico om het alsnog te krijgen en zal er een tijdelijke opleving in zieken en ziekenhuisopnames zijn. Maar dan ben je naderhand ook immuun dus ik maak me er geen zorgen om dat 10 % niet vaccineert. Gevaar zit in de landen waar bijna niet gevaccineerd word, daar is straks grote kans op heftige golven met dito varianten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:30

Boras schreef:
Of jezelf.

Want je hebt zelf net zo goed die vaccinatie laten zetten, ondanks al je gezonde verstand en je beredeneerde weerzin ertegen. Of valt dat dan weer niet onder gemanipuleerd en gebraindwashd zijn?

Inderdaad niet, nee.
Zoek het woord eens op wellicht? :)* in goed Nederlands; hersenspoelen.

@Bigone; inderdaad; niet vaccineren is dan alleen een risico voor niet-gevaccineerden. De hysterie daarover onder wel gevaccineerden is een goed voorbeeld van de gecreërde angstpsychose.

Verder is het állemaal een ethisch probleem. Ook een groot deel van de druk op de gezondheidszorg is daar een gevolg van.

Ondertussen is Berglief goed ziek van de tweede Pfizer. Maar die was/is risico´groep´ dus niet-vaccineren was geen optie.
Andere twee hadden nergens last van en hadden ook geen keuze; letterlijk want defacto verplicht door werkgever.

Maar goed, kan haast niet wachten tot ik de volledige dekking van dat vermaledijde vaccin héb en dan *\%/* om het voor het eggie op te pikken: Het beste van twee werelden *D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:42

nps schreef:
Ja, ik laat me absoluut vaccineren, de afspraken staan en mij vriend heeft net de eerste prik gehad. Dit omdat;

- vaccineren de beste en meest efficiente manier lijkt te zijn uit deze pandemie
- ik vertrouwen heb in vaccins. Ik heb ze allemaal gehad, ik heb er nog een berg extra gehad vanwege reis naar afrika en ik heb er nog nooit ook maar enig nadelig effect van gehad (en ook geen ziektes!)
-Ik ben banger voor de langetermijngevolgen Corona (daar weten we echt niks van) dan van het vaccin (de techniek is niet nieuw, zelfs mrna niet, de werking is super duidelijk)
- ik wil heel graag mijn hele familie bij elkaar kunnen zien zonder dat we rekening hoeven te houden met corona
- ik wil mijn steentje bijdragen aan de maatschappij
- ik wil dat kwetsbaren die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden ook gewoon dingen kunnen doen zonder bang te zijn ziek re worden

VuurVleugels dank!

Ik vind dit wel een goed stukje. Ik sta er ook ongeveer zo in.Ik ben niet dol op (chemische) medicijnen\vaccins,maar in de tijd dat ik veel reisde liet ik me bij de GGD gewoon volprikken met van alles en nog wat omdat dat toch wel nodig was ter preventie van narigheid,en nu er in mijn eigen land een ziekte heerst heb ik dus geen geldige reden om me hiervoor niet te laten enten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:00

Majabeestje schreef:
Ja. Omdat:
1. Ik het belangrijk vind dat corona teruggedrongen wordt en dat kan via vaccineren.
2. Ik het belangrijk vind dat de zorg weer 'normaal' functioneert en de ziekenhuizen dus niet vol liggen met corona patiënten.
3. Ik het belangrijk vind dat mijn naasten met een zwakkere gezondheid minder kans hebben om ziek te worden en ik daaraan bijdraag door me te vaccineren.
4. Ik zelf geen corona wil krijgen, ik zie teveel in mijn omgeving dat mensen er heel ziek van worden of lang tobben met restklachten.
5. Ik niet bang ben voor 'rare' gevolgen van het vaccin, heb vertrouwen in de wetenschap.

Sluit ik mij mooi bij aan :) afgelopen week tweede prik gehad en ben er blij mee! Daarnaast sta ik als coassistent in ziekenhuis en vind ik het ook belangrijk naar de patiënten toe waarmee ik in contact kom.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:04

Leuke zo vaccinatie, maar men vergeet hoe het virus hier is gekomen.

Wat veel groter risco is het reis gedrag van sommige mensen die zo nodig de wereld over reizen wat ook heel belastend is voor het milieu.

Zolang we dit niet aan banden leggen dan blijven we dit probleem houden met mensen die gemuteerde versie over de wereld verspreiden waar het vaccin niet tegen werkt en zijn we na de zomer terug bij af.