Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:03

bigone schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat hoeft niet perse.
Een covid XXL en de mensheid, of een groot deel van de mensheid is er geweest.

Wat een zegen voor de natuur en de dieren :)

Alle stallen loszetten voor we met z’n allen de pijp uitgaan.

Zoiets als in Fukushima. Enkele personen daar weigerden weg te gaan omdat ze de dieren niet onverzorgd achter wilden laten.Dat vond ik wel mooi.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:09

IMANDRA schreef:
@Palmera: je impliceert zoals ik het lees inderdaad 'altijd': kan je uitleggen hoe je het anders bedoelde? Want hoe ik jouw bericht oppak is dat iedereen die zo ziek wordt er altijd veel of een beetje invloed op heeft gehad.

Dit is dus precies wat ik dat gedram vind. Op alle slakken een kilo zout gooien waar sommigen patent op lijken te hebben.
Er staat geen altijd, dan bedoel ik dat ook niet. Dan kun je uit den treure blijven doormiepen, dat verandert de zin noch mijn bedoeling niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:11

Palmera schreef:
IMANDRA schreef:
@Palmera: je impliceert zoals ik het lees inderdaad 'altijd': kan je uitleggen hoe je het anders bedoelde? Want hoe ik jouw bericht oppak is dat iedereen die zo ziek wordt er altijd veel of een beetje invloed op heeft gehad.

Dit is dus precies wat ik dat gedram vind. Op alle slakken een kilo zout gooien waar sommigen patent op lijken te hebben.
Er staat geen altijd, dan bedoel ik dat ook niet. Dan kun je uit den treure blijven doormiepen, dat verandert de zin noch mijn bedoeling niet.

Maar je hebt het nog steeds niet uitgelegd hoe je het dan wel bedoelde? Je wakkert het zo wel een beetje aan, vind je niet?

Je zegt alleen 'nee dat is niet zo'. Punt. Geen uitleg, geen toelichting, niks.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:13

Palmera schreef:
IMANDRA schreef:

Ik moet zeggen dat ik dat ook wel beaam.
Als je niet expliciet er bij schrijft bijna of vaak is het automatisch altijd, terwijl er dat ook niet staat.
En dat in erg veel topics welk onderwerp dan ook.
Dat slaat ook vaak topics dood.

En heb het dus niet over specifiek dit voorbeeld, maar even algemeen.
Dan denk ik vaak, als ik altijd bedoel schrijf ik waarschijnlijk ook altijd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 17:20

Ik ga toch even op dit specfieke voorbeeld in, omdat dat even makkelijk is nu. Men interpreteert iets aan de hand van wat Palmera schrijft (en blijkbaar is die interpretatie niet heel vreemd want meerdere mensen geven dit aan). Er wordt door Palmera aangegeven dat die interpretatie niet klopt, maar ze wil niet toelichten hoe ze het dan wel bedoelde. Daarom wordt er (meermaals) naar gevraagd. Dat maakt het toch veel moeilijker om elkaar te begrijpen?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:33

Palmera schreef:
IMANDRA schreef:

Are you kidding me? Voel je je nu in een hoek gedrukt en gooi je het daardoor maar op 'gedram' en 'op alle slakken zout leggen'? Dit is toch te kinderachtig voor woorden zo, hoe verwacht je nou een constructieve discussie te kunnen voeren op deze manier?

Celestial

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 18:50

Jammer dat het nu persoonlijk wordt. Zullen we daarmee stoppen?

Zijn er nog mensen die uit willen leggen waarom ze zelf niet achter vaccineren staan? :)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:05

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus sorry als deze getallen al eens langs zijn geweest maar ik wil toch even reageren op mensen die menen dat het een goed idee zou zijn om de pandemie gewoon zelf uit te laten razen en zo groepsimmuniteit te krijgen.

Het sterftecijfer van Corona varieert (in diverse onderzoeken) tussen de 0.23% en de 1% gemiddeld voor de hele populatie (https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... rocent.htm en https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... id-19.html ). Dat betekend in Nederland dat er in korte tijd tussen de 40.000 en de 170.000 mensen zouden overlijden. Dat is tenminste als iedereen die zuurstof en een ziekenhuisopname nodig heeft dit kan krijgen. Dit gaat niet lukken wanneer het virus vrij rond mag gaan dus zullen er van degenen die het wel gehaald zouden hebben met een ziekenhuis/IC opname maar door de enorme hoeveelheid besmette mensen en beperkte ziekenhuiscapaciteit ook nog een groot aantal sterven.

Dan is er op dit moment nog geen getal voor de mensen die langdurige gezondheidsproblemen oplopen door een (milde) corona-infectie en zou eigenlijk ook hun leven zoals ze het kenden kwijtraken.

En tel daarnaast ook nog de extra kansen op die het virus heeft om te muteren tot een besmettelijker en dodelijker virus binnen iedereen die een actieve infectie doormaakt ten opzichte van alle mensen die nu immuun zijn door een vaccinatie. En pas dan kun je een eerlijk vergelijk maken tussen pandemie uit laten razen en een groot vaccinatie-programma.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:06

Ken er in mijn omgeving een paar, maar hun keuze is gebaseerd op misinformatie en dat vind ik echt jammer. Prima als je je niet laat vaccineren, maar sla het niet over omdat 'het je DNA verandert' en het 'niet getest is'.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 19:11

Irmaz, de meeste mensen die zich hier gemeld hebben, leggen zich neer bij de (hoge) stervenscijfers. Onder meer omdat ze vinden dat de aarde overbevolkt is. :)

Sheran, dat zie ik ook veel, ja... Jammer is dat. Vooral dat ze er niet echt over in gesprek willen. Het is natuurlijk niet al 20 jaar op de markt, maar dat geldt voor veel medicijnen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:19

Dat is een beetje de klassieke vraag: als je op deze knop kunt drukken om de wereld te redden, maar in China sterven daardoor 1 miljoen mensen, zou je dat doen? Dan zeggen veel mensen: direct.

Als de vraag luidt: als je op deze knop kunt drukken om de wereld te redden sterven je ouders, je kinderen, en je broers en zussen, zou je het doen, is de animo een stuk lager.

Het is altijd 'makkelijk' om mensen die je niet kent dood te laten gaan. Tot het dichterbij komt...

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:35

Celestial schreef:
Sheran, dat zie ik ook veel, ja... Jammer is dat. Vooral dat ze er niet echt over in gesprek willen. Het is natuurlijk niet al 20 jaar op de markt, maar dat geldt voor veel medicijnen.

Maar wat is er bekend over de effecten op lange termijn?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:39

Ik heb weloverwogen beslist mijzelf wel te vaccineren, maar als het zover komt mijn kind niet te vaccineren.

Ten eerste: mijn kind is altijd 3 dagen goed ziek van de vaccins die ze bij kind en gezin (Belgische CB) krijgt. Ten tweede: mijn kind hoeft niemand anders te beschermen.

Ikzelf werk in de zorg en heb beslist mij te vaccineren om mijn patiënten en mijn omgeving te beschermen. Moest het alleen om mijzelf gaan had ik niet geënt, mijn immuunsysteem had covid waarschijnlijk wel overleefd, indien niet dan was dat het lot. Maar ik wil de mensen rondom mij wel beschermen.

Mijn kind van 1,5 hoeft echt niemand anders te beschermen, zij mag profiteren van de groepsimmuniteit die hopelijk straks ontstaat, maar dat kleine lijfje hoeft niet geënt te worden om anderen te beschermen. Laat haar omgeving maar haar beschermen.

In België gaan ze nu ook al 16-17 jarigen enten, en dan begin ik het eng te vinden. Jongere kinderen hebben namelijk geen eigen keuze, en ik vind nog steeds dat een vaccin een eigen keuze moet zijn.

Dus hoe helpen we deze pandemie de wereld uit zonder te vaccineren? Ik ben niet tegen vaccineren, maar in mijn ogen moet er gericht gevaccineerd worden. Niet hopen op 70% halen voor groepsimmuniteit te verkrijgen, maar vaccineren voor kwetsbare groepen.
Laatst bijgewerkt door Seltje op 06-06-21 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 19:48

Celestial schreef:
Jammer dat het nu persoonlijk wordt. Zullen we daarmee stoppen?

Zijn er nog mensen die uit willen leggen waarom ze zelf niet achter vaccineren staan? :)

Prima om er mee te stoppen, maar het blijft asociaal en onbeschoft om wanneer men zich in een hoek gedrukt voelt vanwege een onhandig geformuleerde uitspraak, dan uit te gaan halen en een ander van vervelend gedrag te betichten.Vooral als men zelf amper fatsoen kan opbrengen.
Dat maakt de sfeer in topics er niet beter op.

Mensen die kanker krijgen of hart en vaatziekten, hebben daar ook heel vaak helemaal geen hand in, maar zo wordt het wel gebracht, grof gewoon.

Ok back ontopic

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:00

Seltje schreef:
In België gaan ze nu ook al 16-17 jarigen enten, en dan begin ik het eng te vinden. Jongere kinderen hebben namelijk geen eigen keuze, en ik vind nog steeds dat een vaccin een eigen keuze moet zijn.

Alleen als dat hun eigen keuze is.
Werd duidelijk en expliciet aangegeven in de berichtgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:07

BigBen schreef:
Seltje schreef:

Alleen als dat hun eigen keuze is.
Werd duidelijk en expliciet aangegeven in de berichtgeving.

De meeste kinderen zijn gevaccineerd zonder daaarvoor toestemming te geven hoor, die verantwoordelijkheid ligt bij de ouders.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:10

Vanaf 16 jaar is eigen toestemming nodig, zowel in NL als in België. Vanaf 12 jaar ouder én kind. Voor iedere medische behandeling trouwens.

Het rijksvaccinatieprogramma gaat uiteraard op basis van toestemming van de ouders, zuigelingen en peuters hebben weinig eigen meningsvorming over prikken (nee, zou vermoedelijk het standaardantwoord zijn, het doet pijn)
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 06-06-21 20:11, in het totaal 2 keer bewerkt

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:11

Bij mijn weten zijn er in België nog geen kinderen tegen covid gevaccineerd. Er worden nu plannen gemaakt voor de 16 en 17jarigen. Daarbij werd expliciet aangegeven dat al dan niet vaccineren hun eigen keuze zou zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:19

JLLN_ schreef:
Celestial schreef:

Die zijn er niet met vaccins. Nooit. Omdat ze na een paar weken alweer uit je lichaam zijn.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:22

Ik kom er even snel als 17 jarige tussendoor. Ik kan jullie zeggen dat zowel ik als al mijn vrienden toch echt zelf de keuze maken om ons wel of niet de vaccinatie te halen. Ik heb meerdere vriendinnen met ouders die anti-vax zijn maar het toch doen, maar andersom ook. Overal om mij heen worden ook nette gesprekken gevoerd onder de jongeren over de eventuele voor en nadelen en gaan ze ook echt zelf op zoek naar informatie. Dus zeggen dat wij "geen keuze" hebben vind ik een beetje kort door de bocht. Maar misschien is dat anders in andere regio's.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:23

janderegelaa schreef:
Die zijn er niet met vaccins. Nooit. Omdat ze na een paar weken alweer uit je lichaam zijn.

Precies. De afweer die je opwekt met vaccineren, breekt ook die 'nepvirussen' waar een vaccin uit bestaat af. Dat is ook precies de bedoeling. Je lichaam wordt voor de gek gehouden en denkt dat er een virusaanval is, en maakt daarom antilichamen die die virusaanval te lijf gaan. Het gevolg is uiteraard dat alle vaccindeeltjes dus ook netjes onschadelijk worden gemaakt. Alsof het echte virussen waren.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:27

PowerOfZoef schreef:
Ik kom er even snel als 17 jarige tussendoor. Ik kan jullie zeggen dat zowel ik als al mijn vrienden toch echt zelf de keuze maken om ons wel of niet de vaccinatie te halen. Ik heb meerdere vriendinnen met ouders die anti-vax zijn maar het toch doen, maar andersom ook. Overal om mij heen worden ook nette gesprekken gevoerd onder de jongeren over de eventuele voor en nadelen en gaan ze ook echt zelf op zoek naar informatie. Dus zeggen dat wij "geen keuze" hebben vind ik een beetje kort door de bocht. Maar misschien is dat anders in andere regio's.

Deze leeftijd snap ik nog, als 16-17 jarige heb je echt wel beslissingsbevoegdheid, maar jongere kinderen vind ik gevaarlijk, waar trek je die grens? Er zijn slimme 12 jarigen die de voor en nadelen kunnen begrijpen, maar ook 15 jarigen die gewoon maar napraten zonder na te denken.

Uiteraard heb je die laatste onder de volwassenen ook,maar die beslist dan zelf om niet na te denken.

Ik blijf het voor kinderen echt moeilijk vinden. Ik ben voor vaccineren, maar ook voor vrije keuze.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:36

janderegelaa schreef:
JLLN_ schreef:

Nou nooit, is een tikkie te stellig. Na de enting tegen Mexicaanse griep, ontwikkelden meerdere kinderen narcolepsie.

https://www.nu.nl/gezondheid/3770739/ki ... accin.html

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:37

Mindim schreef:
Prima om er mee te stoppen, maar het blijft asociaal en onbeschoft om wanneer men zich in een hoek gedrukt voelt vanwege een onhandig geformuleerde uitspraak, dan uit te gaan halen en een ander van vervelend gedrag te betichten.Vooral als men zelf amper fatsoen kan opbrengen.
Dat maakt de sfeer in topics er niet beter op.

Mensen die kanker krijgen of hart en vaatziekten, hebben daar ook heel vaak helemaal geen hand in, maar zo wordt het wel gebracht, grof gewoon.

Ok back ontopic

Het is net zo asociaal om iemand woorden in de mond te leggen omdat jij zoiets leest.
Net zoals het aso is om voor mij te bepalen dat ik me in een hoek gedrukt zou voelen.

Nee, ik ga niet uit den treuren alles uitleggen aan de vaste drammers omdat zij toevallig iets lezen wat er niet zo staat. Ik ga daar niet in mee.
Wie dát fout vind dat maar lekker fout, maar juist met dat gedram word iedereen buiten spel gezet, want ja, daar is iedereen wel vroeg of laat klaar mee. Ieder woordje tot het einde der tijden moeten verdedigen. Kom op zeg, dat is pas een flauwe manier van discusiëren

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 20:39

janderegelaa schreef:
Citaat:

En waar blijven de "hulpstoffen" dan, zoals de aluminiumverbindingen?
En ga dan niet beweren: die krijg overal binnen, want het is nogal een verschil of je gifstoffen via je spijsverteringskanaal binnen krijgt, of dat ze rechtstreeks in je bloedbaan gespoten worden