Zonnebloem92 schreef:Bedankt voor al jullie reacties, ook de tips die zijn gegeven en de privé berichten die ik heb ontvangen. Kunnen we zeker iets mee!
Wij staan nog steeds achter onze beslissing om dit zo te doen en zullen dit bij een eventuele zelfde situatie in de toekomst ook gewoon weer zo doen.
Het is jammer dat mensen zo gauw oordelen over zijn eenzaamheid en het aanpakken daarvan, wij hebben onze uiterste best gedaan om hem uit dat dal te sleuren maar uiteindelijk is hij zelf wel de persoon die het leven weer wat kleur moet geven.
We zijn met hem naar een biljartclub geweest, hebben vrijwilligerswerk voor hem gezocht, hij is een paar keer naar de psycholoog geweest, heeft ook een paar keer iemand thuis gehad om te praten en om hem te helpen met activiteiten, mijn tante kookt 3 keer per week voor hem omdat hij anders slecht eet, hij heeft 1 buurman die hem wel eens meeneemt wat leuks doen en die 1x per week met hem samen eet, mijn oma's zus die met hem buiten de deur wil lunchen of wil winkelen etc., mijn moeder die elke week komt en hem helpt met grotere huishoudelijke taken zoals de badkamer soppen en de gordijnen wassen, zijn broer die om de week bij hem op de koffie komt. Er is regiotaxi voor hem geregeld omdat hij niet graag met het ov gaat en dan ook bij mensen op visite kan in plaats van altijd bij hem.
Maar hij onderneemt zelf niets, gaat bij niemand langs en belt ook niemand uit zichzelf op dus alles komt altijd vanuit de andere kant.
Aangezien hij vooral behoefte heeft aan een partner, een maatje, iemand die voor hem zorgt en hij niet alleen meer is thuis, bedachten we dat (vooral in tijden van corona) toch een datingsite een uitkomst kan bieden. Dit was dus geen goed idee.
Verder wordt dit een eindelijke discussie tussen kamp voor en kamp tegen, dus wat mij betreft mag er een slotje op.
@Beheer kunnen jullie dit topic sluiten?
wat een bullshit. Ben je je nu gewoon aan het verantwoorden? Je was al duidelijk in alles wat jullie deden. Eenzaamheid is een gevoel, bij je opa speelt ws ook rouw een rol. Zelfs als jullie 24/7bij hem zouden zijn neemt dat het gemis en gevoel van eenzaamheid niet weg. Ik vind het super zoals jullie een netwerk om hem heen hebben. En dan maar ff niet volgens de wet. De wet loopt sws hopeloos achter op een maatschappij waarbij binnen 2 seconden een bankrekening leeggeplukt is. Gewoon goed gedaan met zijn allen.