IMANDRA schreef:Nu in loondienst maar wel ondernemer geweest. Niet dat dat je iets aangaat trouwens, want dat heeft totaal geen toepassing op deze situatie.
Het moge duidelijk zijn dat ik ook niet meteen als eerste reactie zo'n stuk tekst naar een ondernemer ga sturen mocht ik in zo'n situatie zitten. Maar als puntje bij paaltje komt, zal die gunfactor en respect van beide kanten moeten komen, en dat is nu niet het geval. Als ik het goed begrijp ging TS gewoon het gesprek aan, maar werd daarbij gewoon genegeerd. Dan kan ik me goed voorstellen dat je de ondernemer niks gunt en je je recht wil halen.olijf schreef:Ook al is hier iedereen het met je eens en sta je compleet in je recht, nog gaat niemand hier je 200 euro terug betalen.
En dat is geen aanname[
TS staat juridisch gezien volledig in haar recht en gaat daar bovendien nog eens uitermate netjes en respectvol mee om, dus zowel jij als het yoga bedrijf hebt niet zo veel keuze hierin als er juridisch achteraan gegaan wordt. Dus dan kan je wel lekker zo'n stellige en lekker banketstaaf reactie plaatsen, maar het laat alleen zien dat jij als ondernemer volledig schijt hebt aan de rechten van je klanten. En dat is geen goede houding om te hebben. Als jij je zo zou gedragen naar mij als klant, is meteen de hele gunfactor van 'oh wat zielig ze hebben het moeilijk' compleet weg en zou ik er inderdaad gewoon op staan om te krijgen waar ik recht voor heb, en niets minder. Terwijl als je mij als klant netjes zou behandelen, met me in gesprek zou gaan, ik echt wel begrip heb voor de situatie en akkoord zou gaan met iets wat wellicht jou als ondernemer ook beter uitkomt (bijv. tegoedbon voor een dienst, ik roep maar wat).
En voor de duidelijkheid: ik zie echt wel in dat ondernemingen het nu moeilijk hebben. Maar dat is nog geen reden om de klant een hak te zetten en er niet mee in gesprek te gaan. Dát is mijn punt.
Dan moet je even goed lezen, er staat dat niemand hier die 200 gaat betalen en dat ze dus weldegelijk bij bij de desbetreffende ondernemer moet zijn.
Ook staat er dat ze idd in haar recht staat.
En nu ga je al meer nuanceren dat was in je andere post wel anders.
Als je gewoon netjes leest, heb ik net zo goed al 2x gezegd dat ik hoop dat ze er samen uitkomen.
Ik heb alleen geprobeerd om de mensen die blijkbaar denken dat je als ondernemer de 100.000 hebt gewonnen en maar blij moet zijn met klanten die ipv het gesprek aangaan alles op i-net gooien een ander idee te geven.
Dat er niet over compensatie is gesproken in het antwoord van de ondernemen, kan ook andere redenen hebben en hoeft niet meteen te betekenen dat deze ondernemer schijt heeft aan TS.
En gelukkig heb jij geen idee hoe ik met mijn klanten omga.
Jij denkt werkelijk dat een ondernemer bewust een klant een hak wil zetten?
Mocht dat echt het verhaal zijn, dan geef ik je gelijk.
Maar ik betwijfel of iemand een bedrijf begint om zijn klanten weg te jagen....