Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:43

Perdolan is paracetamol. En dat is een ontstekingsremmer en een pijnstiller, zij het niet overdreven sterk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:17

ooh jeetje ts. wat zou het mooi zijn als jullie de oorzaak vinden!
ik ga duimen voor nog een paar rustige nachten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:56

Oh wauw dat lijkt toch wel een verband.. hopelijk houd je goede nachten, en kunnen jullie op zoek naar de oorzaak.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:09

Wauw TS, ik ga zo hard voor je duimen dat deze nacht ook weer een goede wordt.
Stel je voor dat het dan toch een oorontsteking is geweest.

Ik kan over dat laatste wel meepraten. Mijn dochter was met 3 t/m 8 weken onafgebroken aan het huilen. Zo klein als ze was, bleek ze al een oorontsteking te hebben. In die 5 weken tijd, ben ik er ook bijna aan onderdoor gegaan. Goddank voor de draagdoek, die heeft me toen gered.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:31

Wat fijn van afgelopen nacht...!

En hopelijk is dit / wijst dit naar de oorzaak en kunnen jullie deze periode gaan afsluiten!

Mijn duimen draaien!!!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:14

Heb niet alles gelezen. Maar heb je de atlas en de Axis al eens na laten kijken. Deze kan verschoven zijn

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:29

Hoe hebben jullie vannacht geslapen?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:32

Hoe is het gegaan vannacht?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:56

BigBen schreef:
Perdolan is paracetamol. En dat is een ontstekingsremmer en een pijnstiller, zij het niet overdreven sterk.

Paracetamol is alleen pijnstillend. Ibuprofen, naproxen, diclofenac etc zijn tevens ontsteking remmend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:58

Nou de duimen draaien hier dat je iets op het spoor bent!

Vaak is het een kwestie van kleine stapjes, kleine verbeteringen, 100 keer denken dat je nù misschien de oplossing hebt gevonden.... en zo kabbelen de dagen, weken, maanden, jaren voort....

Maar soms heb je gewoon geluk en blijkt het 1 specifiek ding te zijn dat je moet vinden en aanpakken en hoe eerder je dat vindt, hoe beter :j

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:18

Ik heb niet alles gelezen maar hoe is het met de oortjes?
Mijn zoon heeft namelijk ook de eerste 1,5 jaar geen nacht doorgeslapen en iedere keer was het de trommelvliezen zien er iets onrustig uit maar dit kan niet de oorzaak zijn... na veel gedoe eindelijk bij de kno arts geweest en binnen 2 seconden was het duidelijk buisjes zijn nodig. De eerste week na het plaatsen sliep meneer door.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:20

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:30

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:45

Nou Seltje, ik heb niet heel het topic gelezen, maar zag je laatste opmerking over het oortje/oortjes en ik herken het verhaal bijna 1 op 1 van vrienden van ons. Die kleine heeft ook 1.5 jaar zo ontzettend veel gehuild en niet willen slapen en is ook binnenstebuiten gekeerd en ze kregen steeds te horen, ja ze is gezond, er is niks aan de hand. Bleken ook de oortjes te zijn (als ik me niet vergis ook ontstekingen die ze gewoon totaal gemist hebben) en na een tijdje goede medicatie was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.

Dus ik hoop echt van harte dat dit bij jullie ook het geval is en jullie lekker bij kunnen tanken de komende tijd en dan komen de vernieuwde slaapgewoonten vanzelf wel een keer!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:47

Het zou natuurlijk wel het verschil tussen de dag slaapjes en nacht slaapjes verklaren. Of je nu maar 1 uur plat ligt met een ontstoken oor of langer.

Hier geen ervaring (m.u.v. tijdelijke ervaring door een binnenoor ontsteking, wat overigens wel hetzelfde beeld gaf. Door koorts achter gekomen) maar wat mij nog wel te binnen schoot is misschien proberen van slaaphouding te veranderen. Iets heel simpels maar heeft ook al ééns sommige geholpen.

Heel veel sterkte TS (en pappa) jullie doen hartstikke goed jullie best, ook al voelt het hopeloos, jullie doen het goed. Ik duim dat de pijnstiller jullie doorbraak gaat zijn en dit achter jullie kunnen laten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:05

BigBen schreef:
Citaat:
Paracetamol is alleen pijnstillend. Ibuprofen, naproxen, diclofenac etc zijn tevens ontsteking remmend.

Paracetamol is ook ontstekingsremmend.
https://journals.lww.com/americantherapeutics/Abstract/2005/01000/Mechanism_of_Action_of_Paracetamol.8.aspx

Er staat in jouw eigen gedeelde abstract dat de werking van paracetamol pijnstillend is en dat het bij mensen niet ontstekingsremmend werkt.... Zoals ook algemeen bekend is. Paracetamol is een pijnstiller. De groep NSAID's zijn ontstekingsremmend (diclofenac, ibuprofen, naproxen)

TS; wat goed al die ene nacht, hopelijk zet dit door en is de oorzaak nu gevonden en kan het opgelost worden!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:24

Onze dochter was geen baby meer,maar een peuter van 3.Nachten wakker,ze had ook een oorontsteking en met buisjes op gelost.Heeft je dochtertje ook veel giga snottebellen?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:49

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:00

Paracetamol is een pijnstiller die ook eventuele koorts verlaagt, maar geen ontstekingsremmer is.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:30

Wat ik me nu wel afvraag: is paracetamol ontstekingsremmend? Iemand die het weet? :D :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:50

Nee, pcm is geen ontstekingsremmer

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:51

Het na laten kijken van de oren had ik ook al eerder genoemd. Blijf het wel in de gaten houden. Hier jarenlange ervaring met oorontstekingen zonder koorts (wel krijsen 's nachts, overdag niks laten merken). Tuurlijk hele proces gehad van amandelen pellen, meerdere keren buisjes, etc.

Hoofdeind van bedje beetje omhoog, kan ook verlichting geven.

Hiervoor werd ook een verzwaringsdeken genoemd, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wel dat mijn kinderen altijd het beste sliepen met iets over zich heen (net als ikzelf). Lagen dus al met een jaar onder een katoenen dekbedje.
Mocht je dat eng vinden, is wellicht een "instoplakentje" van Fedekees ook een optie? (die hadden ze destijds nog niet).
https://feddekees.nl/pages/je-baby-slaa ... vKEALw_wcB

Over de Perdolan. Ik had er nog nooit van gehoord, dus even gegoogled. Het is er dus blijkbaar met alleen paracetamol, maar ook met ibuprufen. Welke krijgt jullie meisje?

https://www.pijnstiller.be/pijnstillers ... r-kinderen

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:05

Ik heb alleen jouw posts gelezen omdat ik je toch niet kan helpen. Maar wat een enorm zware tijd hebben jij en je partner. :(:)
Ik hoop dat er iets gevonden wordt. Sterkte!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:13

Oh ik ben zo benieuwd of jullie nog meer goede nachten hebben gehad TS! Ik hoop het zo voor jullie.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 18:48

Vandaag het gesprek met de artsen gehad naar aanleiding van het slaaponderzoek. Kind is (weeral) fysiek 100% gezond verklaard. Maar, tijdens de diepe slaapfasen toont ze angsten. Genaamd nachtangsten/night terrors. Hier was al een vermoeden van en dit is nu bevestigd. We moeten onze slaaproutine een beetje aanpassen en hebben medicatie gekregen die mogelijk de angsten zou kunnen minderen.

Ook wordt er een babypsycholoog ingeschakeld, vooral om als ouders mentale rust te kunnen vinden.