Flowmat ( spijkermat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:36

Ik heb naar aanleiding van dit topic ook een mat gekocht, zo een met de gemene bierdopjes :+ Heb er nu twee keer echt op gelegen en voel wel van alles, maar of het echt helpt? Misschien dat mijn rug te fiets up is om echt verschil te merken :=

Twijfel wel om die Zweedse te proberen, maar vind €60 best prijzig dan..

Captain

Re: Flowmat ( spijkermat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:44

Gewoon zelf maken! Plaat hout, 50 spijkers erin en liggen maar!
(Wel ff je tetanus prik checken)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:53

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:54

Captain schreef:

Toen ik op google zocht naar een zweedse spijkermat was ik dus serieus aan het kijken naar zoiets }>

Wat betreft ontspannen; Ik was vd week plat op mn rug gaan liggen. In het begin echt onwijs veel pijn, omdat ik in een slechte periode zit. Maar door ontspannen en op ademhaling letten werd dat echt steeds beter.
Ik kreeg wel last van het plat liggen en moet echt iets onder mn nek/hoofd erbij, maar dat is al een deel van je ontspanning.

Omdat ik echt niet omhoog kon komen en ik echt niet lang rust pak, dus zo een ding weer ga laten liggen, nog niks besteld.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:03

Captain schreef:

Ik zou t bijna overwegen! 8-)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:11

Ghostattack schreef:
Captain schreef:

Ik zou t bijna overwegen! 8-)

Gewoon je spijkers wassen dan is tetanusprik niet nodig

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:22

Met een kwastje even wat desinfectie gel eroverheen en klaar ben je. Ik ga nu afzien op m'n shakti matje

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:45

Ik vind het heel interessant ivm nek- en schouderklachten. De flowee lijkt me het handigst aangezien er een apart kussen bij is en ik niet hoef te kiezen qua hardheid. Maar kan iemand me vertellen hoe lang de pinnen zijn van de flowee? Van de Zweedse zijn 1,5 cm las ik bij de vrijgestelde vragen maar van de flowee kan ik het niet vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:38

Dat zijn driehoekjes van een mm of 3-4 schat ik.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:50

Ik ga zaterdag eerst 's voelen bij de Aldi (gewoon met de vingertjes hè, niet languit in het gangpad :P), en aan de hand daarvan beslissen wat ik doe. Misschien neem ik die dan wel mee en als dat niet bevalt kan ik altijd nog een andere versie kopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:59

Ik zou voorzichtig voelen :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:06

Ik heb de zweedse spijkermat gisteren binnen gekregen, en gelijk geprobeerd. Nou :+ , was wel iets pijnlijker dan verwacht. Op zich wen je er wel aan wanneer je erop ligt - al moet ik zeggen dat ik een lichte kyfose heb, dus hij drukt niet zo erg op mijn onderrug helaas en meer op mijn bovenrug (en ik droeg een sportbeha dus dat houd het iets tegen). Maar oh wee als je even beweegt! Dan voel je alles weer. Ik raakte enigszins ontspannen, maar goed, ik lag 25 minuten in stilte in het donker dus het lijkt me lastig om niét ontspannen te raken. Wel had ik er last van dat ik echt op een kussentje moest liggen met mijn hoofd, anders krijg je nek pijn. En pfffff mijn schouders!! Mijn schouders zijn al prut, maar ik ben erg dun dus daar heb ik geen laagje vet of spier, die spijkers komen tegen mijn botten aan en die pijn werd ook niet minder in de tijd dat ik op de mat lag.

Toen ik er af kwam had ik ook niet minder pijn in mijn spieren of gewrichten, ik was wel ontspannen, maar ik had wel een flinke stijve nek. Ik ga het nog een paar keer proberen om te kijken hoe ik mijn nek het best kan ontlasten.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:49

Pmarena bedankt.
Klinkt dan weer wel als een gigantisch verschil tussen die 2. Maakt kiezen niet eenvoudiger voor me :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:20

Maar waarom zouden de punten langer moeten zijn? Ze moeten niet in je prikken, dus het kan ook om de kwaliteit en verdeling van de prikkers gaan, denk ik?

Wat ik wel me afvraag; Als je naar drukpunten kijkt, heb je daar een hele landkaart voor op je lijf, maar deze zijn vrij willekeurig?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:34

Nou dat vind ik ook qua verdeling dat dat bij de Zweedse naar mijn idee gelijkmatiger is.
Niet van die rondjes met heel veel prikkers heel dicht bij elkaar, en er tussen niets.

Bij de Zweedse kan je huid / spierweefsel er nog een beetje omheen zakken denk ik, omdat de puntjes wat verder uit elkaar staan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:11

Lestrange01 schreef:
Ik heb de zweedse spijkermat gisteren binnen gekregen, en gelijk geprobeerd. Nou :+ , was wel iets pijnlijker dan verwacht. Op zich wen je er wel aan wanneer je erop ligt - al moet ik zeggen dat ik een lichte kyfose heb, dus hij drukt niet zo erg op mijn onderrug helaas en meer op mijn bovenrug (en ik droeg een sportbeha dus dat houd het iets tegen). Maar oh wee als je even beweegt! Dan voel je alles weer. Ik raakte enigszins ontspannen, maar goed, ik lag 25 minuten in stilte in het donker dus het lijkt me lastig om niét ontspannen te raken. Wel had ik er last van dat ik echt op een kussentje moest liggen met mijn hoofd, anders krijg je nek pijn. En pfffff mijn schouders!! Mijn schouders zijn al prut, maar ik ben erg dun dus daar heb ik geen laagje vet of spier, die spijkers komen tegen mijn botten aan en die pijn werd ook niet minder in de tijd dat ik op de mat lag.

Toen ik er af kwam had ik ook niet minder pijn in mijn spieren of gewrichten, ik was wel ontspannen, maar ik had wel een flinke stijve nek. Ik ga het nog een paar keer proberen om te kijken hoe ik mijn nek het best kan ontlasten.

Je hoofdkussen onder je hoofd en nek leggen en benen optrekken zodat je onder rug ook de mat raakt en een t shirt dragen of evt een hand doek op de mat leggen om te wennen. Dat laatste staat ook in de gebruiks aanwijzing

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:06

Ik heb er een besteld; een goedkopere met bierdopjes ;-). Nu 3 x op gelegen en ik vind het heerlijk. Veel last van stijve spieren en rug en nekpijn. Ik voel de spanning verdwijnen en van bijna in slaap. Ik heb er 1 met kussen, die ik in mijn nek leg, en ook voor mijn nek ( oud whiplash trauma) werkt het goed.
Voorlopig ben ik hier mee tevreden mee!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:16

Heb hem vandaag binnen.
Meteen gebruikt en deed pijn maar was oké.

Werd warm, last van been en nu hele tijd al hoofdpijn. Ben half uurtje in slaap gevallen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:22

Maar hoe sta je eigenlijk op van zo’n mat?

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:53

Op je zij eraf rollen op bed werkt bij mij het beste.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:08

StalNollie schreef:
Heb hem vandaag binnen.
Meteen gebruikt en deed pijn maar was oké.

Werd warm, last van been en nu hele tijd al hoofdpijn. Ben half uurtje in slaap gevallen.

Maar je ligt er toch niet met je benen direct op? Of voelde je het doortrekken?

Ik heb ook vanaf nek, schouders en bovenrug last, dus zou ook zo een kussen/rol erbij willen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:28

Ik wil ook al een tijdje zo'n mat bestellen. Wat is het verschil tussen de classic en medium Zweedse spijkermat? Ik kan niet echt het verschil vinden op de website.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:48

Ik heb de Zweedse binnen. Veel, véél beter. Nu voel ik de spikes echt in mijn rug. Heerlijk. Nog niet dat mijn chronische nekpijn weg is, maar ik heb ook nog niet lang gelegen.

Mijn vriend vindt hem niet te doen, zo pijnlijk. Dus het is echt heel individueel wat voor je werkt.

Het nekkussen van de goedkope Flowee-nepperd houd ik er wel bij, dat vind ik wel fijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:54

Superpony nee niet met benenaar straalde uit naar mijn been.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:58

Ik heb net even gelegen en schrok een soort van wakker van de wekker. Het ontspant dus wel heelgoed :j