30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:41

Een man onderhouden is voor mij ook echt not done. Maar andersom wil ik ook niet. Ik wil ook niet in de thuisblijvende zorgende rol worden gestopt terwijl de man werkt en al het geld verdient. Ook daar word ik niet gelukkig van.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:41

Ik heb een relatie gehad met iemand met financiële problemen. Daarna ontmoeten ik iemand die nog studeerde. Ik moet eerlijk zeggen dat het verschil in inkomen de reden was om niet verder met deze persoon in zee te gaan. Ik was er echt even klaar mee om altijd op te draaien voor de kosten. Ik had een huis en een auto, hij Ov-kaart en woonde in een studentenhuis. Niets mis mee hoor, maar op dat moment in mijn leven had ik daar geen trek in.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:42

Inmiddels 32, zaakjes prima op orde, doe lekker mijn eigen ding, geen idee of ik kinderen wil (alle tijd toch :') ) en prima content met mijn vrijgezelle leven. Ja, het zou op termijn wel een keer leuk zijn. Maar ik wil geen vent in mijn leven om maar een vent in mijn leven te hebben. En voor het libido is er genoeg solo-speelgoed te vinden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 08:48

Precies zoals jullie beschrijven, ik heb lang gedate met iemand die in de schuldsanering zat. Ik had op een gegeven moment echt zin in een dagje sauna, dus heb dat voor ons beide betaald, maar toch voelt het heel krom. Eenmalig/af en toe vind ik niet erg, maar zoiets zou ik niet altijd willen. Ik ga graag een paar keer per jaar op vakantie en als ik dat steeds zou moeten betalen of alsnog alleen zou moeten omdat hij niet kan.. Neh, dan ga ik liever single op singlereis :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:18

Relaxed schreef:
Eens roosch :j

Had het er laatst met iemand over dat ik geen vent wil die ik moet onderhouden, keek diegene me raar aan.. Maar ik kom dat dus wel tegen op tinder ed, schulden, kinderen, geen eigen huis :n

Ik sluit me ook aan bij Roosch, mooi gezegd!

Mijn oom wilde me laatst koppelen en zei daarbij 'hij heeft een goede baan'. Toen antwoordde ik maar 'ja, ik ook!'.. Wat denk je dan, dat ik het huishouden ga doen en iemand voor mijn inkomen laat zorgen? :')

Ik zie op Bokt weleens vrij jonge meiden (in de 20 zeg maar), die dan al zeggen: ik werk 24 uur, meer hoeft niet. Hoezo meer hoeft niet?? En dan bedoel ik niet dat ze 2x modaal verdienen met 24 uur of een goede erfenis gehad hebben. Je maakt jezelf zo afhankelijk op die manier.
En dan strandt de relatie en klagen ze dat het zo moeilijk is een betaalbare woning te vinden, no sh*t Sherlock.

Maaike

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:11

Wat een enorm herkenbaar topic, hier ook 30+ (auw!) en single. Prima tevreden mee over het algemeen, de momenten die hier al vaak genoemd zijn daar gelaten. Ik ga op een rustig moment nog even verder lezen, maar heb nu in ieder geval een stipje bij het topic :)

Gimme_Joy

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:15

Ik lees mee hoor (aangezien ik niet meer voldoe aan de topic eis :o :+ ). Wel tot mijn 32ste (happy) single geweest, dus herken me erg in jullie verhalen.

Ik heb een goede fulltime baan, een paard en tot voor kort een eigen huis. Inmiddels woon ik samen en ben ik 28 weken zwanger. Hoe snel kan het gaan.

Als het mag lees ik dus lekker mee. Ik heb altijd erg genoten van mijn vrijheid. Had er in het begin best moeite mee een deel van die vrijheid op te geven, maar ik kreeg alle ruimte van mijn vriend en ben nu echt gelukkig in deze relatie. Daarbij samen een woning gekocht en verwachten we eind juni ons eerste kindje :D

*kruipt onder de meelees steen*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:19

Helemaal eens ja. Ik houd ook graag m’n eigen broek op. Heb een koophuis en fulltime baan, ondanks 2 jonge kinderen.

Overigens zijn er ook genoeg mannen met een goede baan en een uitgaven patroon waar je u tegen zegt. Ik heb een relatie gehad met een man die echt goed verdiende maar altijd dik rood stond en schulden etc. Die gaf echt geld uit als water.

Dat wil ik ook niet meer. Ik wil gewoon iemand die verstandig met z’n geld omgaat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:29

Gimme_Joy schreef:
Had er in het begin best moeite mee een deel van die vrijheid op te geven, maar ik kreeg alle ruimte van mijn vriend en ben nu echt gelukkig in deze relatie.

Nou, dat is ook zo'n ding waardoor ik echt denk 'nee!'

Inmiddels al zo lang vrijgezel dat ik ook niet meer zou weten hoe ik mijn leven in moet delen met een vent erbij _O- Daar moet je dan ook weer dingen mee doen enzo }:0 :7 Kost allemaal tijd _O-

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:32

Ik lees hier ook graag mee omdat ik veel herken van jullie verhalen. Ik ben ook altijd erg gesteld geweest op mijn vrijheid en mijn tijd alleen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat er relaties zijn waarin dit absoluut gerespecteerd wordt. Als ik tegen mijn vriend zeg joh, ik ben vandaag van 13.00 tot 20.30 op stal bezig dus eet anders lekker alleen en dan zie ik je vanavond :wave: dan vindt hij dat helemaal prima. Zo doen we ook graag dingen samen en gaat hij graag mee naar stal. Hij heeft zijn hobby’s, ik de mijne.

Niet dat dat betekent dat jullie nu allemaal een relatie moeten zoeken, absoluut niet! Maar om de andere kant te belichten — er zijn wel degelijk relaties die je genoeg ruimte en onafhankelijkheid geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:33

Winged schreef:
Gimme_Joy schreef:
Had er in het begin best moeite mee een deel van die vrijheid op te geven, maar ik kreeg alle ruimte van mijn vriend en ben nu echt gelukkig in deze relatie.

Inmiddels al zo lang vrijgezel dat ik ook niet meer zou weten hoe ik mijn leven in moet delen met een vent erbij _O- Daar moet je dan ook weer dingen mee doen enzo }:0 :7 Kost allemaal tijd _O-

Zo tipte een collega me laatst over een leuke serie en na 1 weekend was ik hem al voorbij. In je eentje kun je gewoon die serie kijken zoveel je wil. Hij moest steeds wachten tot hij en zijn vrouw weer samen verder konden kijken :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:35

Winged schreef:
Gimme_Joy schreef:

Ik dacht er precies zo over. Maar als je daarover blijft praten (en een partner hebt die je daarin in je waarde laat, zoals andersom) komt het goed hoor. Ik doe nog steeds alles wat ik deed voordat ik een relatie kreeg. Ik vind dat ook erg belangrijk. Zo kan ik nog steeds gewoon lekker lang naar mijn paard als ik dat wil ;) . Net als financieel onafhankelijk zijn. En ja, net als single zijn heeft in een relatie zijn voor- en nadelen. Maar ik zou niet meer terug willen. Ik vind het erg fijn om nu iemand te hebben die er altijd voor me is en 100% voor mij (en onze relatie gaat). En andersom is dat natuurlijk ook zo. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:38

Relaxed schreef:
Zo tipte een collega me laatst over een leuke serie en na 1 weekend was ik hem al voorbij. In je eentje kun je gewoon die serie kijken zoveel je wil. Hij moest steeds wachten tot hij en zijn vrouw weer samen verder konden kijken :')

Hahah ja zulke kleine dingen om al rekening mee te houden :+

Echt hoor, ik pak nu gewoon mijn hardloopschoenen als ik wil hollen, boek een kitesurfles wanneer het mij uitkomt, pak een vlucht (zodra het kan!) naar timboektoe omdat ik daar heen wil...

Er zou vast een kerel zijn die dezelfde ideeën als ik heb. En die ook graag zijn eigen ding doet. Weet alleen niet waar die zit dus ik vermaak mij maar in mijn eentje _O-
Laatst bijgewerkt door Winged op 30-03-21 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:38

Ik snap nooit zo goed dat er dan toch mensen gaan reageren in een topic als dit over hun geweldige relatie :o Ook een reden dat ik uit het tindertopic ben gegaan, zaten op een gegeven moment meer mensen met relatie te posten dan mensen die actief aan het daten waren :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:39

Eapy schreef:
Niet dat dat betekent dat jullie nu allemaal een relatie moeten zoeken, absoluut niet! Maar om de andere kant te belichten — er zijn wel degelijk relaties die je genoeg ruimte en onafhankelijkheid geven :)

Oh, maar dat ontkent ook niemand volgens mij, dat die er zijn ;)
Mijn ouders hebben zo'n relatie :j Ieder hun eigen hobby's en vrienden en ook gezamenlijke hobby's en vrienden. En dat al 35 jaar. Het kán best. Neemt niet weg dat dáár dit topic niet over gaat ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:39

Relaxed schreef:
Ik snap nooit zo goed dat er dan toch mensen gaan reageren in een topic als dit over hun geweldige relatie :o Ook een reden dat ik uit het tindertopic ben gegaan, zaten op een gegeven moment meer mensen met relatie te posten dan mensen die actief aan het daten waren :+

Kunnen het ook omdraaien, de topics met blije zwangere dames verblijden met berichten over geen ochtendmisselijkheid want niet zwanger :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:42

Winged schreef:
Relaxed schreef:

Kunnen het ook omdraaien, de topics met blije zwangere dames verblijden met berichten over geen ochtendmisselijkheid want niet zwanger :))

Nou dat is idd precies hetzelfde :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:43

Relaxed schreef:

Ja... dat zat ik ook net te denken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:43

Maar ik ben wel misselijk en niet zwanger. Fml :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:45

Relaxed schreef:

Op zich snap ik je reactie, maar als ik hier veel lees relatie=samenwonen dan wil ik daar toch wel graag op reageren dat dat dus helemaal niet hoeft. En dat je dus prima gewoon je eigen ding kunt blijven doen, in je eigen huis blijven wonen etc. Juist om maar aan te geven dat die 'verwachting' van de dingen die je zou moeten, echt alleen bestaan als je ze zelf toe laat.

En wat betreft eigen dingen blijven doen.. regel een gamer! Heb je aaaaalleeee tijd voor jezelf :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:45

Relaxed schreef:

Omdat ik me erg herken in jullie verhalen over het single bestaan. Het onafhankelijk willen zijn en je eigen gang kunnen gaan no matter what. Maar ook het missen van iemand om 's avonds de dag door te spreken. Zo vond ik het echt vervelend om altijd thuis te moeten komen in een donker en koud huis. Maar ik ben heel blij dat ik van niemand afhankelijk ben en ben echt trots op dat ik gewoon met mijn 28 een eigen huis kocht. (en een paard een half jaar later. Overigens verloor ik een jaar daarna mijn baan. En ik heb altijd gezegd, mijn paard gaat nooit meer weg, verkoop ik nog liever mijn huis).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:47

Berdien schreef:
Relaxed schreef:

Op zich snap ik je reactie, maar als ik hier veel lees relatie=samenwonen dan wil ik daar toch wel graag op reageren dat dat dus helemaal niet hoeft. En dat je dus prima gewoon je eigen ding kunt blijven doen, in je eigen huis blijven wonen etc. Juist om maar aan te geven dat die 'verwachting' van de dingen die je zou moeten, echt alleen bestaan als je ze zelf toe laat.

En wat betreft eigen dingen blijven doen.. regel een gamer! Heb je aaaaalleeee tijd voor jezelf :')

Zo heb ik altijd graag een astronaut gewild! Nooit thuis en je hebt altijd een leuk verhaal voor mensen die vragen waar je vriend is. :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:48

Relaxed schreef:
Nou dat is idd precies hetzelfde :')

Hahahaha Waarom ook niet :') dan heb ik er nog wel een paar die je erin kan gooien:

Zere borsten
Zwangerschaps dementie
Heel vaak moeten plassen
Bepaalde geuren niet meer kunnen verdragen
En mijn persoonlijke favouriet: ALTIJD honger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:49

Mijn ex was internationaal vrachtwagenchauffeur, mannen met zo'n baan hebben bij mij wel een pluspunt :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:51

Relaxed schreef:
Mijn ex was internationaal vrachtwagenchauffeur, mannen met zo'n baan hebben bij mij wel een pluspunt :')

Ex in de scheepvaart. 4 week op, 4 week af. Oh, en dan ook nog eens 4 dagen in de week 160km afstand als hij wél op land was want ik zat iets verderop _O-