(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658

Ruitert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:03

Vanochtend gevaccineerd. Nog nergens last van. Wat zere arm maar merk dat bewegen wel helpt! Paard maar even flinke poetsbeurt gegeven :D :+ En het huis gepoetst. Ben nu wel erg moe maar niet bijzonder. Is misschien ook nog een beetje vroeg om er wat van te zeggen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:52

Ik heb hem dinsdag gehad, dinsdag en woensdag wel echt beroerd geweest maar niks wat onbekend is. Eerlijk gezegd stelde het mij juist gerust omdat je dan juist weet dat je immuunsysteem goed aan het werk is.
Vergeet niet dat deze vaccins nu juist onder een vergrootglas liggen he, 5 gevallen op hoeveel gezette spuiten? En hoe is die verhouding tot niet gevaccineerde populatie die trombose krijgt? Super goed dat het onderzocht wordt en men voorzichtig is, zeker als het uit 1 batch lijkt te komen! Maar zou niet direct in paniek raken, gewoon waakzaam

xRedshift

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 18:16

Pff ik ben zaterdag aan de beurt, ik word er niet geruster op en overweeg de afspraak stop te zetten.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:22

Beseffen jullie dat de andere vaccins ook deze bijwerkingen kunnen geven? Alleen sommige dingen worden wat meer gemeld met AZ. Ik heb Pzifer gehad en de eerste prik heb ik ongeveer 4 a 5 dagen ontzettend pijn gehad in mijn arm vergelijkbaar met pijn als je schouder uit de kom is geweest. Ik had liever een dagje koorts gehad ipv deze pijn :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:30

Cubone schreef:
bigone schreef:

Een gevoel is iets anders dan bewezen feiten, het is alleen maar goed dat ze voorzichtig zijn.

Zijn ze echt voorzichtig? Als er in Nederland al een melding is van trombose en andere landen aangeven het spul niet meer te gebruiken tot nader onderzoek vind ik het niet echt gebaren van voorzichtigheid dat ze nu nog blijven doorspuiten in Nederland :n

Op 5 miljoen vaccins zijn er 22 gevallen van trombose vlak na hetvaccin.
En niet meer trombose bij gevaccineerden dan niet-gevaccineerden. Dus volgens mij valt het wel mee.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:46

Dokter Ted bij Max zegt net dat in de placebogroep dubbel zoveel trombose was als in de groep die AZ kreeg. Kortom: het is gewoon toeval aangezien veel mensen trombose krijgen.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 19:13

elnienjo schreef:
Dokter Ted bij Max zegt net dat in de placebogroep dubbel zoveel trombose was als in de groep die AZ kreeg. Kortom: het is gewoon toeval aangezien veel mensen trombose krijgen.

Toevallig heb ik dit ook gezien! Zijn verhaal klinkt logisch en geruststellend.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:21

Tsja als we minder mogen en kunnen bewegen dan is het niet zo gek dat er meer trombosegevallen komen.

Bij deze hoop ik echt dat ik straks het Johnsen vaccin mag krijgen met mijn naaldenangst!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:25

Toch merkwaardig dat andere landen tijdelijk stoppen met vaccineren. Maar even aankijken, ik ben op het moment toch nog iet aan de beurt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:39

Speculeren heeft niet zo veel zin, we horen het vanzelf als ze het onderzocht hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:57

Er zijn in Nederland 11 personen per uur die trombose ontwikkelen en dagelijks overlijden er 40 mensen door trombose. Om het even in perspectief te zetten.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:50

Ik heb rond 1 uur vanmiddag AZ laten zetten, tot nu toe een pijnlijk arm, spierpijn, hoofdpijn en een mini bult op de plek van de vaccinatie. Verder heb ik het wel koud gehad, maar nu een paracetamol op met wat thee en ik zit onder een dekentje. Ben nu weer lekker warm, zo slapen en kijken wat morgen brengt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:08

CupCakes_ schreef:
Vanmorgen de eerste prik gehad en sinds een uur of 5 rillerig, warm/koud, heel erg hoofdpijn en heel erg beroerd. Aangezien hoofdpijn snel in migraine overslaat ga ik zo m'n bed maar in. Morgen dagdienst.

Nu slaan de twijfels wel toe om de tweede te gaan halen :

En daar word je vaak nog beroerder van :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 07:22

Jester_ schreef:
CupCakes_ schreef:
Vanmorgen de eerste prik gehad en sinds een uur of 5 rillerig, warm/koud, heel erg hoofdpijn en heel erg beroerd. Aangezien hoofdpijn snel in migraine overslaat ga ik zo m'n bed maar in. Morgen dagdienst.

Nu slaan de twijfels wel toe om de tweede te gaan halen :

En daar word je vaak nog beroerder van :+

Kan dat nòg beroerder? Ik had geloof ik het hele bijwerkingen pakket er gratis en voor niks bij gekregen. Ik hield niks meer binnen :Y)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 08:47

Ze denken/zeggen wel dat Pfizer vaak bij de 2e meer bijwerkingen geeft en de AZ bij de eerste. Dus met een beetje geluk valt het mee :)

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:23

Ik heb hem dinsdag gehad. Dinsdag nacht heb ik de gehele nacht lopen rillen en heb ik het ontzettend koud gehad (normaal ben ik een echte kachel in bed). Ik had een heel zwaar gevoel in mijn lichaam, alsof je een marathon hebt gelopen. Mijn arm is tot op dit moment nog steeds gevoelig en zit er een verdikking op de plek van prikken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:49

Ik snap niet dat men gaat twijfelen over het zetten van de tweede omdat ze ziek waren van de eerste.
Mijn kinderen zijn ook van zoveel vaccinaties ziek geworden, maar dat is toch geen reden om het niet te doen? Dat kan nou eenmaal met vaccins.
Ja, ziek zijn is k*t maar het is van korte duur.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:09

Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 12-03-21 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:22

Ik werk op de HR afdeling van een zorginstelling en ik ben wel echt benieuwd hoe het straks gaat als onze medewerkers gevaccineerd gaan worden. Als ze allemaal tegelijk zo beroerd worden hebben we wel echt een probleem met de bezetting :')

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:22

Mogelijk dat het in dit topic genoemd wordt, maar ik mis eigenlijk de leeftijd van de geënte Bokkers.....
Vraag me dus af of er nog verschil is tussen de leeftijdsgroepen qua reacties.
Ik ben 61 en heb nog niets gehoord over mijn enting. Schoonfamilie elders, iets jonger, weer wel.... Ben ook heel benieuwd naar hun ervaringen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:25

Ik heb de astra zeneca geweigerd. Werk in de zorg, veel collega's last van bijwerkingen tot 2/3 dagen flink ziek. Er werd al gevraagd om een afspraak te maken op vrije dagen zodat het rooster niet nog meer onder druk zou komen door de bijwerkingen. Ik wacht nu gewoon tot ik een oproep krijg in mijn leeftijdsgroep (ben 57) en hoop dan op het Jansen vaccin.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:26

xPabloBokt schreef:
Ik werk op de HR afdeling van een zorginstelling en ik ben wel echt benieuwd hoe het straks gaat als onze medewerkers gevaccineerd gaan worden. Als ze allemaal tegelijk zo beroerd worden hebben we wel echt een probleem met de bezetting :')

Klopt, dat was bij ons ook zo, dus toen werd het verzoek gedaan om in vrije dagen te enten zodat het 'ziek zijn' geen gevolgen meer zou hebben voor het rooster.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:28

Hier hebben we dus vaste data waarop medewerkers geënt worden en gebeurt ook echt bij ons op locatie (intramurale GGZ). Dus dat vliegertje gaat niet op helaas :+ wordt nog leuk, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:30

Wij zijn gevraagd om gespreid te gaan laten enten zodat niet heel het team ineens ziek is.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:33

Ik volg wordt binnen kort geprikt en vindt jullie tips en alles te lezen handig