Klimmen/boulderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:14

Vooral klimmen hier!
Waar klim je?

midori

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:35

Ik klim en boulder! Klimmen heeft mijn voorkeur, maar soms heb ik geen klimmaatje, heb ik zin in variatie of wil ik alleen gaan, dan ga ik boulderen. Ik ga altijd in Zwolle, maar is 30 km dus ga nu ongeveer 1x per week.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:56

Hey wat leuk! Een klim en boulder topic.

Ik boulder nu sinds een jaar, voornamelijk in Alkmaar. We hebben ook een paar maanden terug ons top rope bewijs gehaald, maar dit vind ik zelf nog erg spannend door de hoogte :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 17:58

Ik ben een keer gaan boulderen in Almere maar ik vond het een beetje awkward om alleen te gaan stuntelen met allemaal mensen in de ruimte die al veel ervaring hadden :P

Op vakantie mag ik graag een via ferrata doen en abseilen

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:38

Leuk dat meer mensen zich melden :D

Ik boulder in Amersfoort.

Klimmen lijkt mij ook wel gaaf om eens te doen, maar ik geloof dat daar wel meer voorbereiding voor nodig is toch? :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 18:45

Je zou moeten leren zekeren en een klimpartner hebben :j

Elke klimhal biedt met enige regelmaat beginnerscursussen aan als je dat wilt leren, gewoon aanmelden en gaan met die banaan :D

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:25

Bommeltje_ schreef:
Klimmen lijkt mij ook wel gaaf om eens te doen, maar ik geloof dat daar wel meer voorbereiding voor nodig is toch? :)

Je kunt gewoon een keer een introductieles doen, daarvoor hoef je nog niet te kunnen zekeren. Of een ervaren klimmer vragen of je een keer mee mag.

Als het dan bevalt (en dat gaat het zeker doen) dan even een cursusje doen om zelfstandig te mogen klimmen en een klimaatverandering regelen.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 20:01

Solidaridad organiseert op 4 november een klim marathon tegen klimaatarmoede, om kleine koffieboeren te ondersteunen met het planten van schaduw bomen.

Als er mensen van hier mee doen kan er 12 uur lang op de grond over paarden én klimmen gepraat worden :Y)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:45

In 2016 met mijn toenmalige date - inmiddels sportmaatje - begonnen met boulderen. Toen in Amsterdam, tegenwoordig vooral in Rotterdam (Monk) en Leiden (Krachtstof).

Een goede vriendin van me klom toprope en vond boulderen te spannend. Omdat ik het wel leuk vond om af en toe ook met haar te gaan klimmen heb ik in februari 2020 mijn toprope brevet gehaald. Helaas weinig mee gedaan, omdat we kort daarna in lockdown gingen.
Af en toe ga ik nog met een vriendin klimmen in Haarlem, maar zij verhuist binnenkort naar Amersfoort, dus dat zal wel weer op een laag pitje komen te staan. Gelukkig vind ik boulderen persoonlijk veel fijner. Ik blijf die hoogte toch een beetje spannend vinden en durf nog steeds niet altijd op het touw te vertrouwen. Klimt best zwaar, als je van jezelf niet mag vallen. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:30

Haha ik durf juist meer met klimmen en minder met boulderen :') . Het feit dat je in een touw valt vind ik toch fijner ofzo

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:08

Met boulderen heb ik alleen mezelf om op te vertrouwen, bij klimmen het touw, de haken waarmee dat aan de muur vastzit en de zekeraar. Teveel elementen waarbij het fout kan gaan en waarop ik geen invloed heb. En dan is 15 meter vallen toch een stuk risicovoller dan 4 meter.

Ik weet dat de kans daarop minimaal is, maar dat de kans bestaat is in mijn hoofd al genoeg. Komt misschien ook doordat ik nog niet zo vaak geklommen heb. Het vertrouwen moet nog groeien.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:32

Chanen, precies dat eerste is waarom ik minder last van hoogtevrees hebt als ik boulder. Klimmen heb ik nog nog nooit gedaan, maar oa niet door het 2e wat je schrijft. Ik moet dan teveel vertrouwen op anderen.